Zaustavljanje spama

Ako mi netko šalje spam na hrvatskom jeziku i reklamira site kojijena hrvatskom, a njegov ISP je u americi, onda ja prijavim njima taj slučaj, međutim aamerikanci ne razumiju što piše u toj poruci i ne znaju da li je to spam ili nije. Što se može poduzeti da se taj spam zaustavi, osim sudske tužbe? Ima li neki mehanizam ili neka međunarodna služba za prijavljivanje spama?

Ti me Ante uvijek iz nova iznenadis.
Sjecam se tvojih straih postova po kojima sam zakljucio da si i vise od obicnog internet znalca.
Tesko mi je povjerovati da sam ne mozes ili ne znas pronaci rjesenje za to. Prije bi rekao da te ova tema interesira iz skroz drugih razloga…
To temeljim na nekim tvojim postovima u zadnje vrijeme.

Ako su promidžbene poruke upućen na e-mail poduzeća, onda to nikako nije spam. Zakon to ne brani.

Ako je poruka upućena građaninu i ukoliko ta poruka nije usklađena sa člankom 107. Zakona o elektroničkim komunikacijama, onda se prijava može poslati inspektoru elektroničkih komunikacija koji će provesti nadzor nad pošiljateljem i postupiti shodno rezultatima tog nadzora. Međutim, treba imati na umu da Zakon daje i mogućnost pritužbe pružatelju usluga elektroničkih komunikacija, što ne mora nužno biti “hoster” (koji je u inzoemstvu), već može biti ISP preko čijeg internetskog pristupa je pošiljatelj slao spam. Svakako se može prvo krenuti s ISP-om, a potom ići prema inspektoru ako primatelj spama nije zadovoljan postignutim ili ISP odgovori da to nije u njegovoj nadležnosti.

Inspkeciju je vršilo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. Međutim 20. 7. o.g. su donesene neke izmjene tog zakona, dio kojih je već stupio na snagu, a dio kojih stupa na snagu ulaskom RH u EU. Te izmjene nisam proučavao, čini se da se inspek. nadzor njima prenosi s Ministarstva na HAKOM, ali nisam siguran je li to točno, te ako jest, stupa li to na snagu odmah ili tek ulaskom u EU.

Dodatno na to, ovisno o tome kako je pošiljatelj došao u posjed e-mail adrese, moguće postoji osnova i za prijavu Agenciji za zaštitu osobnih podataka koja onda provodi vlastiti nadzor po ovom pitanju.

Znači ipak se na neki način to regulira i kod nas. To je dobra stvar. Problem je ako se netko prijavio s mojom email adresom na neku mailing listu. Onda ja to prijavim, a osoba koja šalje tvrdi da sam se ja prijavio 1.5.2011. u 23:35:12 sa IP adrese 213.58.321.92.

Ako se utvrdi po IP-u da je to obavljeno iz internet caafea, slobodnog wirelessa, iz neke firme, udruge ili iz stana od susjeda… Tada se postavlja pitanje jesam li ja bio na toj drugoj internet konekciji i to napravio ili je to netko napravio umjesto mene. Nadam se da sam precizno objasnio što mislim. Mislim na mogučnosti koje inspektori imaju u praksi. Ne znam kako u praksi to izgleda i što kad se utvrdi da je prijava stigla sa konekcije od osobe xxx?

Inspektori u praksi imaju zdravorazumske mogućnosti.

Ako ti prijaviš da primaš spam, oni će izvršiti nadzor u firmi koja šalje e-mailove, tj. tražit će tu firmu da se izjasni oko načina na koji skupljaju e-mailove, kome šalju i koje promidžbene poruke i sl. te ih upozoriti da se usklade sa zakonom i to s kojim zakonima. Tebe će potom obavijestiti da su nadzor napravili, da se je firma izjasnila tako-i-tako, da je ukonila tvoj e-mail i da su obećali da te više neće kontaktirati, te će te zamoliti (inspekcija) da ih (inspekciju) obavijestiš ako se stvar ponovi.

Ako budu dobili ponovljene prijave i prijave od različitih ljudi, onda će inspekciji biti jasno da to više nisu sporadične pogreške u radu, već da se radi o sistemskoj neusklađenosti sa zakonom.

Ono što je bitno da razumiješ je da se ovdje ne igra igra dokazivanja, jer nitko nije nikoga tužio niti za što, niti je inspekcija sud. Ovdje se naprosto radi o tome da li je poslovanje toga prijavljenoga u skladu sa zakonom. Nije briga inspekciju zašto njegovo poslovanje nije u skladu sa zakonom (ako stvarno nije) i tko je kriv zbog toga. Prijavljeni je bio upozoren i njegova je dužnost bila da poduzme mjere i primjeni sredstva da se uskladi sa zakonom. Hoće li on to učiniti tako da u svoju metodu prijave u listu ugradi višu razinu kontrole i provjere, hoće li on to učiniti tako da unajmi Koka i detektive da pronađu tog zlonamjernika koji se se izdaje za tebe i tako zloupotrebljava njihov servis i čini štetu njihovom dobrom glasu ili će to učiniti tako da naprosto prestanu slati reklame uopće ili će poduzeti štogot četvrto - niti si inspektor time razbija glavu, niti je to njegov posao. Nije inspekcija tu da drži za ruku punoljetne direktore ozbiljnih trgovačkih društava i sažalno klima glavom nad njihovim jadikovkama o tome zašto oni imaju “najbolju namjeru” uskladiti svoje poslovanje sa zakonom, ali “zločesti neki stričeki” ih onemogućuju.

Prednost inspekcije je što oni, ako nađu da dobronamjerna upozoravanja dalje nemaju smisla, samo oderu kaznu na koju nema mogućnosti žalbe, već se mora pokretati spor pred Upravnim sudom. Pošto je firma koja je primila kaznu ta koja tuži, na njoj je da dokaže da je kazna neopravdana, a ne na inspektoru da dokazuje da je opravdana. To je, po mom sudu, guba god tih inspekcija.

Ključ inspekcije nije u inspekciji, već u građanima i njihovoj voljnosti da štite svoja vlastita prava. Dakle, taj spammer se ne mora zapravo puno brinuti dokle god građani toleriraju spam ili nisu uopće upoznati s regulacijom i svojim mogućnostima zaštite.


Napominjem da ja nisam odvjetnik, a pogotovo nisam prakticirajući odvjetnik ili inspektor, već govorim iz nekog uskog iskustva koje imam. Za točnije se informacije o praktičnoj naravi priče obrati najbolje nekom odvjetniku.

[quote=“Dr_Ante”]Znači ipak se na neki način to regulira i kod nas. [/quote]Ne na neki način, već na način koji je u skladu s načinima na koji to reguliraju druge države u EU. Nemojte zaboraviti da mi praktički već jesmo država Europske unije, ma što političari još uvijek mislili o svom statusu pred državnim institucijama.


Copyright © 2020 WM Forum - AboutContact - Sponsored by: Mydataknox & Webmaster.Ninja