Malo si preterao sa tim kraj weba kakvog znamo, volim ja sf ali,…
Verovatno si malo vise u tim social network vodama ili tvoj posao dosta zavisi od njih, pa ti se tako cini, kad bi se malo udaljio delovalo bi drugacije sve.
FB ce gubiti i siguran sam da gubi korisnike, polako ali sigurno, i to iz niza razloga.
Ali oni najocigledniji su da klinci ,koji tamo vise 24/7, prerastu to jer ih udari real life pre ili kasnije, jbg ekonomija nigde danas ne cveta narocito.
Ili se jednostavno smore, a ozbiljniji ljudi inace to i ne koriste, barem ne u tolikoj meri da bi se osetilo.
Dobra paralela bi bila Pokemon Go i njegovo nestajanje sa scene, mislim da je skoro izgubio oko 75% korisnika, naravno nece se tako drasticno taj pad odraditi za FB ali princip je isti, thrill is gone, meni je to bilo skroz ocekivano,…
I upravo iz tog razloga FB i uvodi sve ove stvari koje si naveo, da bi pokusao korisnike zadrzati i transformisati ih u nove korisnike novog okruzenja.
Niti je to ubijanje open web-a niti pucanje u nogu, jednostavno vrlo verovatno jedini potez koji mogu trenutno uraditi, menja se, evoluira, jer svi oko njega to rade, i konkurencija i korisnici.
Tu je takodje i sirenje u druge mreze poslova za koje se direktna primena jos ne vidi ali vodi ka istom cilju.
Npr VR gde je FB kupio Oculus, Google ima svoju tehniku, ali zele jednostavno da povezu sto vise stvari u svoj paket.
Super paralela bi takodje bila najava McDonaldsa da prelazi na otvaranje restorana sa zdravom hranom, ali pored ovih svojih klasicnih.
Da li to znaci da su klasicni nezdravi, sranje, ili nisu cool?
Pa direktan odgovor neces dobiti nikad naravno od njih, ali to ne znaci da ne vide brojke i $ koji prolaze na trzistu zdrave hrane, i hoce svoj deo.
Da li ce uspeti, videcemo vec.
Slazem se sa ljudima koji su vec rekli da sve zavisi cime se bavis i da takvu strategiju moras i praviti.
Ako su ti najvece i stalne musterije na FB sta te briga za Google i obrnuto, znam da zvuci idiotski, ali siguran sam da mozes funkcionisati samo u jednom od ta 2 ekosistema, nezavisno od drugog, samo ako je niche-a prava,
Ako zelis, ili moras, koristiti oba, onda nazalost moras uciti i pravila i best practices po kojima oba rade, pa balansirati izmedju njih.
Dok ne poludis,…
Veci problemi su ovo sto su naveli oko Google-a i nedostatka prave alternative za njega, ali to nema veze sa FB niti FB pruza bilo kakvu alternativu, to je skroz druga grupa korisnika.
Jedno je sigurno, da se to “profiliranje situacije na webu” nikad nece desiti, kao sto nikad nije ni postojalo.
Mozda dobijes neku sigurnu luku na 3 - 5 godina max, ali nakon toga ide bura novih ideja, igraca i tehnika.
To je i lepota i prokletstvo IT industrije.