Optimizacija za language/region?

Pozdrav svima,

Nudim zanimljivu temu za raspravu.
Već dvije godine radim na onsite i offsite optimizaciji stranice za lokalnu (hr) pretragu, da bi u posljednih tjedan-dva došlo do zanimljivog razvoja događaja.
Recimo testirao sam Google SERP korištenjem izvrsnog gambovog servisa (čiji se rezultati poklapaju sa alatom koji koristim za provjeru), i rezultati su sljedeći:

Lokalna domena: Hrvatska, Sučelje: Hrvatsko, Jezici: Svi ili hrvatski, Regija: Bilo koja
Pozicija: 10

Lokalna domena: Hrvatska, Sučelje: Hrvatsko, Jezici: Engleski, Regija: Bilo koja
Pozicija: 3

Kombinacije bilo kojeg drugog parametra nemaju utjecaja, osim jezika rezultata. Starnica je na hrvatskom, i u Google webmaster toolsima je podešeno da je region stranice Croatia. Problem je što je za korisnike iz Hrvatske default da traži stranice na hrvatskom jeziku.

Kako je jezik stranice nešto što je on site, a koliko znam nema posebnog taga kojim bi se to podesilo, pretpostavljam da je Google dovoljno pametan da “zna” koji je jezik na stranici. Koji parametre je moguće mijenjati da se poboljša pozicija među rezultatima za hrvatski jezik? Nekoliko stvari mi pada na pamet:

  • domena je .com a ne .hr. Primjetio sam (moguće da je slučajnost) da bolje rangiraju .hr domene i .com domene koje u nazivu imaju hrvatska/hrvatsko. Prošle godine postavio sma pitanje je li pametno investirati u .hr domenu ako se cilja na loklano tržište i uglavnom su mišljenja bila da to nije toliko bitan faktor.
  • Nema dovoljno backlinkova sa lokalnih stranica (iako se na ovome dosta radilo)

Znam da je ovo uglavnom voodoo i magija, ali zanimljivo bi bilo čuti tuđa mišljenja i eventualna iskudstva iz prve ruke.

Cesto sam vidio da backlinkovi utjecu na ovo. Odnosno, ako je dosta backlinkova sa stranica na Engleskom jeziku, moguce je da je to razlog boljeg rangiranaj u slucaju kojeg si napisao, u odnosu na Hrvatski jezik.

Hvala w00t na mišljenju. Mislim da je to jedan bitan faktor u svakom slučaju. Poradit ću malo u tom smjeru i vidjeti ima li to kakvog utjecaja.

samo nabavi masu linkova sa stranica .hr i to je to ides gore

Nije to to, treba imat .hr domenu sta je meni osobno najteze nabavit

Otkud sad to da nema taga za definiranje jezika? :zbunj:

Jes da je po HTML5 “obsolete” (vidi ovdje)
ali zato postoji i (vidi ovdje)

Hvala Gambo, medjutim to se nigdje ne spominje, posebice u smislu da Google obraca paznju na to. Uz to, lang=… odredjuje jezik i jezicna pravila elementa, a ne stranice.
@markomarko - .hr domena se jednostavno nabavi novcem, a kako kazu: problem koji se da rijesiti novcem nije problem.

Ovako bi bilo najbolje: