Domain brainstorm - kako doći do dobrog naziva domene?

Pozdrav, već neko vrijeme pokušavam smisliti kvalitetan i unikatni naziv (da se da lahko brendirati) domene za jedan projekt, medjutim kako vrijeme prolazi svaki mogući naziv biva već zauzet na .com ili na regionalnom cctd.

Slijedi pitanje: kako vi dolazite do naziva domena (inspiracije)?

Znamo da postoji par brainstorming stranica pri nalasku domena (tipa namemesh.com) gdje nude razne kombinacije, medjutim one su sve nekako generičke… vještačke… i to samo na engleskom jeziku.

Da li postoji jedan takav sistem na našem jeziku? Ili par izvora blogova (na temu brand, brainstorm) li riječnika… npr latinski, germanizmi, turcizmi… etc gdje se može lako primijeniti za naše govorno područje…

Par po meni dobrih brand imena koji su već u upotrebi a polaze iz takve logike brainstorm-a i koji nisu vještački generisani:

Unikatni (top prepoznatljivost i formiranje brenda):
Mercator.si (latinski naziv)
Avaz.ba (turcizam)
Konzum.hr
dernek.ba (turcizam)

Ostali generički:
Index .hr
Forum .hr
Telegraf .rs
Dnevnik .hr
Trend .hr

Kako se vi sa time nosite? Po kojoj metodi/logici pri formiranju domena? Da li uopšte pazite na mogućnost brendiranja? Ili tražite obično keywords na Google? Unikatnost = brand?

Prvo napisem keyworde koji su povezani sa temom, sve stavim u excel. Onda nadem synonime za sve te rijeci u excel. Latinske i grcke nazive (ako su siroko poznati) i nih sve u excelicu. Nakon toga nadem rijeci koje se rimuju sa keywordima i to sve u excelicu,.

Nakon toga gledanje ko tele u sarena vrata u tu excelicu i kombiniranje i spajanje rijeci u glavi Ako je vise rijeci, kombinacija prvih par slova. Onda prespavam pa opet pogledam.

Ako tu nema nista sto mi se svida onda idem dalje i sire, tko su potencijalni kupci, sto vole i slicno pa onda tu trazim neka rijesenja. Uglavnom treba mi dosta da nadem nesto sto me zadovoljava i za sto mislim da se moze “brandirati”.

2 Likes