Prije nego što ti kreneš da prodaješ nešto, prvo uradi test engagementa korisnika:
- Istraži iz koje države/grada dolazi najviše posjete (ako možeš suziti na grad precizno još bolje);
- Izaberi dva-tri najposećenija grada iz statistike
- Nađi u svakom gradu po jedan restoran i dogovori sa njima saradnju u vidu nagradne igre
- Budi spreman da uložiš u tu nagradnu igru neku svotu (moguće je čak i da dogovoriš da ta nagradna igra bude sponzorstvo od restorana)
Nagradna igra bi bila nešto tipa:
- TAJRESTORAN i MI pravimo nagradnu igru.
Učestvovati u nagradnoj igri mogu svi koji u narednih 7 dana su bili u tom restoranu i napravili račun od XX€.
- Pošaljite kopiju računa sa podatcima na mejl@adresu
- Izvlačenje dobitnika tad i tad putem nasumičnog odabira (random.org tipa)
- Nagrada: specijalitet kuće (ili večera) za dvije osobe do XX€
U roku od mjesec dana napraviš tri takve nagradne igre, ali bitno je da sve podatke pažljivo čuvaš. Po mogućnosti, zatražiš od vlasnika tih restorana podatak o prosječnoj zaradi za 7 dana, ali nije nužno.
Kada se završe sve tri nagradne igre, ideš na analizu podataka:
- Koliko je uloženo po nagradnoj igri
- Koliko je osoba učestvovalo u nagradnim igrama (za svaku posebno)
- Koliki je bio priliv restoranu od osoba koje su učestvovale u nagradnoj igri i druge podatke
Samim time dobijaš novu opciju monetizacije na sajtu sa svim potrebnim statističkim podacima koji će vlasnicima restorana reći koliko je jaka moć “interneta” (naravno, ne znaš ni ti dok je ne isprobaš).
Pored novog načina monetizacija, zapravo dobijaš uvid u to i kome i gdje možeš pristupiti za potencijalno oglašavanje na tvom sajtu. Nekada su zapravo one geolokacije sa nekim prosječnim brojem posjeta zapravo najaktivnije, te time određuješ svoju cijenu.
Neko će ovdje reći da je ovo bacanje para ali ovo je samo jedan od načina da zapravo vidiš koliko su tvoji posjetioci aktivni u samom pristupu tvog sajta. Naravno, uvijek to možeš i analizirati putem Analytics-a, ali analytics ti neće prodati reklamu našim “zatucanim” vlasnicima nego samo kao u ovom slučaju Case Study (studija slučaja).
Naravno, ovdje se ne moraš ograničavati na samo restoran, može i na hotel ili neki sportski centar.
Bitne stavke da ovo organizuješ kako treba jesu:
- Da ukoliko restoran planira djelimično ili cjelokupno pokriti troškove nagradne igre, oglasiš i njih, pro bono prvi put. Ukoliko ne, organizuješ na svoju ruku, tj. samo tvoj sajt.
- Vlasniku se potrudi da objasniš detaljno šta planiraš da radiš i na koji način ćeš to izvesti.
- Pokušaj da sa njime dogovoriš da uradite vaučer za tu večeru (da ograničiš sebe od fizičkog pristupa).
- Da se večera zakaže prije dešavanja, radi detalja večere
- Vlasnik da ti omogući završavanje “romantične” večere, u slučaju da je u pitanju bračni/zaljubljeni par
- Po mogućnosti namjenskog konobara za taj sto.
- Konstantan kontakt tokom nagradne igre sa vlasnikom (u slučaju da je uključen u ovu igru).
- Svakodnevno ga obavještavaš o dešavanjima unutar nagradne igre, ako već učestvuje
- I vrlo bitno - da ne postoji plakat o nagradnoj igri unutar restorana/niti da uposlenici obavještavaju goste o istom.
Upravo sam prije dva-tri mjeseca radio sličan Case Study za klijenta ovdje iz BiH zajedno sa jednim restoranom koji se nalazi na magistralnom putu Beograd - Zvornik - Sarajevo. Restoran sa kojim smo organizovali ovu nagradnu igru je u roku od 10 dana unutar nagradne igre dva puta oborio rekord dnevnog prihoda, a vlasnik je već uključen u reklamiranje sa našim klijentom. Klijent je prezadovoljan sa novim izvorom prihoda od sajta, a samim tim povećao je prodaju oglasnog prostora unutar sajta. Od 1.7 do danas, klijent je zabilježio 117% veći prihod nego prethodnih mjeseci (a još nije mjesec završen).