Što ponuditi klijentu koji je kupio moju domenu?

Pozdrav ekipa :grinning:,

Honorarno se bavim prodajom domena. Želio bih malo proširiti posao pa imam jednu ideju na pameti pa reko da čujem što kažu profesionalci o tome :grinning:

Moja ideja je ponuditi klijentu nakon što je kupio moju domenu još neku uslugu. Sad mene zanima šta mi predlažete odnosno šta bi najbolje bilo za ponuditi osobi koja je kupila moju domenu. Uglavnom klijenti kupe domenu i nemaju odmah neki plan šta će raditi s njom pa mene pitaju šta ja predlažem, a ja tad ne znam šta da kažem.

Ja sam to zamislio ovako, sad vi recite šta mislite o tome jel to dobra ideja ili ne. Znači klijent je kupio domenu i pita me šta predlažem da uradi s njom. Po meni bi bilo idealno da podigne neki blog pod tom domenom i na njoj objavljuje po nekoliko članaka mjesečno koji bi se referirali na njegovu web stranicu i dovodili mu promet na nju. To bih naravno ja odrađivao za njega, odnosno netko drugi koga ja angažiram.

Uglavnom, cilj mi je ponuditi klijentu neku uslugu s kojom bi mogli da mu uzimamo pare svaki mjesec, a ne npr. da mu odradimo neki jednostavni web pod tom domenom i da tu suradnja završi.

Uglavnom, nadam se da ste shvatili šta želim reći. Ja s klijentom stvorim neki odnos prilikom prodaje domene, što je po meni najbitnije u online poslovanju, i klijent mi vjeruje tako da bi šteta bilo to ne iskorititi za neku daljnju suradnju na obostranu korist.

Hvala unaprijed :grinning:

Da, to je idealno da imas subscribe i da dugorocno imas klijente koji placaju ali mnogi zele demo ili da vide kako to ide, odnosno ne treba bezati od jednokratnog posla jer to cesto moze da se pretvori u dugorocan, a ti mozes napraviti neku ponudu sa 3 opcije, tipa instalacija i podesavanje wordpressa, kao jednokratnu uslugu, druga opcija, wordpress+ 10 clanka isto jednokratno, i onda stavis kao trecu opciju wordpress + 10 clanaka mesecno sa nekim popustom ili bonusom

2 Likeova

Ponudis mu da mu napravis sajt, i trazis mu za mesecno odrzavanje pare…

1 Like

Hvala ti na odgovoru, razumijem šta želiš reći ali moji kupci su uglavnom osobe koji već imaju razvijene web stranice ali su eto kupili i još jednu dodatnu domenu iz razloga da ju ne kupi njihova konkurencija ili zato da ojačaju SEO i naprave redirect na svoj web. Tako da ne znam koliko je isplativo nuditi im izradu dodatne web stranice, nekako mi ovo najbolje zvuči da pod tom domenom pišu blog postove, odnosno da ih ja pišem za njih. Sad ne znam koliko bi to stvarno pomoglo njima u njihovom poslovanju i ne znam da li je bolje da takav blog pišu u sklopu svoje web stranice a ne ovako na nekoj drugoj domeni koja bi upućivala na njhov web.

Ovo je samo jedna od ideja, pisanje blog postova, također mogu im ponuditi vođenje nekih marketinških kampanja ili tako nešto, ali kažem opet, ovo mi se čini najjednostavnije.

I taj blog mora da bude na necemu, da se instalira nesto, podesi sredi , to sto ti zelis je jedan prirodni proces, dodatne usluge, neki upsell, imas kontakt sa ljudima koji ulazu u biznis i mozes skalirati na vise nacina, neki autoritativni blog koji ce reklamirati gllavni sajt, tom blogu treba header, srediti ga, tako da ima tu posla i tehnicki

Da znam da treba i s tehničke strane da se odradi, jasno mi je to sve. Mene zanima jel ovo po tebi dobra ideja, ponuditi klijentu ovako nešto?

Ili je pak bolje možda proučiti malo njegov web pa vidjeti što bi mu se moglo ponuditi odnosno što mu fali.

Ti što nemaju plan, misliš da će dugo raditi na tvom planu?

Pogotovo što ti ne znaš što njima treba, kao što ne znaju ni sami za sebe što im treba…

Ja bi ti savjetovao da promjeniš mindset … i da gledaš kojem trzištu nešto nedostaje i da pokušaš kreirati svoju ponudu koja to nadomještava.

Umjesto što ti sada hoćeš prvo zauzet određeno tržište, pa tek onda umjetno/na silu smisliti što tom tržištu nedostaje. (A ne znaju ni oni sami)

Ok bi bilo da se nudi očigledno rješenje što njima fali, al ako se odgovor ne nazire jasno… teško da ćeš biti efikasan.

Ako imas vestine ili ako mozes da outsoursujes i da se ugradis za sve sto njemu treba, sto da ne , postavljas se kao neka vrsta menadzera , middle mana i opsluzujes klijenta , naravno da je ok. Generalno poslovni ljudi ne vole svastare, pa se predstaviti kao neki tim ili slicno .

1 Like

Zavisi cime se bave? Ako je u pitanju neka mala organizacija, firma… obicno fin. dio (racune, ponude skladiste robe rade u excelu ili wordu) npr. njima mozes ponuditi online program koji adaptiras za njih i uslugu istog naplacujes mjesecno: Invoice Plane (https://www.invoiceplane.com/)

https://opensourcepos.org/ - ovo npr mozes nekim manjim restoranima ili kaficima (dobra je opcija sto mozes kreirati gotova jela prema namirnicama koje idu u njega, a kada prodas on sam skida od tih pojedinacnih sirovina - to je nesto sto restorani traze), nravano u mnogim drugim oblastima je primjenjiv program

Moze se naci jos dosta ovakvih stvari, ali eto mislim da je ovo dovoljno da shvatis sta sam htio reci pa istrazuj.

2 Likeova

Znači ti smatraš da bi bolje bilo baciti pogled na njihov postojeći web i vidjeti što im fali, odnosno što bi moglo da se odradi za njih. Smatram da je šteta ne iskoristiti na neki način kontakt kojima imam s vlasnikom biznisa.

Razumijem što želiš reći, tako nešto sam i zamislio da bi bilo dobro uraditi, hvala ti :grinning:

Hvala ti na odgovoru. Da, shvatio sam, uopće mi nešto ovakvo nije palo na pamet, a čini se kao super ideja. Ako sam dobro shvatio, ovo su besplatni programi koje je samo potrebno malo prilagoditi krajnjem korisniku. Samo se bojim da nebi oni shvatili da je program besplatan i onda ga sami skinuli, a ne da meni plaćaju neku mjesečnu cifru za njega.

Da, dostupni su za instalaciju preko Softaculous installera, a uvijek ih mozes hostati kod sebe i njima obezbjediti login, prilagodis u potpunosti tako da nigdje nije vidljivo o kom programu se zapravo radi.

… uvijek se moze skontati, samo zavisi kome prodajes. Neko ko vodi lokalni mali biznis i ne razumije se u web nece nikada. A neka firma koja ima svoj IT, a ti pregovoris gazdu da uzme, uvijek postoji sasna da ce mu njegovi radnici reci o cemu se zapravo radi… To moras sam da procjenis

Ne, nisi me baš razumio.

Da bi imao efikasnu prodaju, moraš imati ciljano tržište. Ti si iz nekog razloga dobio osjećaj da imaš ciljano tržište, a nemaš. Imaš samo relativno mnogo kupaca sa različitim potrebama koji slučajno sa tobom komuniciraju.

Primjera radi, zamisli da prodaješ krušku na placu i svatko tko od tebe kupi kruške, ti mu poželiš prodati još nešto.
Ti bi u tom slučaju za svaku tu osobu trebao otkriti što mu fali. Nekom kišobran, nekom bolje tenisice…netko ima lošu zimsku jaknu. I ok, ti možda i možeš otkriti što kome fali, ali koja će tvoja efikasnost biti ako se baviš i kišobranima i tenicisima i jaknama? I još k tome ti pada efikasnost jer nećeš za svakoga znati što mu treba…

Zato kažem, okreni mindset. Prvo odaberi ciljano tržište, a onda kreiraj ponudu što tom tržištu fali.
Ako želiš prodavati kišobrane, onda odi na štand kada pada kiša…pa ćeš prodavati samo kišobrane, a gotovo svi koji prođu pored tebe će trebati upravo kišobran. I tvoja efikasnost tada raste. :wink:

U ovom tvom kontkekstu, tebi npr. @3wNet predlaže dobar program “Invoice Plane”. Ali po čemu su tvoji kupci baš targetirani korisnici tog programa? Pa neki od tvojih kupaca već imaju uhodanu firmu, neki nemaju …znači tvoji kupci nisu po ničemu targetirano tržište za taj program.

Npr. ako bi prodavao taj program, onda trebaš krenuti od ciljanog tržišta za taj program…a to su npr. ljudi koji su tek svježe otvorili obrt firmu. Fino zasjedneš za javne Fina podatke, imaš listu svih koji su tek otvorili firmu…i onda njima nudiš Inovice Plane. Osim što ćeš imati bolje targetirano tržiše, osim toga ćeš imati na tisuće kontakata…a ne 10-ak što se tebi javi. (Isprika, ako sam fulao u procjeni te brojke…ali sumnjam da su to baš tisuće kontakata koji ti se javljaju …koje ćeš postići onda kada ti nađeš svoje ciljano tržište)

3wNet ti daje soluciju za manje restorane, po čemu su tvoji kupci manji restorani? Možda samo neki od njih…
Opet, ako se želiš baviti programskim rješenjima za restorane, hvala Bogu ima načina da dođeš do kontakata hrpetine restorana i da im nudiš svoja rješenja za njihov tip posla. Velim, opet nema razloga da ti čekaš da se tebi javi netko tko vodi restoran…i takvih da onda imaš na prebrojat prste jedne ruke.

Na kraju krajeva, imat ćeš stotine pogrešaka u pristupu, tako da ti i treba tisuće kontakata da upoznaš i njih i sebe kako im moraš pristupiti, da bi im uspješno i prodao.

Zato velim, promjeni mindeset. Gledaj kojem tržištu što fali i idi ti k njima. Ovo možda izgleda vrijedno što on priča sa tobom…ali je isto vrijedno ko ionaj što je kupio krušku i što baca zjake po tvom štandu nebi li možda kupio još koji komad voća…

Na kraju krajeva, što je zajedničko tim tvojim kupcima? Pa zajedničko je da svi trebaju nekakvu web stranicu…te ako bi se i nudio njima, mogao bi se nuditi isključivo kao web developer da im postaviš sajt. Hvala Bogu, ako bi se orijentirao da to bude tvoj core biznis, posla bi imao i puno izvan tih svojih kupaca. Ti tvoji uz to niti ne znaju koji bi sajt htjeli …tako da je neki moj dojam da ti oni nisu neki potencijal. Njima si upravo prodao domenu, svoj posao si sa njima obavio…idi dalje… orijentiraj se tamo gdje ćeš biti efikasniji. :wink:

Slazem se sa ovim , kada radis jednu stvar onda si i bolji upuceniji napredujes itd… Ali autor ocigledno nema ( jos) neku iskristalisanu vestinu ili ne zeli da je ima, hoce da iskoristi tu svoju prodavnicu . I nije toliko siroko, njemu je kupac usao u njegovu benzinsku stanicu, on zna da kupac ima kola, kupio je benzin i kupac ga pita sta da kupi za svoja kola , on razmislja sta da mu ponudi na pultu za kola , patosnice, jelkicu ili pranje kola , zeli da iskoristi to sto je on usao u prodavnicu i bez nekog posebnog cimanja da ga dodatno opsluzi u onome sta ga je kupac pitao da mu treba

I ja se slažem da će on moći te svoje kupce još dodatno poslužiti sa nečim, ali isto tako smatram da je to manje efikasan način da posluje…nego da se orijentira da otkrije neko ciljano tržište do kojih:

  • zna kako će doći
  • zna što će im prodavati (zna što im treba)

…a ovo što pokušava je skupljanje mrvica, spram tog drugog pristupa. A i onaj što skuplja mrvice…nešto skupi…ali to vidim težim putem.

Jasno, kada bi njegovi kupci po nečemu bili specifično tržište, onda bi bilo odlično uhvatiti ih za rukav i prodati im upravo to.
Ali ako on mora za svakog svog kupca otkrivati što bi njemu još trebalo…onda ne vidim kako bi mogao biti efikasan.

Također, polazim od pretpostavke da kad bi njegovi kupci bili po nečemu specifični, da bi to bilo poprilično lako uočljivo njemu i bez da pita uopće na forumu. A kamo li nakon što je pitao, svi bi se mi onda trebali moći lako složiti po čemu su njegovi kupci specifični. Pošto toga nema…smatram da njegovi kupci nisu po ničemu specifični…sa nekom zajedničkom potrebom…

Usluga masaže, još ako je sa happy endom… :+1:

specificni su jer su kupili domen i treba im tamo skripta, instalacija,header, logo, tekstovi, ovo je fiks,

Ja kada kupim domen, meni stize spam cesto od botova, sa ponudom usluga za wordpress, znaju ljudi da kada kupis domen, trebaju ti 4-5 fiksnih usluga .

Već sam spomenuo to…

Ja tako mislim da je ipak recept ono što sam već rekao, a uz to bi dodao još jedan zlatni recept:

Da se orijentira da otkrije neko ciljano tržište do kojih:

  • zna kako će doći
  • zna što će im prodavati (zna što im treba)
  • da voli raditi ono što će im nuditi

Ovo treće je ipak glavni sastojak recepta, jer džabe sve ako ne polazimo od toga da volimo ono što radimo…pa tek onda da se okrećemo i gledamo kojem tržištu tako možemo pomoći.