Ne, nisi me baš razumio.
Da bi imao efikasnu prodaju, moraš imati ciljano tržište. Ti si iz nekog razloga dobio osjećaj da imaš ciljano tržište, a nemaš. Imaš samo relativno mnogo kupaca sa različitim potrebama koji slučajno sa tobom komuniciraju.
Primjera radi, zamisli da prodaješ krušku na placu i svatko tko od tebe kupi kruške, ti mu poželiš prodati još nešto.
Ti bi u tom slučaju za svaku tu osobu trebao otkriti što mu fali. Nekom kišobran, nekom bolje tenisice…netko ima lošu zimsku jaknu. I ok, ti možda i možeš otkriti što kome fali, ali koja će tvoja efikasnost biti ako se baviš i kišobranima i tenicisima i jaknama? I još k tome ti pada efikasnost jer nećeš za svakoga znati što mu treba…
Zato kažem, okreni mindset. Prvo odaberi ciljano tržište, a onda kreiraj ponudu što tom tržištu fali.
Ako želiš prodavati kišobrane, onda odi na štand kada pada kiša…pa ćeš prodavati samo kišobrane, a gotovo svi koji prođu pored tebe će trebati upravo kišobran. I tvoja efikasnost tada raste.
U ovom tvom kontkekstu, tebi npr. @3wNet predlaže dobar program “Invoice Plane”. Ali po čemu su tvoji kupci baš targetirani korisnici tog programa? Pa neki od tvojih kupaca već imaju uhodanu firmu, neki nemaju …znači tvoji kupci nisu po ničemu targetirano tržište za taj program.
Npr. ako bi prodavao taj program, onda trebaš krenuti od ciljanog tržišta za taj program…a to su npr. ljudi koji su tek svježe otvorili obrt firmu. Fino zasjedneš za javne Fina podatke, imaš listu svih koji su tek otvorili firmu…i onda njima nudiš Inovice Plane. Osim što ćeš imati bolje targetirano tržiše, osim toga ćeš imati na tisuće kontakata…a ne 10-ak što se tebi javi. (Isprika, ako sam fulao u procjeni te brojke…ali sumnjam da su to baš tisuće kontakata koji ti se javljaju …koje ćeš postići onda kada ti nađeš svoje ciljano tržište)
3wNet ti daje soluciju za manje restorane, po čemu su tvoji kupci manji restorani? Možda samo neki od njih…
Opet, ako se želiš baviti programskim rješenjima za restorane, hvala Bogu ima načina da dođeš do kontakata hrpetine restorana i da im nudiš svoja rješenja za njihov tip posla. Velim, opet nema razloga da ti čekaš da se tebi javi netko tko vodi restoran…i takvih da onda imaš na prebrojat prste jedne ruke.
Na kraju krajeva, imat ćeš stotine pogrešaka u pristupu, tako da ti i treba tisuće kontakata da upoznaš i njih i sebe kako im moraš pristupiti, da bi im uspješno i prodao.
Zato velim, promjeni mindeset. Gledaj kojem tržištu što fali i idi ti k njima. Ovo možda izgleda vrijedno što on priča sa tobom…ali je isto vrijedno ko ionaj što je kupio krušku i što baca zjake po tvom štandu nebi li možda kupio još koji komad voća…
Na kraju krajeva, što je zajedničko tim tvojim kupcima? Pa zajedničko je da svi trebaju nekakvu web stranicu…te ako bi se i nudio njima, mogao bi se nuditi isključivo kao web developer da im postaviš sajt. Hvala Bogu, ako bi se orijentirao da to bude tvoj core biznis, posla bi imao i puno izvan tih svojih kupaca. Ti tvoji uz to niti ne znaju koji bi sajt htjeli …tako da je neki moj dojam da ti oni nisu neki potencijal. Njima si upravo prodao domenu, svoj posao si sa njima obavio…idi dalje… orijentiraj se tamo gdje ćeš biti efikasniji.