Dropshipping - pitanja i odgovori

Evo upravo sam napisao jedan poduži tekst na blogu o dropshippingu i iako se već neko vrijeme ne bavim istim, razmišljam da možda ponovno krenem sa nekim shopom. Sjećam se početaka Fortnitea i prodaje privjeska za ključeve koja je išla fenomenalno sa plaćanjem reklama na Fortnite ludnici.

Bavi li se tko sa dropshippingom ovdje aktivno? Ova tema osmišljena je kao ultimate tema o dropshippingu i načinima na koje poboljšati prodaju i pronaći proizvod koji se prodaje.

Inače, evo moj kratki doprinos za one koji tek ulaze u dropshipping i za one koji muku muče sa prodajom:

@d1namic

Prica o predmetima ispod $5, pa koliko moras toga prodati da pokrijes marketing i nesto zaradis? Ovo je los savjet za pocetnike.

Recimo da proizvod kosta $1, ti ga prodajes po $3 + dostava, koliko ti treba da prodas tih 1000 komada, uprihodis $2000 , platis pdv, marketing, davanja i u banani si. Tako da je prodavanje jeftinih proizvoda mucenje.

Isto kao ducan sve po 10 kn, ne moze se dovoljno prodati da se pokrije ljude, roba, rezije itd…

Slijedeci primjer, trgovacki centar koji prodaje losu hranu , jeftino i onda nije ni cudno sto ne mogu platiti ljude 6000 kn netto.

U njemackoj hrana jeftinija, a prodavacice/i imaju puno vece place.

Kad sam vec spomenuo , ako se ide u to, sto vise prpizvoda u web shopu sa razlicitim cijenama, to je moje misljenje.

Tema koju sam pokrenuo za vip korisnike, za otvaranje businessa, to bude, samo da zavrsim framework i web shop.

I ne pada mi na pamet nuditi proizvode jeftinije od 100 ili 150 kn i ici ce do par tisuca kn.

Samo kvaliteta, ali koja kosta malo vise, ali se zna zasto kosta.

Navest cu jedan primjer, losion poslije brijanja, kupujem iskljucivo ralon jer je jedini kvalitetan, svi ostali zaostaju 5 svjetlosnih godina, je skuplji, ali lijepo mirise, miris je jak, dugo drzi i djeluje najbolje. Za ralon bio dao i vise love, jer znam da dobivam kvalitetu. Tako da svaki proizvod ima svoju cijenu i svojeg kupca.

Najbolje kupovati direktno od uvoznika za hr po veleprodajnoj cijeni i imati b2b integriran u web shop.

2 Likeova

Pričam o nabavnoj cijeni do 5$

Slazem se sto je @jorgovan napisao. Zivimo u skupoj drzavi i nema kruha sa sitnom marzom. Govorim o shopu koji je legalan i koji placa poreze i ostale namete. To hoda kod kineza koji ne placaju pola toga i imaju svjetsko trziste…

3 Likeova

Ok, nabavna cijena $5 i recimo da imas marzu $3 +pdv. Od $3 moras platiti web shop, infrastrukturu ili gdje vec imas web shop, marketing, kampanju, loyalty program, ponekad dati popust za blagdane itd…

Uglavnom puno posla, zarada nikakva. Radije bi bio uvoznik za hr za mercedes nego za vozila koja kostaju 10-15 k eura. Da imam trgovinu , prodavao bi zenske stvari, torbice, cipele i sl.,puno toga, luksuznih brandova, i puno vise bi zaradio nego da prodajem stvari po par 100 kn.

Ne bi drzao torbice uspod 5 k kn, a marza minimalno 20%. Jest da je to ogranicena klijentela, ali ne pitaju za cijenu. Kao sto ja ne pitam koliko kosta ralon, kupim veci i to je to.

Zbog čega samo tako malena marža, kad se prodaje i sa puno većom :slight_smile:

Ovo sam bubnuo bezveze, tvoj proizvod ili ovo moje? Ako je u pitanju ovo tvoje , tesko da ces dobiti vise, jer ljudi nisu blesavi, to su proizvodi koji se stancaju serijski na milijune komada.

Radije narucujem direktno iz kine i prodjem puno jeftinije, brandirane stvari se ne bi usudio narucivati iz inozemstva, ako nije provjereni web shop.

Ko u dropshippingu radi sa takvom malom maržom :smiley: pa to ne može biti ni za oglase…

1 Like

A kako ces na proizvod koji kosta u kini $5 staviti marzu vecu od $3? Mozes, ali neces nista prodati.

Ima trgovina, i neke stvari kostaju kod nas 800 kn, odes kod kineza isto to, 100 kn. Kazem nisu ljudi ludi da daju lovu nekoliko puta vise, ako ne moraju.

Treba mi jos neko vrijeme da zavrsim svoj framework i web shop, i web shop krece u pogon. Web shop ce kasnije biti SPA, kad naucim js.

Niste upravu. Tj da preciziram, ne morate bit upravu (nema pravila).
Zašto se ne bi moglo zaraditi novce sa maržom od 3$, ako ti je trošak po prodanom proizvodu 1$?
Druga situacija, prodaješ viličare koji koštaju 10 000$, džaba ti marža od 2000$, ako ti je trošak po prodanom proizvodu 2100$.

Ključ svega leži u trošku po prodanom proizvodu.

Primjer: prodaješ wc ručnike
Nabavna vrijednost: 5 kn
Prodajna cijena: 20 kn
Trošak prodaje po proizvodu: 10 kn
Ostane ti: 5 kn/kom

Svi ljudi svijeta su ti potencijalni kupci.
Zanemarimo postojanje PDVa i ostalih davanja.
Prodao si 1000 kom:
Navna: 5000 kn
Prodajna: 20 000 kn
Trošak: 10 000 kn
Zarada: 5 000 kn

Nekada je puno lakše prodati 1000 kom ručnika, nego 1 viličar :slight_smile:

Brojke su samo prikaznog karaktera.

1 Like

@s.perkovic

Trosak je relativan pojam. Ako radis preko pausalnog obrta i jos uz zaposlenje, sam slazes vps, baze, web shop, trosak je onda davanje za obrt: 400-450 kn mj u prvom razredu i tvoje vrijeme + vps za $20-40.

Realno u startu 100 eura mj i budzet za marketing u startu recimo 2000 eura da ti krene.

A 100 eura mj, ako je marza 25%, to su ukupne narudzbe za 500 eura mj ukljucujuci i Pdv.

Dodatni trosak koji realno imas je jedino marketing , ostalo tvoje slobodno vrijeme. Vise se trudis, vise ces zaraditu.

Nema pravila slažem se, ali je bolje danas prodati po puno većoj marži 10 proizvoda nego raditi za 10-20$… ima tu mnooogo posla i mali milion troškova pa tih 3$ izgleda baš malo…

Kao i u svakom drugom poslu, ima mali milion dodatnih troškova…

Jer tako funkcioniše.

Ne idu svi kod kineza, niti uopšte razmišljaju da bi to nešto moglo kupiti jeftinije kod kineza… Naravno da ljudi nisu ludi, ali nisu nešto posebno ni pametni :wink:

Curi sam narucio neku haljinu sa aliexpressa za 8$, takva ista haljina, znaci identicna 1/1 je kod nas 200 kn. Ako sam ju ja platio 8$, taj netko ju je platio mozda duplo manje. Kod nas sa kineskom robom svi rade barem x5 i vise.

Od 200 kn, PDV je 40 kn, 4$ ili 25 kn nabavna cijena, to je 65 kn, ostaje 135 kn, carina nek je 20-30 kn, jer se obično kupuje na količine, ostane 100 kn.

Od 100 kn treba platiti zaposlenika/cu, možda najam prostora, porez na dobit, ako je d.o.o. itd…

Može i preko web shopa, sve super, ali hvala ne bi prodavao takvu robu.

2 Likeova

Radio sam pre 5 godina prodaju na eBay-u i brzo odustao.
eBay uzme sebi svoj deo kolaca,paypal jos vise i onda za neku sitnu lovu rizikujes i drhtis kada prodas nesto.
Kupac ako nije zadovoljan eBay skida pare sa mog racuna i vraca kupcu.
Ne isplati se,to je moj zakljucak.

ja cekam nesto da krenem full na ebay, al imam trgovinu sad sa nekim itemima sto sam stavio prije godinu dana i nisam nesto posebno dodavao, znaci samo ispunjavam narudzbe…

Npr juce prodano 225$… Ja te stvari kupio za 147$. Na tih 147$ imam i jos nekog cashbacka oko 6%… U slucaju da neko zeli da vrati ili nesto ne valja- imam besplatan return/zamjenu… 2 dana shipping… eBay je najbolja opcija za dropshiping za svakog pocetnika. Ne treba neki kapital, prilicno jednostavno

Najbolje otvoriti svoj web shop, naravno , ako treba platiti web shop tj. izradu ili prilagodbu nekog postojećeg, onda je to skupa opcija + marketing + start itd…

Vidjet ćemo kad krenem u to, kakva će biti situacija.

Za pocetnika tvrdim da nije najbolje… eBay odlican za pocetak, moze se istog trenutka krenuti… svoju trgovinu i to- ne treba ni pocinjati bez nekog veceg kapitala. Gomila ovih “guruova” prosipaju price da se moze krenut sa 200$ :smiley:

Imao sam webshop i jos uvek imam neki,ali totalni promasaj.
Ljudi se plase kupovine na nepoznatim i novim webshopovima.
To je moje iskustvo,a vi izvolite probajte,mozda vas krene karta.

Ja se intenzivno bavim dropshipping-om. Što se tiče jeftinih predmeta, mnogo lakše se prodaju a da li se isplati raditi sa njima zavisi od vremena koliko izgubite na isporučivanje. Takođe u slučaju nekih problema, gubici su zanemarljivi.

Daleko više se može zaraditi sa skupljim predmetima. Rizik od prevara najviše zavisi od toga šta se prodaje. Npr zlato i drago kamenje (i sve što se relativno lako može preprodati) je bukvalno poziv za prevarante. Čak i popularna elektronika ima dosta prevaranata. Npr mobilni telefoni, kompjuteri itd.

Ključ uspeha je naći pouzdane dobavljače koji su voljni maksimalno spustiti nabavnu cenu i koji ne zahtevaju od distributera da se drže striktno maloprodajnih cena. Znači ta veleprodajna tj nabavna cena mora da se pregovara. Retko kad će sami ponuditi cenu koja se može isplatiti.