Alat za organizaciju (proizvodnog) poduzeća

Nedavno sam ovdje na forumu pričao o excel tablicama koje mi služe za izračun cijene namještaja.
To se na kraju razvilo u dosta ozbiljan tool koji mi vrlooo precizno računa svaki segment firme doslovno u minutu, a na osnovu vrlo malo ali pomno isplaniranih pitanja na koje odgovaraju moji prodavači.

Kako to izgleda?
Imam excel file koji kaže:
Klijent Ivo Ivic prihvatio je ponudu za kuhinju, cijena kuhinje 5.000,00 kn.

  • Projektiranje: 87 min (projekt)
  • Raskrajač: 47 min (proizvodnja)
  • Kantarica: 43 min (proizvodnja)
  • CNC: 56 min (proizvodnja)
  • Sastavljanje: 103 min (proizvodnja)
  • Montaža: 174 min (montaža)

Eh, sada kad je to prihvaćena ponuda, ja to moram na neki način unijeti u sustav i početi pripremu za izvršenje zadatka.

Što mi treba?
Trebam alat na kojem će se moći otvarati kartice (kao npr. trello kartice). Nakon što sam otvorio karticu i napunio je podacima, trebam je smjestiti u realno vrijeme, odnosno na kalendar.

Dakle, trebam kalendar na kojem već imam kartice, a ovu ubacujem na kraj rasporeda…iduća prodaja ide u kalendar nakon ove itd itd.

Ovo za sada sve nude gotovo svi alati u ovoj kategoriji sotftvera… No, sada dolazimo do onog ključnog segmenta koji nisam do sada našao da nudi bilo tko… A u mom slučaju je neophodno za uspješnu organizaciju.

  1. Kartica mora imati “polja” u koja unosim očekivano trajanje svake gore spomenute kategorije procesa (3 osnovne kategorije).
  • projektiranje
  • proizvodnja
  • montaža
  1. Kartice moraju imati 2-side komunikaciju.
  • ja ih postavljam na kalendar
  • zaposlenik na raskrajaču preko svog tableta označava sa “u radu” ili “završeno”
  • tek kada on označi karticu “završeno”, na kalendaru ga čeka novi projekt.

Kartice se trebaju nadovezivati jedna na drugu na osnovu vremena.
Za primjer uzmimo četri kartice,

  1. Ormar Lea= 70 min
    12.02.2021., 12:40 - 13:50
  2. Ormar Ivo = 50 min
    12.02.2021., 13:50 - 14:40
  3. Kuhinja Ivić = 200 min
    12.02.2021.,14:40 - 13.02.2021., 10:00
  4. Kuhinja Jović = 64 min
    13.02.2021., 10:00 - 11:04

Kao što je vidljivo na “kalendaru”, projekt “Ormar Ivo” je na rasporedu za proizvodnju 12.02.2021. u 13:50. Proizvodnja traje 50 min.

Problem 1: Ormar Lea kasni 4 minute.

  • kalendar to treba prepoznavati te gurati sve kartice koje su složene u raspred “prema desno” za te 4 minute, odnosno dok zaposlenik ne označi “Ormar Ivo” - “u radu”.

Problem 2: Dogodio se problem u prozivodnji, “Ormar Ivo” završio se tek u 14:51.

  • “Kuhinja Ivić” umjesto u 14:40 počinje u 14:51.
  • ja procjenjujem da ne želim da se u tom trenutku započinje proizvodnja “Kuhinja Ivić” nego idem do ekipe da popijemo kavu tih zadnjih 9 min radnog vremena.
    Lijevim klikom miša hvatam karticu i prenosim je na sutra u 07:00, a dok prenosim ovu karticu, prenose se i sve ostale te kreiraju novi raspored rada koji bi sada izgledao ovako:
  1. Ormar Lea klikom na “završeno” seli na kraj rasporeda kategorije montaža
  2. Ormar Ivo ide iza ormara Lea (završna proizvodnja)
  3. Kuhinja Ivic
    13.02.2021., 07:00 - 11:00
  4. Kuhinja Jović
    13.02.2021., 11:00 - 12:34 (uračunata i pauza od pola sata, naravno).
  5. Itd
  6. Itd

Uf, šta ja vamo smrsi… Jel skuzio itko šta sam želio reći? :rofl:

Ponata svega je preciznija, bolja i lakša organizacija cijelog procesa.
Na početku primjera Kuhinja Jović je trebala biti gotova 13.02.2020. u 11:04, a stvarno se završila tek u 12:34… Unatoč tome što se raspored unutar 12h pomakao za sat ipo, ja ga i dalje imam pod kontrolom. Znam kada najavljujem koju montažu, znam kada moram naručivati koju robu, koji su nam rokovi isporuke itd itd.

Ugl, spreman sam dosta platiti onom tko ovo zna izraditi… Ili platiti pivo onom tko mi preporuči već postojeći tool s ovim mogućnostima :grinning:

Ako me ništa niste skužili, vičite, pokušat ću skicirat :rofl:

https://optisol.biz/customwoodworking/
Ovako nesto? Imaju i demo pa pogledaj

Uf, pregledao sam malo tool… ima tu svega, bućkuriš. Ne sviđa mi se baš.

Ja bi se bazirao na ovakvom izgledu: https://monday.com/ ili https://favro.com/

Tvoje “prenošenje kartice” mora utjecati na sve kasnije termine?

Tako je. Uz to se kartice na kalendaru moraju slagati jedna na drugu i biti fleksibilne pa npr. ako raskrajač kasni 5 min, sve drugo se mora pomicati za tih 5 min …

Najbolje bi bilo uzeti neki od postojećih programa koji dozvoljava čačkanje po procedurama baze.
U tom slučaja postojeća app se brine da prikaz bude lijep i krasan, a mi se brinemo da podaci budu točni.

Apsolutno se ne razumijem u čačkanje po bazama :smiley: haha

Ako misliš da mi možeš ponuditi izradu ovog programa, slobodno se javi da popričamo :slight_smile:

P.S. sve mora biti 100% legalno, znači ne smije ni slučajno biti nekih “piratskih” dijelova programa.

Custom alat.

To ti se inace zove planiranje proizvodnje.
Sw Proizvodnja je slozen , jer treba biti povezano sa narudzbama, operacijama, skladistem itd…

Bez custom erpa, je tesko i gubljenje vremena.

Ovi alati monday, trello i sl. alati, nisu namijenjeni za takve stvari.

Uzmes recimo oddo

Platis nekome da ti napravi module koji ti trebaju.

Mozes hostati i kod sebe free, app je web,pisana u pythonu.