Albion Online Igra Tko

Jel igra tko Albion Online?

Igra je/ce navodno biti jedna od najvecih igara s najvecom bazom igraca. Trenutno se moze igrati samo ako se supporta igricu. Nekad davno sam volio onak si malo odigrati takve igrice pa sma ih supportao. Pa sad imam Founder Pack a uopce ne igram, jer sam solo igrac a igra je full usmjerena na grupno igranje.

Uglavom igra je RPG full loot, ono sto nosis takav si, uglavnom grinda se u igri 24/7.

No pustimo igru, predjimo na zanimljivosti:
Founder pack kosta 100$, a igra je u fazi closed beta, pa samo oni koji suportaju mogu igrat. Pa je tako prvi dan ove zadnje bete bilo vrlo vjerojatno preko 10 000 igraca. 100 x 10 000 je miljun dolara ljudi moji. A postoji i drugi pack, Legendary ili neznam kak se zove koji je malo jeftiniji ali na tom packu ima jos vise igraca. Pa eto, ova igrica jos nije ni izasla a vec je zaradila miljune.

A meni se neda igrat i vjerojatno necu ni igrat, pa sad neznam dal da prodam account, sada ili kada se igra otvori, jer imam osjecaj da bi founder pack mogao biti jos vrijedniji kada se igra otvori jer tih packeta vise nece biti, a imaju velike pogodnosti.

Upravo gledam gameplay na YT i sta znam, ne vidim neki feature nov da su izmislili, podseca me na Runescape prilicno.
Svidja mi se sto imaju cross platform opciju, to je vrlo bitno danas kod mladje publike pogotovo, zele sve, odmah, i da skoce sa PC igranja kuci na Android igranje u prevozu ili bilo gde, bez prekida iluzije.
Ali da, grindanje, group play, i imace neko vreme neku bazu igraca sigurno, za dalje, videcemo.
Uglavnom sve deluje kvalitetno, svidja mi se art style, stilizacija, ali to danas ne mora nista da znaci, trziste igara je jednostavno prezasiceno i nemilosrdno.

Nego sto se tice zanimljivosti.
Da li su svih tih 10 000 igraca iskesirali po 100$ pitanje je, jer videh da imaju i druge packages, a mozda su neki od njih isto bili supporteri za manju lovu, Kickstarter ili tako nesto ako je bio?
Ako cak i jesu, da pretpostavimo, opet ta cifra od 1 milion dolara je nista za igru ovog obima i kvaliteta veruj mi.
Iz mog game dev iskustva, ovi ljudi jos nista nisu zaradili, tek su poceli da vracaju ulozeno.
Angry Birds je kostao oko 150 000$ izrada, slicni budzet imaju i HOG igre, AAA naslovi poput Mass Effecta i Assasin Creeda mislim da ne mogu da se spuste ispod 50 miliona, to je neka donja granica.
A MMO naslovi imaju jos dodatnih x cluster fuck komponenti koje treba uracunati kroz vreme/novac.

Evo i nekih linkova da potvrdim ovo sto pricam:



Senior programer pa i gfx artist u USA mlati oko 100k$ godisnje, sto ti za milion dolara daje tim od 10 ljudi za ovu igru.
Ok, naravno da ces juriti jeftinije i stedeti na svacemu, ovo je valjda Evropska kompanija pa ce i plate biti dosta nize, ali jednostavno, na nekim stvarima nema precice, moras platiti profesionalce i to na duzi period ako mislis da imas manje ljudi u razvojnom timu.
Videh malocas da su na Steam-u od 2013-e, znaci 3 godine je zvanicno igra u razvoju, a ko zna koliko van toga.
Svi ti ljudi koji na njoj rade, pa da ih je i samo 10, i da su je pravili samo 3 godine, moraju imati platu kao one u salary surveyu, sto znaci da im treba 3 miliona $ samo da dodju na nulu.
Verujem da hoce i to brzo, igra je kvalitetna i ovcica za shishanje u tom zanru imas uvek, ali prava zarada ce doci tek posle pola godine i jace, ako prezive uopste prvi nalet tj zadrze igrace.

Jer ko sto rekoh ovakvih igara imas prilicno danas, i ako nesto novo ne ponudis progutace te jaci igraci.
Ona druga rec u “game industrija” je kljucna, iako to vecina ljudi van nje ne vidi.
Dakle kao industrija automobila, prehrane i slicno, ako nemas isplativ proizvod, gasis liniju, ljudi ostaju bez posla.
http://www.develop-online.net/news/goodgame-studios-restructure-could-see-up-to-100-jobs-cut/0223313

Sto se tice dileme oko prodavanja accounta, da sam na tvom mestu ja bih ga prodao.
Posto vec neces igrati cemu ti treba?
Sad jedino to da li odmah ili kasnije, ja bih se verovatno kockao bar malo i cekao da igra provoza par meseci pa sta bude bude.

Naletio sam na jos jednu igru slicnu ovoj isto je u ebta fazi i vec su prikupili preko 1 miljon, nemogu sad iskopat link, igra je graficki nula, crno bijela boja 90% slucaja, 2D, mada bi ja rekao da je to 1D ako to uopce psotoji, lol.

A zaradili isto 1 miljon vec.

Ovi na Albionu imaju 10 000 Founder packova ako ne i vise to je moja procjena kada sam igrao pa sam setao mapom i vidio da ima preko 400 ljudi u svakom polju. Onda kad su dosli ovi sa legendary packom se to jos poduplalo. Mapa je ogromna i na sim podrucjima ima po 300 ljudi, sto je strasno, nije mi jasno kak to server gura.

Samo mi smeta to “zaradili” haha, tj dok ne vidim crno na belo tim, troskove i da je igra izbacena sve je i dalje u razvoju.
Imas na Kickstarteru x igara da je fejlovalo, jednostavno i dobili “dobru” lovu ali nedovoljnu da zavrse projekat.
Uglavnom je prica takva da su vise zagrizli nego sto mogu progutati, nije bilo nekih prevara tipa uradimo trejler samo uzmi pare i bezi, nego jednostavno nemaju iskustva ni u izradi manjih igara, a obecavali kule i gradove.
Meni i tebi milion $ zvuci nedostizno, iz one man perspektive, ali iz perspektive odraditi kvalitetnu igru, to je nista.



Uveli su relativno skoro neke TOS zakonske akcije sta se desava kad obecano fejluje, jer ima toga sve vise.

Odgledao sam jos neke klipove za Albion, fino deluje to sto su zamislili oni teorijski, videcemo sta real world kaze.
Videh da mozes biti samo rudar npr ili tako nesto, ne znam koji broj igraca ce to privuci i da li moze narusiti balans cele igre ako jednostavno vecina igraca ne zeli to da radi, nego zeli ici u borbe.
Ok mozes napraviti botove da to rade, ili neke Kineze da real world farming rade, ali sve su to iznudjeni potezi i pitanje je da li se mogu brzo implementirati.
Zato i rekoh ono velika su tu ulaganja i rizici, i prvih par meseci samo na odrzavanje tog sveta kompanija ce trositi fine pare, pa ako kojim slucajem igra zazivi onda ce krenuti zarada.

evo iskopao sam i ovu jos jednu slicnu igru, takodjer zaradila miljun.

Kad se sjetim sta sam vremena izgubio nekada davno na Ogame dode mi da se ranim u celo

Hm, pa ova VoidSpace igra potvrdjuje ono sto sam pricao.
Koliko vidim nije jos full zavrsena, a igraci koji su davali pare unapred pizde i na Steam-u i po netu:
"Sandwichman
17 Feb @ 11:20pm
This game will never be made. Stop pretending that work is being done. Half assed 5 year long development is not development. It’s fraud to the people who backed you and donated money. This “game” should be removed from steam."
Obecavaju beskonacni svemir, real money trades, prave proprietary custom engine,…
Daj da vidimo to cudo kad izadje, obecavali su i za No Mans Sky svasta nesto, pa procitaj recenzije i pogledaj broj trazenih refundacija.

Opet, samo da probam biti jasniji:
01.moze se uzeti novac od ovaca za sponzorisanje igre i igra ne zavrsiti (kickstarter, donacije,…)
Ovo je sve teze jer se i ljudi opamecuju a i Kickstarter i slicni servisi se zakonski ogradjuju.
Ne znam da tu ima ciljanih prevara koliko klasicnih idiota koji nisu napravili ni najmanju igru a hoce raditi MMO/AAA, pa se jednostavno preracunaju, a iz nekog ludog razloga ili lepe prezentacije/ideje, igra im prodje Kickstarter.
02.moze se novac zaraditi legalno od igre, kojeg god zanra ili velicine, ali su ulaganja i rizik ogromni
Imas na onim linkovima prosecne plate programera/artista, pomnozi broj ljudi (npr.Albion ima 30 koliko vidim na njihovom sajtu) sa lovom i vremenom izrade i dobices okvirne cifre,koje su iste kao na onom drugom linku koji sam postovao.

VoidSpace mislim da spada u kategoriju 01, jer nije zavrsena niti se zna da li ce ikad biti.
Albion mi deluje kao 02 da prakticno sve sljaka i igra izlazi regularno, nema lazi nema prevare, samo sam se osvrnuo na tvoj komentar da su zaradili milion dolara, ja bih rekao krenuli su da vracaju ulozeno.


Copyright © 2022 WM Forum - AboutContact