SEO osnovna optimizacija - iskustva

Ljudi , znacilo bi mi ako bi podelili po neko iskustvo o osnovnoj seo optimiziaciji kada pravite sajt.
Npr klijent vam poruci obican sajt, za neki kesh. Neke firme u tom osnovnom paketu usluga izrade sajt + osnovna optimizacija + hosting.

Sta se podrazumeva pod “osnovnom optimizacijom sajta”?

1.H tagovi
2.Title
3.Meta decr?
4.On site linkovi
5.Sitemap
6.Boldovanje kljucnih reci
7.Analiza kljucne reci
8.Analiza konkurencije
9.Analiza sadrzaja
10.Jos veca zajebavancija

Znaci koje su “granice” izmedju osnovne i napredne optimizacije?

Cuj, ne postoji univerzalna definicija sto bi spadalo u osnovnu SEO uptimizaciju.

Ono što bi ja ocekivao od web development firme kada isporucuje sajt sa “osnovnom optimizacijom” je:

  1. Unikatni title tagovi na svakom URL-u i mogucnost izmjene istih kroz CMS
  2. Unikatni meta descriptioni na svakom URL-u i mogucnost izmjene istih kroz CMS
  3. SEO friendly URLovi
  4. Dobra struktura H tagova
  5. Ne postojanje duplicated contenta ili pravilna implementacija rel canonicala

[quote=“Pavlito”]Ljudi , znacilo bi mi ako bi podelili po neko iskustvo o osnovnoj seo optimiziaciji kada pravite sajt.
Npr klijent vam poruci obican sajt, za neki kesh. Neke firme u tom osnovnom paketu usluga izrade sajt + osnovna optimizacija + hosting.

Sta se podrazumeva pod “osnovnom optimizacijom sajta”?

1.H tagovi
2.Title
3.Meta decr?
4.On site linkovi
5.Sitemap
6.Boldovanje kljucnih reci
7.Analiza kljucne reci
8.Analiza konkurencije
9.Analiza sadrzaja
10.Jos veca zajebavancija

Znaci koje su “granice” izmedju osnovne i napredne optimizacije?[/quote]

Pa iskreno 6,7,pogotovo 8,9 + 10 ne bih stavio u osnovnu SEO optimizaciju.

Dakle: 1, 2 ( eventualno ), 3 isto kao i 2 ( ovisi ), 5

Inače obično 2,3 ostave prazno ili imaju neki generički opis iz CMSa.

[quote=“w00t”]Cuj, ne postoji univerzalna definicija sto bi spadalo u osnovnu SEO uptimizaciju.

Ono što bi ja ocekivao od web development firme kada isporucuje sajt sa “osnovnom optimizacijom” je:

  1. Unikatni title tagovi na svakom URL-u i mogucnost izmjene istih kroz CMS
  2. Unikatni meta descriptioni na svakom URL-u i mogucnost izmjene istih kroz CMS
  3. SEO friendly URLovi
  4. Dobra struktura H tagova
  5. Ne postojanje duplicated contenta ili pravilna implementacija rel canonicala[/quote]

Čisto brzinsko pitanje :slight_smile:

Što bi stavio u “naprednu” SEO optimizaciju?
S tehničke strane govoreći samo na stranici, dakle onsite?

[quote=“ZekanPekan”]Čisto brzinsko pitanje :slight_smile:

Što bi stavio u “naprednu” SEO optimizaciju?
S tehničke strane govoreći samo na stranici, dakle onsite?[/quote]

Nema osnovnog i naprednog onsite SEO-a više manje se zna što uključuje onsite seo, sve ispod toga je loše ili djelomično odrađeno.ovom slučaju bi se to zvalo “osnovni” paket :slight_smile:

Ok, slažem se sa tobom:)

Ali ako je ovo recimo “osnovni” paket, što bi bio “napredni” paket? :slight_smile:

[quote=“ZekanPekan”]Ok, slažem se sa tobom:)

Ali ako je ovo recimo “osnovni” paket, što bi bio “napredni” paket? :)[/quote]

Moje mišljenje piše u prvoj rečenici, nema niti jednog niti drugog ima loše i dobro napravljen onsite SEO, a na onome tko to radi je da educira klijenta o problematici, pa će klijent reći želi li on kompletan SEO ili samo neke od stavki, a to kasnije određuje i cijenu rada.

Kakva je situacija sa ponavljanjem H1 taga, i ostalih tagova? da li postoji neko pravilo o tome.
Vidjao sam da se H1 tag koriste da prikazuju logo? Da li je to dobro ili lose.

Takodje razni sajtovi nude usluge vodjenje “social media marketing” kampanja?
Meni to deluje kao da ti npr neko napravi stranicu na fb, i onda tu pise neke clanke, i poziva ljude da se pridruze… da li gresim?

[quote=“ZekanPekan”]Čisto brzinsko pitanje :slight_smile:

Što bi stavio u “naprednu” SEO optimizaciju?
S tehničke strane govoreći samo na stranici, dakle onsite?[/quote]

Nije jednostavno razdvojit onsite i offsite. Analiza i strategija dolaze tu negdje izmedu i potrebna je da se odradi kako spad ai onsite i offsite.

Pošto analiza konkurencije, isplativosti ciljanja odredenih keyworda itd je potrebna i za savršen onsite i za savršen offsite, rekao bi da u “napredni” odnosno neki “dodatni” paked bi ulazilo

  1. Analiza konkurencije
  2. Analiza kljucnih rijeci i isplativosti ciljanja istih
  3. Strategija i plan aktivnosti za sljedecih X mjeseci
  4. provodenje tih aktivnosti

Kada pricamo o samo i iskljucivo tehnickoj onsite optimizaciji, rekao bi da u napredne stvari definitivno spadaju:

  1. Multilanguage optimizacija
  2. Optimizacija PDF-ova
  3. Video sitemap
  4. Analiziranje server logova i optimizacija crawl ratea
  5. Razna poboljšanja brzine ucitavanja stranice

    Pa sve do boleština tipa analiza search intenta keyworda, content optimization, LDA scoreovi i slicno.

[quote=“w00t”]Nije jednostavno razdvojit onsite i offsite. Analiza i strategija dolaze tu negdje izmedu i potrebna je da se odradi kako spad ai onsite i offsite.

Pošto analiza konkurencije, isplativosti ciljanja odredenih keyworda itd je potrebna i za savršen onsite i za savršen offsite, rekao bi da u “napredni” odnosno neki “dodatni” paked bi ulazilo

  1. Analiza konkurencije
  2. Analiza kljucnih rijeci i isplativosti ciljanja istih
  3. Strategija i plan aktivnosti za sljedecih X mjeseci
  4. provodenje tih aktivnosti

Kada pricamo o samo i iskljucivo tehnickoj onsite optimizaciji, rekao bi da u napredne stvari definitivno spadaju:

  1. Multilanguage optimizacija
  2. Optimizacija PDF-ova
  3. Video sitemap
  4. Analiziranje server logova i optimizacija crawl ratea
  5. Razna poboljšanja brzine ucitavanja stranice

    Pa sve do boleština tipa analiza search intenta keyworda, content optimization, LDA scoreovi i slicno.[/quote]

w00t hvala na odgovoru. Ovo je svakako jedan od konkretnijih odgovora:)

Ovo je nekakav i moj raspored tog tzv. “naprednog” SEO paketa, bez ovog djela koji si nazvao boleštine :slight_smile:
sa tim da mi samo nije poznat ovaj:

Analiziranje server logova i optimizacija crawl ratea

Kako misliš analiziranje server logova i onda optimizacija rate crawla?

Evo i ja da se nadovezem na tvoj odgovor.

I kako utice Geolokacija na sajt, npr korisnik zeli da mu se prikazu sajtovi iz drzave Hrvatske a:

  1. Sajt je hostovan u drzavi?
  2. sajt je hostovan u inostranstvu?

Da li ce mu se prikazati u rezultatima? I da li na ovo utice izbor jezika koji smo stavili u meta tagu?

[HR][/HR]

I da ponovim pitanje :
Kakva je situacija sa ponavljanjem H1 taga, i ostalih tagova? da li postoji neko pravilo o tome.
Vidjao sam da se H1 tag koriste da prikazuju logo? Da li je to dobro ili lose.

Takodje razni sajtovi nude usluge vodjenje “social media marketing” kampanja?
Meni to deluje kao da ti npr neko napravi stranicu na fb, i onda tu pise neke clanke, i poziva ljude da se pridruze… da li gresim?

pavlito, koliko vidim iz tvojih pitanja, aktivnosti koje se ovjde spominju su prekomplicirane za tebe. Ni u kom slucaju te ne mislim uvrijediti, nego zelim pomoci. Zaboravi sve i napravi svoj obim te osnovne optimizacije na razini svog znanja i iskustva u koje se mozes pouzdati. Postoje ljudi tu na nasim prostorima koji su prakticki medu svjetskim liderima u seo-u, pa kad bi oni krenuli s osnovnim stvarima dosli bi na brosuru od 150 stranica i to ovisno o projektu potpuno razlicitog sadrzaja, a postoje i prodavaci magle. Zato ti predlazem da napravis ono sto ti je poznato, a kako te vec u startu muci h1, pretpostavljam da nisi u tome doma i da imas mnoge sumnje.

dok god imas sumnje dotle nisi dobar (seo) majstor. za seo moras prije svega biti samouvjeren, iskusan i vizionar, a tek onda prakticar. tek tada mozes prodavati svoje usluge i biti bar djelomicno siguran da ce tvoja strategija upaliti, bilo offsite, bilo onsite.

da ne krenemo u rasprave, ja nisam seo. poprilicno citam, pomalo razumijem stvari, te puno narucujem :slight_smile:
mozda je i moje misljenje naivno, no napisano je iz iskustva, i zaista mogu reci da google voli jasnu i dosljednu viziju koja ne mora nuzno ni biti istaknuta kroz meta tagove.

[quote=“ZekanPekan”]
Kako misliš analiziranje server logova i onda optimizacija rate crawla?[/quote]

Evo ti jedan clanak bas o takvim stvarima - SEO Finds In Your Server Log | SEOmoz

Hvala, bacit ću oko na ovo.

[quote=“ariob”]pavlito, koliko vidim iz tvojih pitanja, aktivnosti koje se ovjde spominju su prekomplicirane za tebe. Ni u kom slucaju te ne mislim uvrijediti, nego zelim pomoci. Zaboravi sve i napravi svoj obim te osnovne optimizacije na razini svog znanja i iskustva u koje se mozes pouzdati. Postoje ljudi tu na nasim prostorima koji su prakticki medu svjetskim liderima u seo-u, pa kad bi oni krenuli s osnovnim stvarima dosli bi na brosuru od 150 stranica i to ovisno o projektu potpuno razlicitog sadrzaja, a postoje i prodavaci magle. Zato ti predlazem da napravis ono sto ti je poznato, a kako te vec u startu muci h1, pretpostavljam da nisi u tome doma i da imas mnoge sumnje.

dok god imas sumnje dotle nisi dobar (seo) majstor. za seo moras prije svega biti samouvjeren, iskusan i vizionar, a tek onda prakticar. tek tada mozes prodavati svoje usluge i biti bar djelomicno siguran da ce tvoja strategija upaliti, bilo offsite, bilo onsite.

da ne krenemo u rasprave, ja nisam seo. poprilicno citam, pomalo razumijem stvari, te puno narucujem :slight_smile:
mozda je i moje misljenje naivno, no napisano je iz iskustva, i zaista mogu reci da google voli jasnu i dosljednu viziju koja ne mora nuzno ni biti istaknuta kroz meta tagove.[/quote]

U principu jesam na nekom pocetnom nivou, ali ove stvari uopste nisu prekomplikovane, sta vise, jako brzo napredujem i usvajam znanja. Prakticnog iskustva nemam mnogo, i znanje koje sticem bih voleo da usvojim od ljudi koji imaju nekog iskustva, prakticnog.

Dosta sam citao o optimiziaciji na internetu, i iskreno uglavnom sam nailazio na rasprave tipa , da neki kazu ne ponavljaj H1 tagove, a neki kazu da se ponavljaju slobodno… i naravno da se tu stvori neka dilema.

Temu sam postavio iz razloga sto sam video da se razni ljudi i sajtovi nude usluge i klasifikuju ih kao pakete optimizacije…a o cenama da ne pricam.

Predpostavljam da si iz Hrvatske, i verujem da tu nemate problema sa jezickim podesavanjima za sajt.
Dok ovde u srbiji , sajt koji je pisan na latinici, google ga prepoznaje da je pisan na hrvatskom, jer su nas jezik klasifikovali jedino kao cirilica. A iskreno na internetu 1 od 100 sajtova je pisan na cirilici.

O H1 tagovima smo raspravljali ovdje:
http://www.webmajstori.net/forum/18294-seo-q-33#post275081

A tamo je i video u kojem Matt Cutts odgovara na pitanje “More than one H1 on a page: good or bad?”.

[quote=“gambo”]O H1 tagovima smo raspravljali ovdje:
http://www.webmajstori.net/forum/18294-seo-q-33#post275081

A tamo je i video u kojem Matt Cutts odgovara na pitanje “More than one H1 on a page: good or bad?”.[/quote]
Hvala na linku!

Globalno pretjerivanje danas u bilo kojem kontekstu SEO tehnika u bližoj mogućnosti je vjerovatan crveni karton od G…
Već se dogadalo miljon puta…
Radi stranice jednostavno da budu čitateljima prirodne i korisne, mislim da je to budući SEO barem osnovni dio…

Tekstove pisati i optimizirati isključivo za klijente, voditi se samo tom logikom.