Naziv web stranice po imenu javne osobe - dalije je to dozvoljeno?

Bok,

nisam siguran dali je ovo pravo mjesto za pitanje pa se unaprijed ispričavam
ako se na krivo mjesto postavio.

Ovako ja bih nazvao web stranicu po jednoj slavnoj osobi i pisao općenito
o njoj itd… dali je to dozvoljeno ili moram tražitit dozvolu od njega ?
a ako recimo nebi nazvao web stranicu po toj osobi dali onda neovisno
o imenu pisati o toj osobi ?

Hvala

Mislim da imena nisu zaštićena kao trgovačke marke.
Pisati naravno da možeš, sve dok se ne radi o lažima ili klevetama (možeš i onda ali riskiraš tužbu).

registriraj, napravi stranicu, negdje napiši da je to fan page i kasnije žicaj lovu na ime održavanja. to sam ja htio raditi :slight_smile:

hehe not bad at all :zbogom:

Ti smiješ pisati - biografski - o bilo kome, tj. imati tzv. “fan page”.

Diskutabilno je, međutim, kako se domene tretiraju. Tretiraju li se one kao tržišne marke - usp. da želiš otvoriti kafić i nazvati ga imenom te iste osobe - bi li to bilo dozvoljeno? Može li se domena interpretirati slično tome?

Mislim da u svijetu postoji dovoljno indikacija da da, jer ako poduzeća poput Applea i Nestlea mogu štiti svoje tržišne znakove po osnovi da njihovom upotrebom netko iskorištava novac koji su oni uložili gradeći te brandove, onda bi i javna osoba mogla argumentirati da njihovo ime u adresi tvojih web-stranica čini vrijednost koju ti iskorištavaš, pogotovo ako imaš oglase na stranicama.

Razmisli onda u ovom smjeru dalje - što ako ime te javne osobe ili tržišni znak firme ne bi bio u domeni, već u nekom od “poddirektorija” URL-a? Zar je nerazumno nasloviti stranicu po onome o čemu se na toj stranici piše? I ako nije, zašto bi samo jedna komponenta URL-a bila tako drugačija od ostatka?

Onda ćeš zaključiti da u primjeni gore opisanoog prava da kontroliraju upotrebu svog tržišnog znaka, odn. imena uopće ulogu ne igra mjesto gdje se taj znak/ime ili ime upotrebljavaju, niti način na koji se oni upotrebljavaju, već činjenica da se upotrebljavaju i to bez dopuštenja njihovih vlasnika.

Protuargument ovdje bi potom bio da se navedeno možda odnosi na tržišni znak kao intelektualno vlasništvo, dok ime zasigurno ne možemo tretirati isto - nije ime tržišni znak.

Međutim, odgovor na ovo bi mogao glasiti da je kod imena ovo još strože nego kod tržišnog znaka, jer je pravo na ime jedno od prava na osobnost, kako osobnost definira Zakon o obveznim odnosima.

Što je poanta gornjeg? Da uvidiš da je tematika zapravo kompleksnika nego se čini, da se nvj. može suditi tek po pojedinačnim i konkretnim slučajevima.

Moj savjet je da dobro odvagneš o čemu se ovdje radi u sadržajnom smislu, te da se konzultiraš s odvjetnikom. Upravo će ukupna ocjena sadržaja takvih stranica, namjera autora, smjer u kojem su razvijane, sadržaj i sl. igrati ulogu u nekakom a-posteriori ocjenjivanju jesi li tim stranicama umanio nečije pravo i duguješ li kakvu odštetu (ako osoba uopće to bude tražila).

Ako želiš a-priori riješiti problem, pitat ćeš osobu za dopuštenje unaprijed, ali ga nvj. nećeš dobiti, jer kakvu plauzibilnost imaš?

Ako ta osoba ima para, onda će te tužit.

Ako ta osoba nema para, onda te neće tužit. (u ovom slučaju ti se ne isplati ni radit sajt)

[quote=“tsereg”]Ti smiješ pisati - biografski - o bilo kome, tj. imati tzv. “fan page”.

Diskutabilno je, međutim, kako se domene tretiraju. Tretiraju li se one kao tržišne marke - usp. da želiš otvoriti kafić i nazvati ga imenom te iste osobe - bi li to bilo dozvoljeno? Može li se domena interpretirati slično tome?

Mislim da u svijetu postoji dovoljno indikacija da da, jer ako poduzeća poput Applea i Nestlea mogu štiti svoje tržišne znakove po osnovi da njihovom upotrebom netko iskorištava novac koji su oni uložili gradeći te brandove, onda bi i javna osoba mogla argumentirati da njihovo ime u adresi tvojih web-stranica čini vrijednost koju ti iskorištavaš, pogotovo ako imaš oglase na stranicama.

Razmisli onda u ovom smjeru dalje - što ako ime te javne osobe ili tržišni znak firme ne bi bio u domeni, već u nekom od “poddirektorija” URL-a? Zar je nerazumno nasloviti stranicu po onome o čemu se na toj stranici piše? I ako nije, zašto bi samo jedna komponenta URL-a bila tako drugačija od ostatka?

Onda ćeš zaključiti da u primjeni gore opisanoog prava da kontroliraju upotrebu svog tržišnog znaka, odn. imena uopće ulogu ne igra mjesto gdje se taj znak/ime ili ime upotrebljavaju, niti način na koji se oni upotrebljavaju, već činjenica da se upotrebljavaju i to bez dopuštenja njihovih vlasnika.

Protuargument ovdje bi potom bio da se navedeno možda odnosi na tržišni znak kao intelektualno vlasništvo, dok ime zasigurno ne možemo tretirati isto - nije ime tržišni znak.

Međutim, odgovor na ovo bi mogao glasiti da je kod imena ovo još strože nego kod tržišnog znaka, jer je pravo na ime jedno od prava na osobnost, kako osobnost definira Zakon o obveznim odnosima.

Što je poanta gornjeg? Da uvidiš da je tematika zapravo kompleksnika nego se čini, da se nvj. može suditi tek po pojedinačnim i konkretnim slučajevima.

Moj savjet je da dobro odvagneš o čemu se ovdje radi u sadržajnom smislu, te da se konzultiraš s odvjetnikom. Upravo će ukupna ocjena sadržaja takvih stranica, namjera autora, smjer u kojem su razvijane, sadržaj i sl. igrati ulogu u nekakom a-posteriori ocjenjivanju jesi li tim stranicama umanio nečije pravo i duguješ li kakvu odštetu (ako osoba uopće to bude tražila).

Ako želiš a-priori riješiti problem, pitat ćeš osobu za dopuštenje unaprijed, ali ga nvj. nećeš dobiti, jer kakvu plauzibilnost imaš?[/quote]

[quote=“Rango”]Ako ta osoba ima para, onda će te tužit.

Ako ta osoba nema para, onda te neće tužit. (u ovom slučaju ti se ne isplati ni radit sajt)[/quote]

onda nebum riskirao s imenom , budem već nešto smislio :bljesak:

Hvala !


Copyright © 2020 WM Forum - AboutContact - Sponsored by: Mydataknox & Webmaster.Ninja