Seo q&a

Evo pošto sam voljan pomoći slobodno postavljajte ovdje pitanja vezana uz SEO a ja ću pokušati ponuditi konkretan odgovor…

:slight_smile:

Kako bez plačanja na prvu stranicu googlea za neki od popularnih pojmova, npr. dating ? :smiley:

da ziher bez linkova u top 10 na dating :slight_smile:

Mislim da ti je poznat pojam buzz marketing.
Vani je čist normalno da se napravi nekakav sadržaj koji će sam generirati hrpu linkova.

Napravi nešto što konkurencija nema (prouči needs/wants od ciljne skupine), ili napiši nekakvo veliko istraživanje na nešto što je trenutačno popularno u toj industriji, i promoviraj to preko social media webova (reddit,del.icio.us itd.) i možda ti se posreći :slight_smile:

Osobno kad bi išao pokretat dating web napravio bi i blog ili articles sekciju na koju bi stavljao nekakve kontroverzne stvari koje bi same po sebi generirale linkove.

To je onak ukoliko se nema novaca za ulaganje u promociju - linkove koji su neophodni za ovakvu ključnu riječ.

[quote=“zokiiii”]Evo pošto sam voljan pomoći slobodno postavljajte ovdje pitanja vezana uz SEO a ja ću pokušati ponuditi konkretan odgovor…

:)[/quote]

Mene bi zanimalo kada recimo neki site idemo dovesti na prvu poziciju kojim redosljedom se radi i kako izgleda ta strategija. Znači koji online alati se koriste za istraživanje prije nego se opće krene, kako se konkurencija analizira i sl. :slight_smile:

Znači neki konkretan primjer :slight_smile:

hvala

Evo par koraka.

Ukoliko je site već postavljen i postoji neko vrijeme i namjerava se ić na ranking određene ključne riječi potrebno je napraviti malu analizu da se zna koliko rada je potrebno i kolika jest zapravo konkurencija za određenu ključnu riječ.

Možemo pogledati na googlu sljedeće upite:
upiše se u google.com dating i dobije se brojka od 265,000,000 .
Procjeni se da li je to puno ili ne (probajte upisat neke duže fraze i usporedite čisto te brojke)

Pogleda se tko jest u top 10, te pomoću Yahoo site explorera se pogleda koliko zapravo jesu jaki određeni webovi analizom i brojkom backlinkova.
Užasno bitna jest i starost samih webova u top 10 - odnosno ukoliko su webovi u top 10 stariji više od 8-9 godina bit će teže rangirati.

Zatim može se podrobnije pogledat “prava” konkurencija za određenu ključnu riječ na googlu preko upita:
allintitle:ključna riječ (daje kao rezultat webove koji imaju ključnu riječ u title tagu)
ili allinanchor:ključna riječ (daje kao rezultat webove koji imaju ključnu riječ u anchoru svojih backlinkova)

Prema određenim keyword research alatima poput:

http://wordtracker.com/

http://keyworddiscovery.com/

itd :slight_smile:

se može procijeniti koliko bi određeni keyword slao traffica.

Najvažnije je analizirati konkurenciju (brojka - koliko ima relevantnih webova za određeni keyword) i analizirati jačinu domena u top 10 i naravno koliko bi određeni keyword mogao slati traffica.

Inače za generičke pojmove tipa npr. camera je užasno teško rangirati i bolje je gađati long tail odnosno ići na dužu i fokusiraniju frazu - recimo sony digital camera.

Kada se odradi analiza konkurencije onda se radi stranica / site i napravi se onpage optimizacija i počinje se sa promoviranjem - link buildingom.

Jasno ti je da neću otkriti što je sve potrebno da se dođe u top 1 jer onda bi ti mogao preuzeti moj posao :slight_smile:

Ostala pitanja ?

Iman ja jedno pitanje!
Ja san cua da se za pojavit se na googlu triba cekat oko 2 miseca, a ja san za ovaj site u potpisu se nasa odma, i to dobro rangiran po dosta kljucnih rici… Dosta posjeta vec sa googla, i tako to. Zasto san se ja tako brzo nasa? Jesan li ja iznimka ili se moze to ovin standardnin seo metodama=

[quote=“ex25”]Iman ja jedno pitanje!
Ja san cua da se za pojavit se na googlu triba cekat oko 2 miseca, a ja san za ovaj site u potpisu se nasa odma, i to dobro rangiran po dosta kljucnih rici… Dosta posjeta vec sa googla, i tako to. Zasto san se ja tako brzo nasa? Jesan li ja iznimka ili se moze to ovin standardnin seo metodama=[/quote]

Google ima jedan filter po imenu sandbox koji neda novom siteu da rangira neko vrijeme otkad je stavljen online. (postavljen je zbog spama - da spam webovi ne mogu brzo rangirati pa je stoga zahvatio sve siteove)

Prije nekih godinu dana je trebalo cca 9 mjeseci ako si htio rangirati na neku ključnu riječ koja je imala konkurenciju - govorim za englesko govorno područje gdje za svaku ključnu riječ postoji konkurencija.

Nedavno je ekipa iz googla taj filter malo “oslabila” odnosno može se puno brže rangirati na većinu ključnih riječi.

Koliko vidim ti imaš site na hrvatskom i ciljaš ključne riječi koje nemaju veliku konkurenciju i stoga možeš brzo rangirati. Nisi iznimka. Ukoliko i netko drugi cilja ključne riječi na hrvatskom (mala konkurencija) i on će brzo rangirati.
Probaj napravit jednu stranicu na siteu na engleskom jeziku i probaj gadjat npr. photoshop tutorials pa ćeš vidjeti da je tu puno teže rangirati.

Što je veća konkurencija to je potrebno više faktora da bi dobro rangirao -npr. starost domene, dobar link profile itd.

Inače da bi se neki site indexirao potrebno je samo nekoliko backlinkova na koje će google bot naići i to je to. (mali vremenski rok)

Q: Može li netko, nekim prljavim radnjama, oslabiti poziciju tuđeg site-a?

Postoji par metoda koje koriste black hat SEO ljudi no te bugove će google kad tad riješiti.

No recimo hrpa spam backlinkova ne može utjecati na ranking nekog sitea.

To je tako iz razloga što ne možemo kontrolirati tko linka naš web.

Uglavnom jako teško je narušiti nečiji ranking.

Evo linka gdje google to potvrđuje:

http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=34449

Može analiza mojeg sajta i koji dobar savjet! sajt je u potpisu
svi moji seo posjeti dolaze isključivo kroz par riječi npr. ‘pticica’ miljunaš’ ‘ppt’ ! Kako dobiti još koju takvu riječ? ispada da mi svi ostali članci nesluže ničemu!

[quote=“sime_zd”]Može analiza mojeg sajta i koji dobar savjet! sajt je u potpisu
svi moji seo posjeti dolaze isključivo kroz par riječi npr. ‘pticica’ miljunaš’ ‘ppt’ ! Kako dobiti još koju takvu riječ? ispada da mi svi ostali članci nesluže ničemu![/quote]

Prvo popravi navigaciju da ti home linka na
http://www.pticica.net/

umjesto na index.html.

To su dva razlicita URLa i dobivas rasipanje PRa.

Nadalje, popravi titleove - malo ih više fokusiraj na ono što stranica sadrži.

Ako imaš stranicu tipa ovo:

http://www.pticica.net/46.html

Postavi title: Istraga nove tv - video isječak

ti imaš samo video i to jednako na različitim stranicama.
Tako isto za stripove, webcafe…

Zatim bi bilo dobro kada bi sve svoje razmjene linkova postavio na jednu stranicu npr. linkovi i tu postavio te sve bannere, linkove i tu stranicu linkao samo sa početne stranice.

A na mjesto gdje jesu sada ti svi razmjenjeni linkovi postavio deep linkove prema unutrašnjim stranicama koje su 3-4 klika od naslovnice kako bi i njima dao malo link juicea / PRa.

Imaš jako puna stranica a i dosta njih je duboko u strukturi sitea (3-4 klika) a ti imaš jako puno sitewide linkova koji ti “uzimaju” PR i ne daju da dovoljno link juicea ode na taj 3-4 level weba.

I trebaš se više fokusirati na one way linkovima ka siteu a ne toliko na razmjeni.
Vidim da imaš dosta sitewide linkova na unutarnjim stranicama koji linkaju van sitea što još otežava indexiranje i da taj PR prođe na taj 3 level.

Dosta stranica ti nije ni indexirano.

Bolje koristi koristi - (hyphen) za rastavljanje URLa nego underscore.

Ima tu puno posla…

Hvala na odgovoru :slight_smile:
Još jedno kratko, jel moguće bez nadnaravnih moći i strica koji radi u googlu još uvijek doći na prvu stranicu za upit myspace layouts :smiley:

[quote=“cybermaster”]Hvala na odgovoru :slight_smile:
Još jedno kratko, jel moguće bez nadnaravnih moći i strica koji radi u googlu još uvijek doći na prvu stranicu za upit myspace layouts :D[/quote]

:slight_smile:

To je poprilično spamerski keyword i naravno da tu ekipa ulaže puno da dobro rangira na googlu.

allintitle:myspace layouts 1,340,000 (toliko siteova ima ključnu riječ u titleu odnosno toliko siteova / članaka jesu relevantni za tu ključnu riječ)
allinanchor:myspace layouts 315,000

Velika konkurencija :slight_smile:

Webovi koji su u top 10 su poprilično novi (2005-2006) stoga je dobro radio google bombing :slight_smile:

Ukoliko imaš novaca kupi stari site negdje 1999 god. (authority site) koji je u nekoj industriji srodnoj myspaceu i nabavi linkove sa dobrim anchorom i to bi moglo ići.

Webovi u top 3 imaju preko 650 000 linkova prema siteu. -puno :slight_smile:

Inače moj savjet ti je ukoliko imaš novi site da ideš na long tail - ciljaš npr. free myspace layouts ili hot myspace layouts ili myspace music layouts itd. i onda kad web ostari probaš ići na myspace layouts.

Dalje pitanja?

Ukoliko je netko zainteresiran da se odradi SEO za neki site, slobodno pošaljite na pm URL sitea, ključne riječi za koje bi htjeli da site rangira i koliko ste spremni ponuditi za tu uslugu.

Dalje pitanja?

kako napraviti dobar seo na cms-u (joomli), iman jedan takav, posjeta sa googla raste ali to nije ni približno onome kako je to glatko išlo sa html site-om

Osobno nemam iskustva sa Joomlom.
Imam iskustva sa custom CMSovima i običnim html webovima.

Web sam od sebe neće rangirati, potrebno je prvo napraviti onpage optimizaciju - optimizaciju samih stranica na webu.

Znači kad se napravi optimizacija sitea (onpage) potrebna je promocija putem linkova koja će osigurati nekakav ranking.

Par stvari koje su bitne kod onpage optimizacije:
Svaka stranica bi trebala imat unikatni title i meta description
Svaka stranica bi trebala biti dostupna preko 2 klika sa naslovnice, ako ne iz navigacije onda makar preko sitemapa.

Mislim da je veliki problem velikim webovima koji obrađuju puno tematika da im pola stranica nije ni indexirano.
Razlog tomu jest previše klikova od naslovnice odnosno premali PR na tim unutrašnjim stranicama.
Znači sve bitne stranice biti trebale biti dostupne u klik ili dva.

Mora se osigurati da crawleri mogu dosegnuti određene stranice, da bude navigacija čisti html, ne nekakav flash itd.

Zatim potrebno je osigurati nekakav normalni URL - bez puno parametara &, ID i slično.

Što kraći URL i da ima ključne riječi u sebi.
Koristiti mod_rewrite.

Postoji tu puno stvari - ovisi o samom webu - odnosno kakva mu je arhitektura i da li je uopće imalo promoviran.

Eto nadam se da pomaže :slight_smile:

Ne zanima vas PR? :smiley:

Što se tiče Toolbar PageRank-a htio bih navesti par stvari kako ja gledam na njega…

Toolbar PR nije updatean već preko 140 dana i otprilike vrijednost koju gledate jest stara 5-6 mjeseci možda i više…

Znači svi novi webovi trenutačno imaju nulu - i pošto neki povezuju kredibilitet weba sa Toolbar PRom ovi webovi su za neke praktički spamerski.
Kredibilitet = 0.

Ono što ja vidim na TBPRu jest:
da je neki web već neko vrijeme online - ukoliko ima neku vrijednost (1-10)
da određeni webovi imaju dosta “link juicea” prema domeni no svakako to treba provjeriti preko Yahoo site explorera jer danas ima jako puno webova sa fejkanim PRom.
i da su neki webovi banani od strane googla ukoliko je dosta stari web
(imaju nulu na Toolbar PRu)

I to je to.

Htio bih napraviti razliku između PR (link juicea) kojeg sam spominjao u prethodnim postovima kad sam spominjao navigaciju i strukturu weba i Toolbar PRa.
Taj PR o kojem sam ja govorio nisam povezivao sa Toolbar PRom kojeg vi gledate na toolbaru.

Ja to gledam ovako.
Webovi koji linkaju određeni web (homepage) vjerojatno šalju određeni PageRank za kojeg se mi moramo pobrinuti da se dobro distribuira unutar sitea.
PR se unutar sitea dijeli ovisno o broju linkova prema drugim stranicama - zato sam spominjao broj klikova od naslovnice, navigaciju i strukturu weba.
Odnosno što više linkova na jednoj stranici manje se PRa šalje na stranice koje su linkane i samim time što više klikova od naslovnice unutarnje stranice dobivaju mali PageRank.

To ne povezujem sa Toolbar PRom - da ne bi bilo konfuzije.

I sad da napravim razliku između Toolbar PRa i Real PageRanka.

Real PageRank ili stvarni PageRank je onaj koji samo ekipa u googlu vidi i zna i sastoji se od stotine varijabli i puno je više od običnog integera kojeg updateaju na toolbar. Toolbar PR nije stvarni PR - on bi trebao dati samo nekakav uvid ali ni to ne obavlja dobro.

Većina profesionalaca bi reklo da je ovaj Toolbar PR for entertainment purposes i da ekipa ganja te zelene pixelice bezveze jer on praktički nije vjerodostojan.

Toolbar PR ne osigurava nikakav ranking, niti nema nekakvu posebnu vrijednost kod rangiranja.

Samo želim pojasniti što jest zapravo taj Toolbar PageRank jer vidim da je ekipa postala ovisna o njemu :slight_smile:

http://www.bascarsija.info

Stranicu sam pravio sam, bez ikakvog posebnog znanja (osim ovoga što sam pokupio sa foruma)
prije 20_ak dana sam promjenio title i keywordse na svojih otprilike 140 stranica i sada je različiti za svaku stranicu. (to sam pročitao ovdje na forumu)
Mogu ti reči da sam već primjetio puvečanje broja posjeta (100-150 unikata dnevno)
Da li uopšte mogu očekivati neki ozbiljniji broj posjeta na stranici sa temom kao što je moja?
Da li bi mi pomoglo da ubacim na index vijesti koje bi svakodnevno mjenjao?

[quote=“mido”]
http://www.bascarsija.info

Stranicu sam pravio sam, bez ikakvog posebnog znanja (osim ovoga što sam pokupio sa foruma)
prije 20_ak dana sam promjenio title i keywordse na svojih otprilike 140 stranica i sada je različiti za svaku stranicu. (to sam pročitao ovdje na forumu)
Mogu ti reči da sam već primjetio puvečanje broja posjeta (100-150 unikata dnevno)
Da li uopšte mogu očekivati neki ozbiljniji broj posjeta na stranici sa temom kao što je moja?
Da li bi mi pomoglo da ubacim na index vijesti koje bi svakodnevno mjenjao?[/quote]

Drago mi je da je došlo do povećanja posjećenosti :slight_smile:

Iskreno, nisam upoznat što jest baščaršija i koliko je to kod vas “popularno”.

Vjerujem da većina lokalnih ljudi to traži pa bih rekao da je site dosta baziram na lokalnim posjetiteljima (iz tvog grada ili slično) i da je to nekakvo ograničenje (zapreka) ka velikoj posjećenosti.

Pošto je site znači baziran na lokalnim ljudima nisam siguran koliko će rast posjećenost ukoliko se ne širi tematika.

Site sa tematikom koja je zanimljiva velikoj masi ljudi i koji nije ograničen na lokalne ljude ima veći potencijal za veliku posjećenost.