Sve zavisi od tematike, što se tiče tematike si napisao da je specijalizirani portal. Mogu reći da su velike razlike, ali je najbitnije da je posećen. Vidi konkurenciju kakve su cene kod njih, a ako nemaš konkurentskih sajtova u regionu vidi cene na sajtovima koji imaju sličan broj poseta. Možeš cene formirati tako da bude malo veća zarada od Adsensa, recimo za nekih 30%.
Prvo ideš sa niskim cenama, ulaziš u utakmicu kao tržišni sledbenik. Bitno je ostvariti kontakt i imati zadovoljnu mušteriju koju posle možeš kontaktirati.
Napravi par opcija u ponudi, veliki baner, mali baner, PR tekst. Samo ne treba preterivati sa ponudom, tri stavke različite po cenama su dovoljne. Popust za 6 meseci reklamiranja je 10%, za 12 meseci je 20%. Plaćanje naravno ide avansno, kao što ti plaćaš hosting i domen.
Bitno je obavestiti potencijalne oglašivače da postojiš, vrlo verovatno da se neće odmah reklamirati. Ali kada se odluče da znaju da postojiš kao opcija. Ne treba ih spamovati, ali treba im javiti.
Razmisli o kompenzacijama i kako ćeš se postaviti kada ti ih ponude. Znam jedan slučaj vezan za sajt o boravaku u prirodi gde se vlasniku sajta svašta nude, samo da ne moraju platiti. Ono da li je bolje uzeti štap za ribolov od 300 eura ili da pozicija stoji prazna. Ovo je samo primer, meni su slabo nudili kompenzacije.
Naplata pozicija za banere ide avansno pre početka kampanje. Definisati kod pravi baner i koliko vremena pre početka kampanje treba biti dostavljen. Ako ti praviš baner, koliko to košta.
Koliko često mogu menjati banere i linkove tokom kampanje i da li će to biti uopšteno omogućeno.
Vidi koliko bi te koštalo da pokreneš firmu, i da li ti projekcija zarade pokriva trškove. Možda da se prikačiš uz neku postojeću firmu, njima daješ deo zarade, a da oni izdaju fakture. Pa kada se možeš pokriti sa zaradom da se upustiš u osnivanje svoje firme, obrta, agencije, DOO ili čega već.
Bitna stavka je da svu prepisku sa klijentima vodiš sa emailom. Kada nazovu popričaj i na kraju kaži da sve to što su pitali i slično pošalju na email i da ćeš rado odgovoriti. One koji kao završavaju poslove preko telefona, treba otkačiti odmah. Kada se dogovorite, šalješ im predračun, sa jasno naznačenim rokom prikazivanja, popustima ako su ostvarili pravo na njih i pozicijom gde je baner.
I na kraju naravno najbitnije, naplata reklamne kampanje pre početka kampanje, avansno. Nije bitno koliko je velika firma koja se želi oglašavati.