Isplati li se ulaziti u Gemius mrežu?

Vodim jedan domaći specijalizirani portal, ne previše raširen, ali poznat u svojoj niši. Do sad sam cijelo vrijeme postavljao adsense oglase od kojih nisam dobio praktički ništa na cca 100 tisuća pregleda stranica mjesečno.

Sad bi otvorio firmu i pokušao doći do direktbih oglašivača. Je li bi ulazak u Gemius sustav pomogao u tome? I je li mi se isplati na ovakvu čitanost išta uopće gurati?

Ja sam ga koristio u probnom periodu pre par godina i kompletnu prošlu godinu. Statistika je super i dobija se gomila podataka, mnogo više nego u Google Analytics.

Međutim, kao u uvek postoji caka, uz plaćanje za korišćenje za godinu dana dobije se pravo na jedan mesečni izveštaj tokom godinu dana. Oni naravno šalju redovno izveštaje, ali da bi dobio lozinku treba platiti.

Ja sam slično kao ti razmišljao da dođem do velikih, pa ću koristiti tu statistiku koju inače koriste velike marketarske agencije. Niko mi se nije javio i rekao videli smo rezultate u Gemius statistici i hteli bi da se oglašavamo. Uglavnom su svi odreda tražili izveštaj iz Google Analyticsa i to je to.

Ja sam to radio za forum koji ima 2 miliona pregledanih stranica mesečno i kako nisam dobio zadovoljavajuće rezultate odustao sam. Nije toliko problem da se plati, ali da me je bar neko pitao ili se malo zainteresovao oko Gemius statistike možda bih produžio. Ako neko nekada bude zatražio izveštaj od njih na uvid, odmah ću je uzeti, do tada je neću koristiti.

Da li se isplati ili ne pitanje je na koje ne mogu dati odgovor. Ali mogu reći kako sam u početku ja radio. Napravio sam spisak svih konkurentskih sajtova, kupovao novine koje obrađuju sličnu tematiku. Zatim pregledao sajtove firmi koje se oglašavaju i odabrao one koji ulažu u Internet prezentaciju.

Potom sam slao obaveštenje o tome da nudim opciju reklamiranja na sajtu, ali bez mnogo dodatnih informacija. Dva stvari su usput bile navedene, ako žele statistiku i cenovnik da odgovore na email i poslaću, a druga stvar je da ako žele da ih periodično obaveštavam o akcijama za prikaz reklama na sajtu da odgovore na email. Za dve godine sam im poslao ti poruke sa ponudama.

Spisak potencijalnih firmi je bio prilično dugačak (oko 400 firmi), dobio sam oko 30 odgovora na email. To je sasvim dovoljno da se sa niskom cenom sklope prvi ugovori. Zatim sledi kada vide da im se konkurencija reklamira na drugi i sami javljaju.

Obavezno mora da postoji jasno naveden email za marketing i Media kit lepo napravljen.

Ponoviću što se tiče Gemisu analize, ona jeste veoma obimna i daje dobar uvid. Ali kao što sam rekao niko mi nije tražio te podatke na uvid. Tako da bez obzira na kvalitet, odlučio sam da to prestanem koristiti.

Vezano za velike marketarske, marketinške agencije, njih zanima uglavnom veliki rabat i popust. Ako ti imaš poziciju gde je reklama mesečno recimo 300 eura i ponudiš popust od 30% to je 100 eura. Sa druge strane veliki sajtovi naplaćuju 1400 eura za 7 dana brendiranja sajta i nude popust od 50% što je 700 eura. Jasno je gde će pare da odu.

Ovo je sve naravno samo neko moje ikustvo i razmišljanje, verovatno ima i drugačijih. Naravno ima i agencija koje vode računa o potrebama klijenata, ja znam samo jednu u Srbiji (neću navoditi koja je da ne deluje kao reklama).

Ali biće verovatno ovde napisano i drugih iskustava.

9 Likeova

Hvala ti na super opširnom odgovoru. Ja dosad već i jesam imao upite nekih firmi, ali nisam onda još imao otvorenu firmu/obrt pa se nismo mogli dogovorit. Ako Gemius ne pomaže u stvaranju kontakata onda ću radije uštedit.

Inače, što misliš ima li na ovakvu posjetu ikakve potencijalne zarade? Kako uopće kreirat cjenik? Koliko vrijedi 100,000 impresija?

Imam i pripadajući forum koji generira cca 200-300 tisuća pregleda mjesečno, ali mislim da bi portal bio interesantniji marketarima.

Sve zavisi od tematike, što se tiče tematike si napisao da je specijalizirani portal. Mogu reći da su velike razlike, ali je najbitnije da je posećen. Vidi konkurenciju kakve su cene kod njih, a ako nemaš konkurentskih sajtova u regionu vidi cene na sajtovima koji imaju sličan broj poseta. Možeš cene formirati tako da bude malo veća zarada od Adsensa, recimo za nekih 30%.

Prvo ideš sa niskim cenama, ulaziš u utakmicu kao tržišni sledbenik. Bitno je ostvariti kontakt i imati zadovoljnu mušteriju koju posle možeš kontaktirati.

Napravi par opcija u ponudi, veliki baner, mali baner, PR tekst. Samo ne treba preterivati sa ponudom, tri stavke različite po cenama su dovoljne. Popust za 6 meseci reklamiranja je 10%, za 12 meseci je 20%. Plaćanje naravno ide avansno, kao što ti plaćaš hosting i domen.

Bitno je obavestiti potencijalne oglašivače da postojiš, vrlo verovatno da se neće odmah reklamirati. Ali kada se odluče da znaju da postojiš kao opcija. Ne treba ih spamovati, ali treba im javiti.

Razmisli o kompenzacijama i kako ćeš se postaviti kada ti ih ponude. Znam jedan slučaj vezan za sajt o boravaku u prirodi gde se vlasniku sajta svašta nude, samo da ne moraju platiti. Ono da li je bolje uzeti štap za ribolov od 300 eura ili da pozicija stoji prazna. Ovo je samo primer, meni su slabo nudili kompenzacije.

Naplata pozicija za banere ide avansno pre početka kampanje. Definisati kod pravi baner i koliko vremena pre početka kampanje treba biti dostavljen. Ako ti praviš baner, koliko to košta.

Koliko često mogu menjati banere i linkove tokom kampanje i da li će to biti uopšteno omogućeno.

Vidi koliko bi te koštalo da pokreneš firmu, i da li ti projekcija zarade pokriva trškove. Možda da se prikačiš uz neku postojeću firmu, njima daješ deo zarade, a da oni izdaju fakture. Pa kada se možeš pokriti sa zaradom da se upustiš u osnivanje svoje firme, obrta, agencije, DOO ili čega već.

Bitna stavka je da svu prepisku sa klijentima vodiš sa emailom. Kada nazovu popričaj i na kraju kaži da sve to što su pitali i slično pošalju na email i da ćeš rado odgovoriti. One koji kao završavaju poslove preko telefona, treba otkačiti odmah. Kada se dogovorite, šalješ im predračun, sa jasno naznačenim rokom prikazivanja, popustima ako su ostvarili pravo na njih i pozicijom gde je baner.

I na kraju naravno najbitnije, naplata reklamne kampanje pre početka kampanje, avansno. Nije bitno koliko je velika firma koja se želi oglašavati.

4 Likeova

Mate34 - ja imam firmu i portal, ako budeš zainteresiran za nekakvu suradnju kako ne bi morao odmah otvarati firmu (jer to nosi i neke troškove koji nisu zanemarivi), javi se.

1 Like