[quote=“trnac”]Možda ti pomogne da znaš s kime imaš posla:
Intelektualno vlasništvo: Hrvatski poduzetnik od Lufthanse traži milijune – Nacional.hr[/quote]Uopće nema dvojbe da gubi.
Ovo je identičan slučaj onom sa žigom Android koji sam u nekoj nedavnoj temi spomenuo. Frajer je koristio ime Android za svoj softver, a kada je Google počeo koristiti isti, frajer je dignuo tužbu navodeći da mu je posao propao jer su ljudi počeli misliti da on preprodaje Googleov besplatni softver. U sudskom procesu se, međutim, pokazalo da je čovjeku biznis presahnuo godinama ranije i da više godina nije uopće akivno koristio naziv Andorid, prije nego ga je Google počeo koristiti, tj. sud je utvrdio da je frajer faktički i stvarno postao sekundarni korisnik prije nego je Google počeo žig koristiti aktivno.
Ovdje je situacija još jasnija: čovjek je imao neke ideje i planove, i od njih odustao. Ne samo da je prestao, nego nikada nije koristio to ime kao žig za svoj proizvod, jer proizvoda uopće nikada nije bilo. Drugim riječima, šteta koju mu je Lufthansa pričinila je doslovno šteta troškova registracije, ako uopće i to.
Tako da će popušiti 101 %. Naime, sud siguno neće priznati osobni emotivni odnos prema tom nazivu. Naziv kao naziv - on je beznačajan. Bitan je žig iliti brand. A žiga nema ako nema krave koju bi se žigosalo, tj. ako nema firme, biznisa ili proizvoda koji bi djelovao pod tim imenom.
Ono što je meni smiješno U tom slučaju je što ljudi misle da za ništa mogu dobiti nešto. Odšteta nije “kazna” koju se nekome odrapi zato jer je počinio nešto “loše”. Odšteta je iznos novaca koji je netko propustio ili bio onemogućen zaraditi, a koji je imao pravo i za očekivati je da bi zaradio, danije bilo djelovanja nekog drugog. U ovom slučaju frajer - po vlastitom priznanju (!) - u navedenom periodu nije radio ništa, i ne bi zaradio ništa - s Lufthansom ili bez nje. Drugim riječima, LH je odlično i točno procijenila pričinjenu mu “štetu”. Sud će to samo potvrditi.
–
Da se radi o sloganu ili nekom drugom autorskom djelu, mogao bi očekivati nadoknadu za iskorištavanje istog. Ali naziv nije autorsko djelo, pa niti po tome ne može tražiti odštetu.
Kada bi to što hoće bilo moguće, onda bi ljudi za relativno malen novac registrirali sve žive i nežive nazive i poslije ih prodavali kao rog za svijeću. Dakle, radili bi isto što se sada radi s domenama.