Najveći stručnjaci za SEO

Zanima me tko su najveći stručnjaci za SEO od kojih bi se moglo naučiti korisne informacije?

Bio sam uvjeren da je No.1. Dan Thies. Međutim, gledam njegov blog i vidim da se može downloadati SEO fast start 2011. Prilično staro. Ne znam ima li novi priručnik.
Gledam i njegov home page: zadnji post u travnju 2012, a predzanji u 2010. godini.

Što se zbilo na Danom Thiesom? Ima li on neki novi blog na kojem piše? Čiji blog da čitam o ovoj temi?

Ja nekako mislim da se za najveće SEO stručnjake ne zna tko su.

Hm, rekao bih da u toj grani nitko ne može biti najveći iz razloga što je SEO jedva velika misterija bez pravila. SEO nije matematika pa da možeš reći da netko zna sve formule napamet. Svaki webmajstor bi tebao graditi svoje SEO taktike i tajne.

Fora je da Google određuje algoritam i pusti u javnost press release, a onda svi ostali testiraju tražilicu do krajnjih granica kako bi otkrili određene uzročno poslijedične veze i moguće nelogičnosti koje se mogu iskoristiti za bolje pozicioniranje. Čim ih shvate, Google promjeni algoritam jer ne voli “rupe” u sistemu. Ako netko objavi te zaključke, onda kao prvo, daje Googleu do znanja gdje je greška i to postaje beznačajno. Kao drugo, konkurentima daje informacije, oni tu tehniku imitiraju i to prestaje biti prednost za pronalazitelja.

E sad, jedini način da ti preduhitriš Google je da zamisliš kako bi Google htio da tražilica funkcionira tj. njihovu krajnju filozofiju, a onda prilagodiš svoj site toj filozofiji. A Google želi što relevantnije rezultate, po mogućnosti personalizirane po mjeri korisnika, po mogućnosti dokazano jedinstveni i kvalitetan sadržaj. To je budućnost…

No ako hoćeš konkretan blog s hrpom tehnika, meni je ovaj the best, i više nego dovoljno ukoliko nisi totalni expert:
SEO Blog | SEOmoz Blog Featuring Search Engine Marketing Tactics & Strategies

  • defitivno pogledaj whiteboard friday kolekciju video predavanja…

Bolje da je pitanje, koji su najbolji blogovi za praćenje vijesti i novosti iz SEO svijeta.

E, ali postoje neka pravila koja i sam google propisuje kao i pravila koja nisu black hat. Dan Thies kaže da je umjesto black hat metoda bolje koristiti white hat with black belt.

Pravila koja google potpisuje se mogu nabrojati na prste jedne ruke i uglavnom se odnose na ‘nemojte spamati’ ‘radite sajtove za korisnike’.

Da, to su osnove koje su svi usvojili. Evo, mogu li ti to ovako objasniti:
Zamisli da se javljaš na posao za kojeg su uvijeti engleski jezik, vozačka, rad na računalu i fakultet. Oni koji nemaju to, neće proći. Postoji mogućnost da ti jedini zadovoljavaš te uvijete i onda ćeš biti prvi na tražilici. Ali ako je konkurencija velika, onda moraš imati nešto ekstra, nekakav as u rukavu koji će im pasti za oko. Isto tako ti je i s tražilicama, one isto gledaju tko najbolje zadovoljava određeni upit (query), tj. tko je najrelevantniji. Ako ti imaš uredne headline tagove, neduplicira ti se sadržaj, permalinkovi su ti uređeni isl., onda ćeš se naći na listi. No ako želiš biti prvi na listi, onda moraš imati bolji sadržaj, inbound linkove, napredniju optimizaciju…

Uglavnom, nije bitno da si optimiziran za tražilice, nego da si bolje optimiziran od svoje konkurencije! Kužiš?

[quote="’[NEMESIS"]]
Uglavnom, nije bitno da si optimiziran za tražilice, nego da si bolje optimiziran od svoje konkurencije! Kužiš?[/quote]

Pa dobro, nisam baš toliko neinformiran. Ovo zna i baba s pazara, hahaha. Svi vi učiteo o ptimizaciji, pratite novosti koje govore o “google dance” aktivnostima i sličnim manifestacijama.

U Hrvatskoj su najbolji stručnjaci Bruno Šarić i Miroslav Varga i njihove blogove čitam. Zanima me koji su njihovi ekvivalenti na engleskom govornom području, tj. na globalnoj razini.

Nema tu neke velike mudrosti i pametovanja, niti nekih velikih stručnjaka, nego ljudi kaj su to lijepo zapakirali i prodali. Kao što su već napisali nije to matematika ili nešto što se da skužiti i naučiti. Istina je jedna možeš naučiti neke osnove na kojima sam dalje gradiš svoja iskustva i slažeš svoju taktiku. Mnogi zaboravljaju analizirati i to zapisati, jer na jednoj stranici skužiš nesto, a na drugoj to vec zaboravis i tako u krug.

Trebaš znati na kojem principu tražilica radi i kako izbacuje rezultate. Kao što je netko napisao google kada skuži neku rupu on ju zakpra, zato je bitno igrati po pravilima koja su uvijek ista: koristan,unikatan, dobar i gramaticki ispravan sadržaj i gradnja autoriteta na prirodan način. Svi update do sada su pokrivali te rupe koje su ljudi iskoristavali, a tako ce i dalje biti.

Zato savjet ti je da nades prvo kako trazilica funkcionira, koji su to glavni elementi prema kojima te ona svrstava za odredeni pojam. A onda kada imas dobre osnove trazi kako da tvoj stranica dobije autoritet. Mislim da trenutno najbolje materijale za seo mozes naci na SEOmoz stranici.

Po meni je Bruno samo poznat, ali ne i kvalitetan :slight_smile:

[size=4](Svoje razloge ću zadržati za sebe.)[/size]

PS. A i M. Varga ne radi seo već adwords kampanje što nije isto.

[quote=“Dr_Ante”]Pa dobro, nisam baš toliko neinformiran. Ovo zna i baba s pazara, hahaha. Svi vi učiteo o ptimizaciji, pratite novosti koje govore o “google dance” aktivnostima i sličnim manifestacijama.

U Hrvatskoj su najbolji stručnjaci Bruno Šarić i Miroslav Varga i njihove blogove čitam. Zanima me koji su njihovi ekvivalenti na engleskom govornom području, tj. na globalnoj razini.[/quote]

U Hrvatskoj je tako jer je to mali biznis kojeg jedna osoba radi u slobodno vrijeme, vani to rade agencije pa nemaš baš pojedinaca za istaknuti…

"Those Who Can, Do; Those Who Can’t, Teach.

Digits je najbolji za apartmane, bugi za igre itd nema najboljeg, samo onih koji su najbolju u svojim granama i gdje imaju najvise iskustva.

Marko, nema to neke veze s nišama. Ako je netko prvi na neki jači kw, ne znači da je 1. na 100k srodnih kw-a koji nose 99% traffica u niši.

A drugo su gore navedeni; agencije, freelanceri i hrvatski web red carpet, oni moraju prevodit svaki post sa seomoza i iskakat iz svake paštete da privuku nove klijente :zub:

Mjerilo kvalitete su isključivo uspješni projekti i oni koji ih hendlaju, a ne količina postova na temu ili predavanja na konferencijama.

[quote=“Dr_Ante”]Zanima me tko su najveći stručnjaci za SEO od kojih bi se moglo naučiti korisne informacije?

…Čiji blog da čitam o ovoj temi?[/quote]

Ja bi ti preporucio kombinaciju Inbound Marketing Community - Hacker News for Marketers i BlackHatWorld the home of internet marketing

I, naravno, tu je masu kvalitetnih blogova tipa Quick Sprout — I’m Kind of a Big Deal, na kojima se da pročitat svašta korisno ali nikad revolucionarno.

Svaki bloger nešto prodaje između redaka, a juice čuva za sebe :)…

Nisi me bas skuzio, medju najboljima imas uvijek one koji su bolji za nesto i tu su oni koji su najbolji ako ti trebaju za odredjeni posao u drugom kontekstu to niti nema smisla raspravljati.

Ok, shvaćam poantu. Ali mene zanima još jedno pitanje:

Koji izvor informacija (blog, e-knjiga, knjiga…) je najbolji po pitanju odrađivanja dobre on-page optimizacije, da bude sve onako kako Google to želi. Dakle savjeti tipa: "Morate koristiti url rewriting umjesto šlampavo formiranih linkova, morate imati XML sitemap, morate napraviti takvu i takvu strukturu sitea…). Da li je u te svrhe dobro da koristim knjigu od Dana Thiesa ili ima neka još bolja knjiga?

Sve te sitnica lijepi linkovi, sitemap, struktura puno teksta… je dobro imati ali ja ne ih ne koristim na (skoro) nijednom svom sajtu (radi ljenosti) jer su te sitnice 10.-20. faktor po važnosti a ako netko zadovolji samo 2. faktor po važnosti a vi zadovoljite 3.4.5.6.7.8.9.10… on je ispred vas pa makar zadovoljio jedan faktor a vi njih 20 jer je taj jedan jača karta od 20 njih skupa.

On site seo: Faktor broj 1 je nešto što se otprilike može izmjeriti u analyticsu pod bounce rate, p.v. i average time on site - dakle iskustvo korisnika a to se postigne s time da se zadrži one posjete koji dolaze sa tražilice tako da im se ponudi ono što oni traže, dakle ne kvalitetan sadržaj nego ono što oni traže (velika razlika) i nakon toga ih konceptom sajta natjerati da što više klikaju i što dulje ostaju na sajtu što mora rezultrati time da vaš sajt ide na prvo mjesto jer rezultate pretrage formiraju samo korisnici.

Off site seo: Po meni više nisu linkovi nego slanje onakvih posjeta na sajt koji će svojim aktivnostima što bolje izvršiti ono što sam naveo gore, dakle reklamiranje na usko povezanim sajtovima koji će ostaviti bolesno dobre brojke u analyticsu i nakon mjesec dana novi sajt ide na prvu stranicu googla bez ijednog linka.

Ovo što si ti napisao je tipičan oksimoron.

Kako ćeš mi ponuditi ono što ja tražim ako nemaš kvalitetan sadržaj i na koji način ćeš me zadržati na stranici ako nemaš kvalitetan sadržaj? Volio bih da mi stvarno daš kvalitetno objašnjenje za ovaj tvoj oksimoron, jer mi je tu logika zakazala, ali totalno.:zbunj:

[quote=“CreatifCode”]Ovo što si ti napisao je tipičan oksimoron.

Kako ćeš mi ponuditi ono što ja tražim ako nemaš kvalitetan sadržaj i na koji način ćeš me zadržati na stranici ako nemaš kvalitetan sadržaj? Volio bih da mi stvarno daš kvalitetno objašnjenje za ovaj tvoj oksimoron, jer mi je tu logika zakazala, ali totalno.:zbunj:[/quote]

Evo, da ti ja probam objasniti… kvalitetan sadržaj se često greškom doživljava kao isključivo gomila super teksta, slika, videa, tutorijala i slično, dok kvalitetan sadržaj koji će zadovoljiti termin pretrage može ponekad biti i npr. jedan običan broj.

U tom slučaju korisnik nalazi upravo ono što je tražio i to je dakle kvalitetan sadržaj, odn. guglov točan odgovor na tvoje pitanje (pretragu).