Već nekoliko mjeseci pratim kako mi portal uredno raste na ovoj stranici SimilarWeb pa me zanima može li se otprilike reći koliko vrijedi portal koji se nalazi u Hrvatskoj u top 600 prema toj simetrici?
Redovito imamo po nekoliko milijuna pregleda prema Google Analyticsu, ali čisto me zanima zbog raznih ponuda o eventualnoj prodaji pa da znam kako da se postavim u pregoovorima.
Dakle, portal je trenutno malo ispod 600 u HR, a u svijetu oko 180.000. Kakve se cifre tu kreću ako bi išao prodavati?
Mislim da kod kupoprodaje portala SimilarWeb ranking neće nikog previše zanimati. Bitne su brojke s Google Analytics, Google Search Console i naravno zarada. SimilarWeb je neprecizan i podložan manipulacijama.
Evo prema njima, geek.hr zaradi između 5 do 10 milijuna dolara godišnje. Eh da bar… A ne znam ni na koju osnovu lupaju ove brojke o broju zaposlenih
Eh, i mislio sam haha. Znači da se previše ne nadam. Jedan kolega je uvjeren kako je to dosta dobra stvar i da kao daju pouzdanu statistiku, ali otvorili ste mi oči. To jest dali dobar primjer koji nema nikakve logike bome…
Znam isto za jedan portal koji šiba istu tematiku kao ja pa mi nema logike da su ispred mene, jedino što su stariji mrvicu ali nemoguće da imaju jaču posjetu od mene
zarada (oblik monetizacije) tijekom posljednjih tipa 12 mjeseci (naravno ako je biznis dugotrajan, gleda se trend u posljednjih par godina, a ako je riječ o novijem projektu onda moze u obzir doci i tipa zadnjih šest mjeseci neto zarade)
naravno i troškove treba uzeti u obzir jer to sve očekuje kupca nakon akvizicije
promet i kvaliteta istoga
je li organic, social, referral?
nakon toga tek količina prometa (na dnevnoj, mjesečnoj bazi iz Google Analytics ili Search Console)
u obzir se uzima i niša u kojoj sajt operira/posluje
jesu li sva prava (autorska, licence, jesu li slike posuđene, hoće li biti problema sa copyrightom za fotke, itd)
additional assets (što je sve uključeno u prodaju osim domene, tipa social media accounti, itd)
te na kraju možda i najvažnije za ekipu s foruma (SEO postavke - je li postoje SEO temelji i kako je taj dio priče odrađen)
Ne treba zaboraviti ni eventualne mogućnosti daljnjeg rasta i napretka, kao i potencijalne gubitke ili negativne aspekte za budućeg kupca
Sve su to temeljni faktori koji određuju cijenu.
A ako mislite prodavati, slobodno se javi s više info