Pozdrav svima,
Nudim zanimljivu temu za raspravu.
Već dvije godine radim na onsite i offsite optimizaciji stranice za lokalnu (hr) pretragu, da bi u posljednih tjedan-dva došlo do zanimljivog razvoja događaja.
Recimo testirao sam Google SERP korištenjem izvrsnog gambovog servisa (čiji se rezultati poklapaju sa alatom koji koristim za provjeru), i rezultati su sljedeći:
Lokalna domena: Hrvatska, Sučelje: Hrvatsko, Jezici: Svi ili hrvatski, Regija: Bilo koja
Pozicija: 10
Lokalna domena: Hrvatska, Sučelje: Hrvatsko, Jezici: Engleski, Regija: Bilo koja
Pozicija: 3
Kombinacije bilo kojeg drugog parametra nemaju utjecaja, osim jezika rezultata. Starnica je na hrvatskom, i u Google webmaster toolsima je podešeno da je region stranice Croatia. Problem je što je za korisnike iz Hrvatske default da traži stranice na hrvatskom jeziku.
Kako je jezik stranice nešto što je on site, a koliko znam nema posebnog taga kojim bi se to podesilo, pretpostavljam da je Google dovoljno pametan da “zna” koji je jezik na stranici. Koji parametre je moguće mijenjati da se poboljša pozicija među rezultatima za hrvatski jezik? Nekoliko stvari mi pada na pamet:
- domena je .com a ne .hr. Primjetio sam (moguće da je slučajnost) da bolje rangiraju .hr domene i .com domene koje u nazivu imaju hrvatska/hrvatsko. Prošle godine postavio sma pitanje je li pametno investirati u .hr domenu ako se cilja na loklano tržište i uglavnom su mišljenja bila da to nije toliko bitan faktor.
- Nema dovoljno backlinkova sa lokalnih stranica (iako se na ovome dosta radilo)
Znam da je ovo uglavnom voodoo i magija, ali zanimljivo bi bilo čuti tuđa mišljenja i eventualna iskudstva iz prve ruke.