Facebook reach - all about

Pozdrav ljudi,

Zadnjih mjesec dana radim (interne analize) o facebook reachu, placenim oglasima, dosegu do auditorija itd. Ono sto mene interesuje i nikako mi ne ide u glavu, moze li mi neko reci, objasniti sta pojam “reach” znaci u pravom smislu te rijeci. Zasto to pitam ? Pa razlog je jednostavan, ako vidim da je neki placeni post imao reach 250 000 tisuca, a broj lajkova 89 ili pak pregleda, jel moguce da da je tako mali procenat ljudi samo kliknuo “lajk”, a da ne pricam da je tako mali broj ljudi otisao pogledati taj clanak. U cemu je fora ? kako to funkcionira ? Sta facebook racuna pod reach, ako je to doseg u bukvalnom prevodu te rijeci, a i znacenju, kako je mogue da tako mali slobodno cu reci mizeran procenat bude “point to”, odnosno rezultat je mizeran, i ispod ocekivanja od ocekivanog i nikako srazmjeran toliko velikom "reach-u"
Ili ima ono 34 000 tisuce people saw this post (isto nevjerojatno puno ljudi a mali odziv). Znam da cete reci mozda tema nije interesantna i slicno tome, ali tako malo da bude “Odaziv” ne ide mi u glavu. Neko bi tu kliknuo “reda radi”, a ne ovako 0 bodova.

Volio bih kad bi se ukljucili svi ovu diskusiju, jer moje licno misljenje je da facebook trenutno radi “genocid” i pokusava izvuci sto vise para.

Ma fejsbuk je prso, ne znaju kako da uzmu pare, nemaju nacina pa moraju tako… Na svakom sajtu normalnom imas kreatora sadrzaja, koji doprinosi razvitku sajta, i imas oglasivaca, koji gleda da zaradi, odnosno da da odredjeni procenat kreatoru, dok su na fejsbuku ta dva pojma isprepletana, ti moras bukvalno da platis da bi ljudi videli sadrzaj koji ti kreiras, odnosno ti moras da platis da bi doprineo razvoju fejsbuka… Samim tim ti postajes i oglasivac i kreator - apsurd… Uporedite samo youtube, google naspram fejsbuka i sve ce vam biti jasno… Dok je kod googla, youtuba jasno napravljena ta razlika izmedju kreatora i oglasivaca, na fejsbuku nije, jer su uvideli da ne mogu da zarade preko onih reklamica sa desne strane pa daj da uzmemo pare nekako drugacije… Ti ako imas stranicu od 25 000 lajkova, to znaci da je 25 000 ljudi lajkovalo to ZATO STO IH ZANIMA, I zato sto hoce da prate objave na toj stranici, dok fejsbuk dozvoljava kreatoru te stranice da dosegne mozda trecinu ljudi koji SU LAJKOVALI TU STRANICU SVOJOM VOLJOM I KOJI ZELE DA PRATE SADRZAJ TE STRANICE, cista glupost…

Slažem se, samo što je i informacija da će trećina ljudi vidjeti objavu nažalost pretjerana. Objavu vidi tek deseti dio auditorija, osim ako nema neki izrazito dobar engage. U svakom slučaju jedan big hate za FB.

To sam lupio, sto ti kazes desetina da vidi i na konju si… Al nicija nije vecno gorela :slight_smile:

Facebook se gubi lagano, mislim da je svoj vrhunac odavno dosegao i više ne može bolje… Po meni je najveći apsurd to što ljudi plaćaju oglašavanje, znači dovedu te lajkove i onda ponovno moraju plaćati facebooku da se sadržaj pojavi na njihovome zidu. Evo jedan zanimljiv video ako niste vidjeli:

Drago mi je da ste se ukljucili u ovu temu,i da ste podjelili svoja iskustva, recite mi sta mislite o oglasavanju preko google-a adwords-a ? Imate li neke naputke za to isto, da li koristiti flash banere, textualne oglase ili slike ? I ja licno mislim da je fb krenuo lagano ali sigurno niz brdo po ovom osnovu.

Reach je koliko sam ja shvatio ukupni broj prikazan na zidu ljudi koji su lajkali stranicu na fb. U facebook analitici baziran je na 7 proteklih dana, i po svim racunicama moj ukupni reach na stranici sa 150k lajkova ne prelazi zadnjih mjeseci preko 1.5%. Dok ponekad zna biti i dosta niži.

Facebook ovo opravdava kao izbjegavanje neinteresantan sadrzaj što mu daje opravdanu mogućnost većeg bostanja, od kojeg sam ja odustao sa svojim sajtom jos prije 2 mj. Namjerno izbjegavam plaćati za boost jer iskreno ponekad sam imao veći reach na jednom zanimljivom clanku nego ukupno na dva koja sam bostao po 10$.

Dosta sam testirao sve otvorene mogućnosti i naišao sam na nekoliko interesantnih stvari koje se također poklapaju sa gore napisanim.

  • ako ste napravili facebook stranicu vezanu za jedan sajt i ako facebook to zna, nemojte objavljivati linkove sa drugih sajtova, jer ce reach bez obzira na kvalitet clanka, biti dosta nizi. Ako morate onda objavljivajte linkove pomocu servisa goo.gl (uz koji dobivate i extra opciju - broj klikiva na link, koju fb vješto krije, zašto??? Zapitajte se.)

  • ako clanak ima vise lajkova reach je veci (to vec svi znamo)

  • ako clanak ima vise klikova (sto je skriveni podatak od strane facebooka) reach je veci.

  • objavljivanje linkova uz sliku uvjek donosi veci reach, jer je primamljivije za fb korisnike. (Nemojte pretjerivati sa ovim) može da ima i kontra efekt.

To su samo neke činjenice kojih se drzim da bi ukupni sedmicni reach bio nesto iznad gore pomenutog.

Zaključak:
( Ako želite veći reach, držite se zanimljivog sadržaja, jer ako se ljudima vaše fb stranice sviđa, ako lajkaju i podijele članak, uspjeh je zagarantovan.) Ponekad i danas neki clanak postigne reach od 80k, što je iznad 50% ukupnih fanova na stranici! Naravno bez boosta.

Nadam se da će neki koji nisu znali, izvući nešto poučno. Srdačan pozdrav.

1 Like

@bugxx hvala slazem se s ovim, ovo bih ja dodao, da treba samo boost postove koji imaju dobar reach a ne one koji slabo “izlaze” ovo vam iz iskustva kazem.

Pozz,dobra tema !
Ako imate sliku uz link ,trudite se da slika sama po sebi nije odgovor na sve ,jer niko ne skonta da iza toga ima nekakav tekst na blogu,desilo mi se par puta da dobijem i preko 500 shera na sliku a jako slab post cliks i mali broj dolazaka na blog…Najbolja opcija je uhvaćena fotka iz linka,koja najavljuje šta je u pitanju ali ne govori baš puno…onda kliknu…i veći je reach…Takođe pratite u statistikama koliko pojedina objava ima engagment rate,pa ako je baš dobar,boostirajte sa 5-10 $ ,ako je veći page ,čak i domaći blog sa adsensom će da vam se isplati…
Generalno fb oglašavanje na slepo,bez ovoga gore da ste istražili je čist minus i ne isplati se !
Eto vam i moje iskustvo :smiley:

[quote=“stux, post:1, topic:11756”]
placeni post imao reach 250 000 tisuca, a broj lajkova 89
[/quote] znači kod 250.000 ljudi je taj post prikazan, a ne da je 250k ušlo na link, imas tamo na dashboard boostovanih postova pise koliko je ljudi kliknulo na link .)

[quote=“Bugxx, post:7, topic:11756”]
Ako želite veći reach, držite se zanimljivog sadržaja
[/quote] tako je druze !!
Unikatan sadrzaj (naravno sve zavisi od stranice) ja imam stranicu sa drugom 105K fanova stranica je u vezi video klipova prije par dana je dostigla reach od 1.4mil, stranicu su digli smijesni ALS Ice Bucket Challenge FAIL-ovi :slight_smile:
Za tih 2-3 dana stranica je dobila 10-12K novih fanova !!
Da vas uvjerim od jednog posta