Otvaranje d.o.o. za informatičke djelatnosti

Malo sam proučavao proceduru za registraciju d.o.o. pa prije nego počnem sa postupkom želio bih skupiti informacije od vas koji ste prošli kroz to. Zanima me sljedeće:

  • Što sve mogu staviti pod temeljni kapital (server, laptop, računalo, radni stol, stolica itd…) ?
  • Do kojeg iznosa mogu temeljni kapital staviti u “stvarima”. Većina članaka govori 50%:50% (dakle 10.000kn : 10.000kn) dok sam našao jedan članak gdje je čovjek stavio 100% u stvarima
  • Da li za informatičke djelatnosti (portal, izrada web stranica) moram imati prijavljen neki prostor (kako sam skužio za naše djelatnosti ne treba) i ako trebam da li moram plaćati najam (pa makar i sam od sebe)
  • Da li d.o.o. mora imati zaposlenih (tsereg je jedno rekao da ne mora ali da provjerim)

Možeš možda čak i cijeli kapital staviti,ali ti je neisplativo jer moraš platiti procjenitelja, jednostavnije ti je u novcu uplatiti ako si u mogućnosti

d.o.o. mora imati svoje sjediste, a to sjediste ti moze biti ujedno i ured. kao sjediste mozes prijaviti i svojih 10 metara kvadratnih sobe. da bi d.o.o. funkcionirao mora imati barem jednog zaposlenog direktora a to mozes biti takodjer ti.

@SteelMaiden
S time da taj direktor ne mora primati plaću :slight_smile:

I ne plaćati doprinose ako je VEĆ ZAPOSLEN negdje

Da to znam da mora imati vlasnika i direktora s time da direktor ne mora primati placu. Ako dakle ne prima plaću ja svejedno moram plaćati doprinose (mirovinsko, zdrastveno) ?

Što se tiče sjediša, da li to može biti spavaća soba di mi je uz radni stol krevet :slight_smile: (s time da je vlasnik prostorije moj tata koji bi mi besplatno to ustupio)

Mislim da morate otac i ti sklopiti ugovor o najmu u kojem se točno specificira koja se to soba iznajmljuje, na koji period, itd.
Mislim da možeš i 1 kn mjesečno uplaćivati. Na to se plaća 15% poreza. :slight_smile:

  1. ako nemozes staviti na početku 20 000 gotovine na racun onda ni netrebas otvarati firmu…
  2. jednu godinu se skoro možeš izvuci od neplačanja doprinosa za zaposlenike…
    drgu godinu te bude zvala teta iz porezne i uredno pilala…
  3. ured nije problem…
  4. i naj glavnije… jesi ti spreman drzavi dati 60 000 kn godisnje…

D.o.o. mora imati direktora, ali taj direktor NE MORA biti zaposlen u firmi ukoliko je već zaposlen negdje drugdje. Dakle, moguće je imati firmu bez ijednog zaposlenog, koja ne treba plaćati nikakve doprinose. Ja imam takvu firmu i to nije uopće upitno.

Po novim izmjenama zakona firma mora imati u najmu uredski prostor. Prije nije morala - sada mora, ali to će riješiti knjigovođa. To je dobra stvar ako firma zarađuje, jer je legalan način da se izvuče nešto love uz minimalne poreze. Ovo nema veze sa SJEDIŠTEM - i prije je firma morala imati prijavljeno sjedište, ali nije morala iznajmljivati prostor na tom sjedištu.

Također, ako je firma u privatnome stanu, ona se tretira kao jedan član kućanstva, što znači da ako u stanu žive, recimo, 3 osobe + firma = 4, onda se na firmu obračunava 1/4-tina nekih režija: računa za vodu, za komunalno (odvoz smeća), komunalna (KN), za uređenje voda (NUV), pričuva, … knjigovođa će ovo znati točnije. Telefon se može i veći postotak uzeti, internet se može u cijelosti uzeti na firmu i sl.

Hladnog pogona firme nema jako puno - oko 350 kn poreza na firmu godišnje, te cca. 50 kn mjesečno za HGK. Naravno i knjigovođa od 1500 do 3000 kuna godišnje za neku malu firmicu s malim brojem računa.

Pažljivo i temeljito obiđi sve banke i nastoj se vrlo precizno informirati o svim troškovima. Užasno puno deru bez smisla i svrhe: vođenje računa, naknada po transakciji, postotak od prometa po računu, naknada za e-bankarstvo, naknada što su te pogledali, naknada što si živ i što dišeš…

Prvo unajmi knjigovođu, a ne zadnje.

Jel to znači da za otvaranje firme treba samo 20 000 kuna temeljnog kapitala i da kasnije firma košta 350(porez na firmu) + knjigovođa(3000kn). Ako sam vlasnik obrta znači mogu otvoriti i firmu za te troškove ili ću imati još neke značajnije troškove osim navedenih u jednoj godini? Jer direktor bi bio vlasnik nekog drugog obrta i nitko nebi bio zaposlen pa bi me godišnje firma koštala 500EUR. Jesam li dobro shvatio? Može li firma davati neku uslugu ako za to nije plaćen niti jedan radnik(nema zaposlenih osim direktora koji nema plaću)? Hvala

Ala brale st ne znam odakle tebi iznos od 60.000kn ?!
20.000 kn za temeljni kapital nije problem staviti ali nema mi smisla staviti ako će mi troškovi biti minimalni i ta lova će trajat praktički godinama. Mislio staviti neki omjer tipa 40:60
Što se tiče doprinosa za zaposlenike zar se oni plaćaju nakon prve godine ako i dalje direktor ne prima plaću (mada tad ću već biti zaposlen pa će mi poslodavac plaćati te doprinose ako sam dopro razumio članke koje sam pročitao)?

Knjigovođu znam da moram imat tako da na taj trošak sam i računao. Ugovor o najmu za 1 kn neće biti problem. Ovo za troškove režije nisam znao. Mislio sam da su troškovi uključeni u najam.

Što se tiče temeljneg kapitala da li u njeg može ulazit server kojeg sam fizički kupio i stavio na kolokaciju te primjerice softverska licenca (cca 1500kn me je koštala a neophodna je za rad tvrtke) ?

grrr - direktor koji je zaposlen i ne prima plaću daje tu uslugu. za to nemaš problema

@Dži:

Ovo se režijama, da se nismo krivo razumjeli - ti NE MORAŠ plaćati režije s firme ako to ne želiš. Logika je da svaka lova koju možeš izvući s firme je lova na koju nisi morao platiti porez, i to je dobro. Primjerice, internet svakako prebaci na firmu. Mobitel u principu ne bi mogao jer nisi zaposlen u firmi, ali raja kod nas čak i pretplatu za mobitel obračunava na firmu (iako nisu zaposleni). Dio troškova telefona, svakako i sl. Sve su to troškovi firme, kao i toner za pisač, uredski materijal i što sve ne. To će ti najbolje ipak reći knjigovođa.

A ne zaboravi i našeg člana PRO ovdje.

Server - prilično sam siguran da jest. Ali to ti trivijalnost za knjigovođu. Samo si popiši sve pizdarije koje imaš doma: knjige, računala, alat, softver, …

@grrr

Da, točno. Firma će te koštati te neke novce od 350 kn za porez na tvrtku godišnje, oko 50 kn HGK (inače, plaća se i postotak prometa, ali to je zanemarivo kod malih firmi), knjigovođa - možda sam zaboravio nekakve slične “parafiskalne” namete poput nečega za šume ili ovo ili ono, nemam pojma, ali sve su to manji iznosi. Nemoj, međutim zaboraviti banku - ona te mirne duše može koštati oko 80-ak kuna mjesečno za lijepe oči.

Firma je pravna osoba, trgovačko društvo. Uslugu koja ona obavlja stvarno netko daje i taj je sigurno na neki način plaćen, ali nigdje ne piše da taj mora biti stalno zaposlen u firmi. Npr. vlasnik firme radi za dobit ili za lijepe oči - tko mu brani, dokle god su plaćeni svi porezi koje treba platiti.

Pa lovu sa računa možeš koristiti odmah nakon uplate, a da će ti 20.000 kn trajati godinama…
Što se tiče najma određen je minimalan iznos po m2 koji ovisi od županije do županije

P.S. Inače, najveći i ključni problem u Hrvatskoj zadnjih 20 godina je zakonska nesigurnost - zakoni se mijenjaju od danas do sutra i mi naprosto ne možemo računati i raditi planove za slijedećih 10 ili 20 godina, što je NUŽNO za svakog poduzetnika, pa i onog najmanjeg.

Evo vam ovdje lijepi primjer - očigledno je svima bitno i ključno da direktor ne mora biti zaposlen. Ali kod nas već sutra može doći zakon koji će reći da direktor mora primati nekakvu naknadu, pa čak i plaću. I što onda?

Razumjem ovo za režije i ako tvrtka ostvaruje prihode apsolutno valja režije staviti na tvrtku. Vezano još uz prostor jel mora to biti odvojena prostorija ili može biti primjerice spavaća soba gdje je radni stol?

Mislim da se samo ugovore kvadrati i gotovo. Problem je što ne znam po kojem zakonu/pravilniku se to sada zahtijeva. Ali ako imaš svoju radnu sobu - stol, stolac, ormar i krevet - najbolje je upisati to i gotovo.

Uz sobu se računa i hodnik i sanitarni čvor. dakle sve skupa , barem za obrt,sigurno je tako i za d.o.o.

Nažalost trenutno nemam zasebnu sobu. Štoviše zadnje 4 godine praktički živim u studentskom domu a doma sam prije gost nego stanar :slight_smile:
Budem se onda oko toga raspitao prilikom otvaranja. Ako ne bude moglo budem nekog rođaka nažicao da mi povoljno iznajmi

[quote=“Dži”]Nažalost trenutno nemam zasebnu sobu. Štoviše zadnje 4 godine praktički živim u studentskom domu a doma sam prije gost nego stanar :slight_smile:
Budem se onda oko toga raspitao prilikom otvaranja. Ako ne bude moglo budem nekog rođaka nažicao da mi povoljno iznajmi[/quote]
2000-ite godine kada sam otvarao Obrt morao sam imati ovjeren dokument kod javnog bilježnika o poslovnon prostoru, tu je ulazila kancelarija sa sanitarnim čvorom te bez tog dokumenta nisam mogao dobiti Obrtnicu.
Isto Brat je otvorio d.o.o te je također trebala Kancelarija sa Sanitarnim čvorom koju nikad nisu provjerili, naime kod otvaranja firme nekakva komisija je izlazila na teren radi provjera sjedišta i dali je sve po zakonu.

Kancelarija je sređena i sanitarni čvor ali provjere nikad nije bilo.
Neznam dali je sada isto ili je nešto promijenjeno ovo govorim o 2000-ite godine.

Koliko sam sada pročitao ovdje sada je najbolje i najlakše otvoriti d.o.o, doista nisam znao da d.o.o može funkcionirati bez ijednog zaposlenog.

Vezano uz temeljni kapital ako se dio predaje u stvarima do koliko star može biti račun?