Novi instagram creator

Pozdrav,

potpuno sam novi u svijetu drustvenih mreza, zanima me da li netko ima iskustva sa “kreiranjem” instagram branda.

Uglavnom radi se o tome da pokusavam napraviti pricu iza jednog fotografa koji ima svoj instagram profil.

Ukoliko je netko voljan malo podijeliti svoje znanje volio bih cuti odgovore na slijedeca pitanja:

  1. kako ispromovirati novi instagram account sa relativno malim sadrzajem (15-tak fotografija)

    • napomena: fotografije su prilicno dobre i ukazuju na tendenciju da ce se objavljivati slicne
  2. da li je pametno ostavljati link do instagram profila na odredenim forumima i reddit grupama

    • ovdje je npr. rijec o fotografijama prirode i zivotinja
  3. moze li se doci do novih followera na nacin da se lajka i komentira kod “jacih” profila

  4. da li je pametno poslati neke fotografije profilima koji objavljuju tude radove

    • postoje prilicno jaki profili koji nisu kreatori sadrzaja nego samo objavljuju tude radove uz navodenje linka do profila autora

Nisam neki vrhunski majstor za Instagram, al sam fotograf koji ima svoj profil. Pa ću reči nešto iz tog kuta gledanja i pokušat ti odgovorit na postavljena pitanja.

Prvo, treba ga napunit sa još sadržaja, al’ ne “na silu” stavljati lošije fotke nego su one koje su već objavljene. Ako ih ima još u arhivi, samo puni. Ne odmah nakrcat 200 fotki u 2 dana nego laganijim tempom, ali redovito. Redovitost objavljivanja je dosta bitna. Ako nema, nek radi više i puni profil redovito. Svaki dan jedna dobra fotka je bolje nego 10 u jednom danu pa onda 9 dana ništa. Ja priznajem da nisam redovit sa objavama i znam da je to greška, al ok, to sam ja. Meni taj profil ne služi za nikakvu komercijalnu djelatnost, čista zabava.

Kaj se tiče sadržaja, kažeš to su landscape fotografije. U tom žanru se fotografi međusobno jako puno prate. Fotografi su svojevrsna sekta! Govrim to iz iskustva, od mojih 5100 pratitelja vjerojatno su 80% drugi takvi profili, a i ja pratim jako puno takvih jer me to zanima. Radim fotografiju i komercijalno (eventi), al takav sadržaj mi nije baš dobro prihvaćen na tom profilu koji je od samog početka definiran tematski kao landscape/nature photo. Jednostavno, ljudi taj profil prate zbog toga, a ne zbog fotke sa vjenčanja ili krštenja, kolko god ta fotka bila tehnički super, ta publika nije tu zbog toga.

Nađi profile slične/iste tematike, polajkaj im 3-4 fotke, ostavi ponegdje neki kometar i zaprati. To baš ne pali sa velikim profilima jer, da se tako izrazim, nije ih briga za male. A niti ne skuže vjerojatno tvoja 3 lajka jer ih dobivaju dnevno recimo 2.000. Nit ne gledaju valjda ko lajka i komentira. Fokusiraj se na profile do recimo 1.000 pratitelja. Obavezno pogledaj i datum zadnje objave. Ako je netko zadnji put objavio prije nekoliko mjeseci, vjerojatno je da niti ne “visi” na IG. Ak je zadnja objava unutar zadnjih 20 dana, to je ok.

Ovi koji objavljuju tuđe fotke, ja to ne preferiram. Ti možeš pokušat, ovisi kakvo je stajalište tvog klijenta oko toga. Fotografi u globalu ne vole da im netko objavljuje fotke jer su one njihovo autorsko djelo, pa ne vole da se drugi kite njihovim “perjem”. Tu naravno ne mislim na neke respektabilne institucije, koji ne ovise u potpunosti o tim fotkama, a autoru je njihova objava potvrda kvalitete, npr. National Geographic i slični. Fotografu imponira da mu NG objavi fotku, a ne neki tamo “cro_photo_blabla” koji nije objavio ni jednu svoju fotku nego si je profil izgradio na tuđim radovima.