Kraj weba kakvog znamo? Kako dalje?

Čisto me zanima vaše mišljenje… u birtiji je topic.

Dakle, socijalne mreže sve više preuzimaju web dok google rapidno gubi na značaju. Open web iz tog razloga polako ali sigurno izumire, jer socijalne mreže koje su preuzele web dominaciju se pretvaraju u zatvorene silose gdje zadržavaju usere unutar sebe (facebook reach, snapchat, instagram, youtube) a da ne govorimo o mobilnim aplikacijama koje na isti način rade.

Facebook prednjači u agresivnom uništavanju open weba i kao takav danas je i:

  • socialna mreža
  • messenger
  • forum
  • discovery network
  • news portal kroz pageve (uskoro kad ubije reach skroz)
  • content hoster i platforma (facebook articles)
  • search engine (uskoro kad implementiraju unutar fb-a)

Pa me zanima vaše mišljenje hoće li ovo sve ubiti open web ili si facebook sam puca u nogu?

I u kojem smjeru vi planirate ici sljedecih godina?

Ovisi cim se bavis, entertainment, news, crna kronika, adult, zutilo to ide jako dobro na socialnim mrezama.

A kada nesto zelis nauciti, procitati, KUPIT onda ides prvo na google.

Facebook je dodao na pageve i Shop sa implementiranim sustavom za obavit transakciju, na svom page-u to već koristim. Znaci pronađeš brand na fb i odmah tamo i kupiš.

A kako rekoh ubacili su instant articles koji ce mozda kroz godinu dvije znacit da ce i fb implementirat search engine u svoju tražilicu i kao rezultate izbacivat “instant article” clanke unutar svoje fb mreže.

Mislim o tome govorim, krenuo je u smjeru da bude “kontrolirani internet” unutar interneta :fearful: i što je najgore ide im.

Ne kazem da je Facebook los, ali pitaj bilo kojeg IM-a dali bi radje 1000 traffica sa facebooka ili 1000 traffica sa Googlea.
Ne da bi se njeckali, nego bi neki rekli da bi radje 100 traffica sa googla nego 1000 sa facebooka.

To sto oni pokusavaju sa tim butonima postic je jedna stvar, a druga stvar je da ljudi na Facebooku prvenstveno traze zabavu a ne da trose novce. Onda usput ako im nesto uleti kupe. Barem je tako bilo dosad, barem tako ja vidim te profile mojih prijatelja gdje se na njima nalazi 90% sadrzaja s glupostima, tracevima, nekim video klipovima smjesnima i tako.

Al doci ce valjda ovi IM majstori pa reci tocnije kako je situacija jer ja i nisa neki majstor u tom pitanju.

Mene više od Facebooka brine Google tražilica koja se razvila tako da izlistava samo velike, društvene mreže, velike blogove, portale i sl. mali novi sajtovi na domenama više nemaju šanse ma što napravili.

1 Like

Ima nesto u tome sto ti zboris. No mene sa gledista obicnog usera vise muci kakva je to trazilica koja mi ne nudi najbolje rezultate nego rezultate s najdubljim djepom.

Veliko je vrijeme za alternativu. A alternativa ako se uopce moze to zvati BING je 100 godina za drvenim cesljom. A duckduckcrap.com je tocno to sto sam napisao.

Sadrzaj koji se dugo cita je uvek dobar i iskace ,ima sanse

Pa opet se dolazi do facebook-a jer on opet dosta utječe na prirodno stvaranje backlinkova, posjete, registracija usera ili mailova…

Dakle opet brand koji je mocniji na facebook-u će izdominirat i na google tražilici, ako ništa kroz neko vrijeme :grinning:

Dakle cijeli koncept rangiranja, open weba, generiranja traffica je ugrožen od strane facebooka barem trenutno.

Jednostavno te tjera da budeš aktivan na njemu jer ako nisi konkurencija te prelazi, a sa druge strane on sam se pretvara u zatvoreni silos.

Anyway sve je u kurcu jedva čekam da se isprofilira trenutna situacija na webu :smiley:

facebook se vec racuna kao invalid click i on vise nije organic…klimavo

Sport je u principu propao jer danas imaš sve na fb.

Nista ozbiljno i korisno nisam pronasao na fb. Na google uvijek uspijem, rijesim stvar i dam feedback…

Facebook je potvrdio da veliki broj ljudi ne zna, nema potrebe da koristi internet kako ga mi neki percipiramo. Jbg, netko se igra ba PCu dok neki rade ozbiljne stvari. Tako ide i na www.

Još jedna stvar zašto je adult sajt lakši i bolji za pravljenje, fb i youtube ne uzimaju tu posjetu

Malo si preterao sa tim kraj weba kakvog znamo, volim ja sf ali,…
Verovatno si malo vise u tim social network vodama ili tvoj posao dosta zavisi od njih, pa ti se tako cini, kad bi se malo udaljio delovalo bi drugacije sve.

FB ce gubiti i siguran sam da gubi korisnike, polako ali sigurno, i to iz niza razloga.
Ali oni najocigledniji su da klinci ,koji tamo vise 24/7, prerastu to jer ih udari real life pre ili kasnije, jbg ekonomija nigde danas ne cveta narocito.
Ili se jednostavno smore, a ozbiljniji ljudi inace to i ne koriste, barem ne u tolikoj meri da bi se osetilo.
Dobra paralela bi bila Pokemon Go i njegovo nestajanje sa scene, mislim da je skoro izgubio oko 75% korisnika, naravno nece se tako drasticno taj pad odraditi za FB ali princip je isti, thrill is gone, meni je to bilo skroz ocekivano,…
I upravo iz tog razloga FB i uvodi sve ove stvari koje si naveo, da bi pokusao korisnike zadrzati i transformisati ih u nove korisnike novog okruzenja.
Niti je to ubijanje open web-a niti pucanje u nogu, jednostavno vrlo verovatno jedini potez koji mogu trenutno uraditi, menja se, evoluira, jer svi oko njega to rade, i konkurencija i korisnici.
Tu je takodje i sirenje u druge mreze poslova za koje se direktna primena jos ne vidi ali vodi ka istom cilju.
Npr VR gde je FB kupio Oculus, Google ima svoju tehniku, ali zele jednostavno da povezu sto vise stvari u svoj paket.
Super paralela bi takodje bila najava McDonaldsa da prelazi na otvaranje restorana sa zdravom hranom, ali pored ovih svojih klasicnih.
Da li to znaci da su klasicni nezdravi, sranje, ili nisu cool?
Pa direktan odgovor neces dobiti nikad naravno od njih, ali to ne znaci da ne vide brojke i $ koji prolaze na trzistu zdrave hrane, i hoce svoj deo.
Da li ce uspeti, videcemo vec.

Slazem se sa ljudima koji su vec rekli da sve zavisi cime se bavis i da takvu strategiju moras i praviti.
Ako su ti najvece i stalne musterije na FB sta te briga za Google i obrnuto, znam da zvuci idiotski, ali siguran sam da mozes funkcionisati samo u jednom od ta 2 ekosistema, nezavisno od drugog, samo ako je niche-a prava,
Ako zelis, ili moras, koristiti oba, onda nazalost moras uciti i pravila i best practices po kojima oba rade, pa balansirati izmedju njih.
Dok ne poludis,…
Veci problemi su ovo sto su naveli oko Google-a i nedostatka prave alternative za njega, ali to nema veze sa FB niti FB pruza bilo kakvu alternativu, to je skroz druga grupa korisnika.

Jedno je sigurno, da se to “profiliranje situacije na webu” nikad nece desiti, kao sto nikad nije ni postojalo.
Mozda dobijes neku sigurnu luku na 3 - 5 godina max, ali nakon toga ide bura novih ideja, igraca i tehnika.
To je i lepota i prokletstvo IT industrije.

3 Likeova