Stvaranje svjetskog branda iz Zagreba

Ja sam online poduzetnik iz Zagreba, vlasnik nekoliko uspješnih stranica, i htio bih s vama podijeliti put jedne od njih.

Iz osobnog iskustva znam koliko je vrijedno saznati neku novu, korisnu informaciju u pravo vrijeme, stoga cu pokusati pomoći da ne prolazite kroz isti trial&error proces.

U ovoj temi nećete vidjeti affiliate linkove, da prodajem nešto ili nudim usluge i proizvode od poznanika. Poneke spomenute stvari bit će tu iz razloga sto su korisne.

CILJ: Stvaranje branda čije informacije i proizvode koriste ljudi diljem svijeta

Gdje smo trenutno:

  • mjesečna brojka pageviews-a: 378,211

  • proizvodi dostupni na Američkom tržištu: 5

  • proizvodi dostupni na svjetskom tržištu: 1

Probat ću u što je moguće kraćim crtama objasniti kako sam došao do trenutnog stadija ove stranice.

Plivajući u moru mikro niša stranica, u vrijeme kada je bilo popularno raditi ih na desetke (neki i na stotine, ne sumnjajući da se i ovdje nalazi netko tko je slično radio), postalo je jasno da količina truda potrebnog za rangiranje manjih i takozvanih “authority” stranica nije pretjerano različita.

Ideju za ovo tržište dobio sam upravo zahvaljujući jednoj od tih manjih stranica koje sam u to vrijeme posjedovao - napravio sam detaljno istraživanje tržišta, kupio brandabilnu domenu i krenuo s radom.

U početku se sve svodilo na keyword research, objavu članaka te promociju istih.

Zbog prijašnjeg SEO iskustva znao sam otprilike koliko će trebati truda, novaca i vremena da se prvi članci počnu pojavljivati u top 10 pozicija na tražilicama.

Dok sam čekao takozvani sandbox period (kojeg sam, retrogradno gledajući trebao preskočiti kupnjom već aktivne domene s kvalitetnim backlink profilom) da prođe radio sam na socijalnim profilima i pokušavao putem njih dovesti ljude na stranicu, točnije, email listu. Jedna od uspješnijih metoda je bila održavanje natjecanja u kojima bi pobjednici osvajali nagrade od brandova koji su u to vrijeme htjeli sponzorirati takvo što. Učenjem i testiranjem raznih metoda profili su uspješno rasli.

Ubrzo, uz sve ostalo što sam radio, postalo je previše posla za jednu osobu i tako je došlo da suradnje s bliskim prijateljem, s kojim zajedno pokušavam ostvariti ovaj cilj. Bez njega definitivno stranica ne bi bila ovakva kakva je sada. Jako je puno pridonio u raznim područjima rasta.

To je znatno ubrzalo proces i malo po malo smo počeli odlično rangirati za skoro sve glavne pojmove.

Trebam naglasiti da je tadašnja vizija bila stranica monetizirana reklamama i affiliate prodajama. No kako je FBA (Fulfilled by Amazon) model postajao sve popularniji, odlučili smo ga isprobati. Tu smo imali veliku prednost nad drugima kojima uspjeh proizvoda ovisi isključivo o rangiranju u Amazon pretragama.

To se pokazalo uspješnim pa smo tako nastavili biti u svakodnevnom kontaktu s kineskim proizvođačima u svrhu proizvodnje novih brandiranih proizvoda koje smo prodavali putem stranice.

Nije, naravno, sve išlo glatko i lagano, puno je bilo grešaka, pokušaja i neuspjeha, kao uostalom u svim područjima u kojima pokušavate napraviti nešto sami ispočetka i neiskusni ste. Samo neke od stvari su:

• propala narudžba od 200 proizvoda zbog krivo naručenog utikača (kao da nam to nije bilo dovoljno, bili smo prisiljeni i platiti da se ti proizvodi unište)

• tužbe za copyright

• pad stranice zbog nepripremljenosti na veću količinu prometa i sl.

Kada bih morao odabrati jednu, glavnu stvar koja je pridonijela trenutnom stanju stranice, po mom mišljenju, to bi bila alokacija vremena i resursa. Budući da nas je malo (2 osobe) a budžet koji imamo nije pretjerano velik, bili smo prisiljeni iskoristiti to što imamo na najbolji mogući način. Primarni cilj je bio što brži rast.

Sada kada smo jako blizu ostvarenja tog cilja, na točci na kojoj je teško opravdati troškove za par posto više prometa (jer smo jedna od najposjećenijih stranica u toj niši), moramo se fokusirati na stvari koje smo radili suboptimalno, zbog nedostatka vremena, odnosno samo zato što smo ih “trebali” imati.

Tu vidimo najviše prostora za napredak i na to ćemo se sljedećih par mjeseci fokusirati. Primjeri toga su:

  • unaprjeđenje sadržaja (počevši od najčitanijih tema)

  • bolji copywright

  • ugodniji dizajn (optimiziran za određene ciljeve)

  • zanimljivije i kvalitetnije email kampanje

  • zabavniji sadržaj društvenih mreža

  • unaprjeđenja dizajna proizvoda, itd…

Nadam se da će dijeljenje našeg putovanja imati pozitivan utjecaj na vaše poslovanje.
Na sva pitanja pokušat ću odgovoriti što je bolje moguće.

P.S.
Točno tržište i domenu nažalost, ne planiramo objaviti.

6 Likeova

Nek vam je sa srećom!

Hvala.

Znaci prodajete 5 proizvoda na USA trzistu i 1 globalno it o je sve od stranice?

Znaci stranica je anpravljena is toji ilis e jos uvijek ensto objavljuje na njoj?
Ako je napravljena i stoji, jel doslo do padanja posjeta s vremenom?

  1. Nisam siguran jesam li u potpunosti shvatio pitanje. Prodaja proizvoda je samo jedna vrsta monetizacije te stranice.

  2. Na stranici je objavljeno oko 200 članaka i konstantno se objavljuju novi.

  3. Stranica nikada neće biti “napravljena” ili će “stajati” nego će se konstantno aktivno raditi na njoj. Čim bi se prestalo konkurencija bi nas pretekla. To je česta greška koju ljudi rade u internet marketing svijetu. Metode set it and forget it ili “pasive income” prerijetko mogu dugoročno biti uspješne da bi bili valjani poslovni modeli.

Mi ovu stranicu tretiramo kao “pravi biznis”.

Koliko cesto dodajete clanke. Odnosno koliko cesto dodajete novi sadrzaj i dali mozda znate iz svog iskustva kako cesto bi trbalo dodavati content da ne ispadnemo iz igre.

O kojoj igri pričamo? Ako je to rangiranje onda obajva novih članaka nema gotovo nikakvu ulogu.

To je jedan od davno popularnih mitova, da će konstantno dodavanje svježeg sadržaja utjecati na ukupan rezultat rangiranja stranice. Odnosno, da zbog toga nećemo padati na Googleu. (Samo jedan od mora primjera toga je Backlinko, stranica za koju vjerujem da je većina čula, ima samo 34 objavljena članka s time da objave idu svakih 4-6 tjedana, a jedan je od najbolje rangiranih stranica u toj niši)

Poanta je biti bolji od svih ostalih za ključnu riječ za koju se natječeš (ako pričamo samo o rangiranju). Potpuno je normalno za očekivati da ako prestaneš raditi na tome da će te netko drugi prestići.

Upravo smo zbog tog razloga uspjeli prestići nekoć gigante u našoj niši. To nam sigurno govori da nikad ne treba stati s poboljšanjem i promocijom članaka, akvizicijom novih linkova, itd…

Pokušao sam napisati sve u najkraćim mogućim crtama. Provodili smo razne testove o sličnim pitanjima i sigurno bi mogli jedan konkretan članak napisati samo na tu temu.

2 Likeova

Je li mozes malo vise napisati o FBA, kako ste poceli, nasli dobavljace, usli u sistem FBA iz Hrvatske?

Pošto su pitanja jako generalna takav će i odgovor biti.

Ovdje se mogu naučiti temelji potrebni za pokretanje FBA biznisa: http://theamazingseller.com/

Stariji sadržaj je nešto bolji jer nakon nekog vremena postaje repetitivan.

P.S.
Ne bih preporučio nekome potpuno neiskusnom da se baci u FBA vode. Generalno gledano, tržište je prezasićeno, i za penetraciju treba imati solidan budžet.

pitanja su vise manje na mjestu, no odgovor je na zalost nikakav…

4 Likeova

ja sam nekidan po dana proveo čitajući https://www.passionintopaychecks.com/my-amazon-fba-journey/

zanimljivo štivo ali sam siguran da ovo nije za mene, ali eto koga zanima može naći baš mnogo korisnih informacija

U redu, probat ću ponovno.

  1. Kako ste počeli?
    Počeli smo s generalnim učenjem o FBA modelu koje je trajalo 2 do 3 mjeseca. Većinu početnih informacija koje smo dobili je sa stranice koje sam naveo u prethodnom postu.

  2. Gdje smo našli dobavljače?
    Kontaktirajući ih na Alibaba.com.

  3. Kako smo ušli u sustav FBA iz Hrvatske?
    Otvorili Amazon seller račun, proces je gotovo identičan za svaku zemlju. Odnosno, ispunili podatke koji su traženi.

Kad ste počeli? Da li su objave na engleskom, pitam jer mi je zapalo za oči copyWright :D?

Niste napisali ništa o prihodima, to je ono što svaku ovakvu temu čini zanimljivom. Kako u naslovu piše brend, asocira na to da vam i zarada dobro ide?

mene zanimaju konkretni troskovi, npr imam proizvod koji kod nas kupujem 10 kn/kom, koliku po tvom iskustvu moram postaviti cijenu da bi meni ostajalo 10 kuna profita po proizvodu? Na amazon.de recimo .co.uk ili americki, znaci koji su po tvom iskustvu troskovi?

Mislim da ima nešto više od godine i pol. Cijela stranica je na engleskom.

Copywright je spomenut jer smo na početku objavljivali članke od nešto manje kvalitetnih pisaca po cijeni od $20 po 1,000 riječi, dok trenutno koristimo usluge pisaca koje plačamo $60 po 1,000 riječi. Međutim, smatramo da kvaliteta možei treba biti još bolja.

Da, zarada ide dobro.

Amazon ima kalkulator napravljen baš u te svrhe i nalazi se ovdje: https://sellercentral.amazon.com/hz/fba/profitabilitycalculator/index?lang=en_US

Evo i primjera da pokušam bolje objasniti:

Na vrhu slike, trebaš unijeti proizvod koji ćeš prodavati. Ja sam uzeo neki primjer koji mi je prvi pao na pamet.

Pod 1. je nabavna cijena proizvoda
Pod 2. je cijena po kojoj bi morao prodavati da tebi ostane $10 profita (odnosno koliko želiš da ti bude zarada)

Napominjem da su to samo troškovi FBA usluge. Možeš vidjeti kako nisam ispunio troškove slanja pošiljke u Amazon, a sigurno će biti još pokoji trošak.

1 Like

Sastanak s kolegom je upravo završen pa evo nekih od ciljeva za sljedeći tjedan:

Objava ultimativnog članka od preko par tisuća riječi i pokušaj rangiranja u top pozicije kroz par mjeseci

Radi se o ključnoj riječi (30,000+ mjesečnih pretraga) koja je jedna od najkompetitivnijih u našoj niši (ne po broju pretraga nego kvaliteti top 10 rezultata na Googleu).

Odredili smo budžet od $1,000 za generiranje relevantnih i kvalitetnih backlinkova (za sad ne mislim da će to biti dovoljno za ulazak u top 10 pozicija ali ćemo vidjeti do kud će nas dogurati pa ćemo odlučiti o danjim koracima).

Lansiranje novog proizvoda na Američko tržište

Proizvod je spreman i u Amazonovom skladištu čeka početak prodaje. Jedino što se još čeka je dizajn uputa za korištenje tog proizvoda koji bi trebao biti gotov do srijede. Ovaj put ćemo lansirati proizvod kroz sadržaj (content) a ne kako smo do sada radili promovirajući samo product page. To otvara više mogućnosti od kojih je najvažnija ta da će uz par osrednjih backlinkova članak moći rangirati na prvoj poziciji na Googleu.

Bit će zanimljivo pratiti kako će se tu stvari odvijati jer postoji šansa da ćemo ovaj proizvod moći rangirati i na Amazonu a ne prodavati samo putem stranice. (Primjera radi, trenutno se na Amazonu isti proizvod koji je najbolje rangiran prodaje u više od 2,500 primjeraka mjesečno)

Cijena proizvoda je konkurentna u odnosu na druge na Amazonu. Proizvod je kvalitetniji i korisniji od ostalih. Zapravo je bolja verzija od onoga sto konkurencija nudi.

Uz sve, od prvog dana agresivno ćemo krenuti i s PPC kampanjom na Amazonu.

U svakom slučaju, bit će veoma zanimljivo vidjeti što će se i kako događati.

hm… ako sam ja to dobro izracunao, to se za jeftinije stvari ni ne isplati. Npr ak me artikl kosta 2 dolara, a prodajem ga za 10 imam 2.3 po komadu cisto. S obzirom da ga prodajem za 5 puta vecu cijenu od nabavne i nije nesto… znaci najmanja cijena po kojoj ga mogu prodavati da nesto zaradim je cca 8 dolara

Za godinu i pol do svjetski poznatog brenda, hmm… ako je zaista svjetski poznat brend, svaka čast.

Da pokušam malo razjasniti. Trenutno smo u top 3 najposjećenije stranice na svijetu u našoj niši.

Ono što želimo postići na ovom putu je da naše proizvode koriste ljudi diljem svijeta.