Sve uradio vise puta kazu da njih ne zanima evo sta su odgovorili zadnji put
Poštovanai
Obraćam Vam se ispred društva EOS MATRIX d.o.o. Sarajevo, a u vezi Vašeg zahtjeva za brisanje dugovanja iz Centralnog registra kredita.
Uvidom u predmet konstatovano je da je dana 24.04.2015. godine donesena presuda zbog propuštanja broj 65 0 Mal 372060 08 Mal pred Općinskim sudom u Sarajevu, a u vezi sa dugovanjem nastalim osnovom Zahtjeva za izdavanje debitne kartice od 13.11.2007. godine. Uvidom u CMS kao i obrazloženje gore navedene presude Vi ste uredno zaprimili tužbu od dana 06.06.2008. godine prethodnog povjerioca a za koju u zakonskom roku niste dostavili odgovor na osnovu čega je i donesena Presuda zbog propuštanja dana 24.04.2015. godine.
Sve činjenice i navodi koji su izneseni kako o zastari, osnovu potraživanja te postojanju samog potraživanja mogli su uredno biti istaknuti u parnici odnosno dostavljanjem odgovora na tužbu prethodnog povjerioca pa i na ročištu koje bi uslijedilo.
Međutim, nevezano za činjenicu da je već vođen parnični postupak koji je okončan Presudom u korist prethodnog povjerioca na osnovu koje je bilo moguće pokrenuti izvršni postupak, činjenica da tražite regulisanje nepovoljne kategorije u CRK na osnovu navoda da je dugovanje zastarjelo ne može biti ni osnov za regulisanje iste. Ovim putem Vas napominjem da shodno Odluci o Centralnom registru kredita poslovnih subjekata i fizičkih lica u Bosni i Hercegovini, isključivo članu 5/31, navedeni su svi razlozi zatvaranja. Zastarom potraživanja mi kao trenutni povjerilac gubimo pravo da navedeno dugovanje potražujemo sudskim putem, međutim, Vaša obaveza time nije prestala postojati, već je ista prešla u oblik naturalne obligacije.
Ovakav stav zasnivamo na odredbama Zakona o obligacionim odnosima i praksi sudova u FBiH, pa u nastavku ističem stav Kantonalnog suda u Tuzli u odluci broj 32 0 Mal 416865 23 Gž od 18.11.2024. godine:
„…pa činjenica da je ta obaveza zastarjela, sama po sebi ne znači da ista ne postoji, jer zastarom ne prestaje ni samo potraživanje, ni pravo na zahtjev za ostvarivanje tog potraživanja, nego samo mogućnost njegovog prinudnog ostvarenja u sudskom postupku.“
**
Dodatno, pozivamo se na mišljenje Centralne Banke Bosne i Hercegovine koja glasi:
**
„…jasno je da je sporno potraživanje zastarilo, ali isto tako, u skladu sa Zakonom o obligacionim odnosima, zastarom potraživanja se ne gasi obligacija u pravnom smislu te riječi, već prestaje pravo na tužbu odnosno pravo da se zahtjeva ispunjenje obaveze, što znači da ona prestaje da bude utuživa i postaje neutuživa (prirodna) oblugacija.**
Uzimajući u obzir sve navedeno, nismo u mogućnosti udovoljiti Vašem zahtjevu. Sa druge strane, ukoliko ste zainteresovan za izmirenje predmetne obaveze, a što bi nužno povlačilo brisanje dugovanja iz naših poslovnih knjiga i podnošenje zahtjeva za regulisanjem kategorije u Centralnom registru kredita, molim Vas da nas kontaktirate.
Srdačan pozdrav / Kind regards