Konkretno moj primjer:
-
imam jedan hosting i više klijenata na istom
-
na tom hostingu je i moj core projekt (što ću moguće požaliti da je sa drugima, iako bi on trebao biti odvojen na zasebnom subscriptionu)
-
ima tu i nešto virusa koji su sasječeni ranije prilikom useljenja tih inficiranih file-ova. Ovaj hosting mi je brojao kao siguran protiv tih virusa jer imam više tih subscriptiona između kojih se virus nebi smio moći širiti. A ako i pokuša nešto unutar subscriptiona, hosting to uoči i javi mi koji file je maliciozan.
Nekidan dobijem automatsko upozorenje od hosta: (Slično onome kada detektira maliciozni file, samo ovog puta je upozorenje bilo fokusirano na emailove koji se šalju)
Nažalost, taj smo račun e-pošte morali pronaći
treće strane za širenje nepoželjne mase
Zloupotrebljene su adrese e-pošte.
Za to je korištena vaša lozinka e-pošte.
Poslužitelj: *********
Povezani račun: web@moja-domena.com
Mjere poduzete sa naše strane:
- Promjena lozinke za poštu
Mjere koje morate poduzeti:
-
Odmah provjerite sve radne stanice s pristupom
u spomenuti poštanski sandučić o virusima i Trojancima i njihovim
Čišćenje.
-
Prebacite se na šifrirani promet pošte tako da
podaci za prijavu više nisu vidljivi.
-
Promijenite lozinku za poštu putem alata Plesk Admin
u izborniku “E-pošta” na razini domene. Lozinka je dopuštena
više se ne vraćaju na prethodno, jer
to se zna i zato više nije sigurno.
Momentalno nakon toga mi se javlja jedan klijent da su im pali emailovi…tj. da svi njihovi mailovi kada si šalju interno email unutar nj. domene…da im završavaju u SPAM-u.
Podrška hostinga se do sada pokazala odličnom, susretljivom i sposobnom…i za ovaj slučaj se također dosta potrude istražiti, ali tvrde da gornji mail upozorenja nebi nikako trebao biti povezan sa SPAM problemom ovog klijenta.
(U to sam nekako sumnjičav, teško da se vremenski tako poklopilo)
Svoj email sam testirao odmah nakon upozorenja da li radi…i činilo se da radi.
Ali nakon par dana skužim da i moji emailovi idu u spam. (to su emailovi koje šaljem sa gore spomenutog povezanog računa iz automatskog upozorenja.)
I to mi javlja klijentica koju sam ranije uredno već više puta kontaktirao.
I to mi je prava katastrofa da mi mailovi budu detektirani kao SPAM, ali šta je tu je.
Jer posao jako ovisi o tome. Uslugu koju nudimo klijentima je upravo da ih putem emaila kontaktiramo kada dobiju zainteresirani upit za svoju online-ponudu.
Sljedeće radim provjeru svog emaila tako da šaljem email na nekoliko random email adresa.
Za neke (ranije poznate) emailove nije završio u spamu. (Što je dobro…znači da ipak neće svim postojećim klijentima prebaciti se u spam, koji su do sada uredno primali.)
No neki emailovi uključeni u testiranje koji su novi u priči…su ga dobili u SPAM. Ono što je čudno, označim sa tim emailom primatelja da nije spam…šaljem ponovno, i on opet završi u spamu. I tako nekoliko puta.
Email primatelja je u ovom slučaju gmail, i to bi možda mogao biti njihov bug …a možda je toliko velik spam-flag na mom emailu, da ne pomaže niti kada primatelj jasno kaže da to ne želi u spamu. (Ovo je ujedno bio i prvi test…i baš me zabrinulo)