301 redirekcija

U vodiču za početnike SEO-a, koji sam skinuo s ove stranice piše:

  • Koristite 301 redirekcije kako biste izbjegli canonical URL-ove

Može li mi netko ukratko objasniti što je to 301 redirekcija, te kad i gdje se koristi.

Zanima me prvenstveno koristi li se unutar jednog site-a koji je na jednoj domeni (ako da, kako, kada i zašto) ili se to koristi isključivo ako se domena mijenja?

Hvala.

  1. 301 ili permanent redirection obično se koristi kad želiš trajno preusmjerit “promet” s jednog linka na neki drugi, npr. domena.com/novosti želiš preusmjerit na domena.com/novosti2, može se koristi na jednoj domeni ili na više, npr imaš siteove domena.com i domena.net i želiš da se uvijek očitava na isti
  2. te stvari zapisane su htaccess-u
  3. ne petljaj po htaccess-u ako ne znaš što radiš, ako baš moraš ili želiš isprobavat nešto oko toga onda otvori neki podfolder i radi na njemu

E jesi objasnio, svaka čast!

[quote=“ein”]1. 301 ili permanent redirection obično se koristi kad želiš trajno preusmjerit “promet” s jednog linka na neki drugi, npr. domena.com/novosti želiš preusmjerit na domena.com/novosti2, može se koristi na jednoj domeni ili na više, npr imaš siteove domena.com i domena.net i želiš da se uvijek očitava na isti
2. te stvari zapisane su htaccess-u
3. ne petljaj po htaccess-u ako ne znaš što radiš, ako baš moraš ili želiš isprobavat nešto oko toga onda otvori neki podfolder i radi na njemu[/quote]

Hvala na objašnjenju!

Još mi nije jasno kako je to vezano s canonical URL-ovima tj. što to znači kad kaže “izbjegavajte canonical URL-ove i koristite 301 redirekciju”?

to misli da presumjeravaš nekadomena.com na
http://www.nekadomena.com
ili obratno
u teoriji to bi trebalo pomoć page ratingu i boljoj poziciji na google
radi se o tome da page rating za domena.com i
http://www.domena.com
mogu biti različiti, time dobivaš kao jaču koncentraciju i bolji rating na google

ja to ne koristim pa ne znam koliko pomaže u praksi, možeš probat

Objašnjavanje kakve vrste redirekcija postoje, koje su razlike i čemu koja služi bi bilo predugačko pa ću se ograničiti samo na konkretan primjer.
Ovo o čemu drugi pišu nema veze sa konkretnim primjerom.

U konkretnom primjeru, ako imaš URL
http://www.example.hr/123456/cat-37/t12.htm
ili
http://www.example.hr/page.php?collapsed=1&cat=37&en=12
i želiš ga promijeniti u
http://www.example.hr/hrvatska/gospodarstvo/turizam/
bolje je to obaviti preko 301 redirekcije nego preko rel=canonical.

Ako posjetitelj dođe na
http://www.example.hr/page.php?collapsed=1&cat=37&en=12
:
Sa 301 redirekcijom bit će prebačen na
http://www.example.hr/hrvatska/gospodarstvo/turizam/
i u address baru, pri bookmarkiranju llinka, slanju linka mailom, na Facebook, Twitter itd. uvijek će vidjeti bolji URL
http://www.example.hr/hrvatska/gospodarstvo/turizam/

Ako posjetitelj dođe na
http://www.example.hr/page.php?collapsed=1&cat=37&en=12
:
Sa rel=canonical, ostat će na
http://www.example.hr/page.php?collapsed=1&cat=37&en=12
i u address baru, pri bookmarkiranju llinka, slanju linka mailom, na Facebook, Twitter itd. uvijek će vidjeti lošiji URL
http://www.example.hr/page.php?collapsed=1&cat=37&en=12

Za posjetitelje je bolja 301 redirekcija.

Ako robot, npr. Googlebot, dođe na
http://www.example.hr/page.php?collapsed=1&cat=37&en=12
:
Sa 301 redirekcijom bit će prebačen na
http://www.example.hr/hrvatska/gospodarstvo/turizam/
i smatrat će da ne postoji stranica
http://www.example.hr/page.php?collapsed=1&cat=37&en=12
, nego da postoji samo stranica
http://www.example.hr/hrvatska/gospodarstvo/turizam/

Indeksirat će bolji URL, na njega prenositi sav link juice i taj URL će davati u rezultatima.

Ako robot, npr. Googlebot, dođe na
http://www.example.hr/page.php?collapsed=1&cat=37&en=12
:
Sa rel=canonical bit će mu rečeno da je
http://www.example.hr/hrvatska/gospodarstvo/turizam/
“canonical” stranica.
Robot će smatrati da postoje dvije stranice
http://www.example.hr/page.php?collapsed=1&cat=37&en=12
i
http://www.example.hr/hrvatska/gospodarstvo/turizam/
sa identičnim sadržajem.

Za robote je također bolja 301 redirekcija.

To se odnosi na slučaj da imaš ružan URL
http://www.example.hr/page.php?collapsed=1&cat=37&en=12
i želiš ga promijeniti u ljepši
http://www.example.hr/hrvatska/gospodarstvo/turizam/

Ako imaš dva ili više lijepih URLova,
http://www.example.hr/hrvatska/gospodarstvo/turizam/
i
http://www.example.hr/hrvatska/privreda/turizam/
onda je ipak bolje koristiti rel=canonical.

Posjetitelji će vidjeti onaj URL na koji su došli (a oba su dobra), a robot će znati koja od tih stranica je “canonical” i indeksirat će bolji URL, na njega prenositi sav link juice i taj URL će davati u rezultatima.

Jasnije?

Hvala! Sad mi je stvarno sve jasno! :doki:

Vidim spominje se htaccess…
Gdje mogu naučiti neke osnove o tome, konkretno kako napraviti lijepe URL-ove?

ako ti stranica napravljena u nekom cms-u imaš gotove pluginove koji ti to odrade automatski bez da išta trebaš znat o htaccessu

Ako koristiš gotovi CMS - pronađi plugin koji se zove “pretty url” ili nešto slično.

Ako radiš statičke stranice (čisti HTML) - koristi smislenu strukturu direktorija i naziva stranica.

Ako radiš dinamičke stranice (PHP, ASP…) - guglaj 301 htaccess ili 301 web.config
Lako ćeš naći jasne i detaljne tutorijale.


Copyright © 2020 WM Forum - AboutContact - Sponsored by: Mydataknox & Webmaster.Ninja