Izrada poslovnog plana ili gubitak vremena?

Što vi kažete na ovo sviječno pitanje? Neki kažu da je čisto gubljanje vremena, a neki pak da je osnovno i obavezno napraviti dobar poslovni plan.

Vjerojatno ste u bezbroj priručnika čitali, i čuli od isto toliko savjetnika, kako je posjedovanje dobrog poslovnog plana apsolutno ključno za uspjeh vašeg novonastalog poduzeća.

Ja mogu dokazati suprotno ali mi nije namjera mijenjati vaša uvjerenja, ali vrijedi čuti i pomalo drugačija razmišljanja.

[quote=“Amel_, post:1, topic:19696”]
sviječno pitanje
[/quote] Šta znači “sviječno” ? :open_mouth:
Poslovni plan je nužnost za svakoga ko želi da se ozbiljno posveti nekom biznisu, ko otvara svoj obrt, pa čak i za onoga ko ima neku djelatnost kao hobi, a želi i dobit od toga. Zašto ti misliš da možeš uspjeti i bez poslovnog plana? Vjerovatno možeš, ali to povlači pitanja koliko ti je biznis ozbiljan i koliko si cijenjen u svom poslu. Ako si neki “ghost rider” onda ti umjesto poslovnog plana imaš plan bijega? :smiley:

Isprike na tipfeleru, mislio sam na “vječno” pitanje. Ja smatram da nije potreban ukoliko iza sebe imaš dobru ekipu, da potrebno je djelomično ja bi tako rekao jer evo mog rimjera

Sa jedne desetominutne kave se stvorila ideja o pokretanju startUP projekta od cega su nastala još tri projekta koja su danas uspješna bez poslovnog plana s par smjernica na ploci i to je to.

Danas ti projekti su dobili vec brojne investicije etc. i sve to bez poslovnog plana. Nisam ja i moje kolege jedini primjer bez poslovnog plana su uspjeli se progurati i opstati na tržištu još brojni projekti.

Poslovni plan je dokument u kome se precizira pravac buduće poslovne ideje preduzeća. To je set odluka upravljačkih čija će se realizacija desiti u određenom vremenskom roku ali i nemora biti tako.

Zanima me mišljenje ljudi koji imaju svoju firmu ili koji već posluju duze vrijeme.

prihodi - rashodi = profit to je jedini plan koji trebas…medjutim sta to znaci i kako postici za svaki pojedini posao je drugacije i zahtjeva iskustvo…kad su biznisi kompleksni i imaju vise faktora treba ti poslovni plan da vidis koliko ces di trositi love a di ces zaradjivati…da se ne dogodi da razvijes super olovku najbolju na svjetu a da se ispostavi da su troskovi proizvodnje po komadu veci od prodajne cjene ko u onom nekom primjeru… poslovni planovi trebaju za prave investicije brijem…da uvjeris investitora da neces spizdit njegove milione na nebuloze…ili da sam sebe sprijecis u bespotrebnom rasipanju love…

Po meni poslovni plat ti treba samo zbog investitora ali eto čak u ZIP-u kad smo iznjeli prototip i ideju nisu spomenuli ni P od poslovnog plana.

Naravno čuli smo sve i svašto, ali primjera radi dok su nas u StartUP Rijeka inkubatoru tražili detaljan poslovni plan, a mi imamo cackarije samo na tri lista papira formata a 4 koje mi razumijemo samo :wink:

Dali postoji točno definirano što je poslovni plan?

Meni se čini da to nije strogo precizirano…tako da možeš gledati i da su tvoje čačkarije na papiru dio tvog poslovnog plana. Pitanje je samo koliko dugo treba razvijati i detaljizirati te čačkarije na papiru …a u kojem momentu krenuti u realizaciju istih.

…sama ideja koju želiš monitezirati je prvi korak svakog poslovnog plana…jer ideja je taj plan kako će takav posao zaživjeti i zaraditi. Sve ostalo je samo razvijanje ideje u detalje…tako da detalji možda ukažu na to da je proizvodnja super olovke jednostavno preskupa…

na kraju se sve svodi na ideju i dobru ekipu koju moras imati.

Poslovni plan je lijepo imati, no on ti ne treba ukoliko imas ideju, cilj i provodis navedeno (citaj: ostvarujes prihode … i mozes odrzavati firmu). On iskljucivo treba investitorima i bankama ako trazis neku investiciju ili fin. aranzman.

Ovisi koliko je kompliciran biznis model.

Ako se radi o jednostavnom biznisu, skoro pa gubitak vremena.

Pa na ideju i na dubinu analize te ideje. Sama ideja u startu već jeste analiza nekih vlastitih opažanja…no površna opažanja i dublja opažanja ne moraju ostati u skladu.

Jednostavne ideje očito ne zahtjevaju duboka razlaganja i analize ako se sve vidi na prvu.

Na kraju krajeva, dobar trgovac i ■■■■■ može prodati :slight_smile: …tako da ja vjerujem da i kod dosta lošijih ideja uvijek postoji način da one ugledaju svjetlo dana. Pitanje je samo kolika je težina puta od ideje do njenog uspješnog ostvarenja. Malo dublje analize će vjerovatnije ukazati na tu težinu puta…i dati znanja pokretaču jel se uopće želi nositi s takvom težinom puta.

A dodao bi i to da kad se ideja sprovodi radi same ideje…radi uživanja u konačnom “proizvodu” …kad je zarada od ideje sporedna pored primarnog uživanja u stvaranju…tad je i težina cijelog tog procesa manje bitna. Veća težina, dulja avantura :slight_smile:
A zanimljiva je pojava da mnogi ljudi koji se hvataju u koštac s takvim avanturama…prvenstveno radi avanture, izazova i uživanja u tome…takvi dosta često putem steknu određene skilse, znanja i vrijedne proizvode…da u konačnici više zarađuju od onih koji se isključivo orijentiraju na monetizaciju. Mislim da je ključ toga što takvi avanturisti ne puštaju lako svoje naume…dosljedno se drže istoga cilja i nakon xx vremena stečene vrijednosti moraju biti tu. Dok ljudi koji letaju za brzom i lakom zaradom (koja je vrlo rijetka pojava) …ne nailaze na istu. Onda često mijenjaju svoje puteve i zapravo besciljno lutaju.
Što svjedoči upravo jednoj izjavi koju negdje pročitah, koja kaže nešto tipa:

Uspjeh je zagarantiran ako postoji pozitivan progres. Nije bitno koliko je taj progress velik...bitno je samo da je konstantan i put do cilja se mora ostvariti prije ili kasnije.
1 Like