Promocija sigurnosti prometa na cestama

Trenutno radim na jednom neprofitabilnom, samoinicijativnom projektu, te bi htio vidjeti koliki je interes vozača, tj. zanima li uopće većinu vozača kako voziti sigurno, kako postupati u određenim situacijama (preupravljanje, podupravljanje), i slično…

Zanima me da li bi oni koji imaju stranice o automoto svijetu pomogli (objavljivanjem članka ili postavljenjem linka) ovom neprofitabilnom web projektu u kojem se piše o raznim tehnikama vožnje, sigurnosti prometa na cestama, te prometnim zakonima, pravilima i propisima?

Projekat je tek nedavno online, i usudio bih se reći jedini takav na ovim prostorima. Jer tehnike o kojima će se pisati se ne mogu naći na lokalnim automoto portalima, a ako bi ih htjeli naučiti onda Vas za to traže novac, npr. tečajevi sigurne vožnje. Mislim da bi se takve stvari trebale besplatno prezentirati :neznam:

Niti sam vozač niti posjedujem stranicu vezanu za tu domenu, ali samo sam htio izraziti podršku, lijepo od tebe. Nadam se da će ti projekt uspjeti.

Sigurnosti na cestama nikad previše tako da imaš podršku.
Imam jedan auto web i link je najmanji problem.

Mislim da su takvi projekti uvijek dobrodošli, uvijek su prihvacni sa svih strana

Zahvaljujem svima. Evo kako za sada to izgleda - petabrzina.com
U cilju mi je prvo pokriti osnovne tehnike, a potom neke naprednije tehnike, te pisati o poligonima, tečajevima sigurne vožnje i slično… Bilo kakav prijedlog je dobrodošao.

Ima li smisla kada projekat bude pri kraju, tražiti podršku nekakvog državnog tijela, podršku u vidu promocije?

[quote=“TomislavS”]Zahvaljujem svima. Evo kako za sada to izgleda - petabrzina.com
U cilju mi je prvo pokriti osnovne tehnike, a potom neke naprednije tehnike, te pisati o poligonima, tečajevima sigurne vožnje i slično… Bilo kakav prijedlog je dobrodošao.

Ima li smisla kada projekat bude pri kraju, tražiti podršku nekakvog državnog tijela, podršku u vidu promocije?[/quote]

Ne možeš ništa izgubiti (ok, možeš, 15 kuna za preporučeno s povratnicom i 15-20 minuta za pisanje dopisa) ako zatražiš podršku.

Site izgleda vrlo dobro. Tekstovi su pisani uvjerljivo. Međutim, stoji ona: “Ako piše na Internetu, mora da je istina”. Ne zaboravi da ljudi ne znaju tko si ti, kakve reference imaš da bi mogao podučavati tehnike koje mogu jednako tako ugroziti nečiju glavu, koliko je i sačuvati, kako nastaju tekstovi, koje reference, odn. literatura se može konzultirati za provjeru.

I to je, vjerujem, razlog zašto nećeš dobiti nikakvu konkretnu potporu od države u vidu promocije, jer bi time web-stranice postale službene i automatski bi proizlazila suodgovornost države (npr. “Ja sam slomio vrat držeći se uputa s web-stranica koje je promoviralo Ministarstvo prometa i sada ću utužiti državu.”). A ova ne smije odgovarati novcem poreznika osim za svoje vlastite programe. Dobit ćeš, naravno, tapšanje po leđima - to je zapravo i najviše što bi smjeli učiniti.

Iz iskustva znam da niti jedna tehnika neće pomoći ako se dogodi rizična situacija,pomaže samo iskustvo i reagiranje na vrijeme,
Projekat je dobar,ali u praksi će posjetiteljima samo ponuditi informacije i vjerujem da će ih 99% vozit onako kako su vozili i prije čitanja…

[quote=“tsereg”]Site izgleda vrlo dobro. Tekstovi su pisani uvjerljivo. Međutim, stoji ona: “Ako piše na Internetu, mora da je istina”. Ne zaboravi da ljudi ne znaju tko si ti, kakve reference imaš da bi mogao podučavati tehnike koje mogu jednako tako ugroziti nečiju glavu, koliko je i sačuvati, kako nastaju tekstovi, koje reference, odn. literatura se može konzultirati za provjeru.
[/quote]
Pišem iz vlastitog iskustva, a pomoću stručne literature kada se radi o pojmovima koji to zahtijevaju. Internet koristim kao izvor slika i tu i tamo koju nadopunu nekog teksta.

Zašto se nisam predstavio? Jednom sam trebao testirati novo vozilo (nebitan razlog)… Kako mi je tada jedina mogućnost bila autokuća, ja sam i otišao do njih. Bez obzira na iskustvo, specijalističke tečajeve koje sam položio, poligone koje sam prošao - dobio sam odgovor od voditelja prodaje, u stilu: “pa Vi ste premladi”.

E to me najviše ljuti, taj odnos prema mladim vozačima, generaliziranje… Među ostalim, ovim projektom ću pokazati da to nije istina, da postoji puno odgovornijih mladih vozača nego li se to misli. Netko može voziti 15 godina, a opet se nikad ne susresti s određenim stvarima. Tako npr. sam vidio da stariji (iskusniji) vozači, na Mičevcu - ne mogu kontrolirati vozilo ni pri brzini od 30km/h u određenim uvjetima, ali to nije bitno, njih se gleda kao nekoga tko ima petnaestogodišnje iskustvo u vožnji.

Nakon predstavljanja i navođenja literatore, imate li još kakav prijedlog da ovo, možda ne odmah, ali s vremenom prestane biti problem?

p.s. Na stranici stoji upozorenje za ovakve eventualne događaje. I niti jedna opisana tehnika ne ugrožava sigurnost ili stabilnost vozila, već vozač neopreznom vožnjom.
p.s.2. Također piše da su tekstovi samo uvod, i nikako ne zamjena za stvarno iskustvo.

[quote=“mestro67”]Iz iskustva znam da niti jedna tehnika neće pomoći ako se dogodi rizična situacija,pomaže samo iskustvo i reagiranje na vrijeme,
Projekat je dobar,ali u praksi će posjetiteljima samo ponuditi informacije i vjerujem da će ih 99% vozit onako kako su vozili i prije čitanja…[/quote]
Točno tako. Uz iskustvo važno je znati i mogućnosti svoga vozila. Na stranicama je postavljena napomena da su tekstovi samo uvod, te da nikako nisu zamjena za pravo iskustvo.

Ali, ako se dogodi rizična situacija, a neiskusan ste vozač, možda se u takvoj opasnosti prisjetite da ste negdje vidjeli - “u tom slučaju ne kočiti naglo”, i to Vam pomogne, ili čak spasi život. (Ne mislim na Vas, već općenito).

p.s. Ako bude imalo utjecaja i na tih 1%, isplatilo se :wink:

[quote=“TomislavS”]Nakon predstavljanja i navođenja literatore (…) da ovo, možda ne odmah, ali s vremenom prestane biti problem?[/quote]Taj dio, mislim, nema veze s predstavljanjem ili literaturom. Naprosto, to nije državni projekt i na njega se neće stavljati grb Republike Hrvatske - a to znači službena promocija od strane države.

Ovo, međutim, ne isključuje mogućnost natjecanja za dobivanje kakvih financijskih sredstava.

A i nisam siguran da bi promocija od države igrala ikakvu ulogu – korisnija može promocija od strane neke poznate privatne firme, čak i da neka privatna firma odluči zakupiti reklamni prostor, to već posjetitelju indicira da su stranice prepoznate od te firme, koja će birati gdje će se reklamirati (prijedlozi: škole vožnje poput AMC-a, distributeri poznatih marki vozila, razni auto- ili moto-klubovi, časopisi i sl.).

Svaka čast za projekt

Imam site o autima, pošalji mi PM kako da te linkam.
Site je
http://www.croauto.net

Prošlo je tjedan dana otkako sam poslao preko 40 email-ova raznim portalima, što mislite koliko sam pozitivnih odgovora dobio? Ili koliko sam uopće odgovora dobio?

p.s. još jednom se zahvaljujem na podršci članovima ovog foruma. Zainteresiranima sam poslao poruke…

Stvarno? Niti jedan? Možda bi trebao napraviti portal o divljanju na cesti…

Baš me zanima koliko si odgovora dobio, i jel bio koji pozitivan ?

Niti jedan :neznam:

Ta ideja bi definitivno privukla veći broj ljudi. Ista stvar je i sa tečajevima sigurne vožnje, kada to spomeneš nekome reakcija je tipa - “pa što će mi to, ja znam voziti”. Ako spomeneš da ima proklizavanja, okretanja pod ručnom kočnicom i slično - onda je reakcija sasvim suprotna.

Projekt je pohvalan, slažem se.

Mislim da se vozači ne bi trebali dijeliti na stare i mlade, već na dobre i loše (ogromna većina). OK, iskustvo također igra ulogu (kao i refleksi, uostalom), ali većina vozača npr. ne zna da je nagla kočnica u ogromnoj većini slučajeva - pogreška. Također, neshvatljivo mi je da većina vozača ne zna sjediti u vozilu, što rezultira gubljenjem vremena u frkovitim situacijama, a često izaziva i dodatne ozljede kod benignih sudarića. O proklizavanjima, usisavanjima, nezadržavanju snage itd. nema ni smisla govoriti jer te većina “vozača” proglasi maltene manijakom kad počneš o tome.
Da ne pričam o tome da većinu frkovitih situacija izaziva (pre)spora, šlampava vožnja…

Jesi li kontaktirao policiju za suradnju i sponzorstvo? IPA (Međunarodno udruženje policajaca)? Ministarstvo prometa (radi povoljnog predizbornog trenutka)?

[quote=“Sljaker”]…Mislim da se vozači ne bi trebali dijeliti na stare i mlade, već na dobre i loše (ogromna većina). OK, iskustvo također igra ulogu (kao i refleksi, uostalom), ali većina vozača npr. ne zna da je nagla kočnica u ogromnoj većini slučajeva - pogreška. Također, neshvatljivo mi je da većina vozača ne zna sjediti u vozilu, što rezultira gubljenjem vremena u frkovitim situacijama, a često izaziva i dodatne ozljede kod benignih sudarića. O proklizavanjima, usisavanjima, nezadržavanju snage itd. nema ni smisla govoriti jer te većina “vozača” proglasi maltene manijakom kad počneš o tome.
Da ne pričam o tome da većinu frkovitih situacija izaziva (pre)spora, šlampava vožnja…[/quote]
:doki:
O tome se radi, ljudi su po meni previše osjetljivi na to. Stoga mislim da će lakše usvojiti nešto ovako dok sami čitaju preko interneta - nego da im netko govori kako voze ili rade nešto pogrešno…

Pogledaj par prethodnih postova :slight_smile: Nisam dobio odgovor ni od naših portala, autokuća, i slično. Što misliš kako bi reagirali da ja (sa svojih 20ak godina) dođem u PU i predložim ovakvo nešto? :hmmmmmm:
p.s. to čuvam za vrijeme kada projekat bude pri kraju i kada bude imao određenu posjećenost, tada me možda shvate ozbiljnije…

[quote=“Sljaker”]Da ne pričam o tome da većinu frkovitih situacija izaziva (pre)spora, šlampava vožnja…[/quote][quote=“TomislavS”]:doki:
O tome se radi (…)[/quote]Eto teme za odličan članak. Ja, naime, vidim da spadam u te prespore vozače - vrlo često uzrokujem opasne situacije i probleme sposobnijim i kvalitetnijim vozačima od sebe kada vozim točno onoliko brzo koliko je ograničenje brzine. Naime, prisiljavam ih da pri brzini od 70 km/h voze iza mene bez ikakvog razmaka (ne vidim im niti farove u retrovizoru), moraju me preticati kako bi na crveno svjetlo na semaforu stigli prije mene i sl. :smiley:

Već je planiran takav članak… Šala, naravno.

Uvijek se cijeni strpljenje vozača iza nas, a prezire onog ispred nas :slight_smile:

Ali u ozbiljnijem tonu, ne znam jesi li razmišljao obraditi temu štedljive vožnje. Slušam na telki da se može potrošnja goriva smanjiti od 5 do 20 %. S druge strane, objektivno je teško tako voziti u našoj gradskoj kulturi gdje se vozači upravo natječu tko će prije stići kočiti ispred idućeg semafora.