Oglašavanje Web stranice mimo interneta

Koja su vaša iskustva o oglasavanju web stranice mimo interneta. Razmišljam o jumbo plakatima, djeljenju letaka i plakatiranju. Šta još predlazete?

jumbo plakati su ti ok, ali trebas naci dobre lokacije, ne ih nabacati bezveze; citlightovi su ti ok; leci ti nisu najbolja opcija jer nakraju ispadnu neisplativi, radio reklame su ti ok, samo ovisi koje podrucje hoces pokriti, za zagreb je to najskuplje, dok za ostale gradove je puno jeftinije. Najbolje ti je da si odredis budget koji si spreman potrositi i napravis si onda neki media plan.
Daj vise detalja pa ce se moci dati onda neka konkretnija rijesenja.

Jumbo plaktati su super, samo su skupi posebno na atraktivnim lokacijama.

Sto se tice lataka i oni meni djeluju OK iako nisam imao iskustvo s njima. Moze se istampati par stotina komada i staviti ljudima u sanducice ili ukoliko ima poseban dio u ulazu za reklamni materijal. Takodjer mogu se dijeliti ljudima u gradu :slight_smile: Uglavnom da ljudi cuju za tebe…

Radio reklame, tu treba platiti da ti snime i naprave reklamu i onda placas oglasavanje, koliko se isplati ne znam.

Svi će ti reći da je off-line oglašavanje on-line sadržaja neisplativo.

Vrlo je bitno o kojoj/kakvoj se stranici radi.

Da, ako planiras da reklamiras neki social networking site offline onda to po meni nije dobra opcija. :slight_smile:

Bolje je online za takvo nesto.

Dijeljene letaka po kvartu može biti dobro za lokalnu pizzeriju. Za web sajt baš i ne.
Letak može imati efekt ako se nalazi unutar nekog specijaliziranog časopisa koji temom odgovara temi sajta kojeg oglašavamo. A opet, ide mi na živce kada mi iz novina izleti salata od letaka. Tako da je i to upitno.

Letak bi mogao imati efekt ako se nalazi na mjestu gdje prolaze ljudi iz branše. Npr. FINA, Porezna uprava, ured javnog bilježnika, sportski objekt, škola, fax, knjižnica,…

Oglas u specijaliziranom časopisu? S obzirom na tiražu i cijenu oglasa također upitno. Ako se uspije dobiti povoljna cijena svakako probati.

Jumbo plakat
Katastrofa. Tko se sjeća nekog teksta sa jumbo plakata?

Radio
Tko dobija informacije putem radija taj ne surfa internetom. Banana.

Probaj sa gerilom, nešto što radi aviokarte.hr. Pronalaze frekventna mjesta po gradu i stavljaju bannere. Možda bi imalo više efekta od svega nabrojanog.

Baš mi je palo na pamet da bi efektno bilo tiskati letke sa nekim kodom (različit za svaki letak) i neka nagradna igra za sve koji ukucaju kod na sajtu sa letka. Sigurno neće baciti letak i sigurno će otići na sajt. Naravno, ako su nagrade primamljive.
Meni 10% za ovu ideju. Broj žiro računa 24840… :zub:

Slazem se u vecini sa trncem, samo

[quote=""]Radio
Tko dobija informacije putem radija taj ne surfa internetom. Banana.[/quote]

Ljudi koji idu na posao i s posla slusaju radio u autu, ljudi na poslu slusaju radio, radio je jedan od najisplativijih medija za offline oglasavanje, to sto ti ili ja mozda neslusamo radio i imamo takvo misljenje neznaci da je takva i realna situacija

[quote=“Zvijer”]Slazem se u vecini sa trncem, samo

Ljudi koji idu na posao i s posla slusaju radio u autu, ljudi na poslu slusaju radio, radio je jedan od najisplativijih medija za offline oglasavanje, to sto ti ili ja mozda neslusamo radio i imamo takvo misljenje neznaci da je takva i realna situacija[/quote]

Na radiju dobijaš informaciju kakvo će biti vrijeme (kiša/snijeg/toplo/hladno).

Nema teorije da zapamtiš nešto tipa:
duplove duplove duplove točka poslovni minus prostor točka org ili
poslovni minus prostor točka org

Možda može proći za aktivni točka net ali to je isto upitno.

Svaki medij zasebno ima svoje prednosti i nedostatke, i moze se raspravljsti o tome u nedogled.
Mi sad teoretiziramo na osnovu zapravo nikakvih ulaznih informacija, neznamo o kakvim stranicama se radi, koja je ciljana populacija itd itd.
Pravo oglasavanje se neradi samo u jednom tipu medija nego se radi kombinacija, da bi se postigao najbolji efekt, ali mozda ove stranice o kojima je rijec stvarno radio ili neka druga opcija nebi uopce funkcionirala.
Pop corn bi trebao dati vise informacija i onda se moze naci rjesenje.

Tako je. Pop corn, na tebe je red. :slight_smile:

Evo da i ja dam svoj doprinos, kao što su dečki već naveli, sve ovisi o tome o čemu se na stranici radi.

Ja mogu konkretno reći kakva sam ja iskustva imala, pa možda nekome pomogne.

Kako je moj sajt specijaliziran za vjenčanja, na početku smo krenuli sa letcima, ali ne nekim onak žnj kategorije, nego je to bio atraktivan letak sa dva biga, od ukupno tri stranice, sve zajedno vezano satenskom vrpcom.
Dijelili smo ih na sajmu vjenčanja - znači očekivano mjesto gdje je bila naša ciljana skupina, s time da smo išli baš na originalan dizajn kako ne bi završili u smeću (što da vam kažem, ljudi su se vraćali po letak jer je izgledao zaista posebno).

To nam je pomoglo pri brendiranju, a i primijetili smo rast posjeta iza toga.

Iza toga smo se oglašavali preko adwords-a, isto značajni rezultati, no nije tema za to.

Nakon toga su nam se počele javljati tiskovine, da li bi mogli objaviti koji od naših članaka, a da zauzvrat dobivamo besplatne reklame u tisku i PR članke, što nam je isto dobro došlo.

Sve u svemu, na marketing smo možda potrošili tako minimalnu svotu, da me sram reći. :mm:

Htjela bih još komentirati u vezi radija, sorkač trnac, ali ne slažem se sa tvojom konstatacijom.
Svi oni koji žive u Zg i okolici znaju koliki bum je doživio radio Antena, sluša ga se na poslu, u autu, doslovce povratak radija kao medija.
Svi znaju za Antenu i svi slušaju Antenu. :smiley:
Ako se izabere prava radio postaja koju sluša tvoja ciljna skupina, mislim da nekog rezultata mora biti, ali tu se opet vraćamo na početak, o čemu je sajt i na koju publiku pikira. :wink:

Nema ti što biti žao, svako se mišljenje cijeni.

Po meni, radio je prolazan medij, slušaš ali ne čuješ.
Jedno uho unutra, drugo van.
Slušam cijeli dan radio, a nemam pojma što je bilo na njemu.
Da ne kažem da mi ni na kraj pameti nije bilo da idem utipkavati neki URL koji sam čuo na radiju.

Za tvoj marketing svake pohvale. Očigledno si pogodila u žicu.
Još jednom se pokazala vrijednost originalnog kvalitetnog sadržaja.

Reklamiranja koja nisu ciljana, isporučena baš ciljanoj publici, moraju biti perzistentna, dugotrajna, širokog dohvata. Uložiti novce u neki broj plakata i napraviti jednokratnu kampanju neće donijeti ama baš nikakav efekt. Plakat se mora postaviti svuda, vidjeti svugdje, iznova, ponovo i opet.

Primjerice, kada sam prvi puta vidio jumbo za Javno, iznenadio sam se jer je bio prvi internetski portal koji sam vidio da se reklamira klasično. To mi je bio značajan događaj, jer sam zainteresiran za to područje i zanimalo me znači li to prekretnicu u našem internetskom društvu - da je internet postao mainstream za potrošnju. I onda sam to zaboravio. Dok nisam vidio jumbo opet i opet i opet. Sada se sjećam te kampanje, kao i mnogi.

Nisam niti jednom posjetio portal javno.hr.

Takve vrste oglašavanja moraju biti trajne, uporne i masovne da bi imale efekt. Znači, isplative su samo za grane u kojima je i potrošnja masovna, pa se ogromna investicija na kraju višestruko isplati. I obrnuto - gdje se okreće ogromna lova, a kupac može biti svatko, najbolji efekt ima skupo masovno oglašavanje. Koje se jedino i može provoditi na masovan način - dakle, puno i dugo.

Evo da i ja doprinesem nešto razvoju teme:

Vidim da se najveća rasprava vodi oko toga da li je radio isplativ vid oglašavanja online proizvoda, a također, i samih online medija. Sam radio kao vid oglašavanja nije isplativ. Razlog tome je to što je već Dražen naveo. Ali ako se radio kombinira sa televizijskim (naravno, nezavisnim) medijem, to je super, ali nije toliko isplativo, ali ako se kombinira sa AdWords-om to je već bolje.

Glede oglašavanja preko letaka, mislim da je to čisto bacanje novca, ako letci nisu specijalizirani. Osim u slučaju da na njima ima neki posebni kupon. U korespondenciji je već u praksi da se uz nešto vrijedno postavlja i reklamni sadržaj. Dakle, uz kupon da ide i reklamni letak, ali u ovom slučaju obrnuto, uz reklamni letak dobijete kupon.

Za one koji imaju ‘malo’ veći budžet, lijepo je još ubaciti i jumbo plakate. Nemoraju oni biti na nekim atraktivnim mjestima. Bilo bi fino da se razbacaju po cijeloj regiji, po magistralnim ili regionalnim putevima. Na autocesti je neisplativo (ne bih sada da objašnjavam zašto, jer već sam dosta napisao).

I sada, kako će reagovati korisnik kada čuje vaš URL na radiu?!
Jednostavno neće ga zapamtiti. Ali ako vi postavite reklamu u novinama ili ubacite letak u neki magazin vezan za vašu temu, tu dolazi do poznatog ‘deja vu’ efekta. Već mu je jasno da je negdje čuo za taj URL. Još ako surfajući ‘naleti’ na vaš adwords oglas, sigurno će ga pogledati. Naravno, ako se pronađe kao ciljani korisnik (tj. traži nešto što vi nudite). Naravno, da napomenem, potrebno je na radiu da postavite više detalja teme vašeg online medija, ali naravno uključujući koliko-toliko orginalnosti.

P.S. Za takvu reklamnu kampaniju će vam trebati cca. 7000,- KM, naravno, ako želite kvalitet :slight_smile: Po mogućnosti ovu kampaniju ponoviti bar jednom godišnje.

  • Budući MBA.

Jumbo plakate cu koristiti radi brandiranja. Javno je sa jumbo plakatima dignuo posjetu za 30% prije tih nekih dvije tri godine

letke ćemo tiskati oko 120000 i staviti u svaki kaslic u Zagrebu.

Radio je inače sjajan. Nekoliko puta mi je antena procitala našu priču rano ujutro i posjeta mi je dosta porasla jer nas mediji uredno citirajući. Radio 101 nešto manje diže posjetu ali diže.

Računaj kod letaka da te izađe skuplje djeljenje nego tisak

Budžet? Ravno 0 kuna. Kompezacija je majka svih bitaka.

Imam news portal o Zagrebu, prvi koji donosi vijesti iz svakog kvarta. Do sada smo se brandirali jakim pričama, reklamom na javno.com ili monitor.hr, a svaka NASA priča preuzet na tportal.hr, jutarnji.hr, net.hr, 24sata.hr i drugim portalima uz izvor vijesti, ime portala imao je i link na nasu vijest.
Sada želim brandiranje proizvoda

Budući da se ne bavim marketingom niti imam u planu početi baviti se ičim sličnim*, ovo pišem isključivo iz pogleda običnog korisnika/kupca/primatelja usluga/bilo što slično.

Prvo da se osvrnem da dijeljenje letaka jer ću inače zaboraviti. Budući da sve moguće standardne letke bacam u koš pokraj poštanskog sandučića, ne postoji apsolutko nikakva šansa da uopće saznam za neku web-stranicu, a pogotovo da upamtim adresu ili neke detalje, ako se na neki način taj letak ne ističe. Svaki običan letak kod mene može izazvati isključivo ljutnju ili blagu nelagodu jer me netko siluje svojom napasnošću, i to još na jednom od gorih mjesta - jednostavno očekujem da ću ulaskom u zgradu pobjeći od bilo kakvog opipljivog oblika reklame.

Sad malo općenito. Po meni, jedini način da offline reklama online proizvoda (u ovome slučaju web-stranice) uspije jest da osoba koja vodi marketing smisli neku originalnu i uvjerljivu priču ili jednostavno smisli potpuno originalan način oglašavanja (primjer su već spomenute aviokarte koje su definitivno dobile dosta velik publicitet; o financijskom ili nekom drugom uspjehu ne mogu govoriti). Smatram da je to jedini način za privući pozornost. Za privlačenje pozornosti odličan je gerilski marketing (opet poput aviokarti) jer cilj je stvoriti cijelu priču oko proizvoda, a sve sa što manje utrošenih sredstava. Osim toga, čini mi se da publika dosta dobro prihvaća takav oblik promidžbe.

Da skratim, ako želiš imati uspjeha u offline oglašavanju svoje stranice, jednostavno moraš biti drugačiji od drugih u svakom pozitivnom smislu (prvenstveno zanimljiviji), iako ti ni to ne garantira uspjeh, štoviše šansa je vrlo malena. :wink:

Mala anegdota za kraj. :slight_smile: U jednoj vožnji autobusom, dok je autobus stajao na semaforu, vidio sam jednu ženu da prepisuje informacije o tvrtki, čiji podaci su se nalazili na kombiju pokraj autobusa. A onda ljudi kažu da nema šanse da takva reklama upali. :zub:


Jedna reklama bila mi je toliko super da je moram ovdje linkati (radi se o gerilskom oglašavanju, pa je barem malo povezano s temom). Radi se o reklami za časopis Plan B (treba imati Plan B). Iako se radi o časopisu, mislim da može poslužiti da se vidi na što mislim kad kažem da treba imati kvalitetnu, zanimljivu i unikatnu ideju. :wink:


[SIZE=“1”]*Osnove SEO-a više smatram nužnim elementom u izradi web-stranica, nego marketingom, ali i to o tome bi se vjerojatno dalo porazgovarati.[/size]

da je kompenzacija jednaka 0 kn nebi se slozio :slight_smile:

ako vec ides na jako reklamiranje i na brendiranje po podacima koje si iznesao, tu bi trebao ukljuciti i TV reklamiranje, kratke po 5 sekundi npr. poruke, izričito jasno i kratko, i to u “udarnim” terminima (ne u bloku poslovnih reklama koje idu u 1 u noci), HRT1 je preskup ali je i najgledaniji, HRT2 je dosta jeftin, a RTL i Nova su tu negdje niti preskupi niti prejeftini od nacionalnih kuca, unex mpg ih zastupa
Od lokalnih tu nebi znao bas mozda Z1
nadam se da sam pomogao

[quote=“Zvijer”]da je kompenzacija jednaka 0 kn nebi se slozio :slight_smile:

ako vec ides na jako reklamiranje i na brendiranje po podacima koje si iznesao, tu bi trebao ukljuciti i TV reklamiranje, kratke po 5 sekundi npr. poruke, izričito jasno i kratko, i to u “udarnim” terminima (ne u bloku poslovnih reklama koje idu u 1 u noci), HRT1 je preskup ali je i najgledaniji, HRT2 je dosta jeftin, a RTL i Nova su tu negdje niti preskupi niti prejeftini od nacionalnih kuca, unex mpg ih zastupa
Od lokalnih tu nebi znao bas mozda Z1
nadam se da sam pomogao[/quote]

Meni je O kuna, njihov oglas godinu dana, tj. Dva oglasa mi ništa ne smetaju.

Na tv idemo na z1 i otv po 40-ak puta dnevno sa reklamom malcice duzom od 1 minute