Gde staviti kljucnu rec?

Gde dodati kljucnu rec koju hocemo da pozicioniramo? Nekada je vazilo pravilo da treba u Title-u, meta descriptions, h1 ili h2, i unutar teksta barem dva puta, ali analizirajuci konkurenciju vidim da prva tri nemaju kljucnu rec niti jednom spomenutu. Sta uciniti?

Znaci da konkurencija nema pojma. Napravi tako i pretec ces ih.

Title - Da, obavezno ali prirodno, ne forsirati

Meta descriptions - SEO utjeca je nula ali ima utjecaj na korisnike, isto bez forsiranja

H1,2,3… - Da, obavezno ali prirodno, ne forsirati. SEO značaj H naslova se sa HTML5 nešto promijenio, npr ispravno je i preporučljivo imati više H1 titlova u istom dokumentu za razliku od HTML4 kada je to bila greška u markupu.

U sadržaju - Mislim da to više ne igra značajnu ulogu. Prema svemu šta sam čitao sadržaj treba pisati isključivo za korisnike a ne za botove.

1 Like

Uradicu mali test, stavio sam kljucnu rec u title, descriptions, i h1, naravno, potpuno prirodno, pa cemo videti ima li napretka.

Nemoj samo zbog toga očekivati nekakav znatna napredak. To su samo najosnovnije onPage SEO stvari koje bi se trebale
podrazumijevati pod normalno.

Znam, znam, naravno. Sajt mi varira od 7. od 11. mesta vec dve nedelje, video sam da i keyword density bio oko 10-15%, smanjio sam i to na oko 2% pa cu videti da li ima efekta ili je to jos jedan mit.

to ti neće baš puno reći o napretku no dobra je praksa. Back linkovi su ipak presudan faktor.
Dobro je postaviti sve meta tagove jer se oni i dalje uzimaju ako je sve u redu. Meta opis je odlična stvar za privući posjetitelje i zasigurno je bolje da ih ti privlačiš nego da Google nešto ispisuje umjesto tebe. Mda Google zna što privlači na klik i koje informacije ili dio treba isčupati i plasirati u rezultatu pretrage.

@wizard1
Proguglaj si malo microformats, schema.org, WAI-ARIA…
To bi ti moglo proširiti horizonte onPage optimizacije.

Inače, moja zadnja saznjanja vezana za onPage SEO, čutajući friške materijale poznatih autoriteta u ovoj domeni i prezentacije Matt Cuttsa bih mogao sročiti u dvije točke:

1.) onPage SEO je mrtav, odnosno nakon Pande i Pingvina je izgubio značaj u tolikoj mjeri da ga se može smatrati mrtvim u smislu nekakve specijalnosti kojom se ljudi bave. Činjenica koja govori tome u prilog jest nestanak velikog broja tvrtki kojima je to bila uža specijalnost. Kažu da npr. WP defoltno, bez ikakvih pluginova je već sasvim dovoljno optmiziran.

2.) Na onPage SEO se treba gledati isključivo kao na “tehničko poliranje” sajta, koje botovi očekuju i vole vidjeti ali neće u znatnoj mjeri utjecati na SERP. Kao kada prodaeš auto, valja ga dobro ispolirati - ali to mu neće povečati vrijednost.

Dzaba i dobar SEO ako je niša prezauzeta.
Ako koristis Wordpress imas onaj Yoast SEO plugin. Kada pises tekst, upises kljucnu riječ i on ti analizira da li ti tekst ima dobar seo ili ne.

Nije Wordpress. Za sada mi je sajt na 7.mestu, videcemo da li ce da napreduje. Naravno, i dalje cu da gradim backlinkove.

@Horz , nemoj vjerovat svemu sto procitas,svasta ljudi kazu.

Slazem se sa ovim, svasta moze da se procita, a 99 posto toga je rekla-kazala. Kada pricamo o rangiranju, koliko god da je tacno da treba praviti sajt za ljude, Google-ov algoritam svakako nije covek. Bilo je dosta lakse kada nije bilo uslova oko anchor text-ova, gradnje linkova, procenta no-follow, do-follow, danas je sve lov u mutnom. Video sam sajtove na prvom mestu za kljucnu rec od 22000 mesecnih pretraga koja se nigde na sajtu ne spominje, niti u anchor textu, niti u title-u, a sa druge strane neki su na prvom mestu a imaju po dva-tri puta kljucnu rec u title-u, meta descriptions im je bukvalno “kljucna rec, kljucna rec”, keyword density im je preko 20 procenata…A da ne pricam o Youtube snimcima sa 30000 backlinkova za mesec dana, a prvi su. Nema pravila.

Mislim da tu nema puno filozofije. Google ima svoje smjernice koje treba pratiti i to je to što se onpage optimizacije tiče.

Google nije ažurirao svoj blog o seo smernicama već nekoliko godina, ne treba slepo pratiti ta uputstva.
Iz ličnog iskustva znam da ne funkcionišu svi Google lokalni pretraživači jednako, dobra analiza je 60% uspešnog seo projekta.

Pre početka samog projekta treba sesti i napraviti u word doc kako se sajt grana, kako se sadržaj usitnjava i na koji način, dakle silo šema. Ovo sve trebalo biti urađeno pre dizajna i pre bilo kakve priče o izgledu (UI) i interakciji (UX)
Zatim je potrebno napisati unikatan, dobar tekst za sajt koji će biti bolji i edukativniji u svakom smislu nego na konkurentskim sajtovima.
Što se tiče meta tagova, naslova, opisa i td, trebalo bi da sadrže ključnu reč što je logično ali njih ne treba pisati već ih je potrebno “dizajnirati” tako da zavrede klikove.

Korisni linkovi:
Jedan super primer dobre stranice sa edukativnim sadržajem

http://www.seomofo.com/snippet-optimizer.html

Evo malog update-a ako nekog zanima: Nakon sto sam stavio kljucnu recu u naslovu, meta descriptions, h1 i h2, sajt mi je pao sa sedmog na deseto mesto. Pre nekoliko dana sam izbacio kljucnu rec iz naslova, h1 i h2, meta descriptions, i sajt mi je skocio na 4-to mesto. Znaci da preterana optimizacija moze da bude razlog slabijeg rangiranja.

Hm… ajd ovako

Ukucaj u Googlu “kako kupiti domen”. Kod mene je sajt webzapocetnike.com na prvom mjestu. Moj sajt.

Procitaj ga.

Pogledaj kako se pojavljuje keyword “kako kupiti domen” .

Svaka slika ima u sebi alt text “kako kupiti domen”.

A jel’ moram i da procitam post? :slight_smile:
Salim se naravno.
Da, vidim da svaka slika ima alt text “kako kupiti domen”, ali mislim da su ipak drugacija pravila za rangiranje naslovne strane i posta? Da li bi bilo preterano kada bih stavio 5 slika na naslovnoj sa istim alt textom?

Kao sto rekoh, ne koristim glavnu kljucnu rec nigde na naslovnoj, samo u nazivi domene, i pozicija je napredovala.

@wizard1 , to ne mora znaciti ama bas nista. Mozda ti na drugoj web stranici tako nesto ne bi uopce pomoglo.

Najviše utjecaja ima ako ključnu riječ staviš u naslov (h1), URL i prvi odlomak teksta, ali sve to mora izgledati prirodno.

Ako ti je sajt u Wordpressu instaliraj si SEO Yoast plugin i to će ti dodatno pomoći kod rangiranja.

Ako sve to ne donse pomake onda ćeš morati krenuti u dodavanje korisnog edukativnohg teksta i link building.

SEO igra ti je maraton koji nikada ne završava :slight_smile:

Samo jako je bitno da se ne prati Yoast po onim “lampicama” jer ako imas sve zeleno, gotovo sam siguran da je preoptimizirano.

Cijeli keyword treba jako malo koristiti, ali varijacije treba spominjati par puta. Isto je dobro da varijacija bude u h2

1 Like