Neckermann preprodao osobne podatke kupaca Top Shopu?

Upravo sam primio telemarketinši poziv iz Top Shopa gdje se je agentica potrudila objasniti mi da su oni moje podatke dobili od Neckermanna, pa mi sada nudi “daljnju suradnju” (u obliku prodaje madraca Dormeo).

Ako je ovo točno, to je protuzakonito i potrudit ću se isljediti odgovornost za ovo.

Zato me zanima da li je još netko dobio sličan poziv, s obzirom da je Neckermann imao sigurno dosta kupaca u svojoj bazi podataka? (Inače, kako je registrirano pri AZOP-u, Neckermann je u svojoj bazi čuvao i podatke poput broja tekućeg računa i broja kreditne kartice.)

.

:frowning:

Ovo treba u novine stavit.

Također sam u njihovoj bazi registriran i budem li dobio upit za madrac od Dormea od topshopa tražiti ću razloge i odgovornost odgovornih za takvo ponašanje. Pun mi je kufer tele - net - nadri - marketinga.

Ja sam poslao upit na e-mail voditelja zbirke osobnih podataka Neckermana, ali niti jedna e-mail adresa više nije u funkciji. Poslao e-mail na voditelja zabirke osobnih podataka Studa moderna (to je Top Shop).

Sasvim sigurno ću kontaktirati Dormeo da ih obavijestim o tome i pitam imaju li kakve prste u tome.

A onda ću razmisliti što dalje, ovisno o podacima koje dobijem.

Samo naprijed, treba ih malo opaliti po prstima.

Nije poziv, mail:

od: Dormeo [email protected]

Samo prvih 50 kupaca na poklon će dobiti šarmantnu ovčicu. Požurite!

Treba ih stisnuti.
Zar bivši vlasnik WM nije imao poslovni odnos sa njima (TShop i Neskermann), baš vezano uz newslettere. Možda se preko njih može dobiti pravi mail.

Ja sam pred 4 mjeseca naručio jedan proizvod iz top-shopa kao poklon za rođendan. Narudžbu sam obavio telefonski. Pitali su me pristojno želim li primati pozive i mailove o njihovim proizvodima. Naravno, odgovorio sam kako ne želim.

Mjesec dana nakon toga primio sam poziv iz studie moderna. Počeli su me ispitivati da li možda želim dormeo madrac. Rekao sam da sam pred 2 tjedna kupio novi krevet i da mi trenutno nije potreban madrac, a kada će mi trebati istražit ću sam koja mi je najpovoljnija opcija. Zamolio sam ih da me više ne zovu jer nikada to od njih nisam ni tražio.

Pred 2 dana opet sam imao poziv. Ovaj puta pitali su me da li sam zadovoljan proizvodom koji sam naručio (prije 4 mjeseca). Rekao sam da im nemam što reći jer proizvod nije bio za mene već je to bio poklon. Nakon toga počela je ista priča kao i prvi puta. Prvo madrac dormeo, nakon što sam rekao da me ne zanima madrac, počeli su redom ispitivati da li mi treba nešto iz njihove ponude sve dok nisam popi*dio i još jednom ih zamolio da me više ne zovu.

Interesantno je to što je poziv bio sa mobilnog broja 099 2459 381. Sa istog broja imao sam propušten poziv dan prije (mobitel je zazvonio samo jednom, nisam se stigao javiti) pa sam zvao nazad, ali je mobitel bio isključen.

studio moderna stoji iza svega

mene zadnjih tjedan dana stalno zovu. barem 1 poziv dnevno. s tim da su i sinoć iza 20h zvali. presmiješno. pitala sam ih odakle im moji podaci, kažu da su ih dobili od neckermanna.
najgore je što sam se bila registrirala na svoje ime ali za mamu i sad mene zovu.

a registrirala sam se na forum samo zato jer sam išla vidjeti je l’ još koga zovu osim mene, i vidim da jesu.

naruči 10-ak komada i onda nemoj preuzeti ako ne preuzmeš nemoraš platiti.Pa nek plaćaju poštarinu

Žena mi je često naručivala iz Neckermana, ako bude kakvih poziva/mailova, javim.

Ja poslao mail na adresu koja je pri AZOP-u registrirana kao e-mail voditelja baze osobnih podataka. Dobio sam auto-replay da je osoba na poslovnom putu do kraja mjeseca, pa sam poslao na drugi kontakt, gdje mi je odgovoreno da se zadužena osoba danas vraća s puta i da ću odgovor dobiti u najkraćem roku. S obzirom da je i izvorna poruka bila da se gospođa vraća 31. 1. pričekat ću par dana da dobijem neki inicijalni odgovor i vidim kakav je, po njima, pravni temelj za prijenos podataka.

I jedni i drugi su registrirali svoje zbirke osobnih podataka klijenata pri AZOP-u, znači upoznati su s regulativom.

Svakako, ako vas nazovu ili znate za još nekoga, javite, a što dalje - vidjet ćemo kada dobijem pojašnjenje od njih samih.

Napominjem, ako vas samo zanima da budete izbrisani iz njihovih baza podataka, možete poslati e-mail, faks, pismo Studio modernu i zatražiti brisanje tih podataka. Ako tražim brisanje svojih podataka, ja pošaljem ovakav zahtjev:[quote=""]Temeljem Zakona o zaštiti osobnih podataka Republike Hrvatske (NN 103/03, 118/06 i 41/08), posebno članka 7. stavka 2. i članka 21. zahtijevam da prestanete i u budućnosti odustanete koristiti osobne podatke koje imate vezane uz gore navedeni telefonski broj u bilo koju svrhu, te da sve te podatke trajno obrišete ili uništite iz svih svojih baza podataka najmanje do mjere koja više ne omogućuje identifikaciju osoba na koje se ti podaci odnose, ma od koga i po kojoj osnovi da ste te podatke nabavili i tako stvorili svoju zbirku osobnih podataka, čak i ako ste svoju zbirku stvorili kopiranjem sadržaja javnog telefonskog imenika. [/quote]Ako želim saznati kakve informacije netko ima o meni, postavim ovakav zahtjev:[quote=""]Molim vas da mi temeljem članaka 19. i 22. Zakona o zaštiti osobnih podataka (NN 103/03, 118/06 i 41/08) najkasnije u roku od 30 dana i o svome trošku dostavite slijedeće:
a. Potvrdu o tome da li se osobni podaci koji se odnose na mene obrađuju ili ne.
b. Obavijest u razumljivom obliku o podacima koji se odnose na mene čija je obrada u tijeku, te o izvoru tih podataka.
c. Izvatke, potvrde ili ispise osobnih podataka sadržanih u zbirci osobnih podataka koji se na mene odnose, a koji će sadržavati i naznaku svrhe i pravnog temelja prikupljanja, obrade i korištenja tih podataka.
d. Ispis podataka o tome tko je i za koje svrhe i po kojem pravnom temelju dobio na korištenje osobne podatke koji se odnose na mene.
e. Obavijest o logici bilo koje automatske obrade podataka koja se na mene odnosi.[/quote]Napominjem da nisam odvjetnik i ništa od gore navedenog ne smije biti shvaćeno kao pravni savjet.

Ja sam u e-mailu koji sam nedavno poslao efektivno zatražio točku (d) drugog navedenog pisma.[quote=“astralarc”]a registrirala sam se na forum samo zato jer sam išla vidjeti je l’ još koga zovu osim mene, i vidim da jesu.[/quote]Nadam se da ti gornje pomaže. A ako ne, pogledaj prvi link u mome potpisu za više informacija.

možeš li mi, molim te, poslati taj mail preko privatne poruke? naime, već su krenuli s pozivima od jutros, do kraja dana ću dobiti barem još 2.
a mail na stranicama Top Shop prodaje nisam uspjela pronaći, nigdje nema direktnog internet kontakta, samo telefonski i putem klasične pošte.

i hvala ti za post iznad, nadam se da će upaliti.

Odi na
https://registar.azop.hr/
(dobit ćeš upozorenje o certifikatu, uputi preglednik da nastavi na stranicu bez obzira), zatim na lijevoj margini na “pretraživanje” i upiši “Studio moderna”. Dobit ćeš popis svih njihovih registriranih baza osobnih podataka. Zanimat će te ona naziva “Evidencija kupaca” pod šifrom 4215. Klikni na šifru i dobit ćeš sve kontakte.

Ovdje je izravni link na tu registraciju:

https://registar.azop.hr/index.php?action=search_results&id=4215

Gospođa iz Studio moderne se je vratila s poslovnog puta i danas popodne sam dobio odgovor od nje.

Navela je da su oni poslovni partneri od Neckermanna i da su moje podatke dobili od njih u dobroj vjeri da postoji izričita privola o korištenju mojih osobnih podataka od strane tvrtke Neckermann i njihovih poslovnih partnera u koje se ubraja i Studio moderna.

Rekla je da će kontaktirati Neckermann i provjeriti o čemu se radi. Također se je ispričala i navela da me nisu željeli uznemiravati ili kako zloupotrebljavati podatke.


Evo moje tumačenje:

Tko je ikada čitao što piše malim slovima na različitim obrascima koje moraš ispuniti kada uzimaš neku uslugu, vidio je da na njima često stoji općenita i neodređena formulacija tipa “i pristajem da se moji osobni podaci obrađuju od firme XY i njenih partnera”. Tipično je to sročeno tako da možeš ili potpisati sve ili ne možeš uopće koristiti usluge. Tako si prisiljen pristati da tvoje podatke obrađuju i neki neimenovani “partneri” koji se mogu pojavljivati kada god.

Očigledno, to nije fer tako sročiti, jer je izrijek “viralan” - kada sam dao podatke jednima, kao da sam dao i svima drugima, za koje niti ne znam da postoje.

Međutim, ovdje imamo nekoliko stvari:

  1. U Neckermannovoj registraciji evidencije osobnih podataka kupaca pod brojem 890 pri AZOP-u se navodi da je svrha obrade podataka “dostava reklamnih materijala, unapređenje odnosa s kupcima i obrada narudžbi”. Pod izvršiteljima obrade se navodi par tiskara i Oversees. Nigdje se ne spominju drugi subjekti osim samog voditelja zbirke Neckermanna d.o.o. tj. nigdje svrha nije sročena na način da bi se bilo što od navedenog odnosilo na bilo koga osim na Neckermann. Dodatno, nigdje se uopće ne spominju reklamni telefonski pozivi.

  2. Kao razdoblje čuvanja i korištenja podataka je navedeno “do zahtjeva kupca da ne želi više primati reklamne materijale”. Međutim, Neckermann d.o.o. je prestao s radom i povukao se s tržišta, što je javno i objavljeno. Time sam prirodno zaključio da je svrha podataka ispunjena. Čak štoviše, e-mail adrese su im deaktivirane (kada se piše na onu navedenu na webu, to se preusmjeri na tri druge od kojih barem jedna ne radi, a nikakav odgovor nisam dobio). E-mail voditelja zbirke osobnih podataka više nije aktivan.

  3. Nikada prije prestanka rada me nije kontaktirao nitko od navodnih Neckermannovih partnera. Faktički i praktički, tako nešto nikada nije upražnjavano. Prvi kontakt nastupa zapravo kada je Neckermann prestao s radom. Ovo budi sumnju u meni da je Neckermann “ukeširao” na podacima prije odlaska, računajući na moj nekakav možebitni “općeniti pristanak” da svi njihovi “partneri” mogu koristiti moje podatke, kako bi si pokrio tragove.

  4. Očekujem vidjeti nekakav papirnati dokaz gdje stoji da sam ja pristao da moje podatke mogu obrađivati i neimenovani i meni u vrijeme navodnog mog davanja pristanka sasvim nepoznati drugi primatelji. O kojima nisam nikada naknadno konkretno obaviješten. Ako ga uspiju polučiti, zanima me kako će se AZOP postaviti prema takvoj praksi dijeljenja s “partnerima”. Naime, sada kada je Neckermann prestao s poslovanjem, ja uopće ne mogu znati tko sve ima moje podatke? Kako da uspostavim kontrolu nad njima?

i mene je zvala danas neka ženska s 095 broja it top shopa…

Jutros me probudila ženka sa 044 broja. Posla san je u tri pičke materine koliko je duga i široka!

Kraj zvona imam jasno istaknutu poruku sljedećeg sadržaja:
Molim NE zvoniti bez potrebe.
Ako šta prodajete, ja ne kupujem.
Ako pitate novac u bilo koju svrhu
ja ne dajem jer ga i sam nemam dovoljno.
Ako ste gladni obratite se Caritasu
Rimokatoličke Crkve, socijalnim službama
ili Crvenom Križu. Ako zastupate neku firmu
i nešto nudite ja to ne trebam. Ako sprovodite
ankete nisam zainteresiran iznositi svoje
mišljenje.
Rodbina, prijatelji i susjedi mogu zvoniti
kad god zatreba. Hvala na razumijevanju.

Usprkos tome zvoni popodne tip i kaže nešto šta ja nisan razumija. Pitan ga ja : Šta vi trebate? Pita on kod kojeg mi je operatera telefon. Kažen mu ja da on to ne treba znati. Okrenija se i otiša.