HELP: Objasniti na 5 web stranica SEO elemente ?!

Pozdrav,

trebao bih 5 web stranica/portala koji su građeni na WordPress-u. Nakon toga trebam proanalizirati SEO elemente tih web stranica i napisati zašto je neka dobra, a neka loša. Dakle, treba mi 3 dobra primjera seo stranica i 2 loša primjera seo stranica.

Pitanja:
Kako znati da li je neka stranica građena na WP platformi?
Kako pronaći SEO elemente?
Koju metriku koristiti kod ocjenjivanja kvalitete SEO na stranici?

Dakako, radi se o onpage seo-u :smiley:

Hvala na odgovorima (može i u PP) :smiley:

Pored sve teorije i napisanih pravila za on page seo optimizaciju postoji i realnost. Meni je recimo odličan primjer onpage seo optimizacije Kulinarika. Mada to nije wordpress no na njoj je odlično bio postavljen onpage seo i mislim da pored toga što iz nje stoji brand dobar seo je načinio to što je danas a to je da je među prvima u Google pretrazi za različite mnogobrojne recepte.
enter link description here

a kako znati je li sajt na WP-u?

jel ova tražilica pouzdana - http://www.isitwp.com/ ?

Jednostavno pogledaš u kod stranice. WP stranice bi trebalo imati meta tag generator u kojem piše koja je verzija WP ili nekog drugog generatora - cms-a. U praksi jedan broj web mastera izbacuje taj meta tag kako se na prvu ne bi znalo koji je cms. Drugo ako nema meta taga generator pogledaš jednostavno gdje se nalazi neki od css fajlova i ako je u wp-content/themes/blaaaaa onda je definitivno wp sajt.
Ako je u /templates/bllaa a ima i plugins/blaaaaa i media/system/ onda ti je u pitanju Joomla cms.
Možeš i preko /admin stranice ako postoji mogao bi biti WP ili /administrator je sigurno Joomla …

ok, hvala na informacijama… da li mi samo možeš još navesti koje seo elemente bih trebao gledati na stranici i kako uspoređivati dvije stranice, odnosno kako procjeniti na kojoj je seo dobro napravljen, a na kojoj to nije? :smiley:

Kad smo vec kod toga, moze li neko pogledati u cemu je ovaj sajt www.rightcopy.ba Poceo sam raditi za ovu firmu i trebao bih malo tekst i slike promjeniti, a kad sam cuo koliko je placena zamalo sam zaplakao :smiley: Logujem se sa /admin i nadam se da nije joomla. I jos jedno pitanje, zar je moguce da sajt nema cpanel? trazili smo od ovih sto je trenutno kod njih da bi se prebacili na drugi hosting i oni kazu da nema cpanel :open_mouth:

Vrlo moguće da nema c panel nemaju svi hosting na linuxu i ako imju nemora biti c panel. Možda je windows server.
Ako se prijavljuješ na linku /admin onda sigurno nije Joomla cms.
a nije ni WP :slight_smile:

Sigurno sam nešto zaboravio, neka me netko nadopuni ili ispravi, jer
toga ima dosta i tešo se na prvu sjetiti svega.

  • HTM4 ili HTML5
  • DOM struktura, ima li kakvih grašaka u markupu, css-u, js-u…
  • Brzina učitavanja stranice (minimalizairan css, js…) i brzina servera
  • Responzivnost i optimiziranost za preglednike
  • Vizualna kvaliteta dizajna, iskoristivost (naručito navigacije)
  • Sama kvaliteta sadržaja, način pisanja, gramatika i relevantnost sa metapodacima i H naslovma
  • Metapodaci; title, description, eventualno keywords, mikroformati, WAI-ARIA, Open Graph, canonical…
  • Zadravlje sitemap.xml datoteke, url struktura (jesu li SEO friendly linkovi, ima li mrtvih linkova…)
  • JQuery i slične skripte, da li je sve ažurirano, da li su eksterne ili interne, kakve su putanje do njih relativne ili apsolutne…
  • Datoteke robots.txt i htaccess, favicon.ico, redirekcija bez www ili sa www
  • Hijararhija i ispravnost H naslova (relevantnost sa metapodacima i samim sadržajem)
  • Optimizacija grafičkih elemenata; težina, title, alt, hight, width tagovi
  • Web 2.0 sadržaj (ako postoji), drušvenomrežni, RSS, newsletter dodaci i sl.

hmmm… na koji način sve to provjeriti? :smiley: jel imam kakvi prečac (tražilica ili sajt) koji pakzuje koliko je sajt SEO friendly ?

Naravno da ima: http://bfy.tw/1N6i
Ali najbolje je to gledati u sourceu + fajlovi u root folderu sajta jer online aplikacije ne mogu baš sve pročitati ili pravilno razumijeti.

1 Like

kaže da je asp, što znači da sigurno nije WP :smile:

Sta mislite da li ovaj sajt vrijedi 2500 KM ( oko 10000 kn) ? mislim, boli me briga sto je on dao toliko para pitam cisto informativno. Kako sad mozemo dobiti podatke za prenos sajta? ja mu jednom trazio podatke od cpanela, on mi reko da nas sajt nema cpanel. Trenutno placa hosting i “odrzavanje” 15 eura mjesecno a zadnji put nesto promjenjeno prije 2 godine. Bolje da meni da duplo manje, svakako cu morati odrzavati.

ja recimo koristim dodatke za Chrome preglednik: wr bla nešto i page rank display i još par vezanih za seo i na brzinu dodjem do nekih ocjena

Ima li neko ideju kako se probiti na prvu stranicu sa sajtom rightcopy.ba kljucne rijeci da budu visit karte, digitalna stampa, printanje na canvas, foto knjige i sl rijeci ? dakle nama je cilj prodaja i pretpostavljam da se moramo koristiti i adwordsom? za neke kljucne rijeci je konkurencija slaba, a pogotovo ako se nesto vrti oko plakata jer samo dvije firme imaju ovu masinu na kojoj se to radi. Pa to bi trebalo iskoristiti.

Znam za standardnu optimizaciju, koju radim na svom sajtu: kvalitetan tekst, backlink, promocija i sl. Ovdje je ipak rijec o prodaji necega.

To je još jedno pitanje za milion dolara:)
Dva načina:

1.) Plačeni oglasi (pozicije) putem Adwordsa
2.) Organsko pozicioniraje, rad na optimizaciji

Adwordsom će te postići garantirani, trenutni ali i privremeni uspjeh. Odnosno koliko
para - toliko muzike. Plačeni oglasi, plačeno pozicioniranje. Dobra stvar je što se može
pratiti ROI, razlika između uloženo-dobiveno.

Organansko pozicioniraje je dugoročno gledano isplativije ali se na
rezultate dugo čeka, teško je naći kompetentnu osobu/tvrtku a i nema
garancije za uspjeh. Dobra stvar je u tome, ako se stvar izvede uspješno,
rezultati (pozicije) ostaju relativno stalni, bez daljnjih ulaganja.

Mi bi u biti trebali da koristimo obje opcije. S ovom drugom mu ja ne mogu pomoci, a evo jutros sam poceo gledati na adwords neke kljucne rijeci koje mi imamo u ponudi i izbaci mi:
zidne naljepnice, 390 pregleda, konkurencija niska i nema predlozene licitacije,
tapete, 1300 pregleda, niska konkurencija i 0,09 predlozena licitacija
vizit karte, 140 pregleda, niska kon. i predlozena litacija 0,66 ( ovo se sigurno ne isplati placati )
pozivnice za vjencanje, 480, srednje, licitacija 0,29
posteri, 260, nisko i nema predlozene licitacije
plakati, 110, nisko i nema predlozene licitacije.
Dakle koji god pojam ukucam, nista ne prelazi 500 pregleda osim onih tapeta, a dosta rijeci se vrti oko 50 pregleda. Shavatam da nema konkurencije, ali pregledi su ocajni da li isplati reklamirati na ovako malim stvarima?

Ako ispravno koristiš keyword tool onda je to relativno stvarna slika tržišta.
Meni se ovako na prvu to baš ne čini realnim, odnosno nekako mi se čini premalim brojevima
pretraživanja za te pojmove.

Prije pokretanja AW kampanje treba se napraviti dobra KW analiza. Dobre riječi/izrazi se
često ne pokazuju automatski u kw planeru već ih je potrebno “isčupati” iz sadržaja, istražiti, preoblikovati…

Primjer; za prodaju usluge “web dizajn” najtraženija fraza je “izrada web stranica”. Onda ju proširuješ;
“izrada web stranica zagreb”, “izrada internet stranica osijek”…

Proširiš ključne riječi/izraze u skladu sa ostalim postavkama kampanje dok ne dođeš do
zadovoljavajućih rezultata. Osim pretraživačke mreže, možeš proširiti i na prikazivaču mrežu što
malo manje učikovito ali i jeftinije.

Slaba konurencija oglašivača ne mora značiti da za te KW-e ne postoji baš nikaav interes.
Ako to i jest slučaj, onda imaš priliku ugrabiti to malo interesa za sitnu lovu i
jahati po SERP-u…

Dok ne dođe konkurencija:)

Kad dodam sarajevo bude jos manja posjecenost, ali evo sad mi pade napamet da pokusam sa "gdje uraditi … " ili “najbolja izrada …” Mada cisto summjam da ce i to nesto poboljsat, jer nisu neke fraze koje se bas cesto koriste. U cilji nam je da samo budemo prvi u pretragama s adwordsom.
Sto se tice rada na optimizaciji, kada postavim odgovarajuce kljucne rijeci, kako dalje? jer ovdje nije sajt gdje mogu svaki dan nesto novo objavljivati pa da korisnici mogu dolaziti.

ondak se trebaš baciti na društvene mreže i osmisliti sadržaje koji su usko vezani za ono što radite. Uvijek ima nešto zanimljivo o čemu se može pisati.
npr.
Hosting kompanije trenutno u hr iako se ne bave primarno web dizajnom udaraju po člancima vezanim za web dizajn, optimizaciju, cms sustave, sigurnost stranica.
Vrlo dobro je za primijetiti da im je najlakše grunuti link na strani članaknego napisati nekoliko svojih FAQova o tome kako podesiti mail klijent, zašto se pojavljuju skriveni dodatni megabajti na hostingu, kako se to može isključiti itd…

Upravo hocu da krenem sa fb promocijom, zna li neko gdje mogu naci fb kupone ? gledao sam na fiveru, ali ih nema svi prodaju neke metode. Citao sam na nekim forumima da se za 15$ mogao kupiti kupon od 100$.