.com vs nacionalna domena

da li nacionalna domena ima prednost u odnosu na .com ili .net domenu ukoliko mi je ciljana publika samo iz jedne zemlje (recimo hrvatska)

primjer:

kljucnarijec .com je online trgovina koja se bavi iskljucivo prodajom na prostoru srbije (starost domene 3 godine, korektan on page seo i nista pretjeran backlink) i sad bi ja registrovao kljucnarijec .hr i s’ namjerom da isti taj proizvod prodajem u hrvatskoj, znaci korisnici iz srbije, bih i ostalih zemalja koji guglaju kljucnarijec me ne zanimaju već samo oni iz hrvatske jer njih ciljam

da li bi sa nacionalnom domenom bio u prednosti u odnosu na konkurenciju kada su u pitanju korisnici iz hrvatske (bez obzira sto konkurencija ima stariju domenu i trenutno jaci backlinks)?

da li u ovakvom slucaju nacionalna domena pravi prevagu?

Definitivno NE, bože sačuvaj pitanja.

To da si pitao jesi u prednosti sa novim .hr sajtom u odnosu na neki novi .com sajtom, vjerojatno je odgovor isto ne jer to najmanje ovisi o domeni ali opet kada pokrećeš neki međunarodni sajt a nisi iz te države onda je bolje uzeti njihovu domenu da Google zna da je sajt za tu zemlju ako ima dileme, kod Hrvatskih sajtova to nije bitno jer će sadržaj biti na Hrvatskom i svi backlinkovi iz Hrvatske i ne vidim zašto bi imao prednost sa .hr domenom.

isto je to sve, samo u google webmasters odaberes TARGET drzavu…

Definitivno hr domena ima prednost.

Daj neki argument. Onda bi svi kupili .hr domenu i riješili problem.

Dovoljan argument je SERP za upite koji su vezani za webshop, u većini slučajeva ćeš dobiti .hr webshop linkove, a ne .rs ili .ba, naravno ako Googlaš iz te zemlje.

Proguglati…

Ali stvar je da ako ciljaš HR onda ekipa percipira .hr domene drugačije. Nije samo do googla već i do percpepcije posjetitelja. Nimalo nevažno.

A koja je stranica uspješnija?
Ona koja ima bolji sadržaj, zanimljivije teme, koja je korisnija, pa prema tome ima i više relevantnih klikova.

SEO je živa stvar, te gledati samo segment po segment, a ne ovezati sve u jednu priču je površno.
HR ili ne HR? Treba pogledati cijelu priču, što se nudi, gdje se nudi, da li se planira ići van bla bla…

To je barem moje mišljenje…

Na to se veže isto moj prethondi odgovor. Površno ako se smatra da domena može tu promijeniti igru skroz.
Previše elemenata utječe na pozicije.

Iskreno ako ništa percepcija posjetitelja je važan dio. Tako da nije nevažna.

1 Like

Pa normalno da nećeš dobiti .rs .ba, ali dobit ćeš .com. U ovom slučaju je .hr domena ograničavajući faktor za ostale države, ali nije dokaz da je prednost kod hrvatskog Googla, opet ovisi najviše o drugim SEO faktorima. Mislim da u startu domena ne znači puno.

Ja bi rekao da nacionalna domena ima prednost. To je moje razmisljanje. Za vecinu upita na googleu za prve rezultate obicno daje nacionalnu domenu. Dovoljno je pogledati stranice sa katalogom privatnog smjestaja gdje za svaki jezik imaju svoju nacionalnu domenu. Valjda i to nesto znaci.

ja sam također mišljenja da bi nekom logikom nacionalna domena trebala imati prednost baš u ovakvom slučaju gdje je ciljana publika samo iz jedne zemlje, meni recimo google. hr, .ba i .rs za pojedine iste ključne riječi daje totalno različite rezultate, nekih sajtova nema ni na prvoj strani google. ba iako su na recimo google. hr u samo vrhu

Tako je google.hr, google.ba ili google.de ne daju iste rezultate.

Pretpostavljam da si ovdje mislio na “ekstenziju domene” a ne na domenu :slight_smile:

1 Like

Mislim da sa domenom ne možeš napraviti nijedan korak naprijed, odnosno da kupiš domenu pa da si ispred drugih, ali možeš korak natrag, odnosno mislim da neke domene mogu uključiti još neke Google filtere i usporiti sve i biti pod povećalom radi domene prvo vrijeme.

Na što si mislio ovdje Bugi?
Što bi moglo upaliti te Google filtere? Misliš da je to neki buying keyword u sklopu imena domene? Takva, a atraktivna domena najčešće nije ni dostupna dugo vremena već.
Ako si mislio recimo na slučaj da domena ima >25 slova ili nekoliko riječi, takve domene ni ja ne otvaram. :blush:

Da, npr EMD domene koje imaju 5 dugih riječi sa crticama i možda neke spami extenzije itd.

Nacionalna domena ima jedan vid prednosti u odnosu na druge domene, samo u slučaju da “lokalno” pretražujete u određenoj državi tj. putem google.hr ili google.rs ili google.ba, Google daje prednost nacionalnim domenima.

Većina korisnika koji po standardu instaliraju Chrome i ne koriste dodatna podešavanja u Google (filter) koristiće pretragu za tu državu (Google po IP adresi to odredi), i onda je normalno da .rs, .ba. hr imaju prednost jer se pretraživanje vrši na google nacionalnom domenu države iz koje korisnik dolazi i njemu prilagođava pretragu tj. daje prednost.

Pored toga (možete i sami da testirate) takođe jedan od faktora jeste i IP adresa servera gde se hostuje sajt, ostavite čisto bez korišćenja npr. Cloudflare servisa i uporedite rezultate.

MOZ je to dobro objasnio u primeru na temu International SEO

1 Like