Pričam juče sa kolegicom koja ima zanimljiv problem za SEO stručnjake.
Naime, bavi se prodajom preko dva svoja sajta (woocommerce). Za sajt A nije urađen SEO, a za sajt B jeste. Međutim, za jedan te isti artikal (koji se nalazi na oba sajta) Google pozicionira sajt A na 1. mjesto, a sajta B nema među rezultatima. Tražio sam na svim stranicama (nema ih puno, 13) i došao do kraja, odnosno do obavijesti da su prikazani najrelevantniji rezultati, a da su slični izostavljeni. Kliknuo da mi prikaže sve rezultate, odnosno i te “slične”. Nakon toga se pojavio i rezultat za sajt B, kao zadnji na 2. stranici Googla.
E sad, zanima me, prije svega, zašto ove sadržaje Google tretira kao slične? A naročito, zašto sakrije sadržaj sajta kojem je urađen SEO, a ne onog drugog? Taj drugi (sajt A) je samo par mjeseci stariji, a hosting je isti za oba.
Pa jel sadrzaj prvo objavljen na sajtu A ili B? Ako je potpuno isti clanak kao sto kazes, onda je to duplicate content, i nece ga Google indeksirati dva put
To ne moze. Po toj logici mogao bi da napravis jos 8 sajtova, stavis iste clanke, i eto te na prvoj strani od 1 do 10. Google samo jedan indexira.
Do 2017. to se zvalo “supplemental index”. Gugl bi kad naleti na jako sličan sadržaj nečemu što ima već u indexu to ubacio u taj poseban index koji se nije prikazivao osim ako nema šta da prikaže iz glavnog indeksa. U principu to još postoji samo nije deklarisano tako.
Da bi izbjegao da ti stranice idu u “supplemental index” one moraju biti dovoljno unikatne i različite, u slučaju onlajn trgovina možda da nije očito da je isti owner u pitanju. Moraš uvjeriti Gugla da su korisne.
Takođe ako sajt ima jak autoritet vjerovatno granica ide li nešto u taj indeks pomjera na gore.
Znači proširi opis, dodaj tehničke karakteristike, ubaci video review, vidi jel možeš poboljšati sadržaj. Nekako istakni taj sadržaj u odnosu na more drugih.
Ja čisto sumnjam da te ovo zakačilo jer onda ne bi bio ni u supplemental indeksu.
U principu ovo niko ne zna šta tačno znači (definitivno postoji ali gdje je granica) iako ima mnogo tvrdnji šta bi to trebalo da bude.
Obično to znači neke od ovih stvari:
forsiraš jedan te isti keyword kao anchor u backlinkovima i sa tim pretjeruješ
zatim kad pišeš članak, forsiraš ključne riječi, ponavljaš jednu te istu riječ previše puta i članak zvuči neprirodno
stavljanje ključne riječi na silu u sve heading tagove
dodavanje ključnih riječi nevezanih za temu članka negdje u članak ne bi li ih G pokupio
presumjeravanje svih linkova na stranici na neku drugu stranicu ili podstranicu ne bi li to bolje rangiralo, čest slučaj kod 301 redirekcija
Over optimization za neku riječ možeš postići ako razbiješ nešto što bi moglo biti jedan članak na masu sitnih članaka i odjednom “root” ključne fraze ti se nalazi posvuda na sajtu.
Neko pravilo je da čim ti nešto bode oči onda je pretjerano.