Kako radite Entity SEO?

Pozdrav! Prvi post pa odmah pitanje…

Ponovo pokrećem web stranicu (auto branša) koju mi je HCU još davno uništio na novoj domeni. U to vrijeme RPM je bio €25-30.

E sad, znam kako dobiti promet iz SERP-a ali ne znam kako preživjeti google updejte. Cilj mi je doći do 100-200k posjeta, ubaciti Raptive reklame i zadržati taj promet koliko je duže moguće.

Proučavajući internet naletio sam na ovo Disconnected Entity Hypothesis / Google Helpful Content Update (HCU) September 2023 / March 2024

Sve što sam mogao dalje pronaći na internetu podžava tu tezu > Info stranice bez povezanog entiteta teško će preživjeti algo updejt.

Moje ideje su sljedeće (bez ikakvog iskustva):

  • PR kampanja > Npr. Brand push authority paket (i dalje ne znam da idem s imenom brenda ili sa svojim imenom, niti kako to uopće povezati)
  • Kupiti nekoliko guest postova gdje se spominje brand i/ili ime
  • Upisati se u sve moguće registre tvrtki, poput TechCrunch i slično
  • Sve društveni mediji plus same_as schema
  • Google business profil
  • Google merchant profil
  • Shopify shop na poddomeni
  • Nekako (ne znam kako) doći do Google knowledge grapha :smile:

Naravno, svatko ima teoriju kako to sprovesti u praksi pa me zanima jel ima netko direktnog iskustva?

Pa kao prvo tako što nećeš raditi BlackHat :grinning_face:

Evo ti jedan koristan link za entitete:

https://www.google.com/basepages/producttype/taxonomy-with-ids.en-US.txt

Ne znam čemu bi ti služio Shopify shop i to na poddomeni? Zašto Shopify i zašto na poddomeni?

Trenutno su najbitniji backlinkovi - ja bih rekao da nikad nisu bili ovako bitni. Svakodnevno viđam stranice koje se, usprkos kvaliteti svog sadržaja, ne nalaze na dobrim pozicijama.
Isto tako viđam high DA stranice sa smećem od sadržaja koje rangiraju na prvoj stranici.

Po meni je EEAT jedan običan bullshit - linkovi su ono šta se broji, što možemo vidjeti iz ovoga što sam gore naveo kako stranice sa kvalitetnim sadržajem, bez obzira na to što postoje deset i više godina, sve dublje tonu jer nemaju DA.
Zato neka nova stranica može kupiti u prvih tri mjeseca 100 guest postova, nabiti DA na 60, pisati smeće i rangirati.
EEAT je valjda Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness odnosno Iskustvo, Stručnost, Autoritativnost i Povjerenje.
Valjda je iskusniji neki bloger koji se cijeli život nečim bavi i i već godinama piše kvalitetan sadržaj u određenoj niši (entitetu) od nekog novinarčića in New York Timesa koji je složio tekstić od 300 riječi i jednom slikom.
Ali bloger ne rangira - rangira New York Times. Tako da je EEAT običan bullshit za lakovjerne mase.

2 Likeova

Hvala na odgovoru i linku!

Ova sa Shopifyem sam zepetljo do kraja. Svi moji konkurenti sa shopovima su manje-više preživjeli sve updejte. Pa sam mislio nekako povezati biznis i shop.

Kao što rekoh, promet mi nije problem, taj dio sam savladao :joy:. Barem mislim da jesam. Krenem sa SEO avalanche, lagano backlinkovi, ABC, guest postovi, press releasovi i to je to. Naravno, pričamo o par k€ investicije. Tako da i planiram u prvih par mjeseci stotinjak guest postova.

Istina, na prethodnoj stranici uopće se nisam bavio backlinkovima i mislim da je DR bio ispod 20. I sve je bilo super do ‘23 HCU. Tu sam skužio da kvaliteta sadržaja nema nikakve veze i da je EEAT totalna glupost.

Od tada sam napravio valjda 30 web stranica isključivo za testiranje i neki mali PBN. Od Html-a, WebFlowa, Wordpressa, Shopifya sve do Ghosta. Razlog je taj da ništa ne možeš usporediti s prihodom od display oglasa. Barem ja ne mogu :winking_face_with_tongue:.

U jednom GSC-u imam 16 stranica čisto za testiranje. Zaključak je da možeš dati majmunu da ti natipka tekst, ubaciš keyworde i rezultat na SERP-u je isti kao da je tekst pisao doktor znanosti. Google koristi inverted index, tako da sam tekst ili stil pisanja nema apsolutno nikakve veze.

Ovisno o gužvi za keyword dodaješ backlinkove i to funkcionira.

Time on page, bounce rate, broj riječi, author byline i ostale gluposti ne igraju nikakvu ulogu.

Međutim, ono što me brine je ta ideja da info stranice ne preživljavaju updejte ako nisu povezane s nekim “entitetom,” šta god to značilo.

Pozdrav, odličan post i vidi se da razmišljaš dugoročno, što je danas rijetkost. Svi koji su prošli HCU znaju koliko je teško vratiti se na stare brojke, ali nije nemoguće ako se krene strateški.

Ono što se sve više pokazuje kao ključno je da stranica ne izgleda kao da ju je netko anonimno sklepao za promet i zaradu. Google danas puno više vrednuje povezanost s pravom osobom ili brendom. Znači da postoji neka “priča” iza sajta, da je netko stvaran tu, bilo da se radi o tebi osobno ili o firmi koju predstavljaš.

Ako razmišljaš između toga da guraš sebe kao osobu ili brend, moj savjet je da ideš s onim što ti je prirodnije. Ako imaš neko stvarno iskustvo iz auto industrije ili si entuzijast koji zna o čemu priča, idi sa svojim imenom. To se sve više cijeni jer Google prepoznaje kada netko piše iz vlastitog iskustva. Ako ti više odgovara raditi iza brenda, i to ima smisla, samo gledaj da taj brend ima online trag.

Što se tiče PR-a, guest postova, registracija firme na raznim mjestima i prisutnosti na društvenim mrežama, sve to pomaže. Nije stvar u tome da jedan link promijeni sve, nego da se o tebi ili brendu pojavljuju tragovi na više mjesta, i da to sve izgleda kao jedna logična i vjerodostojna cjelina. Google voli konzistentnost i autentičnost.

Schema markup, Google business profil, merchant profil, prisutnost na Crunchbaseu i sličnim servisima, sve su to komadi slagalice koji dugoročno čine razliku. Knowledge Graph ne možeš forsirati, ali ako postoji dovoljno podataka o tebi ili brendu kroz razne izvore, postoji šansa da te Google s vremenom prepozna kao entitet.

U svakom slučaju, više nije dovoljno imati dobar sadržaj, sada moraš imati i prisutnost izvan svog sajta. Ako ti treba, mogu ti poslati par primjera sajtova koji su uspjeli preživjeti HCU i nastaviti rasti upravo zato što su išli tim smjerom.