Mythbuster 2016 - EMD vs. Brand domain - Case Study

Posle cetiri godine iskustva sa raznim internet poslovima, odlucio sam da sam testiram famoznu hamletovsku dilemu - Exact Match Domain protiv brendabilnog domena. Da vidimo konacno u praksi sta se bolje rangira. Pokrenuo sam cak tri projekta, tri EMD domene i tri brendabilne domene iz tri razlicite nise:
Sport, zabava i zdravlje.

Koristicu razlicite wordpress teme, ali iste metode za gradnju linkova. Ako ima nekih pitanja, predloga, sugestija, ukljucite se.

E super, bas si otvorio temu koja sam i ja mislio :wink:

Mene isto to zanima jer čitam po netu i pola ljudi se kune u EMD a pola da to praktički više nema efekta danas.

Ove dane baš razmišljam o jednoj domeni al skoro svi relevanti keyword su vec zauzeti.
Sve mi se čini da ću ić na izgradnju branda.

Nekako mi se čini da je bolje imat neko simpa jedinstveno ime nego sto i sedmi site sa varijantom istog keyworda.
To mi nekako neoriginalno izgleda da budem iskren.

Ajd podijeli s vremena na vrijeme neku informaciju o efektima sa pojedinim siteom.

Imam i jedne i druge stranice, i moram rec da odmah od pocetka EMD bolje rangira sto i sama logika nalaze. Ako je domena naprimjer igrackezadjecu.com ona ce odmah od prve bolje rangirat nego milomalopelo.com.

E sad kasnije kad obe domene budu 10 godina stare i obje postanu autoritativne mislim da ce brendirana domena imati vise koristi nego EMD. No treba napomenuti da vecina webstranica vog foruma nikad ne dodje do tog nivoa. Da bude pravi autoritet u svom polju.

Sto se tice domena, prva je stara 11 meseci, EMD.org, a druga je stara 5 meseci i .com je.
Keyword ima monthly search od 90000 pretraga.
Oba sajta imaju oko 120 postova.

Sa naglaskom na “ove dane” u 2016-oj…
Ako su dobri buy keywordi, zauzeti su odavno.
To je i (jedan od) odgovora na pitanje u naslovu. :wink:

1 Like

Pa da. Ako danas kupujemo domenu tesko da cu dobit domenu igrackezadjecu.com
Mogu ic na nesto tipa igrackezadjecu365cro.com ili uzet pandica.com i brendirat to ime.

Ja bi prije odabrao pandicu.

Slazem se ako je igrackezadjecu365cro.com EMD, za mene je to SD (spam domain)…

Ali da, primjer govori sve, EMD se vise ni nemoze kupiti jer je sve vec pokupovano pa sad treba izmisljat nege ovakve ultra dugacke domene koje izgledaju kao spam odmah na prvu.

EMD je uvijek imao prednost i uvijek ce imat.

igrackezadjecu365cro.com nije EMD, to je EMD + abbrevation = spammy domain, ali igrackezadjecu.biz, igrackezadjecu.info, igrackezadjecu.pro su EMD.

Da li bi vi za novu domenu radije odabrali EMD.info ili bi isli na brand.com?

OK, to mozda nije EMD u pravom smislu riječi, ali danas teštko da možeš naći neki slobodan EMD.
Eventualno za neku rijetku nišu ili neki totalno novi pojam koji još nitko nije zakupio.

E da, imam još jedno pitanje.

Jel se u pretraživačima kao keyword računaju i ove nove domene.

Npr, www.aquarius.club - kad netko upiše club aquarius hoće li se i ovaj nastavak club uzimat u obzir kao ključna riječ?

Evo kaze covjek ovdje: http://blog.europeandomaincentre.com/google-reads-coffee-club-as-coffee-club/ da se web stranica coffee.club nalazi na prvom mjestu za upit coffee club, a bez ikakve onpage optimizacije.
Citat sa linka: Coffee club is not mentioned anywhere on the home page nor the sub-pages; The search term does not appear, where you do your SEO (Search Engine Optimization): the title tag, the meta description, in the H1 or H2 headlines, in the main content. And not even in any photo’s alt text.

They do mention the domain name coffee.club several times (in the alt text of the logo, main text, meta description and title).

Po ovome ispada da je EMD sa bilo kojom ekstenzijom bolja nego graditi brand. Ja bi ipak uzeo brand.com jer mi zvuci nekako ozbiljnije.

Upravo pokusavam da dam odgovor na ovo pitanje, a generalno zavisi i od niche.

Moze naravno da se nadje, ali je slobodna naprimer jedna od 1000. Sve naravno zavisi i od niche. Jos jedna od solucija je i kljucna rec + portal, hub ili neki slicni dodatak, dobar primer za to je pressurecookerportal.com.

Sto se tice tvog drugog pitanja, odgovor je - da, google gleda i ekstenziju, mislim da je @Mitok pomenuo skoro neku .pizza domenu koja je prva za pretragu grad + pizza.

OK.

Onda po svemu koliko vidim i čujem ispada da je najbolje u većini slučajeva kad nema smislenog keyword imena domene probat slozit keyword.club, studio, agency ili nesto slično ako se može nekako uklopit.

@jackd
Da li ce EMD i BD imati razlicit content na sajtu ?
Ako je odgovor da, kako se moze izvuci neki konkretan zakljucak onda uopste?
Jer moguce je onda da je jedan content jaci od drugog, ili cak i neka banalnost kao sam izgled WP teme koje ce biti razlicite, povuce odredjen broj posetilaca?
Nije mi bas naj jasnije kako se ovi parametri mogu odvojeno posmatrati ali svakako zanimljiv experiment.

Content je slican, clanci su iste duzine, isti broj clanaka, iste metode gradnje linkova. Oba sajta imaju WP kupljene teme. Pre dva-tri meseca sam gradio linkove, i uskoro ocekujem prve rezultate.

Ja cu se ubacit kao vidoviti Milan ovdje i reci:

a) brand domena ce izgubit race
b) EMD ce dobit, iz par konkretnih razloga:

  • EMD
  • jaci clickthrough (obavezno pobrini se da javis i WMT podatke ako ozbiljno radimo analizu) na SERP
  • brandu treba dosta dosta juice (ne samo backlink) da proradi kak treba, i bitnije - age

EDIT: bez age i CTR na SERP vam je content nebitan prakticki u < 2-3 god testovima, inace.
Odgovorno kazem da je i “thin” EMD u stanju srokat brand u ispod 24mj “utrci”:

Oce ko nabacit okladu? :smiley:

@nosf
Pa i ja mislim tako, verujem i dobra vecina ljudi ovde, tj. mnogo je veca verovatnoca i logika za tako nesto, a i svi trenutni podaci nezavisno od ovog eksperimenta to vec pokazuju.
I dadaas je nesto vec o tome rekao i boljem rangiranju EMD-a u startu, a i drugi ljudi uglavnom vrte tu pricu,…
Mada postoji vrlo mala verovatnoca za BD da pukom srecom ubodes neki domen u nekoj nichi gde EMD i nije tako bitan, npr zabava, i to postane viralno brzo i pretekne EMD.
Da li bi onda bio spreman da potpuno napustis koncept EMD-a i skroz predjes na BD, samo na osnovu 2 uporedna sajta ?
Naravno da ne, i to sam i pokusao reci, jer mislim da se ovakvo poredjenje ne moze izvesti zbog niza paramatera koji se moraju uzeti u obzir: nicha, vreme, razlicit content,…, a i onda ce rezultat biti vise informativnog karaktera, jer se neka ozbiljnija statistika ne vodi ni na 3000 sajtova, a sigurno ne na 3.
I za tu statistiku bi prakticno morao imati iste ove parametre koje sam naveo a to je na internetu nemoguce postici.
Sto ne znaci da mislim da jackd potpuno gubi vreme ili da je eksperiment los, naprotiv, naucice sigurno dosta stvari indirektno i sam projekat moze okaciti nakon nekog vremena kao malu studiju, verujem da ce se masa ljudi tu pronaci.

Ali da li bi se npr. kladio da ce na 24 meseca tvoj running blog sa super EMD dobiti neki sugavi BD ali koji vodi Usain Bolt?
Jbg, ja bih se kladio na njega, jer njegova fan baza je u startu kriticna i pravi tu razliku posetilaca koju ti ni nemas.
Sto mozda jeste ekstreman primer, ali dobro ilustruje koliko je EMD vs BD vazno ili nevazno i kome i u kom slucaju.
A sto je najludje mislim da bi ga na duge staze (5+ godina) lako pretekao parametrima.
U nichi zabave isto, ti bi u startu pretekao neki random BD ili “idiotski” naziv kao 9gag sa nekim svojim EMD za funny videos i jokes, ali to ne znaci nista jer bi ovi likovi svojim upornim radom, svezim contentom, to brzo nadoknadili, i pretekli te kasnije tako da ih nikad ne mozes stici.
U nichi bankarstva, politike, kupovine usisivaca i sportskih satova isao bih na EMD uvek.
Tako da mislim da je to sve vrlo relativno (nicha, vreme, content, iskustvo,…) i pod mnogo vecim uticajem i tema za razmisljanje kada si one man show i sve radis i pokrivas sam, nego kada vec iza sebe imas neki brend, proizvod, fan base, ili ogromno radno iskustvo koje ces pretociti u web stranu.