Iako ovo što kaže Krešo, doslovno shvaćeno, može dovesti do desetaka ili stotina tisuća kuna duga kada se skinu krivi materijali, blagom okusu čega su svjedočili i mnogi webmasteri u nas koji su nedavno imali posla s Getty Imagesima, načelno te tzv. “movie stills” fotografije se i rade od strane studija (a vjerujem i TV produkcijskih kuća) kako bi se besplatno i široke ruke dijelili svima zainteresiranima. Ovdje u ovoj temi se čini da postoji neka smislena konverzacija o tome:
Oni preporučaju javiti se e-mailom produkcijskim kućama, koje će jedva dočekati da ti inbox zatrpaju promo materijalima.
Što se Gettyja tiče, moram priznati da mi nije jasno gdje su takve fotke kategorizirane na Getty Imagesu? Gledao sam, ali nisam uopće našao takav sadržaj. Našao sam pod terminom “editorial” fotografije vezanih događanja, s ceste, “red carpet” stvari i sl. Ali to nisu promo materijali filmova i serija.
Meni je, primjerice, pao na pamet IMDB kao potencijalni izvor informacija, i stvarno u njihovim općim uvjetima stoji mogućnost licenciranja njihovog sadržaja. Naravno, taj sadržaj su možda samo njihovi tekstovi, ali s druge strane tu su i galerije:
Dakle, čini se da su promo materijali zapravo slobodni za upotrebu (ali ih nvj. najbolje nabaviti direktno od izvora, tj. biti na mailing listi produkcijskih kuća, jer sigurno im nije svejedno u kojem se kontekstu koriste njihovim materijali), dok je tzv. “editoral” materijal djelo privatnih fotografa, agencija (poput našeg Pixsella) i paparazzija, pa se mora baš kupiti (gdje nvj. Getty danas predstavlja prvi i zadnji izbor).
Nešto što nije tebi potrebno, ali spada u tu načelnu kategoriju:
Vezana literatura što sam našao malo tražeći po googolju.
https://www.cameraguild.com/
https://cmstudies.site-ym.com/