Posredovanje i kako se zaštititi?

Pozdrav svima.
Da li je netko upoznat kako se zaštititi u slučaju da radim posredovanje za jednog dobavljača da on ne bi jednostrano ili po isteku ugovora prekinuo suradnju sa mnom te samostalno nastavio poslovati s klijentima koje sam mu ja našao te preskočio mene u tom procesu. Slobodan sam dodati nove stavke u naš ugovor, ali me zanima kako se u praksi inače osiguravaju obje strane.

U praksi vrlo teško ili nikako jer bi morao imati čvrst dokaz da dobavljač i klijent surađuju direktno prije nego bi mogao pokrenut tužbu.

Obično se u slučaju posredovanja potpiše ugovor i s klijentom i s dobavljačem u kojem se navede da klijent i dobavljač s kojim je stupio u kontakt preko tvoje kompanije ne smiju direktno surađivati u određenom periodu (obično 1 godina) po isteku ugovora (ugovor bi svakako trebao sastaviti netko tko dobro poznaje zakon).

2 Likes

U ugovoru se navodi da za vrijeme trajanja ugovora ne smije kontaktirati “moje” klijente, a to mogu lako provjeriti i saznati. Više me brine što nakon isteka ili ako recimo jednostrano raskine ugovor. Mislim da nitko ne bi radio godinu dana, nalazio klijente nekome nadajući se da ga dobavljač neće zeznuti taman kad mu krenu konstantne narudžbe.

Nekako mi čudno da se potpisuju takvi ugovori koji te ne štite skoro nimalo.

Ja imam slično osiguranje kad radim domain brokerage. Da sad ne gledam svoje ugovore, ovako iz glave ću reći da imam određen rok u kojem, nakon isteka brokerage ugovora, ako klijent napravi deal sa klijentom kojeg sam ja našao on je meni svejedno dužan isplatiti određenu proviziju. To sam ubacio u šprancu ugovora za ove poslove baš zato da se zaštitim. Nekad imam ugovor na samo mjesec dana, a deal se zna otegnuti, pa da se ne bi oteglo ili da jedna strana ne bi namjerno zavlačila da prođe mjesec dana, pa da se izbaci moja provizija. Ovako postoji još dodatni rok u kojem ako se odradi deal ja ipak dobijem proviziju. Domene su specifične pa sam se ja osigurao da se smatra da je deal odrađen ako dođe do promjene na domeni (svejedno jel promjena vlasništva, samo preusmjerenje name servera itd.). Tako se štitim da se ne prešuti da je odrađen deal. U tvom slučaju vidi kako se može znati da je odrađen deal pa to ubaci u ugovor.

Ugovori su stvar dogovora. U ugovor možeš ubaciti što god želiš, ako nije protivno zakonu. Smisli što ti najviše odgovara i kakav ugovor želiš, predstavi to drugoj strani, pa ako se složite sroči to i ubaci u ugovor.

Hvala ti na ideji. Baš sada razmišljam da mjesto da ga tražim da potpiše da će npr. 3 mjeseca nakon prekida ugovora i dalje mi plaćati proviziju da stavimo da je “otkazni rok” ugovora možda 3 mjeseca jer se onda obje strane osiguravaju, a opet dobijem isto.

Mitokov odgovor je na dobrom tragu.
U stvari, ti sa onim tko isporučuje robu moraš sklopiti čvrsti ugovor jer si mu ti našao kupca.

Zvuči glupo, ali kupac je u ovoj priči manje važan. Važna je realizacija, a to najbolje zna dobavljač kada mu sjedne lova.

Primjer iz života… Nekada davno radio sam u firmi koja je između ostalog prodavala i IBM servere. Znalo se dogoditi da je šef došao u sobu nasmijan jer je netko od “njegovih” kupaca (na koje je i zaboravio) kupio IBM opremu, a provizija je legla na račun. Jer je to bio kupac kojeg je on doveo u IBM i on im je prodao prvu IBM opremu.

1 Like

Evo sad sam pogledao što točno piše u mojim ugovorima. Kad radim domain brokerage, pogotovo exclusive tip, u ugovoru piše da ne može biti raskinut prije isteka roka bez mog pristanka i da i nakon isteka roka ugovora, u daljem periodu od X dana (tu staviš koliko želiš), u slučaju da se sklopi deal sa nekim koga sam ja pronašao dok je još bio aktivan ugovor, ja svejedno zaradim proviziju.

Ugovor je stvar dogovora. Sroči ga kako god ti paše. Možeš u isti ugovor napisati i da ćeš zaraditi proviziju ako sutra svane. Sve što nije zakonski zabranjeno se može staviti u ugovor. Bitno je da obje strane pristanu.

Razmisli o svim situacijama koje se mogu pojaviti i na temelju toga sroči ugovor koji ti paše. Naravno da je poželjno da je fer za obje strane.

Misliš da je i dalje imao aktivan ugovor ili da je i nakon ugovora IBM ostao trajno “zaključan” za tvog bivšeg šefa?

@mitok
Zato i gledam da je fer za obje strane. Naravno da bih ja najviše volio da “moji” klijenti ostanu trajno vezani za mene i nakon ugovora jer ipak bez mene vjerojatno ni ne bi radio s njima, ali sumnjam da bi u praksi itko to potpisao. Zato sam gledao možda staviti 3 mjeseca ako išta da stignem reagirati ili nešto poduzeti u slučaju da se dogodi prekid ugovora.

Sigurno nije bio trajni ugovor, vjerojatno je trajao godinu dana. Očekivao je da će dobiti proviziju samo za prvu kupnju.

Smatram da fiksno određivanje roka za ubiranje provizije nije mudra odluka.
Treba uzeti u obzir učestalost isporuka, obim isporuka, ostvareni profit dobavljača,…
Može se kalkulirati s duljim rokom i manjom stopom provizije ili kraćim rokom i većom provizijom.
Zašto ne ugovoriti i bonus ukoliko se kupac pokaže kao zlatna koka?
Svakako ovisi i što se prodaje, radi li se o pravima korištenja, uslugama ili robi.

Još uvijek smatram da dobar ugovor treba sklopiti samo sa dobavljačem odnosno isporučiteljem.

Koliko sam do sada shvatio nema nekog trajnijeg osiguranja. Sve što mogu je ili tražiti da se produži otkazni rok ili da navedem da se i nakon raskida ugovora neko vrijeme(2,3mjeseca) meni moraju isplaćivati i dalje provizije?

I planiram samo sa dobavljačem sklapati ugovor. Ne želim odbiti potencijalne klijente sa dodatnim ugovorima.

Ne znam jesi li pročitao adekvatnu literaturu, nešto u stilu “Kupac na prvom mjestu”? Ima puno literature na tu temu, meni je ova slučajno dospjela u ruke.

Objektivno, prodaja je najteži dio. Nije problem proizvesti, problem je prodati.
Ako s dobavljačem napraviš odnos da te on treba (i treba te, nalaziš mu kupce), onda će i platiti.
Kupcu objasniš sve prednosti poslovanja s tvojim dobavljačem.
Ima tu materijala. Sretno u posredovanju :slight_smile:

1 Like