Dionice: Kupovina dionica u vrijeme krize

Pozdrav ljudi, nekako je logično da se sada pruža odlična prilika za zaradu na dionicama, s obzirom na ogroman pad koji su doživjele maltene sve, a za očekivati je da će se stvari u sljedećim mjesecima popravljati kako će korona lockdown popuštati…

Mislim, možda griješim, zato i otvaram topic da čujem koju pametnu… ja osobno kupujem dionice preko Revoluta, i napikirao sam 2 sljedeće u koje mi je cilj uložiti oko 2000€…
prva je:
American Airlines, od početka krize pali su na 35% vrijednosti koje su imale prije, znači doživjele su pad od -65%… kažem, početnik sam, al zar se neće do 9. mjeseca i otvaranjem neba nad USA i svijetom ta dionica vratit na ajmo reć 70% vrijednosti? što nudi duplu zaradu u narednih nekoliko mjeseci. Isto tako u prilog im ide nikada jeftinija nafta kojom su napunili svoja spremišta.

druga je:
Fedex, pao za -23% od početka krize, a nekako mislim da će nakon iste ljudi znatno više naručivati online nego što su prije, pa da će Fedex i slični profitirati od toga.

Uglavnom, jel imate vi neke svoje adute, i što mislite hoće li se to sve tako odigrati u sljedeća 3-4 mjeseca…

1 Like

Tonuce jos berze strpi se.

Ja nisam nikad kupovao i laik sam za isto ali sam mislio uzeti npr Siemens dionice.

Kako to funkcionise taj Revolut?

da… dobro razmisljanje, treba ih kupiti kada je kriza.

ako gledamo ovu krivulju, pitanje je gdje smo sada - “return to normal”?

nekako mi se taj oporavak u dionicama cini prebrz, ocekivao sam da ce duze vremena padati, tako da osobno mislim da smo u “return to normal” fazi tj da je jos dobar pad pred nama.

osobno sam prije nekoliko godina ulozio u etf koji prati zlato kada je zlato bilo na nekih 1200 dolara i pretpostavkom, da ce dionice pasti 2019/2020 tj. da ce nekakva kriza doci. Zamisljeni scenariji je bio da ce zlato porasti, a onda se selim u dionice.

Nije mi se dalo cekat pa sam izasao iz tog etf-a i poceo se igrat s kriptom - bolje da nisam.

Zlato je sada na cca 1700 dionice su pale.

No i da nisam, ne znam kako bih sada postupio.

Mislim da ne bih izlazio iz zlata tj ocekivao bih daljnji pad dionica.

No ova kriza je bas malo specificna, pa ne mora uopce biti da ce dionice jos padati. A i FED je upucao masu love, vjerujem da je dosta otislo u dionice pa zato ovaj kratkorocni rast.

Mislim, cinjenica je da se dno nece nikada ulovit (eventualno skroz slucajno), znaci treba naci neki ulaz koji ce te zadovoljkavati i cekati rast.

recimo ovo je American Airlines:

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=american+aitlains+stock

kao sto vidis 2012. je pao na 0.5 dolara, koji je razlog ne znam, ali nije mu prvi puta da tako zestoko rokne.

Mozda da ulozis pola planirane love, a s pola pricekas dok nece biti jasan smjer u kojem ce to sve ici?

Recimo dionice turistickih firmi na ZSE su se isto oporavile za cca 20-30 posto ako se ne varam, a nista se na bolje nije promijenilo. Sezona ce vrlo vjerojhatno biti banana, druga je daleko i tko zna kakva ce biti. Koji je ond razlog sto su se pocele oporavljati - hoce li uoipce te firme postojati do sljedece godine tj. sezone?

Edit - ne znam kaj je s onom slikom sto treba biti na pocetku, ali klikni na to pa ce se otvorit link

Edit 2 - iako sto je da je ali taj AAL je dionica koja jeb.eno padne, ali i jeb.eno zna narast, tako da su moguci odlicni prinosi, samo je pitanje vremena ulaska

Edit 3 - @mitok je stara ZSE lija, cekaj da vidis i sto on ima za reci ako svrati

1 Like

Jucer sam skinuo onu revolut aplikaciju, znao sam da sam nesto vidio oko dionica, ali nisam se zadrzavao, evo sada gledam ima alphabet, american airlines, adobe, alibaba, amazon itd itd, uglavnom hrpa. Nisam jos nista kupio, ali ako itko bude kupovao neka odmah podijeli kako je islo, mozda i ja ulozim :slight_smile:

Isto preko Revoulta ulazem u dionice ja sam osobno uložio u Boeing (BA) nešto manje od 3,000€ on je bio godinama stabilan na 300-380$ a sad je pao za duplo… nadam se povratku do kraja godine na barem 240$

pa Boeing je imao i masu problema netom prije ove krize (sigurnost, rusenje aviona, prikrivanje stanja), no ameri ce vjerojatno gledat da svakako opstane i nastavi dalje (to big to fail), kako ce se to s dionicama odigrat pojma nemam.

u svakom slucaju sretno.

Odlicno je vrijeme za ulaganje, naravno za sve one koje ne interesira brza lova i koji imaju odredjenu sumu kesa koju su spremni izgubiti.
Osobno ulozio sam vecu kolicinu novca u naftne kompanije.
Mislim da im cijene nece narocito rasti u sljedecih godinu do dvije, a onda ce se vratiti na staro i tu ja vidim profit.

Ipak kad se svijet vrati u normalu, opet ce svi ganjat aute,motore, avione…

Kako kupiti te stranjske dionice iz Bosne? Izgleda da Revolut ne podržava BiH.

1 Like

Nemojte žuriti s ulaganjem. Ovo je slabi pad do sada. Ako stvarno bude kriza, još će dobro past sve dionice… Ja sam se jednom opekao na dvostruko manjoj vrijednost, koja je onda pala još 75%. Znači nprs 100$ je vrijedila, pala na 50$ i onda još na 15$ i tek tada se je krenula vraćati i prešla 50$ u roku 2 godine. Da sam sačekao i uložio na 15, imao bih dobar profil. Ovako sam čekao 2 god za povratak na nulu.

Preko cega si kupovao?

Preko ZG burze je sve odrađeno, budući da je bilo riječ o HR kompaniji. Odvjetnica je rješavala sve i u konačnici kod prodaje je 50% dionica kupila ta firma natrag, a 50% zaposlenik firme, koji mi je i rekao da možda griješim jer sada kreće odličan period za firmu, ali nažalost bio mi je potreban novac. Radilo se je oko 10k €. Dobra stvar je bila godišnja dividenda, koja je donosila godišnje ok prihode, neznam kako ti ide preko Revoluta, ali sada malo gledam u appu i čini se veoma jednostavno kupiti-prodati dionice.

P.S. Nisam plaćao nikakav porez tada, dionice sam posjedovao oko 3 godine.

1 Like

Ja sam gledala za Lufthansa, koja je isto u teskoj krizi, i nije bas sigurno kako ce to dalje ici s njima i oce uopste opstati. I kod istrazivanja sam naisla na info: alternativa je Fraport AG Frankfurt, koji je vlasnik frankfurtskog aerodroma, ali i suvlasnik raznih drugih aerodroma (npr. 14 grckih). Ima udio za uzletanje i slijetanje svakog aviona na frankfurtskom aerodromu (godisnje 70 miliona ljudi)

Aviokompanije uopsteno imaju ekstremno visoke fiksne troskove, sagorijevajući 1,5 milijardi EUR mjesecno. Fraport nema, i moze jednostavno izdrzati ovu krizu.

Vele ako se cak nista ne mrdne i cijelu 2020., Fraport bi izgubio samo oko 400 miliona eura za godinu u cjelini, sto je oko 10% kapitala

Suma sumarum, Fraport gubi znatno manje nego u aviokompanije, a pao je koliko i Lufthansa.

Evo usporedbe i sa American Airlains:

3 Likeova

Baš gledam, bili su pred bankrotom te godine, na kraju je došlo do nekakvog spajanja i vratili su se u kolosijek.

Hvala na savjetu, svakako ću dobro promisliti.

Pa zar ne bi bilo puno bolje uloziti u naftu?

Edit: aber, jeli ta slika u avataru slucajno nastala u sibeniku kraj hostela? :stuck_out_tongue:

ja osobno nemam volje proučavati Forex, to mi se čini dosta komplicirano… pogotovo zato što tražim da u nesto uložim i holdam, ne bih se igrao kladionice.

Hvala kolegice, izgleda kao odličan tip, totalno logičan. Hladni pogon aviokompanija je enorman, a recimo ovi grčki aerodromi većinom imaju sezonce. American airlines ima 155k stalno zaposlenih, a Fraport 22k. Osim toga, u HR pumpaju ozbiljnu lovu u ekonomiju, možemo zamisliti koliko će tek Njemačka.

Inače, čuo sam prognozu da bi se putnička 2019. godina što se tiče brojeva, mogla nadmašiti tek 2025. godine. Naravno, pronalazak cjepiva bi ubrzao isto.

1 Like

Njemačka pumpa nekih 35 % BDP-a dok Hrvatska nešto manje od 10 % kao i Srbija :slight_smile:

Znači Njemačka pumpa Tisuću i četristo MILIJARDI eura? Iliti po stanovniku 17 tisuća eura?

Malo sam skeptičan, al ok.

Avio kompanije trpe momentalno velike gubitke,autoindustija takođe i mislim kada bude objavljeno poslovanje za prvi kvartal da će svi pasti dole.