[Tutorial] Kako napisati blog članak koji će se visoko rangirati na Googlu

Razmišljao sam dali da ovo napišem ili ne. Ipak sam odlučio. Pisao sam iz glave, ne planirano. Pa možda nisam najbolje povezao rečenice i može biti negdje nejasno. Ali popraviti ću s vremenom. Isto tako ako se je provukla koja gramatička pogreška.

Ovo je odlično za one koji imaju projekte (web-ove) na inozemnom tržištu. To je način kako tamo progurati sadržaj na organic mjestima, na prvu stranu.

Za domaćin teren, i više nego dovoljno. Posebno ako pristupite cijelom projektu kvalitetno, isplanirano i kompletno kako treba.

Na način koji ovdje opisujem uspio sam rangirati za frazu „izrada web stranica” na Google.hr koja se prikazuje na 1. ili 2. poziciji prve stranice SERP-a, kako kada. Isto vrijedi iza još neke pojmove. Neki su vrijedniji više, neki manje.

Za primjer koristiti ću pojam „bol u donjem dijelu leđa. To je fraza s kojom ćemo proći kroz ovaj tutorijal.

Cilj je na Google.hr biti prvi za pojam „bol u donjem dijelu leđa”.

KPI, može biti prijava na email listu za email marketing. Gdje se onda dalje može raditi email sekvenca s ciljem prodaje nekog rješenja ili proizvoda koji otklanja bol u leđima.

Cilj sadržaja ili content marketinga je dobiti što više zainteresiranih ljudi na web sajt i što više njih s weba prebaciti na neki kanal koji imamo pod kontrolom. A najbolji je email.

Tu onda s njima dalje komuniciramo veoma komotno i povoljno kada i kako želimo.

Bol u donjem dijelu leđa, je jedan specifičan pojam. Koji ima veliki potencijal i za SEO i za konverzije. Google posjete mogu biti najbolje za konverzije i prodaju.

Prvi i osnovni korak je odabrati glavnu ključnu riječ za koju ima smisla raditi SEO optimizaciju.

Smisao s obzirom na konkurenciju ali i s obzirom na prodajni potencijal – dugoročno.

Recimo prodajni potencijal se može provjeriti putem google ads-a, ali to nije ovdje tema. Pa onda vidjeti dali ima smisla SEO.

Najbolje je kada ključna riječ ili fraza ima dobar potencijal za SEO.

A to je kada nema dovoljno jake konkurencije ili konkurencije ima, ali ne radi SEO ili radi jako loše.To je još najbolje.

I drugo, kada fraza ima dobar prodajni potencijal (da sadržaj pomogne u prodaji proizvoda/usluge ili zagrije posjetitelje da se odluče na konverziju).

Kroz ovaj sadržaj o bolu u leđima možemo posjetitelja zainteresirati za neko rješenje koje nudimo, a služi da ukloni bol u leđima. To bi onda bio prodajni potencijal.

Osim pisanja sadržaja treba voditi računa i o copy elementima. Da ne bi imali posjetitelje koji dođu i odu. Što je onda opet loše.

Ako je ključna riječ dobra i imate realne šanse (morate dobro procijeniti), onda treba iskoristiti maksimalni potencijal te teme.

Najgore što možete učiniti je uzeti neku dobru ključnu riječ (kao što je ova s boli u leđima) i ne iskoristiti njezin potencijal kako treba.

A ključna riječ će propasti ako napišete neki "OK" tekst.

Internet je pun „ok” tekstova, posebice kod nas. Vani je drugačije.

Tekst treba biti izvanredan, unikatan, sveobuhvatan, kompletan. Da daje realnu vrijednost i uz to da još privuče i linkove i šerove i lajkove kako bi potaknuo konverzije.

Primarno je da se prvo rangira, i da zadrži poziciju što duže.

Glavni cilj sadržaja na samom početku je da riješi kod korisnika njegove muke i probleme.

Kad je riječ o bolu u leđima, ljudima od toga stvarno zna biti prava muka.

Posebno kod nekih tema u kojima vlada dosta nesigurnosti i ne znanja. Ljudi traže preporuku, savjet, kako da odaberu, što da odaberu, na što da paze, a da se ne zeznu. Ili da ne plate previše, itd.

To je svrha sadržaja iz korisničke perspektive.

Kada korisnik dođe na tekst i vidi sve što ima tu, on mora osjetiti olakšanje. Kao da mu padne kamen sa srca.

Pomisao će biti kod njega, „e ovo je odlično, baš sam to tražio hvala Bogu da sam na to kliknuo.”

Potrebno je voditi računa o tome s korisničke strane. Staviti se u cipele korisnika.

Konkretno ovdje. Što muči korisnika koji ima bol u donjem dijelu leđa. Također vidjeti i tko sve to traži, i iz kojih razloga.

Kako odabrati dobru ključnu riječ?

Neki već to i razumiju, ali evo okvirno.

  • Fraza je dugačka – ima barem tri riječi u sebi (naša ima 4 – slovo kao riječ se ne broji).
  • Solidan broj mjesečnih pretraga. (720 odlično, s time da bolovi u donjem dijelu leđa se traže čak 1300 puta). Što je na kraju potencijal od nekih 2 000 mjesečnih pretraga. Nije loše :) Sad treba odlučiti dali ćemo ići na varijaciju s množinom „bolovi” ili jedninom „bol”.
  • Nema preveliku i prejaku konkurenciju za prvih 10 na tražilici. (ovdje je konkurencija ok, ali nije toliko prejaka, ima prostora za naš sadržaj da se probije).

Dakle tu se nije ništa puno promijenilo unazad nekoliko godina.

Može biti dobro ako ima i manji broj mjesečnih pretraga, recimo samo 100. Ali je fraza jako relevantna za temu sajta/bloga. Pa se može odlično povezati s proizvodom ili uslugom.

Jačate tekst s ostalim sličnim sadržajem. (pokrijete komplet jednu temu).

U tome slučaju biti će je još i lakše rangirati, a može biti da će bolje konvertirati nego neke fraze općenite, koje se više traže.

Kako sada napisati članak koji će se dobro rangirati za ovaj upit?

Ovo je opis procesa.

Najbolji način je napisati jednom jako, jako kvalitetan sveobuhvatan tekst. Zatim se može takav tekst malo promovirati na Facebook-u. Kada dobije malo „društvenog dokaza”.

Onda, kroz period od nekoliko mjeseci – 3, 4 mjeseca, možda i nakon 6 mjeseci možete preko search console vidjeti za koje se sve riječi tekst još prikazuje, za koje dobiva dosta impresija. Zatim ga još dodatno prema tim informacijama doraditi da bi ga Google još bolje rangirao. Eventualno nakon toga još jednom promovirati na Facebook-u, i to je to.

Tada je s time tekstom gotovo i ako nije isplivao na vrh, trebati će mu backlinkovi, ili još dodatnog sadržaja koji pokriva tu istu temu. Pa da linkamo te sadržaje iz glavnog teksta. Nekada kada je konkurencija baš jaka, trebati će i jednog i drugog.

Ali, zato dobro gledajte za koji KW se želite rangirati.

Ono što je odlično, kod nas neće biti potrebna čak niti Facebook promocija. Dovoljno je ako imate kakav takav kontinuitet u produkciji. Google će već to sam (algoritam) prožvakati.

Ja sam tako nakon, dorade pomoću search konzole podigao dosta tekstova sa druge na prvu stranu ili s 5, 6 pozicije na prvu poziciju. A, nisam uopće uložio niti kune u Facebook promociju.

Morate uzeti u obzir i on-page SEO faktore.

Ali to vrijedi samo ako je tekst unikatan i sveobuhvatan. Inaće je samo s tekstom teško. Potrebni će biti onda i linkovi.

To je strategija koja radi za SEO rangiranje blog tekstova.

Ova taktika je korisna iz više razloga...

Kako napisati i kako pristupiti kreiranju takvog sadržaja. Nije lako, ali se isplati.

Prva stvar je uzeti u obzir korisnika i što se krije iza njegovog upita. Razumjeti njegovu namjeru. Malo emocionalne inteligencije.

Druga stvar je saznati što više, odnosno istražiti. Što više to bolje.

Preduvjet za dobar članak je istraživanje teme.

Da ponovim, proces kako ide do sada

  • odabrati kvalitetnu ključnu frazu (min. 3 riječi)
  • staviti se u cipele korisnika
  • napraviti dobru pripremu za pisanje – istraživanje
  • napraviti sveobuhvatan i unikatan sadržaj

Od ove četiri točke iznad se može puno toga napisati, ali nema ovdje toliko prostora. Fokusirati ću se na ovu treću. Na istraživanje. I nešto malo oko pisanja. Kako bi mogli lakše kreirati te sveobuhvatne tekstove koji se kod nas rangiraju poprilično lako (u razumnom vremenskom periodu).

Istraživanje teme i priprema za pisanje

Prvi način

Prvih top 10 na Google-u

Potrebno je unijeti KW u tražilicu i pregledati prvih 10 organskih. (pobrinite se da prvo očistite preglednik od povijesti i prethodnih pretraga, najbolje radite u privatnom modu pretrage).

Na početku gledati kakvi su tipovi rezultata prikazani, ako su na vrhu videosi s Yuotube-a, slike, i ostali ne klasični organski rezultati. To je znak da ćete i vi morati nešto od toga napraviti.

Zatim gledate naslove i meta opise. To je prvo.

Kakvi su i dali su ciljano optimizirani za KW. To se jasno vidi kada je, a kada nije. Tu odmah vidite i ideje za naslove. Recimo da vaš naslov daje nešto drugačije od ovih prvih 10.

Dali su naslovi i opisi odgovarajuće dužine, ili su predugački, pa ih odsječe. Dali forsiraju ključne riječi. Dali privlače na klik, imaju neki specifičan CTA.

To je sve kasnije bitno za CTR.

Gledate dali imaju i snipete: FAQ, How to, site linkove i slično.

Zatim možete otvoriti svaki rezultat i zabilježiti sve ono što je dobro, i što vi možete još bolje. Zabilježite si i neki opći dojam o stranici. Kakav je dizajn, brzina, količina sadržaja, kvaliteta sadržaja, korisničko iskustvo, ponuda, autoritet i ostalo.

Na kraju toga, cilj je da imate sliku o tome:

Kakvi su naslovi (title) i meta opisi

kakav je sadržaj na prvih 10

Tu već vidite dali će vam biti lakše ili teže rangirati, odnosno koliko ste dobro procijenili KW da ga možete rangirati.

Također tu isto vidite ako već imate neku jedinstvenu ideju za tekst, dali će to biti dobro ili ne. Ako imate nešto što nudite potpuno jedinstveno u odnosu na onih prvih 10. To će onda biti fokus teksta i oko toga radite naslov i meta description.

Sada idemo dalje.

Drugi način

Koristite neki search alat. Klasika.

Recimo SEMrush ili neki takav sličan.

Pronađete sve ključne riječi za koje ima smisla ubaciti u tekst. Dovoljno je da izvučete i one najviše tražene.

Ono što je ovdje nedostatak, ti vam alati kažu samo jedan dio ključnih fraza koje ljudi unose u tražilicu. Pravo zlato se tu i ne nalazi.

To su većinom one top i općenite fraze, oko kojih se bori i konkurencija. Jer se puno traže i baš su primamljive.

Dakle, moramo još dodatno tražiti na druge načine.

Treći način je od Q do M

Unesete u tražilicu KW, zatim lupite jedan razmak na tipkovnici i tipkate slovo po slovo. Idete redom Q, W ,E, R, T, Z... B, N, M. Ovo je primjer za slovo S. Tako možete proći svako slovo.

I uzimate sve što vam izbaci za svako slovo kao relevantno i što ima smisla staviti u tekst. Tu ćete pronaći mnoge odlične stvari i podteme koje niti jedan alat za ključne riječi ne javlja. Ili barem u većini ne javlja.

Četvrti način je povezani rezultati

Za svaki upit Google prikaže povezane rezultate. Tu isto pogledajte i uzmite sve što ima smisla.

povezani-rezultati

Možete kliknuti na neke od tih povezanih rezultata i pogledati njegove povezane rezultate. I njih zabilježite.

Na kraju imate hrpu različitih fraza, upita, pojmova, riječi, pitanja, i slično. A sve u globalu oko jedne temu koju optimizirate za vaš glavni odabrani KW.

Ima još dosta načina. Npr. forumi i grupe na društvenim mrežama. Ali meni je odlično obraditi pitanja.

Pitanja su odličan materijal za sadržaj. Ljudi svuda imaju razna pitanja koja ih muče i žele odgovore na njih. Kao što sam već napisao da se riješe muke, nesigurnosti, problema, bla bla bla...

Pitanja i istraživanje / traženje pitanja

Odličan alat za to je Answerthepublic.

Unesete svoj KW i on vam izbaci pitanja, usporedbe i prijedloge. Ovako dobijete u krug pitanja za ovaj upit koji koristim kao primjer.

Dobijete još hrpu ideja i pitanja koja se postavljaju za vašu temu.

U bazi nema Hrvatska i hrvatski, ali to i nije bitno jer jedna te ista pitanja iz jednog područja muče ljude diljem svijeta. I u Americi i u Engleskoj i na balkanu.

Ta pitanja nemaju veliku pretragu ili nemaju uopće. Ali to ljudima nudi dodatnu vrijednost. Tako dođete do tih detalja oko kojih možete kreirati neku dodatnu vrijednost i odmaknuti se od konkurencije.

On vam tu pokaže pitanja koja bi se možda da razmišljate i razbijate glavu sjetili, a možda i ne bi. Ja nekada kada vidim neko takvo pitanje, pomislim da se ja ovog nikad ne bi sjetio da sam razbijao glavu što bi još mogli tražiti i što bi bilo relevantno.

Dakle nije dovoljno čak niti napisati tekst koji će biti popunjen sa ključnim riječima koje prikazuju alati za istraživanje ključnih riječi. Već je potrebno napraviti potpuno i detaljno istraživanje tog tematskog područja ili mikro područja.

Tek kada ste završili sve to detaljno istraživanje i pripremu možete početi raditi „kostur teksta”.

Naslov i opis ostavite za kraj. Ako vidite da može proći zamišljeni fokus teksta. Oko toga će biti naslov.

Kostur teksta

Kostur se sastoji od glavnog naslova h1, podnaslova h2 i podpodnaslova h3.

Između su blokovi sadržaja, paragrafi

  • slike
  • tekst
  • video
  • tablice
  • infografici
  • popisi
  • citati
  • usporedbe
  • skice
  • grafikoni
  • testimonijalsi
  • ocijene
  • itd

Sve što nađete kao dobre teme.

H2 i h3, izmješajte. Odaberite podteme koje idu u H2, i ta pod tema imati će nekoliko h3 koje će biti podpodteme.

Nazive naslova h2 birate prema ovim pojmovima koji se malo više traže. H3 mogu biti i neka interesantna pitanja, ili upiti.

Na početku možete imati i how to... ako ima smila, na kraju FAQ. Na vrhu može biti i TOC (table of content). Dobro je da tekst ima tablicu sadržaja ako je detaljan, da se ljudi lakše snađu i odaberu što ih interesira. Posebno kada su na mobitelu.

To je u biti i jako bitno zbog korisničkog iskustva.

Posjetitelj odmah na početku članka dobije popis linkova s temama u tekstu i jednostavno klikom može otići na dio članka koji da interesira. Tako preko TOC-a dobijete i one linkove ispod meta opisa koji se vide na SERP-u. Posebno ako to odradite kako treba.

Može se koristiti i dodatak za TOC na WordPress-u, ali bolje je napraviti vlastiti HTML predložak za to i onda samo koristiti.

Sve te stvari na kraju pomažu da izgled rezultata na tražilici više ubada u oči. Hvata pogled.

Mada je to značajnije na desktop-u nego na mobitelu, jer na mobitelu ima manje prostora za prikaz nekoliko rezultata odjednom kao na desktopu. Ali opet, ako stavite dobro pitanje u FAQ, opet može biti odlično i korisnik se baš na tome može zaustaviti i pogledati.

A ključna riječ? I ostale sporedne ključne riječi i fraze?

Kako i gdje i koliko puta ponoviti ključnu riječ.

Ja stavim u naslov (na početku), u linku, u opisu, negdje u H2 i H3, Jedna slika s alt tagom koji ima točno taj KW. Alt tagovi su dosta detaljni. Može biti i nekoliko rečenica u njemu. Posebno ako se slika nalazi u tekstu gdje se isto tako nalaze te riječi koje su i u alt tagu.

Ostale ključne riječi isto spomenem kroz tekst tu i tamo dva tri puta. Naravno, ne treba sve ubacivati, već ono što ima smisla.

Broj ponavljanja ključne riječi prelazi rijetko kada 1% od ukupnog broja riječi. Najčešće je od 0,5 – 0,7%.

Može se provjeriti i po WDF- IDF. Ali ja to do sada nisam koristio.

Nakon istraživanja, izbacite fraze za koje nema na kraju nikakvog smisla da se nalaze u tekstu. Isto tako biti će nekoliko fraza koje su ista podtema. Neke možete izbaciti a neke stavite u H2, neke u H3, a neke u tekst.

Na kraju se posvetite naslovu i opisu.

Naslov gledam da bude do 55 karaktera ili 550px. Meta opis do 155 karaktera.

Url slug može imati KW u sebi i još nešto dodatno.

Recimo za ovaj KW može biti /rjesenje-za-bol-u-donjem-dijelu-ledja/ (nije najidealnije jer ima slovo u, ali oke).

Ne zaboravite, ono pitanje - što osoba traži to što traži i što želi?

Što osoba koja kuca [bol u donjem dijelu leđa] zaista želi, što zaista traži, što sve hoće saznati?

Što sve korisno joj mogu napisati, da bi bila prezadovoljna što je kliknula?

Ona će vas navesti da gledate psihološku pozadinu pretrage i dodatno odgovorite na

prava pitanja zato što sada bolje razumijete osobu koja pretražuje. Računajte da je svatko tko

posjeti sajt potencijalni klijent, i klijent (da bi napravio konverziju) želi se osjećati da vi razumijete njega. Razumijete njih i njihove probleme, i prije svega da zaista poznajete njih i njihove probleme.

Tada je ono što pišete relevantno i tada je automatski šansa daleko veća da sadržaj rangira i da ih

konvertirate u klijente.

Neki zaključak svega ovoga

Ako pristupite ovako jednom content projektu na domaćem terenu, s dobrom idejom, dobrim ključnim riječima i frazama, možete napraviti dobar posao. Dugoročno, i tu se onda može već razmišljati o nekom novcu.

Na stranom tržištu ovako nešto je u konkuretnim nišama postalo obavezno. Plus tamo će trebati više vremena i sigurno nešto backlinkova.

37 Likeova

Ja sam tek sad procitala tutorijal. Poduzi je, pa sam ga ostavljala za kasnije, a ova tema iziskuje posvecenost, jer bas sve je bitno, i nema citanja na preskok. I mogu reci:

Svaka cast!

Tutorijal je zbilja sjajan, i prevazisao je moja ocekivanja.

Slazem se sa svim sto si napisao, i sve to radim, ali ne konzekventno i bez organizacije. Ovako napisano je bas da podsjeti i nauci da je organizacija i strukturisan pristup bitan.
Npr. ovaj pristup koji si ovdje pomenuo (dole) sam licno koristila bas slovo po slovo samo za domaci sajt, i mislim da je neprikosnoven. Pri tom sam ga koristila za prosirenja clanaka koji vec rangiraju na poziciji od 1 do 3 (konkurencija je losa), znaci ne za masinu nego da vidim sta ljudi hoce kad dodju do mene. No autocomplete sam vec negdje pominjala i nesto sam imala utisak da ljudi uglavnom cesljaju keywords tools radije. A tools ovo ne rade, i rijetko su valjani za nase trziste.

Imam pitanje ovdje u vezi ovog sto sam podebljala:

  1. pominjes da stavljas kljucnu rijec u linku. Mislis li na izlazni link iz tog novog clanka? Ili na link na nekom drugom starom clanku koji vodi na taj koji pises?
    Ja gledam kad postavim novi clanak da onda sa jos par starih clanaka koji su relevantni postavim link na novi clanak, i da koristim kljucne rijeci ili neke varijante. Ne stavljam kljucne rijeci u izlazni link, ni interni a ni eksterni.

  2. Za alt tag, ovo je pametno da se odnosi na okolni tekst. To cesto ofrlje radim, obraticu paznju…Pitanje: da li se trudis da sa ALT bas opises sliku (sto je smisao u stvari iz ociju Gugla) i koliko detaljno je to sto si rekao “detaljno”? Kako ti rangiraju slike koje si opisivao sa “dosta recenica”? Moze neki primjer.

Svakako, tema u kojoj odgovaras na neko pitanje, i koja ima namjeru da pomogne nekom u rjesavanju nekog licnog problema je za SEO dosta zahvalnija nego kad se boris za one usere koji nesto trebaju da kupe iz pukog zadovoljstva i konzum poriva. Ipak mislim da sve ove korake koje si opisao mogu se koristiti za pisanje svakog clanka.

Big lajk od mene! (sa zakasnjenjem, sorry)

2 Likeova
  1. Mislio sam na URL slug, dakle link od članka.

  2. Ne trudim se baš uvijek da sa alt opišem sliku. Detaljno u smislu da napišem rečenicu dvije u alt ta. Neke rangiraju bolje neke lošije. Izgleda da tamo gdje je lakše za tekst, tamo ide lakše i slika.

1 Like