Čitam ovaj članak i pitam se koliko mozga imaju marketnig menageri velikih firmi ili ja nisam u toku. Oglašavanje u novinama je i dalje jače od internet oglašavanja? Gdje je tu logika?
Zar oglašivaču više vrijedi oglas kojeg jednom tjednom prolistam u nekim novinama od toga što dnevno otvorim 1000 stranica na internetu i provedem 5-6 sati dnevno (da ne pričam o mogučnostima raznih akcija, ciljanja, komunikacija, mjerenja…ma što da vama pričam).
Možda je problem što u foteljama i dalje sjede stariji ljudi koji nisu u toku s vremenom i imaju zatucana razmišljanja?
Po meni bi omjer internet oglašavanja naspram novina trebao biti negdje 95% naspram 5% u korist interneta a na ove brojke nemam komentara, ja bi ih svrstao u koš nekih vrsta bizarnosti.
Tiskano ima veću “težinu”.
Moj je dojam da je oglas u novinama još uvijek uvjerljiviji od online oglasa. Veliki dio populacije nije online, barem ne u obimu u kojem navodiš. Taj isti dio populacije je pred telkom ili čita novine/časopise.
Siguran sam da će se za jedno 10-ak godina (možda ranije) kada sadašnja online generacije postane financijski potentna, omjer oglašavanja drastično promjeniti.
Negdje sam procitao da se u Velikoj Britaniji cak 18% budgeta predvidjenog za medijska oglasavanja, odvaja na internet. Kod nas je ta brojka mizernih 2%. Dakle prema toj logici kada bi se u tom segmentu priblizili Velikoj Britaniji, neke stranice kod nas bi ostvarivale dobit do 9 puta vecu nego sad?
<ciničan>Kod nas je i kupovanje novina luksuz, tj. novaca za nešto kupiti osim najosnovnijih potrepština imaju tek oni koji kupuju novine. Tako je kod nas oglašavanje u novinama zapravo direktni marketing. </ciničan>
Čitao sa u Poslovnom dnevniku, svi news portali koji nemaju tiskano izdanje su u minusu. Podaci su doduše od 2010. ali sigurno im se stanje nije značajno popravilo u 2011.
Ne bi se linearno povećala zarada jer čim vlak krene, počne uskakanje putnika. U prijevodu, ako to tržište krene budi siguran da će se vrlo brzo pojaviti i brdo novih (i ubrzo posjećenih) stranica koje će otrgnuti dio kolača starosjediocima.
Ajmo reći da Večernji list dnevno u Hrvatskoj prodaje 1 milijun komada novina. To znači da će bar 950 000 kupaca vidjeti tvoju reklamu (naravno ako je na nekom normalnom mjestu i neke normalne veličine).
Ja ne znam cijene oglašavanja ni u novinama niti na internetu, jel mi možeš reći možda koliko košta banner na stranici koja ima 1 000 000 posjeta mjesečno ili se to plaća po kliku?
od kud ti ti podaci mogo si malo na googlu provjerit prije nego pišeš gluposti
Evo podatak iz kolovoza 2011 vjerojatno nije u par mjeseci drastično porastao
Oko 100 000 primjeraka večernjeg se proda dnevno
[quote=“Vacheron”]Ajmo reći da Večernji list dnevno u Hrvatskoj prodaje 1 milijun komada novina. To znači da će bar 950 000 kupaca vidjeti tvoju reklamu (naravno ako je na nekom normalnom mjestu i neke normalne veličine).
Ja ne znam cijene oglašavanja ni u novinama niti na internetu, jel mi možeš reći možda koliko košta banner na stranici koja ima 1 000 000 posjeta mjesečno ili se to plaća po kliku? :)[/quote]
[quote=“Vacheron”]Ajmo reći da Večernji list dnevno u Hrvatskoj prodaje 1 milijun komada novina. To znači da će bar 950 000 kupaca vidjeti tvoju reklamu (naravno ako je na nekom normalnom mjestu i neke normalne veličine).
Ja ne znam cijene oglašavanja ni u novinama niti na internetu, jel mi možeš reći možda koliko košta banner na stranici koja ima 1 000 000 posjeta mjesečno ili se to plaća po kliku? :)[/quote]
Milijun? Hm. Ovi iz 24 sata se hvale da su najprodavaniji a tiskaju se dnevno u cca 250k. Odakle ti podatak za vecernji?
[quote=“kres0”]od kud ti ti podaci mogo si malo na googlu provjerit prije nego pišeš gluposti
Evo podatak iz kolovoza 2011 vjerojatno nije u par mjeseci drastično porastao
Oko 100 000 primjeraka večernjeg se proda dnevno
[/quote]
Ajde ponovo pročitaj moj post prije nego me počneš napadati bez razloga!
Rekao sam “Ajmo reći da Večernji list dnevno u Hrvatskoj prodaje 1 milijun komada novina.” - Ti iz ovoga nisi shvatio da je milijun primjer?
ima i matore publike do koje se ne može dopreti putem interneta, ali za sve ostale slučajeve bi trebalo da se oglašavaju na internetu.
Što se tiče ovoga što je rekao trnac za vlak i za ove što će da uskaču, mislim da će im biti malo teže da uskoče…
Dobra mesta se zauzimaju sada, kada nema para… ti što uskoče će verovatno morati da stoje tokom vožnje
Oglašivači, odnosno ljudi koji im vode marketing su, na žalost, neuki. Net Adex se popravlja (sporije djelomično zbog krize) i vjerovatno je da će kroz 5 godina biti: Online > Print. TV će kod nas narednih 10 godina i dalje biti vodeći ad spend medij, IMO.
Ja bi ovdje naveo da se ipak oglašava na internetu ali to ne dolazi toliko do izražaja koliko u tiskanom izdanju. Jedan oglas u novinama će te koštati 2500 kn, a za te novce se možeš kvalitetno oglašavati i recimo putem etargeta. U ovom trenutku dobro je da uopće postoje ljudi i tvrtke koje oglašavaju.
Radim u marketingu i iz iskustva mogu reći da je papir i dalje najteži, zato i najskupljiji. Adw i etarget ide pod svakodnevno oglašavanje, al kad vidimo da taj mjesec ljudi grizu za neki predmet, stavimo akciju i slikovni oglas u tiskovno izdanje i to je to. I dalje je papir IN, al pošto je skupo, treba ga znati iskoristiti. Oglasni prostor na radijskom emitiranju se pokazao kao totalni promašaj, a je duplo skuplji od novina…