Regulativa trademarka (bilo: Microsoft.hr uskoro slobodan?! Tko ga želi?)

Domena microsoft.hr je trenutno nedostupna. Na tportalu.hr su to protumačili time da Microsoft nije potvrdio podatke o domeni u skladu s nedavnom praksom CARNeta. Međutim, iz odgovora na upit koji su postavili Microsoftovom uredu u Hrvatsku se može naslutiti da su svjesni da im domena ističe do 20. 2. i da je automatski produžena do 20. 3. Ako su svjesni i da će biti izbrisana iz registra ako je u međuvremenu ne produže, možda odustaju od iste, s obzirom da u skladu s korporativnom politikom zadnjih 6 godina koriste URL
http://www.microsoft.com/croatia
. Domena je za njih besplatna i sve što trebaju napraviti je potvrditi točnost podataka u registru (sada i od sada jednom godišnje). Ako to ne učine, za 30 dana domene više neće biti.

Tko će se usuditi registrirati je? :slight_smile:

http://www.tportal.hr/scitech/tehno/177707/Carnet-iskljucio-Microsoftovu-hr-domenu.html

[indent][hr][/hr][color=green][size=4]Prebačeno iz Birtije jer se na kraju sakupilo nešto informacija o trademarkovima.[/size][/color][/indent]

evo ja ću, stavit ću 2girls1cup na nju.

http://www.microsoft.hr
normalno radi i redirekta na


(isto kao i
http://www.microsoft.com/croatia
)

I na tportalu piše “Domena je funkcionalna i svi joj mogu pristupiti.”

[quote=“gambo”]
http://www.microsoft.hr
normalno radi i redirekta na


(isto kao i
http://www.microsoft.com/croatia
)

I na tportalu piše “Domena je funkcionalna i svi joj mogu pristupiti.”[/quote]Meni u par navrata nije. A i oni su na tportalu to primijetili. Izgleda da malo zašteka ponekad.

Ni meni se nije malo prije htjelo spojit…

Kad se u adress bar upiše bez “www.” neće da otvori, a kada upišem sa www. otvara normalno

U ovoj zemlji i ovom stoljeću nije ništa neobično da se sajt ne otvara kada su URL upiše bez www.

Probajte npr.

http://carnet.hr/

http://srce.hr/

http://cert.hr/

http://nn.hr/

http://pravosudje.hr/

http://hzz.hr/

http://oib.hr/

http://zagreb.hr/

http://uniri.hr/

http://hep.hr/

http://hznet.hr/

http://vjesnik.hr/

http://glasistre.hr/

http://glas-slavonije.hr/

http://erstebank.hr/

http://americanexpress.hr/

http://splitskabanka.hr/

http://pbz.hr/

http://mercator.hr/

http://dm-drogeriemarkt.hr/

http://germaniasport.hr/

http://eventim.hr/

http://konikom.hr/

http://biznet.hr/

…i mnogi drugi

Nije ništa neobično da
http://www.microsoft.hr
radi, a
http://microsoft.hr
ne :neznam:

Da, to mi je uvijek bilo smiješno kako takve ‘ozbiljne’ stranice to sebi mogu dopustiti.

Pa “www.example.com” i “example.com” su dvije posve različite adrese. Neki tvrde da je “www” suvišan za web-stranice, tj. da bi se trebalo podrazumijevati da su web-stranice na “example.com”. Međutim, to sasvim sigurno nije prihvaćena norma, već je povijesno prihvaćenije upravo suprotno, da se World Wide Web nalazi na “www.example.com”, File Transfer Protocol na “ftp.example.com”, Postal Office Protocol na “pop.example.com”, itd.

Koja god odluka, tj. gdje god da se “okvače” web-stranice, ispravnije je da im se može pristupiti po samo jednoj jednoj adresi, nego po više njih. Tj. ispravnije je imati samo jedno ili samo drugo, nego oboje, iako se najčešće, baš u slučaju web-stranica, njima može pristupiti na obje (inače posve različite) adrese.

Slično je i za tzv. “SEO-friendly” URL-ove, tj. adrese resursa koje su izvedene na sada već opće prihvaćeni način, a to je da je dio URL-a koji sadrži “SEO ključne riječi” irelevantan, što efektivno znači da se resurs nalazi na gotovo beskonačno mnogo različitih URL-ova. Ovo na jedan način lomi koncept weba i Google bi najpametnije napravo da dokine praksu bilo kakvog dodatnog “bodovanja” resursa po tome što piše u adresi, ako već nije. Tekstualni oblik adrese naprosto ne smije biti relevantan niti na koji način: uvijek se sadržaj bitan. Naziv adrese samo treba biti razumljiv i lagan za upotrebu ljudima, u mjeri u kojoj je to najviše moguće. Primjerice, Hrvatski sabor se nalazi na vrlo razumljivoj i uporabljivoj adresi, na Trgu sv. Marka br. 6. Mogao bi se nalaziti i u Saborskoj ulici br. 1, ali to ne znači da će turist koji dolazi u Zagreb zato prije završiti kod Jože u Saborskoj ulici br. 1 pošto mu se to učinilo “relevantnijim”, bez obzira što se Crkva sv. Marka stvarno nalazi na Trgu sv. Marka.

Napominjem da govorim sa stajališta algoritma tražilice (!) - dodatni “bodovi” zbog adrese ne bi smjeli biti faktor razlučivanja, jer ako se za neke dvije stranice relevantnija ne može odrediti po sadržaju, onda stvarno to što će jedna imati u adresi ključnu riječ ne znači ništa posjetitelju koji je došao gledati sadržaj (tko čita URL-ove na, recimo, Wikipediji - URL ionako već znaš kada si na stranicu došao?)

Totalno je svejedno da li će biti
http://www.domena.com
ili domena.com, ali treba napraviti redirekciju sa .htaccessom, a ne da dobijem not found kada odem na ‘krivu domenu’, o tome se ovdje radi.

[quote=“gambo”]U ovoj zemlji i ovom stoljeću nije ništa neobično da se sajt ne otvara kada su URL upiše bez www.

Nije ništa neobično da
http://www.microsoft.hr
radi, a
http://microsoft.hr
ne :neznam:[/quote]

da, to sam ja primijetio za neke .hr domene, npr lutrija.hr, a prije i za meteo.hr (u zadnje vrijeme radi, a i pravosudje.hr radi)
zašto je to tako?

a da se vratim na temu, recimo da je domena istekla, da li je moguće registrirati domenu koja u nazivu sadrži registrirano ime? kakav bi bio slučaj da microsoft nije registriran u hrvatskoj (oni bi nas tužili, ali na temelju čega - tu vrijede naši zakoni)? ali pošto su registrirani u hrvatskoj (microsoft hrvatska d.o.o. zagreb), mislim da nitko nema pravo na tu domenu osim njih.

[quote=""]
Koja su pravila u nazivu naplatne .hr domene?

Nema uvjeta u nazivu domena, ali se ne mogu registrirati zaštićeni tehnički pojmovi, zemljopisna imena i generički pojmovi od interesa za informacijski prostor Republike Hrvatske.[/quote]

Da, ali meni je lakše i brže utipkati nn.hr umjesto
http://www.nn.hr
ili
http://www.nn.hr/
i očekujem da će me sve te varijante odvesti na isto mjesto,
Ali ako utipkam nn.hr neću doći nigdje, a time mi Narodne novine jasno poručuju koliko im je stalo do mene.
…a sve se može riješiti sa dvije linije koda u .htaccess, odnosno 7 linija koda u web.config

Nisu mi jasne te velike tvrtke/institucije. :neznam:

Zašto


radi, a
http://hzzo-net.hr/
ne?
Zašto
http://unizg.hr/
radi, a
http://unios.hr/
ne?
Zašto
http://zadar.hr/
radi, a
http://split.hr/
ne?
Zašto
http://jutarnji.hr/
radi, a
http://vjesnik.hr/
ne?
Zašto
http://zaba.hr/
radi, a
http://pbz.hr/
ne?
Zašto

radi, a
http://mercator.hr/
ne?

Koja je tu logika? :neznam:

[quote=“gambo”]Koja je tu logika? :neznam:[/quote]Logika je u tome da Vlada treba imati objedinjeni zavod za internetsku pristunost koji će postavljati standarde, sudjelovati u izradi i provedbi natječaja, kontrolirati provedbu projekata i sl. Dovoljan je zavod s dva-tri čovjeka koji će imati pune ruke posla osiguravati konzistentne standarde za internetsku pristunost Vlade i svih agencija, osiguravati specifikacije za međuoperabilnost svih internetskih aplikacija, organizirati rješavanje eskaliranih problema i pružati (i naplaćivati) konzultantske usluge lokalnoj samoupravi. Takav zavod ili ured bi mogao dati hrpu posla i iskustva diplomcima na računarskim studijima.

[quote=“Homer”]oni bi nas tužili, ali na temelju čega - tu vrijede naši zakoni[/quote]Naši zakoni nisu otok sam za sebe, već su međunarodnim sporazumima usklađeni i s ostatkom svijeta. Primjerice, kada govorimo o tržišnim žigovima, oni se štite registracijom na državnoj razini, razini EU ili razini cijelog svijeta (za one države koje priznaju odnosni međunarodni sporazum, a ima ih trenutno 85):

http://www.dziv.hr/hr/intelektualno-vlasnistvo/zigovi/medunarodna-zastita/

Bilo bi iznenađujuće da Microsoft nije svoje ime registrirao na međunarodnoj razini.

Druge informacije:

http://www.microsoft.com/business/en-us/resources/finance/legal-expenses/protect-your-good-name-with-a-trademark.aspx?fbid=X3hDvcREgwW

Inače, sve kompanije imaju ovakve izjave i zgodno ih je proučiti kada se piše članak u kojem se spominju žigovi i tehnologije raznih kompanija:

http://www.microsoft.com/about/legal/en/us/IntellectualProperty/Trademarks/Usage/General.aspx

http://www.microsoft.com/about/legal/en/us/IntellectualProperty/Trademarks/EN-US.aspx


EDIT: Dodatno, ja imam osjećaj da bi sudovi morali priznati bilo koji žig, iako njegov vlasnik nije u Hrvatskoj, ukoliko je taj žig de-facto stvarno tržišno prepozat u Hrvatskoj upravo kao žig tog vlasnika. Znači, “Facebook” iako možda nema firmu kod nas, pa čak i da možda uopće nije registriran na način koji bi bio valjan u RH, sud bi opet morao uvažiti činjenicu da hrpa dućana ima na vratima naljepnice s logotipom Facebooka gdje piše “Pratite nas na Facebooku” i sl. U svakom slučaju, ako Facebook dovoljno rano reagira. Drugačije je da se u međuvremenu neki domaći žig uspostavi kao onaj dominantno prepoznatljiv, kakav je slučaj bio kada je Cosmpolitan tužio Cosmodisk da prekinu koristiti “cosmo” u nazivu, jer da je to prepoznatljivi naziv za njihov časopis u cijelom svijetu. Naš sud je taj zahtjev bez problema odbacio - naravno nvj. zato što su ovi svoj Cosmodisk valjda uredno registrirali, ali nema sumnje da je više je baba na selu čulo za Cosmodisk i kupilo ga, nego što će ikada čuti za Cosmo. :slight_smile:

CARNet je jučer isključio domenu
http://www.microsoft.hr
, koja je nekoliko sati bila nedostupna, prije nego je problem riješen. U vrijeme pisanja vijesti, komentar smo primili samo od CARNeta, a sada nam se javio i Microsoft objašnjavajući o čemu je bila riječ, piše bug.hr

Kako tvrdi Microsoft Hrvatska, zakup domene je trajao do 20. veljače, kada je bila nesretno isključena, sve do rješavanja problema na opće zadovoljstvo. CARNet je domenu automatizmom produžio za mjesec dana i sada je dostupna. Prenosimo i službeni komentar Microsofta:

Microsoft Hrvatska uporabu domena koje koristi usklađuje s korporativnim standardom te posljednjih šest godina u Hrvatskoj koristi isključivo
http://www.microsoft.com/croatia
kao službenu korporativnu domenu za ured u Republici Hrvatskoj. Takva se imena internetskih adresa koriste u svim Microsoftovim uredima u regiji i svijetu.

Ovisno o potrebama, Microsoft Hrvatska koristi i druge domene za pojedine prilike, kao što je
http://www.windays.hr
u slučaju konferencije WinDays.

@Tsereg
e to me zanimalo. dakle, nije moguće da nitko osim microsofta ima domenu microsoft.hr. isto tako nije moguće registrirati firmu microsoft d.o.o., jer je microsoft registrirao svoje ime na svjetskoj razini. jesam li u pravu? ali da je netko registrirao firmu microsoft u hrvatskoj prije nego je microsoft registrirao svoje ime na svjetskoj razini, ili prije nego je hrvatska potpisala taj međunarodni sporazum, onda bi taj netko imao pravo na besplatnu microsoft.hr domenu.

Kako bi se takav sukob interesa razriješio, to ne znam.

Ako netko ima tržišni znak, registriran, legalno ga koristi i stvarno ima biznis temeljen na tom znaku, pretpostavljam da bi se teško da bi se tog moglo prisiliti da se istog odrekne (bez obzira tko je i kada što registrirao). Primjer s Cosmodiskom daje to naslutiti, ali ne znam što je točno i konkretno bila osnova za tu sudsku odluku. Međutim, postavlja se pitanje što više imaš od svog trademarka, ako u cijelom danas globalnom svijetu znači jedno, a ti si u svom dvorištu dobio sudsku parnicu da znači nešto drugo… osim ako ne bi mogao dobiti i finu odštetu zbog toga što ti je biznis, efektivno, uništen, jer kad ljudi čuju tvoje ime očekuju nešto sasvim drugo, a oni kojima tvoje treba ne asociraju jednostavno tvoje ime s time.

Isto tako, uoči da se žigovi registriraju po djelatnostima - možeš imati isto ime kao i netko drugi, ako se radi o različitim djelatnostima. Tko bi imao onda pravo na domenu? To je sada druga priča, pretpostavljam. :slight_smile:


Ovdje slučaj spora oko žiga “Android”, no on je bio puno jednostavniji - neki g. Specht je koristio taj žig, ali ga je prestao koristiti prije nego je Google počeo, pa je onda on opet počeo koristiti isti žig. Slučaj je ipak zanimljiv zato što se spominje termin “senior” i “junior” - seniorski korisnik i juniorski. Taj g. Specht je inicijalno bio seniorski korisnik, ali nakon što je prestao koristiti žig, a Google počeo, Google je postao seniorski korisnik. Kasnije je g. Specht postao “juniorski” korisnik, jer je opet počeo koristiti žig.

UPDATE.

Čitanjem komentara ovog gore linkanog članka nailazim na ovo:



Znači, po američkom zakonu - a moguće je nešto slično i inače, ako su uspostavljeni neki međunarodni standardi - registracija žiga zapravo ne znači da je netko “kupio” taj žig. To je samo pravni štos kojim se onaj koji je žig registrirao riješava teške zadaće dokazivanja da je on prvi koristio žig u slučaju da ga netko tuži ili da on nekoga tuži (dokazivati mora druga strana). Iako je žig registriran, taj koji ga je registrirao se i dalje može naći u situaciji da mora odustati od korištenja žiga, ukoliko netko drugi dokaže da ga je počeo koristiti ranije.

Posljedično, pregledavanje kataloga žigova može biti dobar početak da se utvrdi je li neki žig “zauzet”, ali nikako nije dovoljno. A samim korištenjem nekog žiga, on se i “posjeduje” – samo je bitno biti prvi i moći to lagano naknadno dokazati.

Ako slična logika vrijedi i u Hrvatskoj (a sigurno vrijedi), Microsoftu ne bi bilo teško dokazati da se njegov žig tržišno koristi ovdje već odavno.


Copyright © 2020 WM Forum - AboutContact - Sponsored by: Mydataknox & Webmaster.Ninja