Rast online oglašavanja u Hrvatskoj

Tvrtka Deloitte provela je istraživanje prema kojem se procjenjuje da će online oglašavanje u Hrvatskoj rasti po stopi od 17% godišnje.

Link: Deloitte: Online oglašavanje rast će po stopi od 17% godišnje

  • Procjenjuje se da je prošle godine neto prihod od online oglašavanja u Hrvatskoj iznosio 10,2 milijuna eura.

  • Moguće je da recesija ne samo da nije usporila porast udjela online oglašavanja, nego ga čak i ubrzala.

I za kraj poražavajući podatak - na online oglašavanje u HR trenutno otpada tek 3% ukupnog prihoda od oglašavanja, a na TV preko 50%.

Spomenem li da je primjerice u Velikoj Britaniji ili u Švedskoj online oglašavanje preteklo TV - sve je jasno.
http://bit.ly/cKYNfy

Kakva su vaša očekivanja za 2010., procjene, početak godine…?

Mora da je taj budžet i porast neravnomjerno rasporeden te ulagan glupo jer ga ulažu tradicionalni marketingaši na tradicionalan nacin.

Ljudi oko mene nisu osjetili nikakvo poboljšanja, cak stovise stvari idu na gore. Konkurencija u isplativim oblicima oglašavanja je tragi-komicno slaba. Za vecinu pojmova na Googleu gdje bi se u zapadnim zemljama kidali i cijena klika kostala nekoliko dolara, ovdje nema niti jednog jedinog oglasivaca.

Nema logike uspoređivati HR sa zemljama zapadne Europe.
Kultura interneta je daleko više razvijenija i nije usporedivo.

Oglašavanje na internetu može samo rasti jer je sada tako mizerno da gore ne može.
Nadam se da će agencije koje znaju samo TV/jumbo/index+net uskoro dobiti nove ljude koji će vidjeti dalje od svoga nosa.

Moja pretpostavka je da se neće puno toga promijeniti u 2010. Previše je to tromo da bi se tako brzo radili tako radikalni pomaci.

Od početka godine nisam se puno angažirao oko prodaje oglasnog prostora ali mislim da ima mjesta za napredak.

Po meni sporo ide ali ide na bolje.
Do lani nije bilo nego adsensa, sada je tu jako dobar i etarget, sve više sms servisa, otvaraju se online trgovine, ima više partnerskih programa itd…

Uglavnom imam dojam da svi nešto pokušavaju.
Ako se usporedimo sa srbijom i bosnom mislim da je situacija bolja.

I u BIH je slično stanje. Uglavnom je to TV oglašavanje i u novinama. Reklama ima na sajtovima koji imaju 25-30k unikatnih posjetilaca dnevno. Ostalo slabo. Prisiljeni na httpool, adsense koji mi ne bi trebali da imam 25k dnevno.

kakva su ti iskustva s httpool-om? ja sam od njih dobivao svega par lipa po kliku, i u vecini slucajeva se banneri uopce nebi prikazivali dok oni tvrde da nude nesto sasvim drugacije…

Citiram s njihove stranice “Cijena kontekstualnih bannera je 110 kn za tisuću prikaza.”

http://www.httpool.hr/publishers-revenue

poslao sam im ukupno 3 email-a s razlicitim pitanjima, odgovorili su samo na jedan.

[quote=“SteelMaiden”]kakva su ti iskustva s httpool-om? ja sam od njih dobivao svega par lipa po kliku, i u vecini slucajeva se banneri uopce nebi prikazivali dok oni tvrde da nude nesto sasvim drugacije…

Citiram s njihove stranice “Cijena kontekstualnih bannera je 110 kn za tisuću prikaza.”

http://www.httpool.hr/publishers-revenue

poslao sam im ukupno 3 email-a s razlicitim pitanjima, odgovorili su samo na jedan.[/quote]

U httpool mrezi mogu zaraditi jedino Premium stranice, a manje mogu čekati da počne neka coca-cola kampanja pa tek onda ugrabiti nesto novca. Naravno, mogu se ukljuciti i globalni baneri ali su katastrofa, 100 klikova 1€.

Inace broj posjeta uopste nije toliko bitan za dobivanje Premium statusa, nego brend koji ima stranica, ako ga uopste ima :smiley:

Ako se mogu nadovezati na httpool, moderatori mogu to otkačiti…

Koristim httpool zadnjih 7 dana i mogu reći sljedeće:
a) imaju samo 3 oglasa koja sam ja vidio
b) jedan od njih ima i banner koji se kod mene prikazuje na jednoj od stranica
c) koliko vidim, cijena klika na banner je 0 kn
d) cijena prikaza bannera je nešto više od 0,02 kn
e) u toku dana se prikaže oko 40-50 bannera (moglo bi 3x više), od toga je 60% prihvaćeno što je malo čudno ali OK
f) cijena klika na tekstualni oglas je 1,26 kn
g) postoje prikazi centextual i performance ali nisam se s time zamarao jer sam sve u svemu ZADOVOLJAN S HTTPOOL-om
h) plaća se i prikaz tekstualnog oglasa ali neka teška sića

httpool, je dosta oslabio na ovim prostorima. Kada smo mi kretali sa svojim projektima httpool je bio bog i batina hrvatskog weba.

Mi smo od nove godine otprilike s podjednakim budžetima koristili Xclaim, eTarget i Adwords oglašavanje. Zanimljivo je npr. da nam je Xclaim kampanja imala CTR od preko 6%.

Ugrubo, 2500 Kn uloženih u eTarget donio je oko 3000 visitora, u Xclaim oko 2200 visitora a u Adwordse oko 600 visitora.

[quote=“Unimatrix”]Mi smo od nove godine otprilike s podjednakim budžetima koristili Xclaim, eTarget i Adwords oglašavanje. Zanimljivo je npr. da nam je Xclaim kampanja imala CTR od preko 6%.

Ugrubo, 2500 Kn uloženih u eTarget donio je oko 3000 visitora, u Xclaim oko 2200 visitora a u Adwordse oko 600 visitora.[/quote]

Pitanje je konverzije koju generira svaka mreza upravo relvantnoscu oglasa.

Kazes da ti je adwords poslao najmanje klikova, a kolika je bila razlika u povratu ulozenog pojedine kampanje, okvirno, ako nije tajna ?

Osobno nemam iskustva s hrvatskim mrezama ali razmisljam o testiranju kampanja pa bi mi bas dobro dosao kakav podatak.

Dosta sam skeptican, obzirom na ovo sto Trnac kaze a i sam vidim da oglasi Hr mreza cesto veze nemaju sa sadrzajem stranice na kojoj se prikazuju.

Obzirom da sam pobornik strogo ciljanog marketinga, Hr mreze me nisu do sada privlacile, upravo zbog te nerelevantnosti oglasa (praznih klikova).

Jesam li u krivu ?

najvjerovatnije taj baner se placa samo po CPM

Super 20kn CPM :smiley:

[quote=""]e) u toku dana se prikaže oko 40-50 bannera (moglo bi 3x više), od toga je 60% prihvaćeno što je malo čudno ali OK
[/quote]

Oni imaju sistem koji racuna da li je baner bio prikazan određen period, ako jeste potvrdjen je prikaz. Steta u BiH vise ne placaju po prikazu za obicne korisnike, nego samo po kliku, pa cu probati da se ubacim na httpool.hr

Da bog i batina - monopol je bio hehe…

Ali danas su neka druga vremena. Sve najveće agancije su pokrenule ili pokreću online odjele, ide to na bolje. :wink:

[quote=“Unimatrix”]Mi smo od nove godine otprilike s podjednakim budžetima koristili Xclaim, eTarget i Adwords oglašavanje. Zanimljivo je npr. da nam je Xclaim kampanja imala CTR od preko 6%.

Ugrubo, 2500 Kn uloženih u eTarget donio je oko 3000 visitora, u Xclaim oko 2200 visitora a u Adwordse oko 600 visitora.[/quote]

Kada se gledaju konverzije (ako je to cilj kampanje), ctr je samo pomocna informacija koja ne znaci puno. Jos prije vise od deset godina sam sa Goto.com imao manje od 1% ctr, a strasan % konverzije. A sa nekih porn sajtova predobar ctr, a 0 konverzija (odluka o kupnji je bila u krivoj glavi :)).

Tako sam i za Xclaim na vise mjesta vidio prilicno dobre CTR rezultate, ali su uvijek konverzije bile ocajne - sto ce reci da njihove oglase klikaju totalno nezainteresirani korisnici (da se razumije, oglasi istog teksta/grafike su isli i na drugim (jeftinijim!) mrezama, tako da sam imao s cime usporedjivati). Zakljucak - nesto ne stima s njima, neisplativi su.

[quote=“Unimatrix”]
Ugrubo, 2500 Kn uloženih u Adwordse oko 600 visitora.[/quote]

A koliko 600 klikova donese zarade stranici/portalu/blogu? :dolje:

Znam da google zarađuje ali ovo je…

[quote=“joj_ne”]A koliko 600 klikova donese zarade stranici/portalu/blogu? :dolje:

Znam da google zarađuje ali ovo je…[/quote]

Kladim se da je većina tih klikova bila na samom googlu gdje je cijena klika paprena za tu branšu.

[quote=“digits”]Pitanje je konverzije koju generira svaka mreza upravo relvantnoscu oglasa.

Kazes da ti je adwords poslao najmanje klikova, a kolika je bila razlika u povratu ulozenog pojedine kampanje, okvirno, ako nije tajna ?
[/quote]

Na žalost nemam trenutno podatke o konverzijama.

[quote=“digits”]
Obzirom da sam pobornik strogo ciljanog marketinga, Hr mreze me nisu do sada privlacile, upravo zbog te nerelevantnosti oglasa (praznih klikova).
Jesam li u krivu ?[/quote]

Istina, većina eTarget oglasa je prikazana netargetirano, na Indexu i sličnim portalima.

[quote=“Unimatrix”]Na žalost nemam trenutno podatke o konverzijama.

Istina, većina eTarget oglasa je prikazana netargetirano, na Indexu i sličnim portalima.[/quote]

Znači, mogli bi se zvati neTarget umjesto eTarget?

Sorry na OT, ovo je bilo jače od mene. :zub:

Cijena klika npr. za “web hosting” ili “domena” je išla i do 5 Kn, a nismo bili na vrhu. Average CPC za klasičnu web hosting kampanju je bio oko 1,3 Kn.

Naravno, puno bolji učinak daju manje generički pojmovi kao VPS - CTR 8,7 :slight_smile: na Googleu, itd.

OK, malo je rasprava otišla u drugom smjeru nego što sam očekivao, adsense, etarget, httpool… samo su neke od stvari koje se tiču online oglašavanja, ali koje nekima od nas, vlasnicima medija, ipak ne čine ni 5% prihoda.

Uglavnom, htio sam ukazati na činjenicu da je za mnoge Online još ‘nužno zlo’, i dalje više vjeruju tradicionalnim medijima, iako nemaju nikakva konkretna saznanja da je TV, print ili primjerice jumbo plakat dao neki ekstra bolji učinak. Mislim da tržištu nedostaje edukacije, ne znam kako su taj problem riješili vani.

Ja sam se susreo s hrpom primjera gdje recimo jedna globalna tvrtka (npr. kozmetički proizvodi) vani ulaže veliki dio budžeta online (npr. 25-30%), hrvatska podružnica to zna, ali opet ne ide na net nikako ili jako slabo. Ali zato na tv i print potroše primjerice 5 milijuna kuna godišnje.

I vjerujte da se ne radi tu da li je Internet učinkovit ili ne, sasvim je drugi problem… Ali vjerujem da će tržište kroz 2-3 godine ipak doći do neke zadovoljavajuće razine. :wink: