Tražim: Ilustrator/crtač/grafičar

Pozdrav,
Gdje bi se mogao naći neki dobar ilustrator za povremene usluge izrade ilustracija i vektorizaciju nacrtanih logotipa.
Neda mi se tlačit po oDesku i sličnima nego bi baš nekoga našega.

lp

Pa ono, ja znam illustrator ukoliko ti treba nešto na brzinu… A možeš potražiti nekoga tko ima više vremena na https://www.freelance.hr/ . S druge strane mislim da češ jeftinije i možda čak i bolje proći sa nekim indijcem na nekoj freelance stranici… Ali to je moje mišljenje, nikada nisam unajmljivao nekoga, nego sam svoj mastor uz pomoć googla, YT i raznoraznih foruma…
Sretno u potrazi!

Imaš PM

znam i ja da ću proć jeftinije ali uvik tu ima zavrzlama … par puta sam angažirao neke i nisam čita detaljno šta nude pa je na kraju ispalo ajme majko … ali eto

I mene zanima koliko bi koštalo da se grafika ovakve kompleksnosti

prenese u flash.

Ako može ikakva procjena koliko bi koštalo po crtežu?

Pa napisi budzet ako imas, lova, vreme, kolicina crteza, sve to utice na cenu.
Generalno ovo nije tesko, ali opet svasta ljudi ocekuju da se radi za vrlo male pare.

I takodje sta znaci prenese u Flash, ti meni posaljes ovo kao jpeg a ja ti posaljem vector file i to je to?
Imas li neka ogranicenja u velicini fajla, kako zelis da crtez bude vektorizovan, lejeri i to sve, lepo odradjeno kako bi neko drugi mogao kasnije da nastavi rad tj radi izmene ako su potrebne,…
Garantujes mi da neces traziti izmene na samom karakteru, ne npr boja koze ili odela, to je jedan klik.
Ali nema onoga ej dodaj mu neke naocare, sesir, brkove, a nemas sliku da mi pokazes, pa ispadne revizija bezbroj i uvek mozes reci nisam mislio tako bas.

za tebe besplatno :slight_smile:
Ljudi imate Inkscape > opciju vektorizacije > pretvoriš bitmap u vektor.
Export u format koji ti odgovara, mislim da svg može čitati i flash
Također i ostali grafički alati imaj uslične opcije vektorizacije.
Kod nekih crteža je potrebno dobro potegnuti i doraditi vektorizirani crtež no kod nekih visoke rezolucije su potrebne male preinake ili neka pojednostavljenja.
Evo ovu tvoju sam vektorizirao na brzinu i malo promjenio neke boje bez ikakve obrade.

Heh, hvala. Nadam se samo da ti je brzo išla “automatika” pošto je ovo samo ogledni primjer :slight_smile:

Postavio bi preciznije pitanje kada bih bio upoznatiji s onim što mi točno treba …a “lutam” malo.

Ono što je svakako, trebalo bi više crteža. No pretpostavljam da crteži varijacije na temu: “otvorena/zatvorena usta”, “oči vamo/tamo”, “ruka gore/dolje” ne spadaju i isti koš sa prvim crtežom karaktera u određenoj poziciji.

E sad koliko će biti crteža, teško je reći. Sigurno ne za dugometražni film. Ajmo otprilike reći da će biti jedno dvadesetak crteža, od kojih će svaki imati nekoliko manjih varijacija na temu. (Ajmo reći 5 varijacija). To bi znači ukupno bilo 20x5 = 100 crteža, gdje njih 20 relativno dosta odudara jedan od drugoga…ostalo su varijacije na pozu karaktera.

Mislim da lijepo uređeni layeri su preduvjet da netko napravi na najjednostavniji način sve varijacije na pozu. Osim toga, nikome drugome neće trebati… Ali ajmo reći, da se očekuje da file-ovi/layeri budu uredno posloženi sa pretpostavkom da netko nastavlja…

Nisam baš upoznat s opcijama. Očito će konačna primjena biti da se od nacrtanih frame-ova složi animacija…koje su sad tu potrebe vektorizacije? Nebih znao…
Koliko ja vidim, animacija se dobiva isključivo izmjenom frame-ova, tako da je vektorizacija vjerovatno isto preduvjet da se lakše odrade varijacije na pozu…

Neće biti toga! Radilo bi se po točno zadanim crtežima koje bi trebalo pripremiti za izradu animacije.
Ja sam gore dao ogledni primjer, no crteži će najvjerovatnije biti olovkom crtani, te će ih trebati prenesti u flash.
Pod tim prijenosom smatram da se ručni crtež pojednostavi da odgovara gornjem primjeru. Svakako bi crteži u startu bli rađeni idejom da se ne unosi puno detalja, tako da bi jednostavnošću odgovarali gornjem primjeru, samo bi bili ručno kreirani.

Ako netko zna i lijepo crtati, može se zadatak proširiti i na to da i nacrta karaktera u zadanim pozama.

U principu bi ti možda odgovatrao jedan animirani sprite nekog lika ili više njih. S tim možeš vrlo jednostavno doći do određenih položaja ili izražaja lica i sl. No tu ne postoje granice jer svakako imaš opciju i 3D modela i lika :).
Sve u svemu ako imaš potrebe zs tako nečim , tu sam… :slight_smile:

Što bi značilo sprite? Tj. na koji način sprite omogućava jednostavan dolazak do izražaja lica i sl?

3D modeling, heh … čini mi se to malo zahtjevniji zalogaj. Ne samo što se tiče da se karakter izmodelira, nego gledao sam malo na youtubeu što sve treba uzeti u obzir kod izrada 3D animacija. Ima više toga oko čega se treba paziti, a ovo je ipak projektić da se obavi “što jednostavnije to bolje” :slight_smile:

Ako misliš da ima opravdanih razloga da ipak gledam u smjeru 3D animacija, viči.

U kojem točno aspektu mi možeš pomoći? (Mislim platilo bi se, samo još neznam koliko xd)
-crtanje karaktera
-priprema materijala za animaciju
-izrada animacije
-sound desing

Da li sam što preskočio? hehe.

sprite je termin kod mene i za construct2 frikove za animirani lik za igricu koji u sebi sadrži pokretne dijelove tijela i određeni predefinirani položaj ili kretnju. Za izradu tako nečeg ima nekoliko programa jedan je Spriter koji na kraju izbacuju sprite koji se sastoji od png sličica i koda…
Mogu ti ponuditi izradu i crtanje karaktera , pripremu za naimaciju i animaciju no treba definirati određene potrebne elemente…

Tako nekako sam i ja zamišljao sprite. Mislim, ako sam dobro shvatio sprite nam olakšava animirati neki pokret što se “logičkog upravljanja”. …no na nama je da priredimo nacrtane sve frameove. Sprite sam po sebi ne može olakšati da se nacrta neka grimasa…ili pokret rukom. Ali možda da se sve slikice ukomponiraju u neku animaciju? Tako nešto?

Priredit ću više detalja, pa ćemo se pogađati oko cijene, hehe.

naravno :), no sve ostalo preko pm ili maila :slight_smile:

@bozoou
Pitao sam kako zelis da crtez bude vektorizovan upravo zbog ovog nacina koji je snagator uradio, tj autotrace.
Tu nikakve nauke nema ali je u 99% slucajeva sam crtez neupotrebljiv, jer ne samo sto je uglavnom neprecizan, pogotovo kod ozbiljnijih i zahtevnijih crteza, nego je sve slupano u jedan lejer, pa je jel opet neupotrebljivo.
Ako imas Flash importuj Homera idi na Modify - Bitmap - Trace Bitmap i vidi sta ces dobiti i valja li ti to cemu.
Inkscape sam koristio davno i vrlo malo, i iako je takodje odlicna alatka ne secam se da je radio po drugom principu, a svakako moze snagator okaciti svg fajl pa da ga importujemo u Flash i vidimo sta je dobio.

Siguran sam da tebi ovaj autotrace nece pomoci na duge staze, pogotovo sto trebas raditi animaciju, pa bi trebalo da ides na rucno trejsovanje, sa lejerima, i sve po propisu.
Takodje dobro je da odvojis animaciju od samog kreiranja karaktera tj crteza, iako to neki ljudi rade zajedno, i cest je slucaj u 2d Flash animaciji, inace je potpuno poseban skil i trazi uvek da pogledas samplove ili animation reel od coveka pre nego mu das posao.
U svakom slucaju i ti moras bolje definisati za samu animaciju sta zelis kao izlazni kvalitet, okaci neki link neki klip nadji.
Mislim da ce ti najbolje posao zavrsiti izrada karaktera u neutralnoj i par karakteristicnih poza u tzv cutout animation stilu, gde su udovi odvojeni od tela, iseceni, zbog lakseg rada i kontrole.

Sprite je slicica, slika,fotka, izraz vezan za game dev, nema tu nikakve misterije, slicica Homera koju si okacio je sprite.
Da bi prevario oko da vidi pokret, trebalo bi odraditi 24 tih slicica (frejmova - frames) za sekundu animacije.
Teorijski.
Posto je to preskupo, rade se kljucne promene tela, poza, tzv keyframes u mnogo manjem broju.
Npr mozes uraditi Homera kako na prvom frejmu drzi ruku dole, na 24-om kako drzi ruku gore.
Animacija ce raditi, ali nece biti fluidna, bice kao iseckana, gruba.
Za neke poslove je to ok, za neke ne.
Ista sva pravila vaze i za igre, ne postoji animacija odvojeno za igre, odvojeno za crtace, neke stvari se razlikuju zbog samih softvera i njihovih specificnosti ali osnove su iste.

1 Like

potpisujem rečeno :slight_smile:

I ja sam prilično siguran…mislio sam da se to sporazumjeva kada sam rekao da će grafika doći najvjerovatnije na papiru… :slight_smile:

Hmm…kužim uštedu, ali nekako mi je ovaj stil prejednostavan (Ako je ovo ogledni primjer). Ja bi radije manje različitih poza, i više statičnosti …ali da ono što bude, da bude lijep dizajn. Ova metoda mi se čini da je nekako na uštrb kvalitete dizajna, jer ne vidim načina da se kreira cool poza, a da je ujedno i neznam koliko modularna…

Jep, u izradi igrica su nazivali sprite taj jedan frame. No ako sam dobro gore shvatio sprite je dio cjeline spriter-a, gdje nad spriterom imamo određenu logičku manipulaciju. No nebitno, što god bio spriter, sprite ostaje sličica… Zato sam i rekao da ne vidim kako će nam sprite pomoći da dođemo do određene grimase, određene poze…

Ok, to mi je jasno. No, nije li da vektorizacija ponekada omogućuje fluidan prelaz? Da samostalno umetne fluidnu tranziciju?
Npr ako je nešto lijevo pa kasnije desno, mi pretpostavljam možemo zadati finu tranziciju iz 1->2. bez obzira što samo imamo početni i krajnji korak?
Isto tako, ako imamo lijevo krug, a desno kocku, mi opet možemo zadati da postoji tranzicija iz lijevo u desno, a pritom i fina tranzicija iz krug u kocku? (kvadrat ako ćemo picajlizirati xd)

Tako nešto sam upamtio, dok sam još davno čačkao po flashu. E sada, pretpostavljam da sam dobro upamtio, ali da ovo krug -> kocka se ne može previše primjeniti kod karaktera i pokreta koji se tamo pojavljuju. Dok ovo lijevo -> desno može?

Sad tek videh da je potpuno drugi lik zapoceo temu, a mi odosmo u drugom pravcu, sorry.
Mada je to vec klasika ovde na forumu, haha.

@bozoou

Nista ja ne podrazumevam, haha.
To sto ja ne koristim autotrace ne znaci da mozda neko ne moze nesto izvuci korisno sa njim.
Ili da nekom klijentu ne odgovara takav izlazni fajl, ukusi su razliciti.
Video sam da ga neki koriste kao polaznu tacku, pa posle ciste to sve, ali meni bi to oduzelo vise vremena i zivaca nego da radim klasicno trejsovanje crteza.
Nemam lejera, svi su mi delovi spojeni sa previse tacaka i ne mogu ih ljudski editovati,…, jednom recju sranje.
Btw moze se autotrejsovati i papir, sken i udri, nikakve razlike nema od slicice, jedino ako crtac bas divlja olovkom dobices dosta nepotrebnih linija.
Ali skapirali smo se, ta opcija je iskljucena na srecu.

Cutout animaciju sam naveo kao primer.
Cesto se koristi za web i mobile video igre kao i crtace gde je brzina produkcije vaznija od kvaliteta.
Ni meni se ne svidja ali nazalost budzet najcesce definise pravila i vrlo se cesto koristi danas.

Da, sprite je slicica koja ostaje slicica.
Niz tih sprajtova kad slozis, dobijes animaciju, nista drugo tu nema.
Sto opet ne znaci da se to moze dobiti nekom magijom u game enginu ili bilo kom klasicnom programu.
Neke stvari ce oni ubrzati i olaksati, ali sto kvalitetniju izlaznu animaciju zelis trebace ti vise sprajtova.
Postoje i neki elementi u igrama bez animacije, npr kamen.
I njih ucitas takodje kao slicicu-sprajt, samo pojedinacnu, nemaju nikakav niz, nikakvu animaciju, promenu izgleda ali se i dalje zovu sprajt.
Sam termin “sprite” je univerzalan i vrlo star, koriste ga ljudi koji rade u svim game endzinima radeci na 2d igrama, npr Unity, GameMaker, Unreal,…, gde god.
Tebe je zbunio mozda izraz “Spriter” koji je snagator linkovao - to je naziv softvera za animaciju.
Nazvali su ga tako jer cilja na game dev korisnike i koristi sprajtove jel.
E sad, opet se vracamo na ono sta tebi treba.
U taj Spriter softver moras ucitati (import) odredjenu kolicinu ranije odradjenih vektorskih ili rasterskih slika (sprajtova) pa njih manipulisati u nesto sto tebi treba.
Manje vise on radi onaj fazon cut out animacije koje sam naveo, teorijski moze sve, ali ljudi ga najvise koriste kroz taj workflow.

Sama po sebi vektorizacija ne omogucava nista a pogotovo ne fluidnu tranziciju.
To je samo tehnika crtanja, da je tako nazovemo, nema veze sa animacijom.
Jedina njena prednost je kasnija beskonacna skalabilnost ako ti treba veci format.
Ako zelis izlazni video fajl koji kacis na YouTube ili net, briga te u cemu je odradjeno softverski i kojom tehnikom.
Ali ako ti trebaju radni fajlovi, pa jos u nekom programu koji ti koristis ili zelis, npr Flash, onda se to mora definisati.
Inace je vecina Flash karakternih animacija odradjena u cutout stilu, ima i boljih ali su vrlo retke.
Samo animiranje u Flashu je popularno, doduse danas sve manje, zbog toga sto je Flash razvojno okruzenje koje ti omogucava sve sto ti treba bez da iskaces u druge softvere.
Mozes u njemu nacrtati nesto, animirati ga, pa cak i pretvoriti u web ili standalone aplikaciju, dakle all in one resenje.
To ne znaci da bilo koji od ta 3 procesa ne mozes ili ne trebas raditi u nekom drugom softveru ili tehnici ako ti je lakse ili jeftinije.

Npr.konkretnije:

Ako imas tako nekog karaktera koji se treba pomeriti iz pocetne leve poze (contact) u kranju desnu pozu (contact).
U ovom slucaju one su potpuno identicne, jer se treba dobiti tzv seamless animacija.
Ali poenta je u tome da sve ove crteze izmedju (ukupno 7) moras nekako odraditi.
Ne postoji nijedan softver koji ce sam to odraditi i zakljuciti nekako sta tebi treba.
Koliko da mu podigne/spusti glavu, rotira nogu/ruku,…
Dakle ili ih moras nacrtati, importovati i oznaciti kao frejmove - prva opcija.
Ili nacrtas karaktera u delovima (cutout), pa pomeras ruke noge malo po malo na odredjenim frejmovima - druga opcija.
Za ovaj konkretan slucaj mislim da je cutout resenje bolje jer su slicice vrlo slicne, i mislim da bi lepo izgledalo.
Ali to nije uvek slucaj, pa je tesko napamet bilo sta reci dok se ne vidi konkretan zadatak.


Copyright © 2022 WM Forum - AboutContact