Dedicated server više od 4 sata down

može li se nešto napraviti(naplatiti) ako je dedicated server više od 4 sata down? Nakon kontaktiranja supporta rekli su da će sve biti ok(nezna koliko vremena je i prije server bio down) za 15minuta i nakon 4 sata server još nije bio podignut. Time je napravljena velika šteta(financijska i ugled) te da li se može nešto od toga naplatiti od hosting providera? hvala. pozdrav.

Sta kazu njihove SLA ?

Obicno ako je projekat vazan ili ako to kupac zeli onda se radi poseban ugovor , barem kod nas

Iako se vlasniku stranice 4h cini nevjerojatno puno i grize nokte za downtime veci od 15 min, to je zapravo sitnica :frowning:
ako hoster garantira nevjerojatnu dostupnost od 99.90% to je jos uvijek downtime od 9h godisnje.

Moje iskustvo govori da za bitne projekte treba imat vrhunski hardver, po mogucnosti da je sto vise komponenti duplirano. ako krepa jedno napajanje/hard/mem da ga momentalno mijenja “duplic”.

naravno da ovo kosta znatno vise od konfiguracija za siroke mase, pa treba vidjeti koliku pusionu napravi ugasen server na pola dana.

Da ne duljim, javite se Alenu (
http://www.prohosting.hr
), garantiram da ce vam pruziti odlicnu podrsku :wink:

http://www.bodhost.com/network-power-sla.shtml

ovo je njihov sla…kažu da je bio mrežni problem i da oni za to ne plaćaju…vječni problem u borbi s većim firmama!

[quote=“grrr”]
http://www.bodhost.com/network-power-sla.shtml

ovo je njihov sla…kažu da je bio mrežni problem i da oni za to ne plaćaju…vječni problem u borbi s većim firmama![/quote]

a uvijek ti mogu uvalit i foru da je http service down ali ne i server, uglavnom, jebiga, snadji se kako mozes jer hosting je vrlo mutno podrucje.

Uvijek treba proučiti SLA i razjasniti ga prije korištenja. Osobno, kad smo prelazili u Europu, izmjenio sam više od 15 mailova s novim upstream providerom, a neke razvikane firme sam eliminirao samo radi nedorečenosti, tj. mogućnosti manipulacije. (BTW, ovaj navedeni SLA je jedan od najgorih što sam ih vidio)
Naravno, naše tvrtke su često smiješne, blago rečeno, po tom pitanju…

Ako je u pitanju mrežni problem, trebaš sakupiti dokaze gdje je mrežni problem nastao. U tu svrhu, trebaš tražiti i njihove dokaze. Uzmi u obzir da neki od naših ISP-ova doista imaju groznu infrastrukturu i da je velika vjerojatnost da je problem u našem ISP-u (npr. meni je iz USA cijelo vrijeme bio dostupan samo T-com, Metronet i Carnet, iz čega zaključujem da neki ISP-ovi stopiraju određene mrežne segmente u picku).

Kad sakupiš podatke o dokazima, tada se trebaš obratiti odvjetniku koji poznaje problematiku obveznih odnosa te međunarodnih normi. Naime, iako postoji nekakav “SLA”, to ne znači da je on u skladu sa zakonima, a tu se otvara prostor za postizanje odšteta i/ili nagodbe.

Dat ću ti i primjer: nedavno sam zaprijetio Goosleu tužbom radi ograničavanja slobodnog tržišta, a ponukan nekim raspravama (i “dokazima”) baš na ovom forumu. Radi se o onom biseru da Google gleda odakle je IP servera u odnosu na TLD…
Uglavnom, dobio sam pisanu obavijest da to “oni ne rade”, da “takvo rašireno uvjerenje” potječe od neautoriziranih Webmasters tools evangelista itd.
Sada pokušavamo skupiti dokaze da oni ipak rade tu svinjariju (moram priznati, još niti jedan dokaz nemamo) jer bi to bio krupan osnov za tužbu, a moguće i za nagodbu. :slight_smile:

Ovim primjerom želim reći da svako “pravilo”, “SLA” ili kako god to nazovemo ipak mora biti u skladu sa zakonima.

Gore navedeni SLA od bodhosta je jednostavno smjesan do bola, ono prevedeno na zdravi hrvatski ja ti garantiram za sve ali nisam odgovoran za nista zalosno.

Odgovorno izjavljujem da po gore navedenim SLA dajem svim nasim kupcima 125% garanciju uptime-a te za svaku sekundu nedostupnosti placamo penale

No vidim tu praksu su poceli koristiti i neki od HR providera sto me jos vise zabrinjava, sve kao nesto mi najbolji mi ovakvi mi onakvi kad ono mazanje ociju do bola kao i apsolutno nikava garancija za nista sto se napisalo

Neki su otisli tolko daleko da daju garanciju i na svog upstream providera koji im opet tako nesto ne garantira niti u jednoj rijeci svog SLA

@sljaker
"Ovim primjerom želim reći da svako “pravilo”, “SLA” ili kako god to nazovemo ipak mora biti u skladu sa zakonima."

Nas zakon je u tom segmentu nedorecen i bas me zanima po kojem to clanu zakona bi se providera moglo teretiti, naime trazio sam i nisam nasao nista

bilo bi dobro ako ima negdje neka sluzbena opaska dase atvi ovdje

@Alen
Nisu baš naši zakoni tako nedorečeni. Dosta sam upoznat sa pravnom regulativom jer su nam pravnici izvadili mast radeći Opće uvjete za Moje servere…
Kvaka je u tome da se tematika obrađuje u više zakona (Zakon o obveznim odnosima, Zakon o zaštiti potrošača, Zakon o zaštiti osobnih podataka, Zakon o tajnosti podataka, čak i Kazneni zakon itd.) pa treba poznavati cjelokupnu problematiku.
Druga kvaka je u tome da se u realnom životu mnoge zakonske odredbe ne primjenjuju radi neobrazovanosti sudaca i sudskih vještaka.
Treća je kvaka sporost sudstva. Itd.

Međutim, generalno gledajući, problematika je prilično dobro i opsežno pokrivena s pravne strane.

Također, treba napomenuti još 3 bitne stvari:
-hrvatski “datacentri” nisu datacentri nego serverske sobe koje nemaju niti uvjete niti veze s pravim datacentrima, a većina hrvatskih upstream providera urnebesno smiješno pokrivaju pravnu regulativu
-većina hrvatskih hostera (čast izuzecima) uopće ne znaju da postoji pravna regulativa pa pišu doista smiješne stvari u svojim “SLA”, ako ih uopće imaju
-većina hrvatskih korisnika ne zna za svoja prava pa ih niti ne traže (npr. po zakonu je hoster odgovoran za podatke i obvezan je na redovni backup)

Ustvari, problematika je prilično duboka…
Međutim, dok god zakonodavac, stručne službe i sami korisnici nisu obrazovani, nema niti primjene takvih pozitivnih zakona nego se radi o prepisivanju/prevođenju u procesu "usklađivanja s europskom pravnom praksom. :slight_smile:

Naravno da mogu gglat ali me zanima objasnjenje i moguca rasprava prisutnih, sto je upstream provider?

upstream provider (carrier) je firma koja nama internet service providerima daje “internet” tj. uplinkove

Ti Carrier provideri imaju osobne rutere i spojeni su na sve Cix-ove (internet exchange tocke)

Dakle u jednom Dc-u ima vise Carriera sa kojima mi ugovaramo uplinkove tj. od kojih mi narucujemo traffic

A ako provider ima dovoljno novaca onda si to obezbjedi sam tj. napravi ugovor direktno sa nekim od Cix-ova

Nadam se da sam bio jasan :slight_smile:

evo da javim da sam uspio se na kraju nagoditi s njima…ili su svjesni da su napravili grešku ili ne žele riskirati lošu reputaciju i gubitak klijenata nego će rađe isplatiti određeni iznos

[quote=“Alen”]upstream provider (carrier) je firma koja nama internet service providerima daje “internet” tj. uplinkove

Ti Carrier provideri imaju osobne rutere i spojeni su na sve Cix-ove (internet exchange tocke)

Dakle u jednom Dc-u ima vise Carriera sa kojima mi ugovaramo uplinkove tj. od kojih mi narucujemo traffic

A ako provider ima dovoljno novaca onda si to obezbjedi sam tj. napravi ugovor direktno sa nekim od Cix-ova

Nadam se da sam bio jasan :-)[/quote]

DC bi bio data centar? Dali bi onda Hostgator bio upstream provider ili on ima svog US providera? Mozda si bio jasan ali nisam skuzio na kraju sto je sto, ako mozes daj neki primjer? hvala

DC je data centar, Hostgatoru je upstream provider The Planet firma od koje istovrmeno dobiva i smjestaj servera


Copyright © 2020 WM Forum - AboutContact - Sponsored by: Mydataknox & Webmaster.Ninja