D.o.o. mora imati direktora, ali taj direktor NE MORA biti zaposlen u firmi ukoliko je već zaposlen negdje drugdje. Dakle, moguće je imati firmu bez ijednog zaposlenog, koja ne treba plaćati nikakve doprinose. Ja imam takvu firmu i to nije uopće upitno.
Po novim izmjenama zakona firma mora imati u najmu uredski prostor. Prije nije morala - sada mora, ali to će riješiti knjigovođa. To je dobra stvar ako firma zarađuje, jer je legalan način da se izvuče nešto love uz minimalne poreze. Ovo nema veze sa SJEDIŠTEM - i prije je firma morala imati prijavljeno sjedište, ali nije morala iznajmljivati prostor na tom sjedištu.
Također, ako je firma u privatnome stanu, ona se tretira kao jedan član kućanstva, što znači da ako u stanu žive, recimo, 3 osobe + firma = 4, onda se na firmu obračunava 1/4-tina nekih režija: računa za vodu, za komunalno (odvoz smeća), komunalna (KN), za uređenje voda (NUV), pričuva, … knjigovođa će ovo znati točnije. Telefon se može i veći postotak uzeti, internet se može u cijelosti uzeti na firmu i sl.
Hladnog pogona firme nema jako puno - oko 350 kn poreza na firmu godišnje, te cca. 50 kn mjesečno za HGK. Naravno i knjigovođa od 1500 do 3000 kuna godišnje za neku malu firmicu s malim brojem računa.
Pažljivo i temeljito obiđi sve banke i nastoj se vrlo precizno informirati o svim troškovima. Užasno puno deru bez smisla i svrhe: vođenje računa, naknada po transakciji, postotak od prometa po računu, naknada za e-bankarstvo, naknada što su te pogledali, naknada što si živ i što dišeš…
Prvo unajmi knjigovođu, a ne zadnje.