Zašto sve mailovi idu u SPAM

Pozdrav,

evo jedna tema da istražimo:

  • što sve može biti uzrok da mailovi završe u SPAM pretincu.
  • što sve možemo poduzeti kada email krene u SPAM, a jako nam je bitno da ne ide u spam.

Tema je generalna za ovaj problem, a u sljedećem postu ću detaljnije opisati kako se kod mene razvio
problem. (Čiji uzrok još ne znam)

Konkretno moj primjer:

  • imam jedan hosting i više klijenata na istom

  • na tom hostingu je i moj core projekt (što ću moguće požaliti da je sa drugima, iako bi on trebao biti odvojen na zasebnom subscriptionu)

  • ima tu i nešto virusa koji su sasječeni ranije prilikom useljenja tih inficiranih file-ova. Ovaj hosting mi je brojao kao siguran protiv tih virusa jer imam više tih subscriptiona između kojih se virus nebi smio moći širiti. A ako i pokuša nešto unutar subscriptiona, hosting to uoči i javi mi koji file je maliciozan.

Nekidan dobijem automatsko upozorenje od hosta: (Slično onome kada detektira maliciozni file, samo ovog puta je upozorenje bilo fokusirano na emailove koji se šalju)

Nažalost, taj smo račun e-pošte morali pronaći
treće strane za širenje nepoželjne mase
Zloupotrebljene su adrese e-pošte.

Za to je korištena vaša lozinka e-pošte.

Poslužitelj: *********
Povezani račun: web@moja-domena.com

Mjere poduzete sa naše strane:

  • Promjena lozinke za poštu

Mjere koje morate poduzeti:

  1. Odmah provjerite sve radne stanice s pristupom
    u spomenuti poštanski sandučić o virusima i Trojancima i njihovim
    Čišćenje.

  2. Prebacite se na šifrirani promet pošte tako da
    podaci za prijavu više nisu vidljivi.

  3. Promijenite lozinku za poštu putem alata Plesk Admin
    u izborniku “E-pošta” na razini domene. Lozinka je dopuštena
    više se ne vraćaju na prethodno, jer
    to se zna i zato više nije sigurno.

Momentalno nakon toga mi se javlja jedan klijent da su im pali emailovi…tj. da svi njihovi mailovi kada si šalju interno email unutar nj. domene…da im završavaju u SPAM-u.
Podrška hostinga se do sada pokazala odličnom, susretljivom i sposobnom…i za ovaj slučaj se također dosta potrude istražiti, ali tvrde da gornji mail upozorenja nebi nikako trebao biti povezan sa SPAM problemom ovog klijenta.
(U to sam nekako sumnjičav, teško da se vremenski tako poklopilo)

Svoj email sam testirao odmah nakon upozorenja da li radi…i činilo se da radi.
Ali nakon par dana skužim da i moji emailovi idu u spam. (to su emailovi koje šaljem sa gore spomenutog povezanog računa iz automatskog upozorenja.)
I to mi javlja klijentica koju sam ranije uredno već više puta kontaktirao.

I to mi je prava katastrofa da mi mailovi budu detektirani kao SPAM, ali šta je tu je.
Jer posao jako ovisi o tome. Uslugu koju nudimo klijentima je upravo da ih putem emaila kontaktiramo kada dobiju zainteresirani upit za svoju online-ponudu.

Sljedeće radim provjeru svog emaila tako da šaljem email na nekoliko random email adresa.
Za neke (ranije poznate) emailove nije završio u spamu. (Što je dobro…znači da ipak neće svim postojećim klijentima prebaciti se u spam, koji su do sada uredno primali.)

No neki emailovi uključeni u testiranje koji su novi u priči…su ga dobili u SPAM. Ono što je čudno, označim sa tim emailom primatelja da nije spam…šaljem ponovno, i on opet završi u spamu. I tako nekoliko puta.
Email primatelja je u ovom slučaju gmail, i to bi možda mogao biti njihov bug …a možda je toliko velik spam-flag na mom emailu, da ne pomaže niti kada primatelj jasno kaže da to ne želi u spamu. (Ovo je ujedno bio i prvi test…i baš me zabrinulo)

Koje sve solucije problema postoje?

  • promjeniti domenu sa koje se šalju emailovi? Da li igra ulogu na kojem hostingu je podešen email-servis?
  • mogu li ja uopće imati DNS domene prema jednom hostingu, a email-servis za tu domenu setapirati na drugom hostu?
  • u mom slučaju dobivam istovremeno upozorenje sa hostinga kada i mailovi kreću u spam. Pitam se, tko sve može označiti moje mailove sa spam-flagom? Samo neki email serevis (tipa gmail) za svoj vlastiti spam filter, ili postoji neka globalna “crna lista”? Što bi u mom slučaju značilo da moj hosting nema nikakve veze sa tim spam-flagom. On je mene samo upozorio da netko pretjerano šalje emailove, a to pretjerano slanje je gmailu bio triger da me označi spam-flagom?
  • da li ja mogu završiti u spamu samo zato jer sam na hostingu čiji je IP na lošem glasu…ili se svaki spam-flag veže jedino uz domenu sa kojega se emailovi šalju?

Ono što vidim kao jednu od “side” opcija, ugraditi u svaki email link pomoću kojeg će se pratiti jel email pročitan…pa onda dodatno djelovati ako se uoči da neki klijent ne vidi emailove.
To je svakako korisno dodati, ali to vidim samo kao dodantu korisnu opciju, ali i ne rješenje problema.
Minus toga je pak što se klijent mora emailom motivirati da klikne taj link koji trigira praćenje čitanja.
Može se praćenje ugraditi i tako što se stavi slikica u email sa jedinstvenim query-em za src slike…pa se prati kada je ta slika učitana, što znači da je email otvoren. Ovo zvuči odlično, ali nije baš stabilno i pouzdano za sve email servise.

Može biti svašta, od virusa, do loše postavljenog servera, ili blackistane domene.


Pogledaj tu, pa vidi u kojem smjeru da tražiš.
DKIM potpis je važan, spf i dmarc
Dalje, domena i rDNs treba raditi resolve , što su sve serverske postavke.
Viruse očisti s čim već, ovisi od os-a
Ako si na blacklisti, vidi razlog . Riješi probleme pa traži da te uklone

Edit: ja na tom testu imam score 10/10 pa opet email na Gmail ide u spam. Nisam radio DNS zapise za IP v6 , što planiram, samo da vremena uhvatim

da

da, upravo to ti želim preporučiti … najbolje bi bilo kada bi mogao svoju domenu povezati sa gmailom

veže se i za domenu ali i za IP servera

generalno je to oko mailova zaista komplikovano i teško, znam da mnogi muku muče sa mejlovima u spamu

isto tako ako dosta tvojih mailova primaoci nisu ni otvorili to je znak gmailu i hotmailu da ide u spam, nevezano za sadržaj, IP adresu, domenu … a ako neko sa servera šalje poruke tipa 423jh42jhk527fsz344 svi na serveru ispaštate zbog njega, isto važi i za fajlove

Ovo je odlican alat za to:

1 Like

Potpisujem provjereno dobar i brze se rijesi problem

1 Like

Hvala svima na sugestijama. Nisam još stigao istraživati, ali vidim ima korisnih odgovora :wink:

Pozdrav kako si resio probleme sa spam mejlovima?

Sta savetujes kao najbolje resenje?

Hvala.

Iskreno ne mogu se sjetiti. Bila je neka greška na serveru koju su uočili i ispravili i od tada je nestao problem. Kako sam došao do greške, huh … ne znam više. :confused:

Btw. to je bila greška koja je uzrokovala da 100% svi emailovi idu u spam. Nakon uklanjanja toga nemam podatak što ide, a što ne u spam … ali komunikacija koja je funkcionirala ranije, i dalje funkcionira… što će reći da standarnim klijentima ne idu emailovi u spam.

Savjet je podesiti sve što treba za email komunikaciju. Imaš taj alat za testiranje, vidi gdje je problem i rješavaj

Kod jedne firme s kojom radi moj klijent su imali problem s virusima (svašta nešto) i onda su informatičari podigli takvu razinu zaštite da im je baš svaki dolazni mail odlazio u spam.