Facebook - Iznenadno kočenje oglasa

Moj prijatelj je imao situaciju da mu se oglas na facebooku prikazuje prilično puno, ima dobar CTR i puno klikova… kad odjednom broj prikazivanja oglasa padne na minimum, broj klikova padne sa 500-1000 klikova dnevno na 5-20 klikova.

Čitao sam negdje da je jedan od razloga to što facebook želi da povremeno promijeniš tekst i sliku oglasa. Da li je to glavni razlog ovakvih naglih padova ili ima i još nekih situacija koje dovode do ovakvih distrafaličnih manifestacija?

Razlog je vjerojatno što je netko ponudio veći CPC ili CPM bid, pa je oglas pao na ljestvici prioriteta.

Ja ne govorim o Google Adwords, nego o Facebook Advertising.

Pa za facebook ti je odgovorio isti slucaj i kod mene za Oklop

Koji crni oklop?
Što se tiče facebooka, radi se o tome da je reklama vezana za demografiju, a ne keyworde pa da te netko može nabrzinu outbidati. Pored toga, ljudima se događa da reklama zakoči, a potom korisnik napravi novu reklamu za isti site, samo što je tekst za nijansu drugačiji i druga slika reklame… i odjednom promet opet ide dobro. Kasnije se moće desiti da i ta nova reklama zakoči, bilo trajno bilo privremeno. Očito da nije riječ o outbidanju.

Procitaj ovo pa mozda ukapiras “Razlog je vjerojatno što je netko ponudio veći CPC ili CPM bid, pa je oglas pao na ljestvici prioriteta.”

To nema veze svezom sto ti pricas i ja imam oglase na facebook cim smanjim cpc opadne mi, cim sam jutros povecao vec je 273 naguralo.

[quote=“Sceko”]Procitaj ovo pa mozda ukapiras “Razlog je vjerojatno što je netko ponudio veći CPC ili CPM bid, pa je oglas pao na ljestvici prioriteta.”

To nema veze svezom sto ti pricas i ja imam oglase na facebook cim smanjim cpc opadne mi, cim sam jutros povecao vec je 273 naguralo.[/quote]

Pročitaj ti moju poruku pa možda ukapiraš. Što to znači da je netko ponudio veći CPC? Ponudio je veći CPC za šta? Da li za keyword kao što je to kod googleta ili…? Ako staviš da se reklama prikazuje svim hrvatskim userima bez obzira na spol, dob, grad, interese, samo staviš raspon godina od 27 na više, tada si u skupini s većinom drugih oglašivača.

Broj prikazivanja na facebooku se dijeli ovisno o bidu naravno, ali nije moguće da ti sa 1000+ klikova dnevno padne odjednom na 20 klikova dnevno samo zato što je netko ponudio više. Takve oscilacije nisu sigurno radi toga.

Jesi li pročitao da isti facebook oglašivač nakon te situacije napravi novi oglas za istu domenu, samo ga za nijansu izmijeni, postavi identičan bid i oglas se prikazuje opet u većem obimu.

To je onda klasicna glupost sto su napravili, meni funkcionise na taj nacin kad povecam cpc bolje se prikazuje koliko vidim, cim smanjim slabo se rangira oglas.

Facebook je uveo neke kerefeke u algoritam. Google to ima odavno, ali na drugačiji način funkcionira. Recimo, negdje sam pročitao da ako isti oglas držiš na facebooku, da ti promet počne opadati. Tako te facebook tjera da mijenjaš tekst i sliku oglasa. Slično je i kod adwordsa, samo tu ne moraš mijenjati text oglasa, nego tekst stranice jer fresh content ima prednost. O takvim komplikacijama sam mislio prozboriti jer Facebook izgleda napreduje u kompliciranju svog algoritma.

Zašto to nebi bilo moguće? Netko s istim kriterijima za svoj oglas je ponudio veći bid od tvog prijatelja i time dobio prednost. Pa čemu bi drugom i služio BID ako ne radi toga.
Pogledaj sliku 4wbI1.png - Upload Slike, Besplatni hosting za slike - Slike.com

A naravno da ako si izabrao CPC ratu umjesto CPM, da će i delivery ovisiti o atraktivnosti oglasa, njegovom CTR-u.

Da, ali ne može te jedna osoba tako brzinski degradirati. Znaš li koliko Facebook ima usera i koliko otvaranja stranica dnevno, pa topomnoži sa 7 oglassa koliko ih se u jednom trenutku pojavi. Nema nikakve logike da te jednaosoba sasvojim povećanjem bida tako shebe.

1,065,600 people
who live in Croatia
age 27 and older

Od toga prosječno, njih 0,6% klikne na oglas (bar u mojem slučaju) i to nas dovodi do brojke od oko 6300 ljudi. I sad od tog broja oduzmi broj aktivnih članova na Facebooku i dobit ćeš brojku koja nas zanima.

Pošto aktivno oglašavam na Facebooku i imam stotinjak različitih oglasa, u poziciji sam gdje svako malo moram mijenjati BID ako želim zadržati isti traffic flow. Prekjučer sam dobivao tisuću klikova na CPC bid 0,01, jučer se smanjilo na sto klikova, pa sam povećao bid na 0,02 i danas opet očekujem 1000 klikova. Sutra možda opet pokušam vratiti na 0,01… itd.

Krivo si izračunao. Ovo bi važilo kada bi svaki korisnik samo jednom učitao facebbok home page i ništa više. 0,6% je postotak klikanja u odnosu na broj prikazivanja reklama. Dakle računica ide milijun ljudi * XX učitavanja stranica (skoro pa daje XXX umjesto XX) i sve to puta 6 (jer ima 6 reklama istovremeno prikazano). Eto, to je računica zabroj prikazivanja oglasa dnevno, samim tim i broj klikova. Dakle, to je daleeeeko više od 6300!

Prestani gledati prijateljeve oglase i počni analizirati svoje pa možda i sam dođeš do istog zaključka kojeg sam ti rekao. Broj klikova na oglas direktno ovisi o BID-u kojeg postaviš. Ako te netko outbida, on će dobivati više klikova, a ti manje. I obrnuto. Stvarno ne razumijem što tu nije jasno.

Je, malo mi je kriva računica gore, no nije ni tvoja točna ali moja konstatacija o utjecaju bida na broj prikaza oglasa i dalje drži vodu.

Reach, freq., social reach, actions, clicks, ctr, bid, price to su sve brojke koje FB prikazuje za svaki oglas tako da je i ova tema suvišna jer tamo ionako sve piše.

Ja kad stavim 0.03 sanse nema da ko klikne cim povecam dobijam broj raste valjda je to dovoljno.

[quote=“SteelMaiden”]Prestani gledati prijateljeve oglase i počni analizirati svoje pa možda i sam dođeš do istog zaključka kojeg sam ti rekao. Broj klikova na oglas direktno ovisi o BID-u kojeg postaviš. Ako te netko outbida, on će dobivati više klikova, a ti manje. I obrnuto. Stvarno ne razumijem što tu nije jasno.

Je, malo mi je kriva računica gore, no nije ni tvoja točna ali moja konstatacija o utjecaju bida na broj prikaza oglasa i dalje drži vodu.

Reach, freq., social reach, actions, clicks, ctr, bid, price to su sve brojke koje FB prikazuje za svaki oglas tako da je i ova tema suvišna jer tamo ionako sve piše.[/quote]

A ko je rekao da bid ne utječe na broj prikazivanja oglasa? Ti stvarno voliš provocirati.
Inače, to je site od mog prijatelja, ali su reklame na mom acc-u jer ja s njima baratam.

Čitaj što sam napisao. Dakle, oglas ima 1000 klikova i odjednom padne na 10-20 (CTR isti). Drugi oglasi na istom accountu se prikazuju normalno, a imajuisti bid. Onda se napravi drugi oglas sa vrlo sličnim tekstom, slična slika, ISTI CTR i ISTI bid. Taj drugi oglas se opet prikazuje u velikom obimu. Što tebi tu nije jasno? Kakve to ima veze sa outbidanjem?

Ne provociram već ti odgovaram na isti način na koji si ti meni odgovorio. Kažem ti svoje mišljenje da se radi o outbidanju, a ti mi odgovoriš da ne govoriš o Adwordsu nego o FB oglašavanju što jasno govori i naslov teme i sam post.

Ako već znaš odgovor čemu uopće postavljati pitanje.

[quote=“SteelMaiden”]Ne provociram već ti odgovaram na isti način na koji si ti meni odgovorio. Kažem ti svoje mišljenje da se radi o outbidanju, a ti mi odgovoriš da ne govoriš o Adwordsu nego o FB oglašavanju što jasno govori i naslov teme i sam post.

Ako već znaš odgovor čemu uopće postavljati pitanje.[/quote]

Rekao sam ti da nije adwords jer kod adwordsa ti promet može naglo pasti ako si zakupio određeni keyword i ako imaš promet koji je uzak po pitanju ciljanja. Tada može doći do naglog pada prometa zbog outbidanja. Ali kod Fejsa je ciljanje znatno šire pa to nije moguće da dođe do takvih drastičnih oscilacija (osim ako ciljaš na neku ultra usku skupinu, tipa “Žene, VSS, 46 godina…”. Tada možeš doživjeti nagli pad prometa zbog jedne osobe koja te outbidala. Ali kad je to šire ciljanje (a kod fejsa praktički uvijek je), tada takve oscilacije nisu moguće, barem ne zbog ovakvih razloga.

BTW, otkud ti to da znam odgovor? Ti si rekao da je to zbog outbidanja, a ja kažem da nije, nego je nešto drugo. Očito se radi o algoritamskim razlozima pa me je zanimalo da li ovdje na forumu ima ljudi koji malo dublje poznaju fejsov algoritam kao što neki od ovdašnjih forumaša dobro poznaju adwords search i content network algoritam (a oni su znatno kompliciraniji od priče o outbidanju).

[quote=“Dr_Ante”]Rekao sam ti da nije adwords jer kod adwordsa ti promet može naglo pasti ako si zakupio određeni keyword i ako imaš promet koji je uzak po pitanju ciljanja. Tada može doći do naglog pada prometa zbog outbidanja. Ali kod Fejsa je ciljanje znatno šire pa to nije moguće da dođe do takvih drastičnih oscilacija (osim ako ciljaš na neku ultra usku skupinu, tipa “Žene, VSS, 46 godina…”. Tada možeš doživjeti nagli pad prometa zbog jedne osobe koja te outbidala. Ali kad je to šire ciljanje (a kod fejsa praktički uvijek je), tada takve oscilacije nisu moguće, barem ne zbog ovakvih razloga.

BTW, otkud ti to da znam odgovor? Ti si rekao da je to zbog outbidanja, a ja kažem da nije, nego je nešto drugo. Očito se radi o algoritamskim razlozima pa me je zanimalo da li ovdje na forumu ima ljudi koji malo dublje poznaju fejsov algoritam kao što neki od ovdašnjih forumaša dobro poznaju adwords search i content network algoritam (a oni su znatno kompliciraniji od priče o outbidanju).[/quote]

E a ja mislim da je moguće. Recimo da oboje imamo isti bid 0,02 i da ciljamo istu skupinu od milijun ljudi od kojih nije više od polovice aktivno na dnevnoj bazi i računajući da je prosječni CTR 0,6%. Misliš li da ako povećam bid na stotinjak oglasnih jedinica na 0,04 da to neće utjecati na tvoje kampanje?

Sad zamisli neku agenciju koja vodi hrpu kampanja za klijente koji ciljaju istu skupinu i pred kraj godine je odlučila povećati bid na svim tim kampanjama. Naravno da će to imati utjecaja na sve.

Nemoj zaboraviti da ne ciljaju samo naši oglašivači fejsbukovce iz Hrvatske, već i mnogi strani oglašivači tako da se u bidu natječeš i s njima.

Algoritam postoji, naravno, no mislim da ide redom da prednost dobiva onaj oglas s najvećim bidom pa nakon toga CTR i ostali parametri. Novi oglas možda na kratko dobije prednost kako bi se izvrtio i izračunao CTR.

Ponavljam, nitko nije rekao da outbid ne utječe. Bio bih retardiran kad bi mislio da to nema ni najmanjeg utjecaja. Ja govorim nešto drugo. Da ne bih tipkao sad istu stvar, napravit ću copy/paste pa baci oko:

Citat: “Dakle, oglas ima 1000 klikova i odjednom padne na 10-20 (CTR isti). Drugi oglasi na istom accountu se prikazuju normalno, a imajuisti bid. Onda se napravi drugi oglas sa vrlo sličnim tekstom, slična slika, ISTI CTR i ISTI bid. Taj drugi oglas se opet prikazuje u velikom obimu.”

Nadam se da ti nije glavni cilj sofizam, tj. pobjeda u raspravi pošto-poto. Nadam se da ti je do konstruktivne rasprave iz koje možemo svi nešto novoga naučiti.