Kupovanje baza?

Dakle zanima me kako to funkcionira.

Recimo da trebam bazu email adresa po nekoj temi, apartmani recimo.

Vidim da ima dosta stranica i programam s kojim se mogu pokupiti sve adrese s stranica tih(email graberi) po različitim kriterijima.

No da li netko zna gdje se takve baze mogu kupiti ili tako nešto?

Čisto informativno za sada.

Na ljuska.org :slight_smile:

I da, to je ilegalno :slight_smile:

Ne kužim što je tu ilegalno.

Skupljanje e mail adresa?

Agencija za zaštitu osobnih podataka

:slight_smile:

[quote=“webmajstor007”]Ne kužim što je tu ilegalno.

Skupljanje e mail adresa?[/quote]

Da. Upravo to je ilegalno.
Potraži AZOP po forumu. Dosta se pisalo o tome.

Još nešto…
Ako protuzakonito prikupljene e-mail adrese namjeravaš koristiti za spamanje, trebaš znati da je po hrvatskim zakonima i spamanje također protuzakonito i kažnjivo.

[quote=“gambo”]Da. Upravo to je ilegalno.
Potraži AZOP po forumu. Dosta se pisalo o tome.

Još nešto…
Ako protuzakonito prikupljene e-mail adrese namjeravaš koristiti za spamanje, trebaš znati da je po hrvatskim zakonima i spamanje također protuzakonito i kažnjivo.[/quote]

OK; samo pitam ali tema je zapravo čudna.

Imaš s jedne strane call centre gdje uzimaju sve moguće brojeve imenika i kontaktiraju cijelu hrvatsku uljudno da li žele neku ponudu nešto…

S druge strane imaš emailove koje koristiš da bi jednom i samo jednom predstavio svoju ponudu.

Po ćemu je to drugačije?

Email adresa je isto za korištenje na način da te netko može kontaktiratu na nju.
Ako je nisi nigdje ostavio nećeš ni mail dobiti, ako jesi ista stvar kao da si svoj broj ostavio u imeniku.

Spam? SVjestan, znam.

Nego zašto bi bilo slanje nekog upita jednom protuzakonito?

Ne razumijem.

Postoji mala razlika.
Ako me netko kontaktira telefonom da li zelim neku ponudu ja mu kazem da ne zelim i spustim slusalicu i ne gubim vrijeme na njegovu ponudu.

Ako netko uporno salje spam cesto puta i kada ih posaljes u PM crvenim fontom 60pt-a on ti radi smece u inboxu od kojeg cesto ne vidis mailove koji te zanimaju i koje ocekujes.

Najbolji su mi oni koji salju ponudu a da uopce nisu pogledali cime se ti u stvari bavis i salju li ponudu nekome tko im je prakticki konkurencija…

Protuzakionuto je zato jer ne postoje sluzbeni e-mail imenici. Postoje newsletteri na koje se ljudi mogu prijaviti, no ako se prijavim na newsletter npr. webmajstora odista me ne zanima ponuda kosilica za travu vec samo ono na sto sam se prijavila.

Telefonski poziv mozes izbjeci na nacin da se jednostavno ne javis, reklamu na tv-u na nacin da ugasis TV.
Mail i letak ne mozes unatoc tome sto ne zelis i zato je potreban zakon da to regulira…

Naravno, zakonski su regulirani i neželjeni telefonski pozivi (primjer: tseregova borba protiv neželjenih telefonskih poziva) i prekomjerno TV reklamiranje.

[quote=“webmajstor007”]OK; samo pitam ali tema je zapravo čudna.

Imaš s jedne strane call centre gdje uzimaju sve moguće brojeve imenika i kontaktiraju cijelu hrvatsku uljudno da li žele neku ponudu nešto…

S druge strane imaš emailove koje koristiš da bi jednom i samo jednom predstavio svoju ponudu.

Po ćemu je to drugačije?[/quote]Tebi su ovdje zanimljiva dva zakona:

Po mišljenju AZOP-a (vidi negdje u brošurama na njihovim stranicama) i e-mail adresa je osobni podatak. ZZOP kaže da nije zabranjeno obrađivati osobne podatke koje je objavio sam vlasnik tih osobnih podataka (“obrađivati” ovdje znači “skupljati”, “snimati”, “organizirati”, “spremati”, … vidi definiciju u Zakonu). Međutim, vlasnik tih podataka ima pravo u svakom trenutku zatražiti prestanak obrade istih i njihovo brisanje. Da bi mu to bilo moguće, mora znati koga i kako kontaktirati. Između ostalih, to je jedan od razloga zašto osoba koja skuplja i obrađuje takve podatke mora svoju bazu podataka registrirati pri AZOP-u. Dodatno na to, nije svaki osobni podatak na Internetu objavio sam vlasnik tih podataka (npr. osobne podatke o poreznim dužnicima je objavila PU, bez pristanka vlasnika; osobni podaci u nekom javnom registru poput sudskog registra su isto objavljeni po sili zakona, itd.). Diskutabilno je smiju li se ti podaci prikupljati i obrađivati (za, recimo, podatke koje bila PU objavila je AZOP bio dao mišljenje da obrada tih podataka od strane trećiš krši prava građana zaštitu njihovih osobnih podataka). Konačno, ZZOP kaže da ako se osobni podaci koriste u svrhe marketinga, onda je o tome potrebno unaprijed obavijestiti osobu čiji će podaci tako biti korišteni.

Dodatno na gornju općenitu zaštitu svih osobnih podataka, ZEK u čl. 107. u priličnoj mjeri regulira slanje promidžbenih poruka putem e-maila (i SMS-a i sl.). Ukratko, on traži da prethodno pribaviš dopuštenje vlasnika e-maila. Iznimka je ako je vlasnik e-maila već od ranije kupac tvog proizvoda ili usluge, a ti si izravno od njega uzeo taj e-mail i on se pri tome nije usprotivio primanju obavijesti o sličnim proizvodima i uslugama ovima koje je kupio (opet, tako smiješ reklamirati samo slične proizvode i usluge). No, za detalje si pročitaj taj članak. U prijašnjim je “verzijama” zakona čak i “preprodaja” bila izrijekom zabranjena, nisam siguran je li tu bilo kakvih naknadnih izmjena (nvj. sada regulacija ovdje dolazi samo iz ZZOP-a).

Šo se telemarketinga tiče, oni se izvlače na to da skupljaju podatke iz telefonskog imenika, koji su - kao - “javno dostupni”. Kako ti podaci tamo nisu objavljeni po zahtjevu tel. pretplatnika, nego ih pretplatnik samo nije uklonio, to držim da stoji da su tamo objavljeni s nekom konkretnom svrhom, a koja nije bila primanje promidžbenih poruka. Zato mislim da TM pozivatelji ne bi smjeli tako koristiti telefonski imenik, ali za sada nisam čuo niti za jedan primjer da je netko po toj osnovi bio sankcioniran. Ja osobno znam da ako im pošaljem zahtjev da me prestanu zvati u marketinške svrhe, a oni nastave, AZOP će dati meni za pravo, a njima zabraniti da me dalje pozivaju.

Što se “slanja jednog upita tiče”: nešto je promidžba ili nije. Ako je nešto promidžba sadržajem, ti možeš staviti koliko god želiš upitnika na kraj te rečenice, to neće promijeniti sadržaj.

Ukratko, da bi te podatke mogao i koristiti, trebaš dobro poznavati zakon. Ili računati da primatelji tih poruka jako slabo poznaju svoja prava.

ZEK Članak 107. Stavak 1
Uporaba elektroničke pošte u svrhu izravne promidžbe i prodaje dopuštena je samo uz prethodno pribavljenu privolu pretplatnika ili korisnika usluga.

ZEK Članak 107. Stavak 4
Odredbe stavka 1. i 2. ovoga članka ne primjenjuju se na pozive pravnim osobama u svrhu izravne promidžbe i prodaje.

Malo sam skratio prvi stavak - jel istina da se smije spamati pravne osobe ?

Ako su korisnici dali svojevoljno mail adresu onda im možeš poslati mjesečno ponudu, dakle ako korisnici sami upišu na tvojoj web stranici mail adresu i time prihvaćaju tvoje uvjete korištenja na dotičnoj stranici, a kupnja mail adresa iz ilegalnih izvora je nezakonita kao i spamanje odnosno masovo spamanje korisnika dotičnih mail adresa

iskoristivost mailing liste
Legalnost mailing liste ?
Email marketing tutorial - Aweber

Znači, tvoj “spam” ne smije:

  1. Lažno te identificirati ili prikrivati tvoj pravi identitet.

  2. Biti neusklađen sa zakonima o elektroničkoj trgovini.

  3. Ne sadržavati mogućnost spriječavanja daljnje komunikacije.

  4. Linkati web-stranice koje nisu usklađene sa zakonima o elektroničkoj trgovini.

Vidi Zakon o elektroničkoj trgovini.

Isto tako ne zaboravi, ako se reklamiraš kao obrt ili trg. društvo, što u Zakonu o trgovačkim društvima piše o obveznim podacima na dopisima. Imali smo nedavno temu oko toga, vezano uz kaznu Crnom jajetu.

[quote=“VIC”]Ako su korisnici dali svojevoljno mail adresu onda im možeš poslati mjesečno ponudu, dakle ako korisnici sami upišu na tvojoj web stranici mail adresu i time prihvaćaju tvoje uvjete korištenja na dotičnoj stranici, [/quote]S time, da ako baš želimo biti usklađeni sa zakonom onda je najbolje držati se čl. 21. Zakona o zaštiti osobnih podataka, tj. biti siguran da je korisnik prilikom upisa u mailing listu bio jasno obaviješten da će mu se na tu mail adresu slati promidžbene poruke, te da se tome može usprotiviti - i odmah, a i bilo kada kasnije. Dakle, najbolje je biti siguran da se držimo i čl. 21. ZZOP-a i čl. 107. st. 3. ZEK-a.

Svako pozivanje na „pismeni oblik“, „obavijesti”, „najave” i „obavještavanje” i slično odnosi se isključivo na metode elektroniče komunikacije (npr. elektroničku poštu), pod uvjetom da strana koja se poziva na komunikaciju zadrži prihvatljive dokaze da je komunikacija poslana i primljena.

Kao što je ovdje navedeno:

“5 minuta za Internet” naziv je našeg poslovnog e-mail newslettera koji šaljemo povremeno u bogatom (HTML) formatu. Toliko će vam minuta trebati da ga u potpunosti pročitate, a cilj nam je da se savjeti sadržani u tih 5 minuta odraze na poboljšanje vašeg poslovanja putem interneta. Upis u newsletter toplo preporučujemo svim našim postojećim klijentima te svima vama koji želite bolje poslovati online.

U newsletteru vas čekaju:

savjeti o poslovanju putem interneta
dobri primjeri i priče o uspjesima drugih tvrtki na internetu
popusti na naše usluge ekskluzivno za čitatelje newslettera
novosti iz našeg poslovanja (nove usluge, servisne informacije za klijente)

Newsletter - upišite se u logIT-ov e-mail newsletter o online poslovanju

Pa da - tu se jedino od promidžbe nalaze obavijesti o vlastitim sličnim proizvodima, što je skroz u skladu s čl. 107. ZEK-a i ujedno je korisnik i upoznat s točnom svrhom davanja osobnog podatka. Da se, međutim, na primatelje te mailing liste šalju i druge marketinške poruke (npr. da se reklamiraju proizvodi i usluge drugih ponuditelja, da taj newsletter sadrži, primjerice, Googleove oglase ili sl.) i to bi trebalo istaknuti. Primatelj bi mogao uvijek zatražiti da više ne prima promidžbene poruke, ali pošto je ovaj konkretni newsletter besplatan (tj. nije uključen kao dio usluge koja je plaćena), onda bi i pošiljatelj mogao reći “sve ili ništa”, tj. prestati slati i cijeli newsletter.

Mene vise nerviraju tel pozivi nego spam u inboxu. Spam lako blokiras i neku email adresu oznacis kao takvu a blokirat neciji broj je puno teze.

Mnoge iritiraju. Na žalost, nisam još vidio nikoga tko bi bio dovoljno iziritiran da se makar pozitivno osvrne na ideju “do-not-call” registra kakvim je niz zemalja riješio taj sukob interesa. Na Novom Zelandu čak udruga marketinških agencija vodi i održava “do-not-call” registar, a imaju i “do-not-mail” registrar. :slight_smile:

Evo odakle pitanje, naime, apartmanija.hr ili slično, pošalju pitanje vlasniku nekog apartmana:
Želite li se poslovnu suradnju s nama, staviti ćemo vas na naš…bla bla.

Nećemo vam slati više ovu poruku nikada ako kliknete na link “unsuscribe”

Jel to po zakonu ili ne?

Naime ne razumijem po ćemu je to drugačije od call centra.
Ja sam očito u nekoj bazi koja kola okolo naokolo, jer svaki mjesec imam par poziva. I ponekad to iritira. Nisam nikada poduzeo nešto vezano s tim.

Za mailove, pošaljem ih u spam i to je to. Ali najčešće i ti spamovi dođu jednom dvaput.

Da sad baš netko šalje svaki tjedan protiv moje volje mora biti skroz glup ako misli da je to dobar marketinški potez da im gledam isti omrženi mail svaki tjedan koji trpam pod spam.

Ovo gore , barem ja , shvaćam kao oblik suradnje, poslovna prilika, na lijep način.
E sada da li je to legalno?

Što se tiće rankinga i web hostinga, da, imam potrebu za tim, ali ljudi moji, ako nisam odgovorio na 10 mailova u mjesec dana, pa valjda se kuži da neću nikada. E to je problem i to bi trebalo regulirati (spam box:)

Mislim da se to ipak razlikuje od kontaktiranja nekoga za poslovnu suradnju.
Ne znam, nov sam u tome, istražujem svašta, možda griješim.

Da ne pričam slučaj s tele2 i FACEBOOK porukama.
Dobio par poruka s “FACEBOOK” broja. Nema broja nema ničega ne znam kako da pronađem pošiljatelja, ima link u poruci koji vodi na domenu u vlasništvu facebook-a.

Ali poruke dođu u 2-3h u noći.
Kontaktiram tele2 i oni (s 3 čovjeka sam pričao) kažu da nema opcije da mi kažu tko šalje, nema opcije da se zabrani osim na mobitelu, ili da se podnese prijava radi uznemiravanja policiji. nazvao opet tražio nekog voditelja kojeg je bilo dobiti na tel nemoguće, jer traže da se sve riješi pismenim putem, i opet isti odgovor.

Znači oni nemaju nikakvu kontrolu nad dolaznim porukama u njihovu mrežu izvana, čak i ako njihovi klijenti traže da se zaštite od neželjenih poruka ciljanih samo radi promidžbe , reklame?

Pa predpostavljam da onda jedan mail s prijedlogom poslovne suradnje od koje oboje profitiraju, ne bi trebalo biti nezakonito.
Još jednom ne govorim o slanju masovnih poruka.

Za jedan mail s prijedlogom poslovne suradnje ti ne treba baza mail adresa.
Naime da bi obje strane uopće imale šanse profitirati, potrebno je da o onome kome šalješ prijedlog poslovne suradnje znaš ipak malo više nego je to mail adresa.
Jer kako ćeš znati da onaj kome šalješ mail (ako je to iz neke ilegalne baze) uopće treba tvoje usluge ili proizvode?

Koliko uopće ima smisla obraćati se nekome za poslovnu suradnju ako uopće nemaš predodžbu da li je ono što ti nudiš njemu potrebno / zanimljivo / bla bla.
Glupo je slati mail u kojem reklamiraš pseću hranu nekome tko nema psa niti ga želi imati.
Zato staviš na sajt newsletter formu pa tko hoće obavijesti - prijavi se.

Meni su najbolji oni koji preko takvih kanala šalju ponudu za izradu web stranica firmi koja se time bavi.
To odražava diletantizam u pristupu poslu i po tome dovoljno vidiš koliko ima smisla surađivati s takvim likovima.

Napose, ako se koristi ilegalnim sredstvima da dođe do posla, otkud mogu znati da će i suradnja s njim biti korektna. Meni je to dovoljan indikator da takve firme / likove izbjegavam.

Iskreno - da li i ti sam uopće čitaš neželjenu poštu ili je samo šikneš u smeće?
Ja je ne čitam a ako nema elemenata za odjavu već kod drugg maila prijavim abuse službi njegovog provajdera.

Jer - slanje spam mailova nije marketing već dodatno stvaranje smeća i nereda od kojeg se rijetko može zalomiti stvarna realizacija suradnje.