Što vozite / čime se vozite?

Vozite li se na posao/ u izlazak/u trgovinu automobilom, biciklom, motorom, tramvajem, helikopterom? Uživate li u vožnji? Je li vam vaš automobil samo prijevozno sredstvo ili drugi dio vas…

Do nedavno sam se vozio busom, a onda sam dobio službeni automobil, pa drugi službeni…i tako sam si odlučio kupiti auto u koji sam zaljubljen, Golf II…da, da, smijte se… Mogao samo kupiti i 10 godina novije auto, al ja sam uzeo baš Golfa II GTD iz 1991…oriđinal njemac, ponešto opreme…

Vožnja bez cilja mi je nešto superturbo relaksirajuće jer živim gdje nema prometa, semafora, ima hrpa asfaltiranih cesta po brdima i tako…

Da mi netko sad da 10000€ za auto, ja bih ih uložio u ovaj…retardiran san, štaš :slight_smile:

Na žalost, u Zagrebu se i usred najveće “špice” na svako odredište puno prije stigne autom, nego javnim prijevozom. Putovanje s jednog na drugi kraj grada tramvajem i autobusom može trajati od sat vremena, pa na više. Autom preko obilaznice je to dvadesetak minuta. Ipak, sve ovisi jesi li u centru grada ili možda pod Medvednicom (zato se i planira obilaznica preko Medvednice). Kako bilo, s radnim vremenom koje završava u četiri ili pet popodne, možeš zaboraviti da ćeš napraviti nešto produktivno pouzdajući se u javni prijevoz.

Ja vozim mali auto, dizelaša, godišnje napravim možda 5.000 km. Tankam jednom mjesečno. I to je za grad i dva puta godišnje za put izvan grada sasvim zadovoljavajuće.

Honda Accord 2.0 Sport, 155KS, 2008 god. Auto troši oko 9 litara.

S obzirom da živim između dva grada koja nisu povezana monotonom autocestom, vožnja mi je uživancija, a prije dok sam imao više novaca i cijena goriva je bila niža, često bi znao sjesti i vozikati se bez ikakvog cilja :slight_smile: Sad izbjegavam takve avanture, no svejedno uživam u vožnji kada trebam negdje ići.

Prije ovog auta sam vozio Hondu Civic 1.5, 115KS iz 1996. godine, a kada bih uzimao novo auto, to bi opet bila Honda.

Jebemu, dečki, ali ovaj auto, a ne ovo auto.

3 Likeova

@tsereg To ti je kad se sentimentano vežeš za svoje auto :smile:

1 Like

Passat 3bg 1.9TDI, potrošnja je smiješna, od 5.5 litara dizela pa na više, ovisno o tome kako vozim. Ali budući da me gorivo ne košta previše, ovaj auto me voli kazniti popravcima koji su me do sada valjda koštali toliko da sam mogao kupiti još jedan isti. Zapravo nisam siguran jel postoji nešto što se mogli pokvariti, a da do sada nije. Ono počevši od prednjeg trapa pa do turbine, klime i kojekakve elektronike.

Uglavnom, kad ga se riješim VW više neće u moju gražu :slight_smile: Možda se okušam sa nekim talijanom (recimo alfa 159), budući da su na glasu kao nepouzdani, mozda ja bas budem imao sreće naletiti na dobar primjerak, sa VW to nije bio slučaj hehe

1 Like

Novi VW znaju biti drek, to sam i ja čuja…zato moj VW - 22 godine, 5.5 litara, kvar jedan godišnje i to do 200 kn :slight_smile:

Ahahah, ovdje kod nas kad netko radi u prvom gradu koji je 25min vožnje u kojoj nema potrebe voziti ispod 80 kmh svi mu se dive kako mu se da i sl… Trebalo bi nas sve poslati na mjesec dana u Zagreb da se probijemo kroz gužvu do posla… @steelmaiden

Živio sam 5 godina u Zagrebu pa znam :slight_smile:

Audi A6 2.6 Quattro, 1996. godina. Troši oko 13 po gradu, na otvorenom potrošnja mi se spusti oko 9 litara ako vozim pristojno, ne više od 130, ne smeta mu ni pola metra snijega, na kiši se vozim kao po suhom, blato niti ne osjećam, uzbrdicu ne osjetim (ide po uzbrdici kao i na ravnom), i ide, i ide…
I ne bih ga mijenjao niti za 3 generacije novijeg. Razlog - održavanje je relativno povoljno obzirom na udobnost i pouzdanost, potrošnja je prihvatljiva (nemam plin niti ga planiram stavit - plin je za šporete i upaljače), i jednostavno - volim ga. To je moj ljubimac kojeg mazim i pazim :slight_smile:

Sreca pa zivim u samom centru grada, pa svuda idem pjeske :slight_smile: Gradski prijevoz je ovdje (RIjeka) sasvim solidan, nemam zamjerke. Linije voze dosta cesto, barem ove koje ja ponekad koristim.

Vozacki jos nisam polozio, nema jos potrebe.

Kada će Zagreb dobiti svoj metro :smiley: :smiley: :smiley: London ga je sagradio još davne 1863. godine, a danas je taj metro dugačak 415km, a neke metro stanice su 3 kata pod zemljom. Strašno nešto… i veoma fascinantno :slight_smile:

Zamislite da sjednete u metro stanicu u Novom Zagrebu, uđete u vlak koji prolazi svakih minutu, dvije… i na trgu ste za svega par minuta.

Bio sam u Londonu, nema mjesec dana, metro je super stvar, jedna voznja je mislim $2 ili $1.5, nisam sto posto siguran, i to presjedas koliko zelis, ne utjece na cijenu voznje.

Mislim da se je negdje 60-tih razmatrala izgradnja nadzemne, viseće željeznice u Zagrebu, jer podzemna zbog potresnog područja nije najbolje rješenje. Nadalje, Zagreb je presiječen sa zapada prema istoku i s juga do centra željezničkom prugom, što je prostor koji bi se mogao iskoristiti za željeznički oblik javnog prijevoza, kakvog recimo ima Berlin u obliku tzv. S-Bahna (Schnellbahn). Također je jedan od većih zahvata koji bi se mogao napraviti spuštanje te iste željezničke pruge ispod zemlje, jer ovakva u potpunosti siječe gradski promet - grad je prometno osim Savom, u smjeru jug-sjever presječen još i prugom, postoji relativno malen broj podvožnjaka. To su sve kombinacije od kojih bi trebalo sastaviti nešto pametno, ali je to iznimno skupa investicija, a Bandić i skupštinske bitange su uspjele “oddelati” Zagreb u bankrot. Jedino što im je uspjelo je unakaziti Trg bana Jelačića - prekriven je s reklamama većima od nogometnog stadiona, sve pod izlikom obnavljanja fasada koje su obnovljene godinu dana prije nego su “skele” opet postavljene. Meni nije jasno više gdje je strpljene i elementarno poštenje građana, jer meni osobno gradske bandere već počinju izgledati strašno puste.

No, kako bilo, teško da bi grad mogao podnijeti subvencioniranje cijene prijevoza više bilo kakvog javnog prijevoza, a pogotovo nečeg tako enormno skupog kao što je podzemna.

1 Like

Da, a imas i prepaid kartice s razlicitim tjednim ili mjesecnim tarifama. Jedna kartica vrijedi za metro, za busove, za vlakove, za sav gradski prijevoz osim taxi-a opcenito.
Samo ih prislonis na aparat prilikom uslaska u metro/bus i to je to. Vrlo efikasno rijesenje.

Yes… pogledaj samo koliko se Hrvatska muci oko Peljeskog mosta, investicije u vrijednosti 0,001% (bubam bez veze) Londonskog metro-a :slight_smile:

Čuj, kod nas se često računa samo do investicije. Održavanje izgrađenog objekta nosi godišnje barem trećinu novaca koji je u njega “investiran” da se izgradi. Znači, svaki takav zahvat je najlakše izgraditi – što poslije? Eno, nedavno je neki tunel izgrađen, pa je bio narodni ustanak zbog naplate tunelarine. Cijena je smanjena na pola nakon toga, što znači da je pola cijene održavanja tog tunela leglo na državni proračun. Kako raste javna potrošnja? Pa tako. Infrastruktura uvijek treba biti subvencionirana od države, da bude jeftinija, ali onda treba jako pametno graditi - bolja povezanost nije pravo (kod nas se sve gleda kroz “prava”), već potreba koja se može ekonomski vrlo točno izračunati. Ako će gradnja tunela u zajedničku kasu donijeti X kuna više godišnje, onda se cijena tunelarine može subvencionirati s tih X kuna. I to je to.

1 Like

Znam, to smo i koristili, samo stavis love koliko mislis da ti treba, a mozes i nadopuniti na “bankomatima” ispred ulaza u metro, jako zgodno, i miljama daleko od nase hr.

Steta sta je sve ostalo skupo pa se ne isplati tamo zivjeti :stuck_out_tongue:

1 Like

…hahaha klasika…

[quote=“apazinjan, post:18, topic:10063”]
a mozes i nadopuniti na “bankomatima” ispred ulaza u metro, jako zgodno, i miljama daleko od nase hr.
[/quote]ZET je uveo istu stvar. Na svakom se kiosku može nadopuniti beskontaktna kartica i potrebno ju je prisloniti na uređaj prilikom svakog ulaska u vozilo. Uređaj će autmatski skinuti cijenu vozne karte ako treba, odn. potvrditi da je vozna karta plaćena ako ne treba. Tehnologija nama nije problem. :slight_smile: Nama su problem ljudi. Po tome smo sličniji Parižanima gdje se, nedavno sam čitao, raja masovno švera u metrou, to je navodno tamo pitanje prestiža.

2 Likeova

Ford escort 98g. nikad me nije ostavio, sa pametnom vožnjom troši 7 litara. Neki dan sam propao u šaht i kad je došao HAK majstor mi kaže da sigurno ispod ima štete i da će me morati šlepati. Reko sam mu ako ga spretno podigne neće njemu ništa biti jer on hoće samo van i dalje voziti. I tako je i bilo hehe. Sljedeći auto opet ide Ford, vjerojatno Focus.

evo da se i ja javim.
živim u okolici Zagreba pa na posao idem HŽ-om :smiley:
to mi je najbolja i najbrža opcija hehe :smiley: uglavnom
treba mi cca 35min vlakom.
u zadnje vrijeme ujutro kad idem na vlak, ne vozi moj redoviti vlak nego vrlo često
dođe zamjenski kaj vozi za zabok onaj dizelski kaj drnda da niš ne čuješ. pa zna doći
novi dizelski koji je odličan http://www.youtube.com/watch?v=HgzyUXvtX-w
a prošlo tjedan nas je vozio nagibni vlak :smiley: koji inače vozi za split
vozili smo se ko srdele jer je vlak duplo manji i nije namjenjen za prigradski prijevoz
a inače ima bmw 730i :blush: