Eto, do sada nisam nikada ništa na obrt kupovao u EU, pa još nemam niti VAT broj.
Obzirom da sam vodim knjigovodstvo, a da je ovo sada nepoznanica za mene, lijepo bih molio da mi netko odgovori na konkretna pitanja:
Ako nešto kupim na ime obrta u EU, oni znači meni ne zaračunavaju svoj porez. Koliko sam ja shvatio, ja zatim obračunavam naš porez 25 % , ali kako ? Da li se to radi nekakvim dokumentom ili jednostavno prilikom pisanja PDV obrasca ?
Gdje u PDV obrazac ja upisujem , u koje točno polje, te podatke . Ima li kakav primjer za vidjeti negdje , link ?
Obzirom da je iznos u Eurima, na koji datum ili kako je preračunavam u kune da upišem to u svoje knjige ?
odmah da se razumijemo, nisam knjigovodstveni expert … no imam firmu-dvije Pa se podrazumijeva da nekog vraga i znam.
Dakle … prije bilo kakvog poslovanja sa inozemstvom (da bi mogao pravdati ulazne fakture) moras imati VAT ID … dobijen od porezne … i naravno samim time si registriran unutar VIES sustava i sve clanice EU a i ostale mogu vidjeti koja se firma krije iza tvog VAT ID-a i provjeriti … dali postojis u sustavu … da bi ti zapravo mogli fakturirati.
Nakon sto dobijes VAT ID … mozes kupovati iz EU … i naravno knjiziti to na firmu kao trosak.
Sad neznam sto hoces tocno kupiti … no recimo usluge koje se dostavljaju elektronickim putem (hosting, domene, eknjige, neki bonovi, download pjesama, ili nesto XY) na to placas direktno njihov PDV. Odnosno ako nesto u njemackoj kosta 100 eura … ti placas 100 eura + njihov porez od 19% … i to knjizis kod sebe kao dobra iz inozemstva. U PDV obrascu su ti to usluge primljene iz inozemstva i odbijas njihov PDV od 19% bez obzira sto je kod nas 25%. NE placas nikakvu razliku … vec odbijes 19% njihovog PDV-a i to je to.
Ako recimo ides fizicki i kupis nesto u bilo koju zemlju e onda ti isto zaracunaju automatski PDV s postokom koji ta drzava ima i na isti nacin odbijes taj postatak PDV-a kod sebe.
No ako recimo nesto narucis … tipa aparat za kavu iz EU … e onda ti zaracunavaju 0% PDV-a i platis samo osnovicu, a PDV od 25% si duzan obracunati kod nas i platiti u HR.
Preracunavas u kune po srednjem tecaju HNB na dan placanja.
Tehnikalije oko konti-salda to neznam buduci da nisam knjigovodja … no tako ti to u praksi funkcionira
Ako te jos nesto zanima, pitaj
Puno ti hvala na pojasnjenju, ali te molim da mi pojasnih jos par stvari o cemu si mi pisao.
Ok, kazes da ako kupujem online onda na primjeru njemacke placam taj njihov PDV. Ali gdje i kako upisujem te iznose u PDV obrazac. Jer u PDV obrascu ima polja:
PRETPOREZ OD PRIMLJENIH USLUGA IZ EU po stopi 5%
PRETPOREZ OD PRIMLJENIH USLUGA IZ EU po stopi 13%
PRETPOREZ OD PRIMLJENIH USLUGA IZ EU po stopi 25%
Kuda da upisem po stopi 19% kada su vec utvrdjene stope ?
Ali sada i jedna druga stvar. Upravo kod tog placanja online ja sada vidim nesto drugacije. Naime, vecina koja sada trazi VAT broj za firme , pise da ako upisem VAT broj onda ne placam porez (valjda njihov) ili pak pri zavrsetku kupovine ako je upisan VAT broj i drzava, onda odmah racunaju po HR poreznoj stopi 25 %.
Ako po tome ja ne placam porez nego samo osnovicu, da li onda trebam platiti tu kod nas porez na tu osnovicu, tj. kako to onda upisati u PDV obrazac.
Puno hvala !
ovo za PDV obrazac ti provjerim pa javim, buduci da mi to knjigovodja radi.
Ovo drugo pitanje, odgovor si dao sam sebi “pak pri zavrsetku kupovine ako je upisan VAT broj i drzava, onda odmah racunaju po HR poreznoj stopi 25 %.” -> u tom slucaju ako si ga platio vani (samo ako se raci o e-uslugama) ne placas ga u HR, buduci da se izbjegava duplo oporezivanje.
A ovo drugo, sto ako upisivanjem VAT broja dobijem mogucnost placanja bez poreza, kako to onda odraditi, kako to provesti u papirologiju (PDV obrazac).