5.Pitanja Domene i Google

Imam nekoliko pitanja i nedoumica oko domena i googlea, pa…

1.Google.com je globalni pretrazivac? Nije vezan za neku drzavu ili je za USA. Odnosno ako bi zelio biti dobar za USA trziste na googleu, ciljao bi da da imam dobru .com domenu i da sam dobro pozicioniran na google.com?

  1. U analyticsu imam trafic sources gdje je vecina preko google/organic, sto je ovaj onda google.hr / referral i zasto mi nije vecina prometa sa google.hr ako mi je domena optimizirana za to trziste, tj radi se o hrvatskom siteu?

  2. Predpostavljam da mi je za domace trziste najbolje uzet .hr domenu, dali isto vrijedi za com.hr, vjerujem da da ali je malo ruznija?

  3. Kako stoje globalne domenu u SERPu na google.hr trazilici, tj dali cu lakse doci do nekih pozicija u google.hr ako imam com.hr ili .hr nego .net i kolika je ta razlika?

  4. Na kraju ima li smisla ici teorijom da iako je google.hr default za vecinu browsera instaliranih u HR da ipak neki dio ljudi imaju i dalje google.com kao default i da onda za pogadjanje nekog trzista i smanjivanje konkurencije, kupis .com domenu i optimiziras site za SERP u google.com i time dodjes do posjeta?

  1. google.com je vezan za USA
  2. to znači da imaš posjete i s google groups i sličnog(referral). to ti vjerojatno jesu posjete s google.hr jer analytics stavlja sav organski promet pod google/organic bez obzira iz koje države dolaze posjete.
  3. jednako dobra što se tiče tražilica je i com.hr
  4. bolje je .hr i com.hr za hr tržište nego .net ali ok rezultate možeš postići i s .net ako postaviš u webmaster tools-u da je ciljano tržište hrvatska
  5. nema smisla, ali ako je .com domena slobodna ona je sigurno najbolja

Da bi imao .hr domenu moraš imati svoje poduzeće, obrt ili sl. a za Google i ostale tražilice se nemoj brinuti već se pobrini da ti web stranica ili blog bude dobro optimizirana za određene ključne rijeći. Dobra SEO optimizacija i mnogo sadržaja če tvoju web stranicu staviti među prve u svim tražilicama bila ona com, net, hr itd.
Naravno da je .com najpoželjnija ali ako je zauzeta slobodno stavi neku drugu.
Bitno je da ti domena sadrži bar jednu ključnu rijeć za koju češ obaviti SEO.

[quote=“kluki”]Da bi imao .hr domenu moraš imati svoje poduzeće, obrt ili sl. a za Google i ostale tražilice se nemoj brinuti već se pobrini da ti web stranica ili blog bude dobro optimizirana za određene ključne rijeći. Dobra SEO optimizacija i mnogo sadržaja če tvoju web stranicu staviti među prve u svim tražilicama bila ona com, net, hr itd.
Naravno da je .com najpoželjnija ali ako je zauzeta slobodno stavi neku drugu.
Bitno je da ti domena sadrži bar jednu ključnu rijeć za koju češ obaviti SEO.[/quote]

.hr domena se može kupiti, nije više da moraš imati poduzeće za posjedovanje domene…nije ključan naziv domene, sigurno je važniji tld.

Nisam znao za kupnju .hr domene kao ni neki vlasnici hostinga jer im još uvijek piše da moraš imati obrt ili poduzeće a bitno je da u nazivu domene bude min. 1 ključna rijeć za koju imaš namjeru optimizirati stranicu.

bitno je ali nije ključno…

[quote=“grrr”]1. google.com je vezan za USA
2. to znači da imaš posjete i s google groups i sličnog(referral). to ti vjerojatno jesu posjete s google.hr jer analytics stavlja sav organski promet pod google/organic bez obzira iz koje države dolaze posjete.
3. jednako dobra što se tiče tražilica je i com.hr
4. bolje je .hr i com.hr za hr tržište nego .net ali ok rezultate možeš postići i s .net ako postaviš u webmaster tools-u da je ciljano tržište hrvatska
5. nema smisla, ali ako je .com domena slobodna ona je sigurno najbolja[/quote]

  1. -> NETOČNO google.us bi bio vezan za USA, google.com nije vezan za nikog već provjerava tvoju lokaciju i daje rezultate vezane uz nju, najčešće i preusmjeri na nacionalnu domenu, npr google.hr

Nije loše imati, al nije i toliko bitno. Ja sam nalazio stranice koje drže prvu poziciju za neku ključnu riječ koja nema veze sa domenom. Takva stranica ima ključnu riječ u title-u i nekoliko puta se ponavlja u sadržaju i dobre backlinkove i nosi prvo mjesto bez obzira na domenu.

Ti se kao kužiš u SEO? :zub:

Baš sam htio napisati koliko je gluposti ovdje provaljeno:hmmmmmm: Nekako je to sve češći slučaj u zadnje vrijeme. Pravila to, nažalost, dozvoljavaju i smatram da treba nešto poduzeti u vezi toga, a u svrhu poboljšanja kvalitete ovog foruma. Znam da to sad nije jednostavno ali nam daje sasvim dovoljno povoda za razmišljanje.

Hm, nije loša ideja. Kada bi reputaciju mogli dobivati po kategorijama, bilo bi puno korisnije i lakse novim korisnicima ustanoviti ciji savjet je zapravo vazan a tko samo nagađa.

sorrry za glupost koju sam napisao :slight_smile: razmišljao sam o nečem drugom dok sam pisao…

Google.us preusmjerava na google.com. Google.com se oduvjek koristi u SAD-u, nikad nije bio .us :S

Hmm, ne bi li .com trebao biti glavni domen bez preferenci države? Mislim sad vidim da ako unesem google.us da me preusmjeri odmah na .hr naravno.
Mislim da sam negdje pročitao kako google.com ne igra ulogu o državi već te automatski prebaci na tvoju, ustvari koliko vidim to i je točno, samo što je to onda ipak za USA i ako si iz USA ostat će na .com, a ako si iz bilo koje druge države prebacit će te na tvoju državu, ako uneseš google.si ili google.cn ne znam koju domenu već ne prebacit će te automatski i na google od te države (Slovenija, Kina)…

Uglavnom .com je defaultna domena za cijeli svijet koja dalje preusmjerava na tvoju državu, osim ako si amer onda ti ostaje .com :))
Jel sad sve ok?
Uostalom SEO ionako nije moje područje :smiley:

Malo je s*ebano ako zelis biti prvi za neki pojam recimo i u Bosni i Hrvatskoj i Srbiji. Ajde ako ce se neko buniti mozemo izbaciti Srbiju zbog ekavice, ali taj problem lokalizacije je bas problem.

Sta ako ja napravim predobar sajt o recimo depresiji koji je najbolji resurs na Balkanu za tu temu i neko dodje s HR domenom izgura me losijim sadrzajem s prvog mjesta na google.HR, neko drugi dodje s BA domenom i izgura me s prvog mjesta u Bosni itd…jer ce biti dominantni s lokalnim domenama. Fakticki se radi o istom jeziku u 4 drzave, ali stvara ti problem da se icemu posvetis jer kad trziste postane konkurentno fakticki ces se MORATI odluciti za HR, BA, RS domenu da bi imao sanse rangirati visoko, a to te ogranici na puno manju publiku.

Or am I wrong?

Zato odmah kreneš s com/net/org/biz domenom pa nek se dečki guraju. :slight_smile:

Stvar je lokalizacije. Google bi ti u tom slucaju preporucio da napravis 3 verzije sajta, jednu za svako govorno podrucje.

google.us me redirekta na google.hr
google.us/ncr me redirekta na google.com

[quote=“Ace_”]Malo je s*ebano ako zelis biti prvi za neki pojam recimo i u Bosni i Hrvatskoj i Srbiji. Ajde ako ce se neko buniti mozemo izbaciti Srbiju zbog ekavice, ali taj problem lokalizacije je bas problem.

Sta ako ja napravim predobar sajt o recimo depresiji koji je najbolji resurs na Balkanu za tu temu i neko dodje s HR domenom izgura me losijim sadrzajem s prvog mjesta na google.HR, neko drugi dodje s BA domenom i izgura me s prvog mjesta u Bosni itd…jer ce biti dominantni s lokalnim domenama. Fakticki se radi o istom jeziku u 4 drzave, ali stvara ti problem da se icemu posvetis jer kad trziste postane konkurentno fakticki ces se MORATI odluciti za HR, BA, RS domenu da bi imao sanse rangirati visoko, a to te ogranici na puno manju publiku.

Or am I wrong?[/quote]

ali zato ako web izgradis na GTLD domeni tesko da ce izgurati sa pretrage na G.com
treba se razlikovati lokalne domene od lokalne pretrage
i naravno da je i sufiks domene jedan od parametara prema kojem ce se izbaciti rezultati

pogledaj parametre podesavanja u “options” a za G.com
kod “Search Settings” - Interface Language ako je defaultno zadan jezik sucelja kao “eng” onda je “Search Language” isto zadan kao “Eng” i obiljezen je neaktivnim "check-boxom"
ali kako se postavi taj default “search language”? odgovor je promjenom jezika “suceljea” .
kako se god na padajucem mijenja jezik sucelja tako se “neaktivni check box” seli za isti onaj jezik koji se je i odabrao kod izbora jezika sucelja
ne moze se nezavisno promjeniti jezik pretrage (sam za sebe) - a da se istovremeno zadrzi jezik sucelja neki drugi.
je nije G. blesav.kada bi to bilo moguce zblesirali bi ga mjenjajuci mu bitne parametre pretrage kod izbacivanja rezultata
a koji su :

-a) ulazni parametri ( pretraga)

  • googlova domena (com) ili lokalna
  • jezik pretrage
  • ip range onoga koji pretrazuje

b) izlazni parametri ( rezultati)

  • domena weba
  • jezik weba
  • ip servera

oba pamatra pretrage su medjusobno ovisni jer su i ti parametri sami po sebi varijable.
dalje, na isti nacin kao sto se mjenjaju jezicne postavke za G.com na isto nacin se mogu mjenjati i postavke za svaki ccTLD Google.
sto zelim reći? rezultat pretrage ne ovisi samo od izlaznih parametara pretrage vec i od ulaznih tj i od onih kako se “ponasa” onaj koji pretrazivanje vrsi.
i nitko tebe nece kako kazes “izgurati” sa G.hr a sa losijim sadrzajem postavljenoj na nekoj .hr domeni :slight_smile:
vec ce jednostavno tazilica promjenom ulaznih parametara posloziti drugacije rezultate pretrage .

dalje, ti kao covjek koji “misli” mozes s punim pravom zauzeti “vrijednosni sud” da je sadrzaj na nekoj domeni “losiji” od sadrzaja na drugome.
ali trazilica nije covjek .ona ne umije misliti , ne zakljucuje niti obavlja misaone logicke operacije .
i trazilica ne razumije semanticko znacenje pojma pretrage pa tako ne umije odvojiti “sadrzaj” od “znacenja” , “losije” od “boljega”, “zlo” od “dobroga”,
i trazilica ne razumije znacenje pojma koji se pretrazuje jer je znacenje “spoznaja” koja je rezervirana za covjeka - a koji “misli”.
ona je samo izlistala poredak baziran na njenom algoritmu a koji je njen binarni odgovor na postavljeni “upit”.


Copyright © 2020 WM Forum - AboutContact - Sponsored by: Mydataknox & Webmaster.Ninja