Google promjene na mobilnom searchu

Od jucer su neke promjene kod pretrazivanja Googla na mobilnim uredajima, ne znam jeste primjetili.
Jedva sam razlikovao oglase od stvarnih rezultata…

PS: Ima li se neki blocker za mobilne browsere gdje blokira google oglase, jer je naporno imati cijelu prvu stranicu oglasa dok dodjes do stvarnih rezultata?

Nažalost sve to ide u očekivanom pravcu, kao što sam pričao. Giganti se trude širiti i proždirati sve što se može.

Inače ne znam za takav blocker za mobilne browsere, ali verovatno ima nešto takvo.

Ma mali procenat je klikova na reklame, tako da jos uvek ne “jedu” organsku posetu previse. Uglavnom ljudi preskoce taj deo, svega 6% je klikova koliko ja znam.

Inace na ovom primeru vrlo jasno pise “oglas” tako da ne znam sta je sporno.

Na ovom konkretnom primjeru je jos uocljivo, ali na nekim drugima se skoro stopi sa stvarnim rezultatima, gotovo identicno, jako je tesko odvojiti obicnom korisniku.
6% je po tebi malo, pa zasto onda adsense sankcionira one s tolikim postotkom, ili one di im je oglas preko cijele prve stranice? Rade dakle u suprotnosti sa svojim pravilima…
S ovim izmjenama ce ici daleko iznad 10%…

Nebi se slozio stime. Ljudi klikaju po oglasima i sve vise uzimaju organic posjetu. Pogotovo sad kad su prvih 4 google oglasi.

1 Like

Totalno si u krivu. Jedan moj oglas se zadnjih par mjeseci prikazuje u 98+% pretraga sa ctrom 30-40%. Ostali su losiji, ali ni rijetko koja ima ctr ispod 15% i svi se prikazuju u preko 90% pretraga.

Bas se danas poklopilo da je i drugi na 30+%, inace je oko 25.

Ostalu statistiku ne mogu otvoriti preko moba, ali nemam razloga lagati. Imam jos jedan account sa jos 4 kampanje.

3 Likeova

Navodno 6,8% svih klikova ide na Google Ads. Ali ocito da Google nije postigao to sto su naumili i da stalno eksperimentisu i zauzimaju sve vecu povrsinu na prvoj stranici, ne samo sa oglasima neko i sa snippets i “people also ask” odgovorima itd.
Isla sam na nekoliko “SEO” predavanja koja se odrzavaju kod Google, u njihovoj tzv. radionici. Eksperti iz SEO agentura drze tu razna predavanja. Veze sa SEOm nema, veoma su agresivni sa Google Ads. SEO agenture u medjuvremnu se SEOm bave sve manje, posao im se obrce uglavnom oko Google Ads. Takodjer firme u medjuvremeno imaju online marketing odjele, ali zaposljavaju interno mnogo vise SEA (advertising) managers nego SEO. Tako da Google Ads ce sigurno rasti. Kako god, prvi u organskim rezultatima mislim da ce ipak procentualno i dalje imati najvise klikova.

Definitivno varira, ja sam napisao ono sto sam procitao na nekoliko mesta. Sustina je da i dalje moze sasvim lepo da se radi. Ne volim ove “Armagedon” prognoze, nekako uvek vidim casu uvek do pola punu a ne praznu. Tako i ovde, da smetaju te reklame, smetaju za organic posetu, ali itekako moze da se radi.

1 Like

Ne smetaju ako je jedna, ali vec ako ih je 3-4, ljudi medu njima sigurno pronalaze ono sto traze. Ako ih je vise od 2, mislim da na njih tad otpada preko 80% prometa.

Meni smetaju i kod pretrage, jednostavno mi ubija samu funkcionalnost trazilice, zato i trazim kako ih ukloniti ali jos nisam nasao.

Moj rodjeni brat uopste ne pravi razliku izmedju reklame i ostalih rezultata na trazilici. Sad vecini odje je to cudno ali mislim da je ogroman postotak takvih ljudi. Tako da sam skeptik oko tih 6%

4 Likeova

Da li 6% KLIKA na reklamu ili 6% samo ZNA da je u pitanju reklama? Nije isto. Mogu da ne znaju da je reklama a ipak ne klikaju. :slight_smile:
Prije nekih 2 god. sam bio na nekom seminaru o Google oglašavanju i baš sam to pitao - koliki postotak ljudi koji pretražuju uopšte ne zna da se radi o reklamama? Odgovor je bio 85%, što mi se učinilo pretjerano. Ali 6% mi se čini isto pretjeranim, ali u drugu krajnost…

1 Like