Facebook - nove promjene u reach algoritmu

Naime, facebook izabacuje (ili drastično smanjuje) second reach, znači više nećete vidjeti kad vaš prijatelj komentira ili lajka nešto. To naravno najviše bi pogodilo publishere i njihove page-eve jer se gubi viralni efekt kod objava.

woho, volim kad facebook i google nas počnu bombardirat. Nadam se da će oboje propast.

Nemam neku posetu sa FB i ako imam jednu poveću stranicu tako da nisam baš upoznat detaljno sa reach algoritmom ali stvarno jedva čekam da se one retardirane stranice tipa “pogledajte pornić serverine i veverice KLIKNI OVDE 100% TAČNO” i svi slični takozvani portali nekako filtriraju i ugase sa lica zemlje. Stvarno su toxic a krivci su ovaj naš neuk narod koji ne može da provali foru i klikće kao blesav i čine takve strane viralnim…

3 Likeova

Jednostavno se odjavis sa tih sranja i nema problema.takodje pogasis notifikacija sa tih retardiranih grupa i sve super :smiley:

Znam to naravno, ali postaju valjda toliko viralne objave da je to neverovatno, naravno da ne lajkujem te stranice ali valjda prijatelj prijatelja pa njihovi prijatelj i šta ti ja znam :smile: mislim da je ■■■■■■ taj algoritam i treba ga menjati .
I to ne mislim na one stare ustaljenje proizođače žutih vesti nego na ove tipa digao WP pre 5 dana i stavio neku viralnu LIKE TO WATCH VIDEO skriptu…

1 Like

Uhh, kako se samo iznerviram kad se sjetim onih reklama. Ne znam ko je veci debil, onaj sto klikne ili ovaj sto spama?
Kako koji update sve su gori. Hvala bogu pa mi posjeta ne zavisi od fb.

Sramota je u što se Internet pretvorio.

Ne može se to promeniti niti očistiti sve dok su ljudi glupi. A ljudi kao civilizacija su glupi od kad znaju za sebe, pogotovo na ovim prostorima. Tako da će takve stvari uvek prolaziti, menjaće se samo pristup i akteri.

A što se update-a tiče ne oseća se ništa spec za sada, e sad videćemo već vremenom. U svakoj oblasti kada neko postane vodeći, on pušta muda i počinje da stvara monopol koji će se temeljiti na stvorenoj zavisti već postojećih korisnika.

Još kada stave fotku malca iz afrike i napišu da fb daruje 2$ po jednom lajku. I onda se meni pojavi jer su neki moji nasjeli, ali mi se ne da podučavati ih …

Ja se ne oslanjam na FB, niti sam ikad. Jer mi je iskreno muka od svih onih zloupotreba FB i objavljivanja svega i svacega radi posete. Oni pompezni naslovi me uzasavaju. “Desilo se cudo, necete poverovati, 100% izlecenje”. Taj isti princip koriste i svi jaki online news servisi. A naravno, dok je ovaca (ovi sto klikcu na sve i svasta i sto veruju i isto to) bice i ovcara.
Ne bih zeleo da to skroz propadne zbog ljudi koji su tu ulozili neki rad. Nije mi poznata ta oblast u celosti, ali verujem da tu ima i dosta automatizma, koriscenjem nekih skripti ili ne znam cega jos, sto znatno olaksava rad u objavama, na FB, sto znatno olaksava posao…

Kako se između ostalog bavim i društvenim mrežama, mogu reć kako je plaćeno oglašavanje na Facebooku bacanje novca. Doslovno. Skupo, a uopče ne dobijate ono što plaćate. Dobit ćete lajkove koje uopče ne zanima ono što vi objavljujete, a najbolje o tome što pričam je objašnjeno u ovom videu, na koji sam nedavno naišao istraživajući još neke stvari oko Facebooka. Da se razumijemo, društvene mreže su korisne za razne stvari (čak se mnogi SEO stručnjaci slažu kako i na sam SEO utječu), ali htjedoh reći kako plaćati Facebooku za promociju je potez za kojim ćete vrlo brzo zažalit.

I da se sad malo vratim na topic… Tko nije primjetio promjene na reachu ili ima “frišku” stranicu ili laže, samo moje mišljenje. Vrlo brzo reach pada, a kada padne teško ga je održat a gotovo nemoguće vratit. Jadno je što reach nekada nije ni 1% od ukupnog broja fanova, a što je slučaj s jednom mojom stranicom koju imam i koja je zamrla. Ove navedene promjene samo će dodatno spustit reach tako da oni koji planiraju dobijat neku veliku i stabilnu posjetu s Facebooka, to neće moć na neki normalan način, već će morat smišljat neke “blackhat” metode.

1 Like

Meni se reach nesto povecao 6x od juce, odjednom. Imam po jednu ili dve objave dnevno, a ima dana kad i nista ne objavljuejm.
Kako je kod vas?

Evo i meni, jucer sam imao objavu link koja po meni nije nis posebo i odjednom 10x vise lajkova i shareova nego prije. Ocito Secerberg opet nesto mulja po fb algoritmima. Meni pase :smiley: (obozavam ove google smajlice sa tupim pogledom)

1 Like

Meni je prošli vikend skočio, pa i ovaj. Svako malo mi se digne :blush:

Ali ozbiljno, reach se znatno popravi vikendom, barem u mom slučaju.

Evo juče i danas osetila se ta usrana promena i kako krene reach od početnog do srednjeg, tu stane i ne ode skroz visoko u viral. Videćemo narednih dana ali izgleda je sranje počelo.

Pa po ovome sto vidim i vasim gore komentarima rekao bi da su osnovni reach page-a podignuli ili vratili u normalu ali su smanjili taj second reach u vidu da vam objava ode viralno.

Cime su zadovoljili vlasnike page-va i dali im veci doticaj sa vlastitim fanovima a opet su sebi stvorili vise prostora za reklame na timelineu sa micanjem viralnosti.

Posljedica ce po meni bit ta sto cemo imat dobru aktivnost na stranicama sa vlastitim fanovima ali page ce slabo organski rast sam od sebe zbog nedostatka viralnosti (vise nitko nece moci vidjeti sta tko lajka).

Ako nista bar ce se do vlastitih fanova sad bar moc doprijet ali do ljudi koji vam nisu fanovi ce se dolazit ili placanjem promocije ili preko vlastitog weba skupljanjem preko like boxova itd.

Tko je jamio, jamio je…iliti tko je uspio besplatno skupit velike fb stranice uspio je, drugi ce od sada placanjem.

2 Likeova

Bravo, sačekaću još danas i sutra da definitivno donesem zaključak ali izgleda je baš to što kažeš. Osnovni reach je dignut i svaka objava dostigne neki mali do osrednji reach (koji je veći nego osnovni pre ove promene) ali teško se iz srednjeg reacha ide u viral.

Na stranici koju vodim a tematike dnevnih doza i sličnoga sam ovaj tjedan smanjio broj objava više nego duplo a ukupan tjedni reach je porastao za 10% čak i sa tih malo postova. I noviji postovi imaju jako velik reach u odnosu na prije 10 i više dana

Znači koliko tekst bolje prolazi od slika i poveznica najbolje pokazuje ovaj primjer.

Ironija u cijeloj priči je da je pejđ baš o slikama, da su obje slike “extra” i povezane sa stranicom, a tekst gotovo da i nema nikakve veze sa stranicom, već je samo zanimljiv.

Razlika je pre pre velika.

To tako uvijek ili ?

Pa nije baš uvijek, nije pravilo ali je često. No, slažeš se da je razlika ogromna?

To se zapravo može objasniti i s tim da tekst koji sam objavio u tom primjeru je dugačak pa ko ga želi pročitat cijelog mora kliknut na “Prikaži više”, pa je reach realniji jer prikaže ko sve otvori tekst, Facebook smatra to zanimljivim kad vidi da dosta njih otvara i prikazuje tekst još više ljudi. Sliku s druge strane korisnik vidi, ali ju često ne otvori, pa Facebook procjeni da nije zanimljiva korisniku i ne širi ju toliko. Također, tekst Facebook više voli dok linkove ili slike ne prikazuje u toj mjeri jer su nerjetko i reklame.

To je samo moje mišljenje.

Btw, reach i dalje na tekst raste, objavio sam još jednu sliku opet porazni rezultati: