Ponuda saradnje za kreiranje mozgalica, logickih igrica i sl

prije svega, pozdrav svima!

javljam se da ponudim jednu vrstu saradnje svima koje bi ovo moglo da zanima.

naime, imam velikog iskustva u kreiranju mozgalica za printane medije, kao i (nesto manje) za TV. izmedju ostalog, kreirao sam i mozgalice za prvenstvo svijeta. ponesto se razumijem i u programiranje, ali ne na nekom ekspertskom nivou.

zelja mi je udruziti svoje znanje s nekim ko ima znanja i/ili iskustva u programiranju, a imao bi zelju da zajednicki pravimo igrice, recimo za Android platformu, FB ili dr.

kreativci moje vrste su prilicno rijetki, ali nemojte me shvatiti pogresno, ne mislim da zbog toga treba biti prepotentan. naprotiv, moje znanje ne vrijedi puno ako nema nekoga s kim bih se udruzio. zajednicki, mozemo jako puno napraviti.

na raspolaganju sam za eventualna pitanja.

hvala i pozdrav.

1 Like

Mozgalice su prilicno sirok pojam, ako ima sanse okaci neki link tvojih radova ako postoji, ili pocni nekako raditi na tome da bar deo toga odradjenog prebacis online, npr.na neki free sajt.
Ne mora biti igrivo naravno, posto bi se tome morala dodati interakcija, sto ti zapravo i trazis, ali makar neke fotke ili opis podzanrova koje pokrivas, ovako sve to zvuci kao Puzzle zanr pa zbunjuje malo.
http://www.pocketgamer.co.uk/r/Android/Best+Android+games/feature.asp?c=59042
Npr.da li najvise radis igre sa brojevima (Sudoku), slovima (Scrabble), graficke slagalice (Match 3), fizicke (Sokoban),…
mozda sve od toga,…
Ustedeces time dosta vremena potencijalnim saradnicima oko objasnjavanja sta/kako radis ali to je manje vise standardna procedura bilo da su u pitanju velike kompanije ili freelance pojedinci kada se prijavljujes za taj posao jednostavno trazi se portfolio radova a najcesce pored toga i omanji test.
Isto ces i ti ocekivati od saradnika jel tako, neces im verovati na rec da mogu nesto isprogramirati ili nacrtati, nego traziti link da to vidis i proveris?
Takodje okaci ili budi spreman da objasnis saradnicima sta juris - koji nivo kvaliteta, ocekivana zarada,…

Mene ako pitas probaj sam, ako vec nisi, definisati neku omanju igru, pa potraziti programera/artistu/muzicara kao deo tima za razvoj iste.
Potrazi malo game dev sajtove koji su ti bolja ciljna grupa nego ovaj sajt konkretno, a ako imas nekog kesha jos bolje je da probas sam da izguras sve i izdas igru, iako ce mozda malo da boli, na duze staze je bolje i izgledaces mnogo profesionalnije.
Danas to nije vise tako skupo kao nekad, mnogo je veci akcenat na marketingu npr ili skakanju iz zanra u zanr, stil, brzo, dok je neki trend aktuelan ili nije izrabljen maximalno.

Inace ta pozicija se strucno zove “game designer” i u zavisnosti od igre do igre moze biti najvaznija, ali opet nista ne znaci bez grafike/programiranja/muzike/marketinga bez kojih igra ne postoji.
Otuda i ona izreka:
“Ideas are cheap execution is everything”

pozz

2 Likes

@kixxxstarter
hvala za zaista iscrpan odgovor i kvalitetne savjete.
ali sad si me bacio u dilemu kako uopste poceti. sve mi se to cini jos komplikovanijim nego je bilo na pocetku… :slight_smile:

Pa, in short term: Predstavi svoj potencijal na bilo koji način…makar printscreen nekih radova nabaci…pa ćeš možda nekome biti zanimljiv. Ovako bez ičega…riječi su puste…

1 Like

Pa da, (moje misljenje) dve su stvari na kojima treba da radis:

01.Online portfolio gotovih ili wip (work in progress) radova kojim ces se predstaviti klijentima, saradnicima,…
Razumeo sam da si dosta toga vec uradio, sto je inace najveci problem, pa samo sakupi to na gomilu i okaci.
Nema veze sto to nije direktno game related, ko ume da gleda videce sta i kako radis i sta moze da se prebaci u igru, u svakom slucaju 100 x bolje nego da mu recima objasnjavas, a zamisli tako da sa 10 ljudi (saradnika/klijenata) ispocetka pricas istu pricu umesto da im samo sibnes link sajta, nema logike.

02.Licni game projekat
Jasno je da nemas znanja niti pokrivas sve pozicije za zavrsetak igre, to si i rekao i trazio na pocetku tvoje teme.
Ali probaj uraditi to sto znas i kazes da ti je jaca strana, ideja/mozgalica,…
Stavi na papir, crtaj sve sto treba da se crta, nebitno koliko ruzno ce to izgledati, to je preprodukcija, razvijanje ideje.
Jednostavno ces iz toga videti da li nesto radi ili ne, je li igrivo uopste, da li ima fun factor,…
Ako mislis da sljaka, onda trazi artistu/programera,…
I tu ce se pojaviti niz novih problema, ali takav je posao, nesto od tvojih zamisli programer nece moci ili znati da prebaci u igru (zbog ogranicenja svog znanja/platforme,…), slicno je i sa razlikom u vidjenju art stila izmedju artiste i tebe, jednostavno potrebno je i vreme i niz iteracija,…, ali ako je igra manjeg obima i zahtevnosti mozda sve bude kako treba na prvu loptu.
Najbitnija stvar ovde je da krenes sa najmanjom mogucom idejom za igru, tj da obim igre ne bude veliki.
To je najcesca greska ljudi koji prave prvu igru i najvise njih odustane upravo zbog obima posla jer se projekat razvuce unedogled.

Dakle, za prvu tacku ti rece da imas vec dosta radova, samo ih pokupi, skeniraj te printane medije, linkuj te tv emisije to za prvenstvo sveta ako i dalje postoji neki trag, ako ne opisi svojim recima, prekucaj, fotkaj.
U isto vreme mozes raditi na tacki br.2 - razvoju svoje igre, crtaj, pisi, razvijaj.
Kad dobije neku grubu ali vidljivu formu, sa tim posle mozes mnogo lakse juriti saradnike.
Opet u medjuvremenu ako odradis online portfolio (i napises da trazis posao u game developmentu) postoji mnogo veca sansa da te neko pronadje i kontaktira i sa te strane i ponudi nesto svoje.
U svakom slucaju nemoj odustajati, jednostavno radis na 1.predstavljanju sebe i 2.svojoj igri.

pozz

2 Likes

@kixxxstarter, @bozoou
hvala vam na komentarima i savjetima. probacu nesto pripremiti pa se opet javim na ovom topic-u.

malo da osvjezim temu. mogao sam ovo i ranije postaviti, ali eto, kad je neobavezujuce onda ni rokovi ne pritiscu. nazalost, bilo je i nekih otezavajucih okolnosti (bolest u porodici), ali sta se moze…

evo ovdje su primjeri 7 mozgalica (prva tri su 2in1 fajlovi):

http://bit.ly/2f7GxLW
http://bit.ly/2hfqZX4
http://bit.ly/2hdsadl
http://bit.ly/2ybu5lK

ono sto znam raditi jeste da ovakve mozgalice kreiram “tradicionalnim metodama”. dakle, rucno. :slight_smile:

za mnoge od njih se moze kreirati i softver koji ce automatizovati proces kreacije, ali niz problema koji je vezan uz to moze dovesti u pitanje isplativost takvog projekta.
naime, dobijes mozgalice kao rezultat, ali onda treba razdvajati zito od kukolja, sta je prelagano, sta je pretesko, sta je mozgalica dovedena u corsokak, sta je banalno itd. pa na kraju lako ispadne “skuplja pita od tepsije”.

nekako mislim da je realnija varijanta da makina uradi dio posla pa onda uskoci covjek i da takva sinergija na kraju rezultira kvalitetom. uz napomenu da nema univerzalnog pravila. postoji mnogo ovih vrsta i na neke se moze primijeniti ovako na neke onako. ako me razumijete…

dalje, jedna bitna tacka svakako je da se pogodi tezina. zadaci sa linkova svakako to nisu, zato sto su oni samo ilustracija raznih vrsta, a ne primjeri za tezinu zadataka.
vezano uz ovo, moze se uzeti primjer igre Candy Crush, koja je logicka igra prezvakavana milion puta u zadnjih nekoliko decenija, ali je opet bilo prostora da se od toga napravi planetarni bum.

moglo bi se jos dosta o ovome, ali zelja mi je bila procitati misljenje o primjerima sa linkova.